fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 17 čer 2024 14:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.4 CFI prestal mazat hajzl!
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 13:35 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Tak si jedu po dalnici (cca 135, ne vic nez 140) a najednou slysim klepani, koukam ventilator topeni vypnutej, dalsi pohled na teplotu motoru (byla normalni), vzapeti se rozsvitila na palubce olejnicka. Hned sem to chcipnul klickem a zastavil v odstavnym pruhu.
Nasledovala zbezna prohlidka motoru: oleje tam bylo dost, vody taky, nikde zadnej smrad nebo kour, voda nevarila.
Taze sem to zkusil nastartovat (chtel jsem aspon dojet na odbocku z dalnice-byla na dohled), motor chytil (celkem neochotne) po cca 10m jizdy opet klepani a rozsviceni olejnicky, takze sem to chcipnul a vzdal.
Po dalsim ohledani sem ve vicku na olej nasel hustou svetle zlutou penu.
Escort neni muj je segry, ale i tak me nas*al, docela jsem se o nej staral (na oplatku mi ho casto pujcovala) a tohle je vdek!

Neni mi jasny jak se takhle muze vysrat motor co ma 126 000km tachometrovych, byl koupeny z bazaru, ale podle vseho ty kilometry zhruba sedi (vykon motoru velmi dobry, na cca 100 000 odesla lambda a nedavno gufera na klikovce a vackovym hrideli).

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 17:18 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Obavam se, ze ty km tachometrovy asi nebudou sedet, pokud to ma 126, tak by na tachaci melo bejt jen 26, ale spis bych rekl, ze to bude aspon o 100 vic. Kazdopadne i tahle porce by nemela nejak podstatne ovlivnit vykon , pokud se ten motor nehuntoval.Spis je zahada, proc to nemaze, kdyz tam oleje je dost, fordi cerpadla jsou na uplne jinym principu, nez ty se zubovejma koleckama, takze si nejak nedokazu predstavit, ze by se zrovna na nem neco vysypalo. Uplne vyloucit nejde nic, ale pripada mi to fakt desne nepravdepodobny. To klapani je evidentne ztrata tlaku i bez lucernicky, ted jen najit pricinu. Reoreticky je mozny vysypani nejakyho ulozeni, pres ktery by se ztracel tlak, ale taky bych to nevidel zase tak rychly. Jeste treba prasknuti perka pojistnyho ventilu, potom by to vlastne prepoustelo kazdej tlak.Si myslim, ze alespon castecny rozebrani bude nutny, ale na ten pojistnej ventil bych pro jistotu kouknul, to je nejjednodussi. A potom ta zahada s tou penou a zaroven kapaliny vsechnmy v pohode. Mozna bych zkusil vypustit jak olej, tak i vodu,omrknul stav a videlo by se.Jestli budes mit nejaky dalsi poznatky na upresneni, tak to nahod.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2006 18:11 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Ja to rozdelavat nebudu tohle je na me fakt moc (jsem spis na elektriku), jde to rovnou do servisu.
Uz podle tech zvuku co ten motor vydaval (nerekl bych ze to byly jen zdvihatka bez oleje) a taky sem si ted uvedomil po sundani olejovyho vicka tam bylo trochu koure, kterej bych rekl nemel dobrou barvu (bila mirne do hneda, nebo tak neco).
Taky me zarazilo ze bylo napred klepani a pak teprve olejnicka, pri poruse mazani bych to cekal obracene.
Kazdopadne jestli se dozvim co to bylo tak to sem hodim.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 20:42 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
covece to nasere, ale 126000km to urco nema, spis 226...kazdopadne jak jiz rekl futura i super shit hotovej motor a furt jede....takze podle toho to nesud moc no...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2006 20:57 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
A co třeba jen olejový filtr? Z vlastní zkušenosti vím, že je to možné. Sice na škodě 105, ale filtr byl tak zanesený, že se u TEPLÉHO motoru během jízdy rozsvítila kontrolka mazání. Odnesly to šálky na klice. Divil jsem se, že to neteklo někudy bokem filtru aby to mazalo. Ale ne.

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 09:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Měl jsem stejnej problém s 1,4 CVH. Taky odešlo čepadlo. Musel sem kuli tomu vyměnit motor. Bylo to nejjdenodušší v dané situaci. Podle toho, co mi řikal ten chlápek co sem od něj bral motor (má vrakoviště Ford), tak čerpadla u Fordů odchází kuli řídkýmu oleji. Starší Fordi prej potřebujou olej 15W40. Řídkej olej to čerpadlo prostě kuli velkejm vůlím neutlačí a ventily běží na sucho.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 09:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
A podle toho roku výroby to určitě nebude mít 126000 km, takže po vlastní zkušenosti bych to viděl na ten řídkej olej jako příčinu.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 17:18 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
No ty kilometry uz se asi nikdy nedozvime, ale olej tam byl prave 15W40 (sice od OMV takze zadnej zazrak, ale i tak).

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2006 17:53 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Možná je to blbost, ale nemohl se olej během jízdy naředit benzínem

_________________
Escort 1.4, rv. 90, 3dv, Mk IV
Opel Frontera 2.2 16V, rv. 96, dlouhá verze


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2006 08:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Tak potom teda nevim. Ten chlápek mi právě řikal, že to bejvá tim olejem. Že tam všichni dávaj 10W40 a to je prej špatný. Asi už to čerpadlo bylo hodně vyběhaný. A naředit benzínem se to mohlo, ale když je motor ohřátej, tak se ten benzín odpaří. Ta pěna, co byla z toho oleje, tak to bude i tim, že se tam dostala i chladící kapalina. Měl sem v motoru to samý, když mi odešlo to čerpadlo.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2006 10:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
No co vím tak do escorta se leje 10w40, ale zase já mám taky 15w 40 protože ho mám od Aralu a to je dost kvalitní.
zdenal8 : S tou běnou máš pravdu ta se dělá i při uniku chladici vody do motoru. Já ji tam mám, měl taky.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2006 11:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
S tim olejem pouze předávám dál co sem se dozvěděl. Normálně se dává 10W40 a u starších Fordů prej nad 100000 km 15W40. Ale myslim, že to v žádnej příručce nebude.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2006 13:00 
no v priručke to neni ..
ked som kupil auto tak od neho neboli žiadne papiere ( myslim serv.knižka a navod na opravu ) tak som zbehol do knihkupectva a tam som si kupil príručku Jak na to. pre ford
a nie som si na 100 % istý ale odporúčaný olej je tam 15w40


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2006 10:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Já si myslím, že jako ideální olej je tam doporučený 5W30 :!:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2006 11:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
ja mam 5W40 a myslim ze je idealni 5W30 se mi proste na leto nezda

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 úno 2006 02:04 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Tak je asi zadreny lozisko na klice, vic zatim bohuzel nevim, jeste to poradne nekuchli.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2006 22:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
, já jezdim 10w40, a chodí to na něj celkem pěkně, mám najeto +-137000, to 15w40 se mi moc nechce jelikož je to minerální olej a v motoru se z něj pak ty sra...y usazujou, na druhou stranu poslední model scorpia jezdil jen na něj , při 10w40 a trochu rychlejší jízdě vyskákaly nadzviháky, jinak podle těch ran bych to také tipoval na ložisko na klice, snad nebude chycená i klika muselo by to na přeburus,a to by snad vyšel líp motor z vrakáče dej vědět jak to dopadlo

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2006 22:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
, já jezdim 10w40, a chodí to na něj celkem pěkně, mám najeto +-137000, to 15w40 se mi moc nechce jelikož je to minerální olej a v motoru se z něj pak ty sra...y usazujou, na druhou stranu poslední model scorpia jezdil jen na něj , při 10w40 a trochu rychlejší jízdě vyskákaly nadzviháky, jinak podle těch ran bych to také tipoval na ložisko na klice, snad nebude chycená i klika muselo by to na přeburus,a to by snad vyšel líp motor z vrakáče dej vědět jak to dopadlo

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2006 09:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
No právě že tyhle starší motory prej potřebujou minerální olej. Žádnou syntetiku. Já sem taky jezdil pěkně na 10W40 až do 167000. A pak konec.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2006 16:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Tak sleduju se zaujetím tohle téma 10W-40 v.s. 15W-40 a jelikož se mě dost týká (používám 10W-40 a mám "starší" :twisted: motor), tak mi nedalo a zeptal jsem se přímo u "odborníků". Včera jsem napsal 5 stejných dotazů (s uvedením mého typu auta a motoru F6D) do různých oficiálních servisů Ford a tady jsou první odpovědi:

Autocentrum Ford Atoma- Brno:
Do tohoto typu motoru používejte olej 15W - 40.

a druhá

FORD Rasino s.r.o., servis Hodonin:
Tento motor má automatické nastavení vůle ventilů a proto je nutný polosyntetický olej který je řidší , aby byla zaještěna funkce nastavení ventilů i při studeném motoru. Minerální olej není vhodný.

...tak zatím je skóre 1:1 .... doufám, že mi přijdou i další odpovědi..... zatím pořád nevím, co tam nalít a doba výměny už nastata :smt017

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz