fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

bublání v expanzce
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5533
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 13 dub 2006 08:52 ]
Předmět příspěvku:  bublání v expanzce

Zdravím,
mám problém s chlazením. Minulý rok se mi auto přehřívalo, až vřela voda v expanzní nádržce. Po přečtení několika příspěvků na fóru (díky všem) jsem vyměnil termostat a bylo po problému. Teplota se ustálila na písmenku M a to jak v létě ve vedrech tak v zimě v mrazech. Takže spokojenost. Teď ale asi měsíc zpátky se začal motor zase trošku víc hřát a teplota stoupala za M a někdy i dále až k červenému poli, kdy větrák mi spíná těsně před červeným polem. Přikládal jsem to úbytku kapaliny v expanzní nádržce - už tam bylo dost málo. Po dolití se to trošku zlepšilo ale teď poslední jízdu se to projevovalo tak, že jízda celkem v pohodě - teplota na písmenu M, ale po dojetí a vypnutí motoru po chvilce z expanzní nádržky začalo takové jakoby střílení. Koukal jsem co to je a myslím, že to "střílely" bublinky vzduchu do expanzní nádržky. Přišlo mi to, jako by byla v chladícím okruhu nějaké vzduchová kapsa. Nebo tam chladící kapalina nějak špatně cirkuluje.
Nevíte někdo, prosím, čím to může být? Napadla mě vodní pumpa. Co vy na to? Termostat by to být snad neměl, když jsem ho měnil před 10 měsíci.
Předem všem moc děkuji za názory a rady.

Autor:  Standa [ 13 dub 2006 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ta tvoje teplota pořád na M mi přijde dost vysoká. U mne spíná větrák také těsně před červeným polem, ale teplotu mívám při normální jízdě pořád mezi O-R, aby vylezla na M tak to musím točit pořád k 5t ot. Navíc úbytek kapaliny, ten by neměl být vůbec žádný. Nevíš o nějaké netěsnosti, třeba chladiče, nebo kolem nějaké hadice, či hřídelka vodního čerpadla. Jestli garážuješ na suchém podkladě tak nějaká kapka by se mohla objevit. Nejlépe je zkontrolovat vizuálně po jízdě s pomocí baterky a podívat se i ze spoda auta.
Jinak by to mohlo i díky těm bublinkám ukazovat na netěsnost mezi blokem a hlavou motoru. Napovědět by mohly svíčky, jestli se dostává nemrznoucí směs do spalovacího prostoru je ne nich povlak. Jinak změřit komprese, také by mohlo ukázat rozdíly mezi tlaky na válcich.

Autor:  jan79 [ 13 dub 2006 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Mne pride, ze ta teplota moze byt aj o termostate.
Ked mi este 88 C fachal ako mal, teplomer bol presne v strede (presne M)
Odkedy mam 92C, tak to je trosku viac cize za M, skoro na A.

Ale tu kontrolu tlakov a sviecok by som ja skusil.
Je to pomerne rychle, lacne a uzitocne v tomto pripade.

Autor:  Návštěvník [ 13 dub 2006 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Jak mám udělat kontrolu tlaků ve válcích? Svíčky jsou tam úplně nové - měl auto na výměně rozvoďáku a mechanik mi taky vyměnil svíčky - dal mi tam ale nějaké Brisky. Měl bych je vyměnit za Motorcraft?
Termostat mě taky napadl, ale když jsem ho měnil před 11 měsíci? To přece musí vydržet víc, ne?

Autor:  jan79 [ 13 dub 2006 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

kvakos píše:
Jak mám udělat kontrolu tlaků ve válcích? Svíčky jsou tam úplně nové - měl auto na výměně rozvoďáku a mechanik mi taky vyměnil svíčky - dal mi tam ale nějaké Brisky. Měl bych je vyměnit za Motorcraft?
Termostat mě taky napadl, ale když jsem ho měnil před 11 měsíci? To přece musí vydržet víc, ne?

Termostat by mal vydrzat cca 5 rokov, resp. viac.
Sviecky Motorcraft, jednoznacne.
S ostatnymi to nejde ako ma, a pravdepodobne odpali ich tak ci tak.

Autor:  Nagant [ 13 dub 2006 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

Kvakoši, postup měření tlaků a co bys měl naměřit je zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=882

Svíčky Motorcraft AYFS 22F1, při koupi si je dle možností prohlédni, semtam je nějaká taky pěkně odfláknutá (vnější elektroda vyosená).
Pokud tam máš nějaký nevhodný typ svíček, po několika tisících km to bude nespolehlivě zapalovat a těsnění pod hlavou může odejít.

Svíčky doporučuju koupit a namontovat si sám (trpce zaplacená zkušenost :evil: ).

Brisk začal sice dělat platinové svíčky pro Zetecy, ale asi to nemají doladěné.

Autor:  Návštěvník [ 13 dub 2006 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

Svíčky Motorcraft asi koupím, když všichni na fóru píšou, že jsou to ty jediné možné. A snad je zvládnu i vyměnit. Těch svíček bude ale určitě více druhů, na co bych si měl dát pozor. Jaké koupit - to označení co píše Nagant nebo je to podle VIN kódu?
Jak by se projevovala nefunkční nebo špatně funkční vodní pumpa? Termostat mi přijde, že otevírá, protože hadice vedoucí do chladiče jsou horké.

Autor:  jan79 [ 13 dub 2006 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

kvakos píše:
Svíčky Motorcraft asi koupím, když všichni na fóru píšou, že jsou to ty jediné možné. A snad je zvládnu i vyměnit. Těch svíček bude ale určitě více druhů, na co bych si měl dát pozor. Jaké koupit - to označení co píše Nagant nebo je to podle VIN kódu?
Jak by se projevovala nefunkční nebo špatně funkční vodní pumpa? Termostat mi přijde, že otevírá, protože hadice vedoucí do chladiče jsou horké.

Kup presne tie co napisal Nagant, podla VIN najdu tie stare, ktore sa uz nevyrabaju, a nahradou su prave tie co Nagant uviedol.

Autor:  Nagant [ 13 dub 2006 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus je podle VIN kódu a nejlíp kdyby to byly AYFS22PP. :) Ale ty už neprodávají, tak Motorcraft Platinum AYFS22 F1. Pozor na to Platinum a (resp.) F1.

Autor:  mrazik [ 13 dub 2006 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nechci sýčkovat, ale bubliny v expanzce a vyšší teplota motoru může znamenat i praskle tesneni pod hlavou nebo nedej bože bloku motoru. Rozdhodně i tohle zkontrolovat !!!

Autor:  carPWR [ 13 dub 2006 21:01 ]
Předmět příspěvku: 

jj taky bych to videl na ruply tesneni pod hlavou, ale kdyz pises ze ti menil rozvodak, mozna ho moc napnul a tece vodni pumpa taky..

Autor:  Nagant [ 28 dub 2006 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

Kvakosi, nevím kam jsi s tím přehříváním dospěl, zda jsi to už vyřešil či nikoli.
Námět - máš v tom motoru dobrou směs nemrznoucí kapaliny? Ta totiž posouvá mj. bod varu někdo ke 105° C, zatímco ventilátor chlazení spouští při rovných 100°C, alespoň na mém autě (samozřejmě, pokud lze věřit čidlu teploty motoru pro ŘJ). Pokud by tam byla ta směs hodně ředěná, či dokonce jen destilovaná voda, mohlo by to podle mne začít vařit, tím spíš při cestě do vyšších nadmořských výšek.

Autor:  Micko [ 21 pro 2008 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj....řeším podobný prblém....všechno je v pořádku motor běží jak hodinky po zahřátí to nikterak nekouří...sle když otevřu (nějak extra natlakovaný to není) ekzpanzku tak to v ní proudí a bublá...větší otáčky proud zvětšujou...je tam nalévacím otvorem blbě vidět a hadice jdou do exp. 2..přičemž hádám, že ta horní slabá je na odvzdušnění, ale nevylučuju že ten proud jde z ní...nevím...každopádně pod plynem to tam proudí slušně...kdyby to tam takhle pod tlakem šlo z prdlý havy nebo těsnění tak z toho ucejtím naftu ne? a jak říkám nijak natlakovaný to není :o( tak nevím

Autor:  Walker [ 21 pro 2008 23:04 ]
Předmět příspěvku: 

to je normální stav...voda proudí přes expanzi normálně...

Autor:  Micko [ 21 pro 2008 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

Fakt???tak to by mi spadl kus skály z volantu :o) Ale jak se v tom proudu pozná jestli to nebublá (podfukuje těsnění)? Resp. většina reakcí je: bublá >>těsnění v háji..

Autor:  Walker [ 22 pro 2008 00:13 ]
Předmět příspěvku: 

no musíš rozlišit, zda tu a tam nějaká bublinka vzniká vířením tý vody v expanzi, či se tam už dostává tou hadicí a tam jen vybublá, obvykle to bublá při vadným těsnění většíma bublinama, je tam vlatně skoro pořád přetlak(u normálního stavu povolíš víčko tlak ujde a nějakou dobu trvá než se udělá novej) a hlavně jde z hrdla nádržky cítit zápach zplodin čili to smrdí po výfuku...a když už to bublá kvůli vadnýmu těsnění, tak to stačí chvilku víc prohnat v zátěži a tutově to dojde až do červenýho pole na teploměru a bude to mít tendence se uvařit....

Autor:  Micko [ 22 pro 2008 00:18 ]
Předmět příspěvku: 

Týjo..moc díky...zítra to očuchám, ale myslím že to teda nakonec bude v pohodě :)...já mám takovou radost!!! :D

Autor:  Roman Švestka [ 22 pro 2008 01:05 ]
Předmět příspěvku: 

Micko píše:
Týjo..moc díky...zítra to očuchám, ale myslím že to teda nakonec bude v pohodě :)...já mám takovou radost!!! :D


Nehledej problémy tam kde nejsou, je to tak ,jak psal kolega Walker, jen bych doplnil s tim tlakem ,v reakci na co píšeš ty - říkáš, že extra natlakovaný to není, když ti tam půjdou bubliny, čili tlak z válce, tak ty hadice - třeba tu tlustou od chladiče pomalu ani neumáčkneš, povolíš víčko, upustíš tlak - utáhneš a hned se to začne nafukovat znovu! ;-)

Autor:  Krtek-NA [ 22 pro 2008 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to já hadice k chladiči pomalu neumáčknu a vím že těsnění pod hlavou to není. U aut je přetlak v systému normální, jen se nesmí vytvořit hned. :wink:

Autor:  Roman Švestka [ 22 pro 2008 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Tak to já hadice k chladiči pomalu neumáčknu a vím že těsnění pod hlavou to není. U aut je přetlak v systému normální, jen se nesmí vytvořit hned. :wink:


jj,to je jasný, ale zas ty hadice nesměj bejt jak kámen, při tomhle namáhání ti časem rupne, nebo v lepšim případě jen vyletí :!: Od toho je na expanzce to víčko, který má přebytečnej tlak upustit... ;-)
U auta s vadnim těsněním to víčko upouští tlak i s vodou... :twisted:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/