fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čidlo teploty pro ukazatel na palubce - volný přívod
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4895
Stránka 1 z 2

Autor:  VíťazBrna [ 19 úno 2006 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo teploty pro ukazatel na palubce - volný přívod

Ahoj všem,
hledal jsem zde na fóru, abych našel a neotravoval, ale nenašel. Ukazatel teploty mně chvílu ukazuje, chvílu ne, jakoby ukazoval do prvního otevření termostatu a pak se jen občas ztopoří a trochu povyleze a hned spadne. Odpojil jsem konektor a zase ho zapojil, konektor se mně jeví čistý. Asi 15 cm od konektoru odbočuje třetí drát, zakončený mini fajfkou, jako na svíčku ale fakt malou - další konektor. Ale já ho mám volně :shock: - nikam není zapojen! Poradí někdo pls, kam to autoři zamýšleli?? Dík. Jinak - od čidla si natáhnu dvojlinku a za letu budu koukat na ohmetr, co to jako má znamenat... Auto topí velmi dobře, takže na termostat to až tak nevidím. Spíše tipuju nějaký divný kontakty dole u relátek na konektorech, jak jsem zde jinde četl.

Autor:  cendler [ 19 úno 2006 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

promin za OT : ale teď se zrovna snažím zjistit, kam vedou kabely od č. 5 a 11 jsou hnědý a kabel č 11 je dvojitý taky hnědý, tak když budeš u toho měření, myslím si že to bude něco s otáčkoměrem protože jsem tam měl to autíčko a dal jsem tam otáčkoměr a nejde

Autor:  VíťazBrna [ 19 úno 2006 22:10 ]
Předmět příspěvku:  káblíky...

někde je tu zapojení řj, snad ti to pomůže...[/img]

Autor:  cendler [ 19 úno 2006 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: káblíky...

VíťazBrna píše:
někde je tu zapojení řj, snad ti to pomůže...[/img]


no jo ale kam? Mám stažený všechny plány a nic jsem nějak nenašel a nejsem stoho moudrý.

Autor:  cendler [ 19 úno 2006 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo aspoň, kde vychází na otáčkoměr, že bych si je vytáhnul

Autor:  Šíša [ 19 úno 2006 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

1) čidlo teploty pro budík na přístrojovce je právě ten malej vazmekt - fajfka - na hnědým dátu myslím a připojuje se(ten konektor) na snímač, kterej se nachází většinou na tělese termostatu a vypadá jako váleček na třinástku očko, z kterého leze kus šroubu bez hlavičky - prostě jen kus závitu.

2) dle anglického manuálu na esco 91 - 93 v sekci download je u esca vývod na otáčkoměr z edisu a vede na pin 10 konekoru na přístrojovce. Vývod na edisu se liší podle druhu motoru a i převodovky :o Jinak se nic nezkazí, když se veme signál pro otáčkoměr z jedné půlky cívky - tj paralérně z jednoho z krajních vodičů(jsou tři) - ovšem tady bude ukazovat správně jen otáčkoměr od forda(bo s tím počítá). U normálního otáčkoměru by buď muselo dojít k přecejchování stupnice, nebo vstup násobit dvěma(*2) jelikož ford má dvě cívky.

Jinak vše se tu již řešilo...

Autor:  Šíša [ 19 úno 2006 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

EDIT: pozor: klidně se může stát, že když jste neměli otáčkoměr origo v autě, tak na nej nebude příprava -> tj nataženej drát do konektoru přístrojovky. Již se mi to stalo na dvou autech. Takže si zkontrolujte i to -> pa přístrojovce, kde je otáčkoměr, tak zezadu je na tom budíku tři vývody -> (+) a (-) ... ty se berou odněkud na plošáku a třetí (imp) ... ten právě jde na konektor a v protikusu musí být kablík. A jak říkám občas tam není -> volná pozice

Autor:  skaldal [ 20 úno 2006 00:10 ]
Předmět příspěvku: 

A teď moje zkušenosti:
Co se otáčkoměru týče, tak kabeláž by měla být připravená, avšak bylo třeba doplnit tlumivku v motorovém prostoru nad levým kolem, na konektor se zeleným a zelenočerveným vodičem. Někde jsem to na fóru kdysi myslím popisoval.
A co se týče toho čidla, tak pokud je čidlo na spodní straně tělesa termostatu (2 vodiče), tak se ta fajfka nezapojuje nikam, je to asi příprava, vím, že 1.4 měla čidlo na tu fajfku myslím že v bloku motoru zepředu.

Autor:  cendler [ 20 úno 2006 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem z toho docela zmatený, jak říká Šíša tak to připravený nemám, na patici jak užjsem psal jsou vyvod na patici 5 a 11 vyditelně propojený. jinak mám tam jeden pin volný v patici, takže ten by tedy měl být ten otáčkoměr, zítra to vyfotím.
Jinak tohle je ten snímač, podle Etzolda.
Obrázek

Autor:  Šíša [ 20 úno 2006 00:59 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, jenže tohle je snímač pro RJčko -> jedná se o Halovu sondu, tedy indukční snímač a z toho nelezou impulsy, ale taková deformovaná sínusovka. Takže pro použití na otáčkoměr všichni zapoměňte :lol:

Otáčkoměr potřebuje klasický obdélníkový půběh s docela strmýma hranama. Takže normál se otáčky řeší buď pomocí výstupu z RJ nebo edisu, ale tam musíte ten výstup najít. A nebo jak pokaždé píšu, stačí otáčkoměr zapojit na jednu ze zapalovacích cívek a je klid. Origo otáčkoměr od forda -> tj v palubce si s tím bezproblémů poradí.
Takhle se otáčky měřili už v dobách Š100, jedná se vlastně o čítač zapalovacích impulsů(budík je pouze čítač + převodník na výchylku ručky) a ty se rovnají počtu otáček, samozdřejmně s nějakou konstantou.

Okolo čidla teploty: novější esca - 95 a výše - moc neznám, ale u starších byl vždy snímač pro budík jen jednodrátový, neboli ta fajfka. Další dvoudrátový byl pro RJ a taky spínač vantilátoru je dvoudrátový. Ale jak říkám, u starších esek

Autor:  VíťazBrna [ 20 úno 2006 08:56 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení čidla teploty

Jestli hovořím o správném konektoru, pak ten můj je hned za maskou, na nějaké 2" plastové trubce, šikmo dolů s dvěma dráty a směřuje to dolů k motoru. Musel jsem oddělat plast sání vzduchu od masky k airboxu. Protože ukazatel občas, zejména při prvním zahřívání funguje, nečekám, že by nebyl zapojen vůbec, čekám cokoli jinýho veselejšího. No a ta fajfka, přikláním se tedy k tomu, že to nemá být zapojený nikam, protože teploměr na palubce ukazoval občas i dobře. Dík za odpovědi.

Autor:  Šíša [ 20 úno 2006 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

Teploměr přístrojovky připojenej na "fajfku" je stopro u motorů: 1.1 - 1.3 - 1.4 - 1.6CVH (prostě 8V motory). Jak je to u Z(m)etecu si nejsem jist, ale zkusím se kouknout do nějakého schématu.

A propo: to je případně problém si zajít do nějakého obchodu a pořídít knihu "Jak na to", nebo si v ni alespoň trochu počíst? :lol:

Autor:  mrazik [ 20 úno 2006 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

Konektor mini-fajfka je jen pro motory CVH. U Zeteca to je klasický dvoukabelový kontakt.

Autor:  Šíša [ 20 úno 2006 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Podle schématu by se s tím i dalo souhlasit, bo jeden drát z konektoru - hnědo/bílelj - jde na ukazatel na palubce a druhý jde na zem(kostru) - hnědej . Takže pokavaď to blbě ukazuje, prověřil bych kontakty a hlavně tu kostru.

