fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zetec s termostatem 92°C
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5442
Stránka 1 z 2

Autor:  -petr- [ 06 dub 2006 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Zetec s termostatem 92°C

Doufám, že nedostanu od adminů vyhubováno, že zakládám tohle téma. Asi pár z nás má termostat nastavený na 92°C a zajímalo by mě, jak se teplota chová v létě, v kolonách, jak často spíná větrák...
Když jsem na podzim měnil termostat, koupil jsem ho u Forda podle VINu a schválně říkám chlapíkovi u prodeje, že tam má být dle mého na 88°C, ale on že podle kódu je to určitě na 92°C. Tak jsem to vzal. Starej samozřejmě na 88°C a jsem si dost jistý, že to byl originál. Teď se oteplilo a stačí aby bylo 15°C a teplota mi leze za půlku, i když to jen "lechtám" na pětku mimo město. Dá se s tím vůbec normálně jezdit? Co to bude dělat v létě? Nerad bych, aby mi pořád zapínal ventilátor.

P.S. Na dotazy měnit či neměnit apod.... je jiné téma.

Autor:  dj.DEKL [ 06 dub 2006 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

V servisu mi tam dali nějakej Motorcraft... ručičku mám uprostřed při plynulé jízdě, při popojíždění po Praze mi spíná větrák mezi A-L cca každých 3-5min když je venku kolem 10stupňů.

Autor:  VíťazBrna [ 06 dub 2006 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

Zrovna dnes jsem měnil termostat. Koupil jsem za 280 Kč na teplotu 88 stupňů. Ten stávající mně dle pozorování rafiky teploty otvíral moc brzo. Oba jsem je povařil, oba jsou na 88 stupňů ale ten původní otevíral o 10 stupňů dřív. A to je už fest rozdíl... Takže údaj na termostatu je jen orientační. Co se vrtule týče, ať se točí, kdy chce, hlavně aby nestávkovala, je to na knop (těch 12 stupňů do varu). Vyplatí se po chvilkách teplotu kontrolovat letmým pohledem na budík...

Autor:  -petr- [ 06 dub 2006 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

VíťazBrna píše:
Co se vrtule týče, ať se točí, kdy chce, hlavně aby nestávkovala, je to na knop (těch 12 stupňů do varu). Vyplatí se po chvilkách teplotu kontrolovat letmým pohledem na budík...

Teplotu pravidelně sleduji, po zkušenostech se 120tkou a tímhle Fordem, který se zrovna v nejlepším světle po této stránce neukázal (spálený elektromotor ventilátoru - už mám "novej" z vrakáče, problémy s termostatem), jsem si uhnal už takový syndrom neustálé kontroly teploty... :?
Zapínání ventilátoru bude zvyšovat spotřebu, má to docela odběr, a zapíná mně až na hranici červeného pole, tak nevím, jestli to není až moc pozdě...

dj.DEKL: To vypadá, že budeš patřit do klubu s 92°C termostatem. Nechci vidět, co to bude dělat až bude o 20°C víc... :roll:

Autor:  PADY [ 07 dub 2006 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

To petr. Dej vědět co to bude dělat,až budou vedra. Zvýšení spotřeby bych se nebál,teda pokud si toho malýho panáka nechceš dát ty.

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 dub 2006 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem s teplotou nikdy neměl problém, jednou sem se dostal na "A" to když bylo fakt vedro a stál jsem v koloně, po tom co jsem se rozjěl cca 500m se to stahlo, vetšinou teplota u "O" a "R" Spínání větráku sem neřešil, bral jsem to pouze tak aby se to nepřehřálo a nezačal jsem někde vařit.

Autor:  jan79 [ 07 dub 2006 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec s termostatem 92°C

-petr- píše:
Doufám, že nedostanu od adminů vyhubováno, že zakládám tohle téma. Asi pár z nás má termostat nastavený na 92°C a zajímalo by mě, jak se teplota chová v létě, v kolonách, jak často spíná větrák...
Když jsem na podzim měnil termostat, koupil jsem ho u Forda podle VINu a schválně říkám chlapíkovi u prodeje, že tam má být dle mého na 88°C, ale on že podle kódu je to určitě na 92°C. Tak jsem to vzal. Starej samozřejmě na 88°C a jsem si dost jistý, že to byl originál. Teď se oteplilo a stačí aby bylo 15°C a teplota mi leze za půlku, i když to jen "lechtám" na pětku mimo město. Dá se s tím vůbec normálně jezdit? Co to bude dělat v létě? Nerad bych, aby mi pořád zapínal ventilátor.

P.S. Na dotazy měnit či neměnit apod.... je jiné téma.

Petr, s tym VIN mi urobili to same.
Na zimu je to v poho, v lete je to tazko povedat.
Za pulku podla mna kusok liezt musi, v pulke by bol keby bolo tych 88 C.
Ja to mam vacsionou na M.
Uvidi sa neskor.
Termostaty sa seru u fordu tak, ze otvara potom skoro, na +/- 70C, takze 92 by sa teoreticky mala dodrbat neskor nez 88 C :D
U fordu su s tymi VIN cislami dobre vedla...
do aut davali take diely ake prave mali skladom, a VIN priradzovali asi podla pocasia.
Proste bordel.

Autor:  George V. [ 07 dub 2006 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

Já si myslím, že 92° termostat zas tak velký problém být nemusí. Ta teplota je pouze orientační a znamená, kdy se má termostat začít otevírat. Podstatná je ta druhá teplota, kdy má být termostat otevřen úplně a ta je pro Escorta 110° a jestli se nemýlím, tak to tenhle termostat splňuje. 92° termostat bude určitě lepší na zimu. Aspoň se motor lépe ohřeje. Až budu příště měnit termostat, zajedu si pro něj k Fordovi také.

Autor:  dj.DEKL [ 07 dub 2006 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ani v létě při 35 nebyl žádný problém... auto se chová furt stejně a když mám zaplou klimu tak větrák jede furt :wink:

Autor:  MLYNEK PETER [ 07 dub 2006 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

Môžete mi prosím presne popísať kde a ako sa čo najjednoduchšie dostanem k termostatu?Najlepšie by bolo foto.Kolko chlad.zmesi asi bude treba doliať?Ako si mi to blbne.Ďakujem všetkým za odpoveď. :oops:

Autor:  -petr- [ 07 dub 2006 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

MLYNEK PETER: Někde je tu návod, hledej.

jan79: Takže taky jsi s tím léto nezažil...no, necháme se překvapit. Popojíždění po ucpaném Brně ve třicetistupňovém vedru s řídkým olejem 5W-30 bude určitě super..

Co se týká provozu s tímto termostatem v zimě, mám tu také pár nejasností. Auto začne už během dvou minut po startu topit, takový vlažný vzduch, jinak po zahřátí topí jak ďas. Ovšem z jakého důvodu se mi v zimě drží teplota při jízdě mimo město pouze na N či O moc nechápu. Jediná teorie, co jsem vymyslel je, že jedu s tak lehkou nohou na plynu, že se motor vlivem proudění ledového vzduchu okolo nestačí ani pořádně ohřát při zavřeném termostatu. To je asi pěkná blbost, co? Ale když na to víc šlápnu a začnu motor vytáčet, leze teplota výše. Přece nemůže být vadnej, když je uplně novej. Nechce se mi ho vyndávat a vařit v hrnci vody...
Taky mě napadlo, že může "kecat" čidlo teploty a ukazuje o něco méně, když už to beru tak ze široka...Ale zase větrák sepne na hranici červeného pole, což tuto možnost dle mého vyvrací.

Autor:  jan79 [ 08 dub 2006 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

-petr- píše:
MLYNEK PETER: Někde je tu návod, hledej.

jan79: Takže taky jsi s tím léto nezažil...no, necháme se překvapit. Popojíždění po ucpaném Brně ve třicetistupňovém vedru s řídkým olejem 5W-30 bude určitě super..

...

Petr, leto som nezazil, ale napr vcera som chytnul zapchu na u barrandova kde som isiel vyse pol hodinu v podstate jednotkou.
Teplota oscilovala medzi M a A, zrejme zapinalo vetrak, (nepocul som ho, lebo mi hrala vkuse hudba).

Keby som mal na vyber, bral by som bral 88 C, aj prave kvoli tomu riedkemu oleju.
V stym spatnym termostatom mi to tiez zacalo topit v zime rychlo, ale teplota bola medzi N-O.

Autor:  -petr- [ 09 dub 2006 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

jan79: Takže taky jsi měl v zimě teplotu mezi N a O...to jsem rád, asi to tak je i když termostat funguje jak má. Jinak co se týká spínání toho větráku, já to poznám i se zapnutým rádiem - při zapnutí se zhoupnou volnoběžné otáčky. Mně ovšem zapíná někde na L tuším, doufám, že to není moc pozdě.

Včera venku patnáct stupňů a teplota motoru po 30ti km jízdy kolísala mezi N a O. Přestávám ten termostat chápat, asi se chová dle své momentální nálady... :roll:

Autor:  jan79 [ 09 dub 2006 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

-petr- píše:
jan79: Takže taky jsi měl v zimě teplotu mezi N a O...to jsem rád, asi to tak je i když termostat funguje jak má. Jinak co se týká spínání toho větráku, já to poznám i se zapnutým rádiem - při zapnutí se zhoupnou volnoběžné otáčky. Mně ovšem zapíná někde na L tuším, doufám, že to není moc pozdě.

Včera venku patnáct stupňů a teplota motoru po 30ti km jízdy kolísala mezi N a O. Přestávám ten termostat chápat, asi se chová dle své momentální nálady... :roll:

-Petr- : Ja som v podstate neriesil ze motor je medzi N a O, aj po XX kilometroch.
Dal som dopredu kryt pred chladic, bol na 95 % zakrytovany, aj tak to nevylezlo do polovice stupnice.
Mal som vsak katastrofalnu spotrebu.
Mimo mesta takym normalnym tempom cca 9-10 L, mesto 12+.
To ma totalne dostalo, hladal som teda tu na fore, priznaky odpovedali tomu, co pisali vsetci ti, ktori menili termostat.

Po vymene spotreba klesla okamzite.
Teplota aj v zime, s odobratym krytom chladica vysla nad O, bola obycajne na R.
Teraz mam spotrebu +/- 7.5L na 100 km, tankujem uz len SHELL V-Power 95.

Autor:  Tomashek [ 20 dub 2006 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tkaze vidim, ze u Escorta je normalni vysoka teplota na budiku. Uz par dni pozoruju (co se oteplilo na cca 16 - 20 °C), ze mi ve meste lozi rucicka mezi kolem M a A a nespina mi vetrak. Jsem prave zvykly, ze u vetsiny aut se pri normalnim provozu drzi rucicka na polovine jak pribyta.

A jinak ad vymena termostatu - Uvaril jsem 105ku skodovku, koupil jsem novy termostat a mel o neco malo mensi teplotu, takze to bylo des a hruza a i po serizeni motoru jsem musel pri volnobehu mirne pridavat sitic, protoze mi padala teplota pod 80 °C

Autor:  jan79 [ 20 dub 2006 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

Tomashek píše:
Aha, tkaze vidim, ze u Escorta je normalni vysoka teplota na budiku. Uz par dni pozoruju (co se oteplilo na cca 16 - 20 °C), ze mi ve meste lozi rucicka mezi kolem M a A a nespina mi vetrak. Jsem prave zvykly, ze u vetsiny aut se pri normalnim provozu drzi rucicka na polovine jak pribyta.

A jinak ad vymena termostatu - Uvaril jsem 105ku skodovku, koupil jsem novy termostat a mel o neco malo mensi teplotu, takze to bylo des a hruza a i po serizeni motoru jsem musel pri volnobehu mirne pridavat sitic, protoze mi padala teplota pod 80 °C

Medzi M-A neries, ja som to maval minuly rok do okolo M, cize kusok nizsie, ale so starym 88 C termostatom.
Co sa inych aut tyka, ja mam skusenost, ze kusok na normal (stredom stupnice) zopne vetrak. Doma mame golfa 3, ten drzi za jazdy presne 90C furt. Akonahle pride napr kolona v kopci, tak leze pomaly nahoru, ale tesne pod 100 uz zapne vetrak. To same ak niekde zastanes a nechas auto ist. Vyjde na cca 100, zapne vetrak, znizi pod 90 a takto cykluje.
A tu skodovku by som nebral ako etalon na problemy s chladenim.Motor vzadu, trubky celym autom, chladic vpredu :? ...A ktovie v akom stave bol vobec okruh, ci tam nebol kopec usadenin :roll:

Autor:  Tomashek [ 20 dub 2006 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem prave nevedel Escorta mam od listopadu a celou zimu jsem s nim jezdil tak, ze po ohrati motoru jsem mel rucicku uprostred stupnice a ani se nepohla, az ted jak se oteplilo, tak zacina lizt pekne nahoru

Autor:  Kashak [ 01 kvě 2006 00:42 ]
Předmět příspěvku: 

mě i teď ručička ukazuje tak max na "O" když někde popojíždím dostane se do půli stupnice je to normální?

Autor:  Kashak [ 01 kvě 2006 00:43 ]
Předmět příspěvku: 

P.S. "O" je maximum většinou tak N někdy i pod N....

Autor:  mrazik [ 01 kvě 2006 07:29 ]
Předmět příspěvku: 

Kasak tohle jsem mel, kdyz jsem mel spatny termostat. Me v kolone nespinal ani ventilator. Po vymene se dostane rucicka do pulky a tam zustane.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/