Ono se často spojí několik věcí dohromady.
Já měnil mj. svíčky, kabely, lambda sondu (Bosch bez konektoru pro Felicii 1.2) kvůli problémům se škubáním a špatným tahem motoru. Po výměně lambda sondy jsem byl celkem spokojen, ale postupně se to vrátilo k původnímu špatnému tahu.
Dobu jsem o tom rozjímal, marně sháněl informace o lambda sondách a nakonec koupil lambda sondu přímo pro svůj motor. Směs totiž byla opravdu hodně bohatá, lze li posuzovat čichem, měl jsem taky poměrně velkou spotřebu. Při výměně lambda sondy byla ta feliciácká dost zamourovaná.
Konstrukčně ta pro Zetec 1.8i má mj. trochu jinak výřezy na "čepičce" - dlouhé podélné řezy oproti "ďubkám" na té pro Felicii. Chod motoru se mi jevil lepší oproti použití té felďácké lambdy (taky aby ne za ty prachy
). Ale svíčky byly dost zašmírované, navíc mi povolilo nějaké těsnění mezi katalyzátorem a sběrným potrubím a zas to bylo v háji, co ten motor vyváděl (šel lehce do otáček, ale netáhl a chcípal a jak byl slaboučký). Těsnění mi vyměnili v servisu, ale stále jsem nebyl spokojený, netáhlo to. Tak jsem ještě měnil jednu svíčku a nastavoval odtrh svíček na 1,3 mm (původně byl asi 1 mm), zdá se mi to poněkud lepší. Ale spotřebu mám stále docela vysokou (kombinovaná 8,5 - 9l), auto občas malinko při akceleraci škubne, ale bylo už hódně hůř.
Chystám se někdy vyčistit svíčky, možná se časem ulakotím a koupím zcela novou zapalovací cívku, výfuk by to asi taky chtělo časem vyměnit (i když dle dvou servisů ještě OK), katalyzátor už může být plný sazí, EGR nemusí fungovat jak má (možná by nebylo od věci ho zaslepit), MAF bych měl někdy prověřit, teplotní čidlo motoru, vymést sací roury za škrticí klapkou a vyčistit klapku, prověřit odvzdušňování nádrže, vyměnit motorový olej, filtr, pojistný ventil tlaku oleje+pružinu atd. atd.