Autor:  VíťazBrna [ 20 úno 2006 11:21 ]
Předmět příspěvku:  kniha

Šíša píše:
Teploměr přístrojovky připojenej na "fajfku" je stopro u motorů: 1.1 - 1.3 - 1.4 - 1.6CVH (prostě 8V motory). Jak je to u Z(m)etecu si nejsem jist, ale zkusím se kouknout do nějakého schématu.

A propo: to je případně problém si zajít do nějakého obchodu a pořídít knihu "Jak na to", nebo si v ni alespoň trochu počíst? :lol:



Jasně. Ještě nedávno jsem razil teorii, že forda zase prodám ale všeobecně mě ukecali, ať si ho nechám. Takže i tu knigu si koupím... :-)

Autor:  skaldal [ 20 úno 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

Impulsy na otáčkoměr jdou ze zapalovací cívky, proto jsem psal o zeleném a zelenočerveném drátu, nevím jak u 1.3, ale u 1.6 8V jsou pěkně vidět na konektoru zapojeném zezadu do cívky. A ten konektor na tlumivku je při pohledu do motoru zepředu na pravé straně u diagnostického konektoru a zapalovacího modulu.

Autor:  Šíša [ 20 úno 2006 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ty kabely jsou stejné, prostě jdou tři na cívku - prostřední je společnej a krajní jsou jednotlivé cívky.

Vždy se to nebere z cívky, jsou v tom rozdíly - viz schémata zde na webu -> jednou z cívky, pak dvakrát z edisu(ale pokaždé jiný kontakt), pak zase z rj apod. Ovšem když se ten signál bere z cívky, tak se tím nic nezkazí.

Autor:  VíťazBrna [ 24 bře 2006 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Čidlo teploty pro palubku - závěrem

Tak jsem několikrát kontroloval kontakty na něčem, co jsem myslel, že je snímač teploty. Když jsem tam pak připojil potenciometr na delší dvojlince, zapl zapalování a potenciometr v krajní poloze uhořel, přišlo mi, že tam nikde 12V nemá být a tím pádem celou dobu pozoruji SPÍNAČ VENTILÁTORU! Takže jsem hledal víc tam, jak se tu psalo a ejhle, pod termostatem další čidlo. A u něho utržený drátek. Konektro se mně nepodařilo sundat, plasty jsou již křehký, popraskal. Ocenil jsem, že jsem si nedávno koupil kloub na gola sadu, takže jsem nemusel odpojovat hadice, se strašným úsilím jsem čidlo vytáhl ven a dírku zacpal plastelinkou pro dospělé - Lukoprenem. Vývody jsem nadstavil a opatřil čokoládkou, neboť původní drátky byly ostře k snímači a proto se na to jeden z nich vykašlal. Pak jsem ho tam dal zpět, přívody zamázl tmelem a hned zase začal ukazovat. Takže victory, díky všem za rady.

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 08:01 ]
Předmět příspěvku: 

panove nemel byste nekdo fotecky toho termostatu s vyznacenim polohy cidla k ukazateli na palubce? Mam zrejme stejny problem co vita z brna a desitky dalsich co to tu resili. Po prostudovani vsech temat jsem nabusenej teorii ale nerad bych vytahnul nejaky jiny konektor - znam se :-D
Takze pravdepodobne by melo byt zespodu termostatu a poznam ho tak ze je hranate ... termostat najdu na prave strane na bloku motoru kdyz cumim zepredu ... no venku leje takze se mi nechce to jit studovat - kdybyste nekdo mel fotecku tak mi to tam pls zvyraznete. Diky

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

tak nic - vzal jsem destnik a sekretarku a zatimco sekretarka ho drzela (destnik) tak ja fotil ... za momentik dam foto jestli je to ono nebo ne

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/