fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bohatá směs!
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 12:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Nedávno jsem měnil svíčky a kabely. Svíčky jsem ukázal známému mechanikovi (kapacita) a ten okamžitě podle jejich zbarvení řekl že to dává bohatou směs, tak se chci zeptat, čím to může být. Je fakt že spotřeba v poslední době stoupla, ale dával jsem vinu chladnému počasí. Dík za rady.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 12:38 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Pokud jsi ty svicky nevymontil po delsi jizde a jen po nejakych courackach, asi bych to moc neresil, v ty zime to na bohatsi smes jezdi daleko delsi dobu, proto i vetsi spotreba. Pokud nemmas pocit, ze to jede hur, pockal bych na lepsi pocasi a potom treba svicky omrknul. Nebo to trosku protahl ted , radsi dal, nez bliz a po dojeti vymontoval a kouknul.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 13:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Nejdelší trasy jezdím cca 20 km do města a to jen občas. Teď mě čeká Brno což je nějakých 100 km, tak pak zkusím ty svíčky zkouknout. Jinak nějaký pokles výkonu jsem nezaznamenal. Po výměně svíček se motor líp vytáčí.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2006 14:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, to Brno bude ono. Ale pokud mozno s tim po dojeti trasy uz dlouho necourej,tvrdej, ze nejpresnejsi vysledky jsou tipnout to prakticky bez volnobehu. Ale az tak to asi prozivat nemusime.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 00:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Mě to dělá špatná lambda

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 10:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2005 11:55
Příspěvky: 104
Modlím se aby to ta lambda nebyla. Jinak nemohla by to dělat i MAF, nebo čidlo teploty? Jen nevím jestli mám čidlo zvlášť pro palubku a zvlášť pro RJ, protože teplotu mi ukazuje normálně.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V Combi Ghia, r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2006 10:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ono se často spojí několik věcí dohromady.
Já měnil mj. svíčky, kabely, lambda sondu (Bosch bez konektoru pro Felicii 1.2) kvůli problémům se škubáním a špatným tahem motoru. Po výměně lambda sondy jsem byl celkem spokojen, ale postupně se to vrátilo k původnímu špatnému tahu.
Dobu jsem o tom rozjímal, marně sháněl informace o lambda sondách a nakonec koupil lambda sondu přímo pro svůj motor. Směs totiž byla opravdu hodně bohatá, lze li posuzovat čichem, měl jsem taky poměrně velkou spotřebu. Při výměně lambda sondy byla ta feliciácká dost zamourovaná.

Konstrukčně ta pro Zetec 1.8i má mj. trochu jinak výřezy na "čepičce" - dlouhé podélné řezy oproti "ďubkám" na té pro Felicii. Chod motoru se mi jevil lepší oproti použití té felďácké lambdy (taky aby ne za ty prachy :roll: ). Ale svíčky byly dost zašmírované, navíc mi povolilo nějaké těsnění mezi katalyzátorem a sběrným potrubím a zas to bylo v háji, co ten motor vyváděl (šel lehce do otáček, ale netáhl a chcípal a jak byl slaboučký). Těsnění mi vyměnili v servisu, ale stále jsem nebyl spokojený, netáhlo to. Tak jsem ještě měnil jednu svíčku a nastavoval odtrh svíček na 1,3 mm (původně byl asi 1 mm), zdá se mi to poněkud lepší. Ale spotřebu mám stále docela vysokou (kombinovaná 8,5 - 9l), auto občas malinko při akceleraci škubne, ale bylo už hódně hůř.

Chystám se někdy vyčistit svíčky, možná se časem ulakotím a koupím zcela novou zapalovací cívku, výfuk by to asi taky chtělo časem vyměnit (i když dle dvou servisů ještě OK), katalyzátor už může být plný sazí, EGR nemusí fungovat jak má (možná by nebylo od věci ho zaslepit), MAF bych měl někdy prověřit, teplotní čidlo motoru, vymést sací roury za škrticí klapkou a vyčistit klapku, prověřit odvzdušňování nádrže, vyměnit motorový olej, filtr, pojistný ventil tlaku oleje+pružinu atd. atd.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz