fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

při kolika řadíte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5536
Stránka 1 z 14

Autor:  Charlie [ 13 dub 2006 15:58 ]
Předmět příspěvku:  při kolika řadíte

Tak se pochlubte při kolika řadíte na 2,3 .... .A jezdíte někdo na 5 po městě nebo to dělám jen já.A při kolika otáčkách by se mělo správně řadit?

Autor:  Mafo [ 13 dub 2006 16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: při kolika řadíte

Charlie píše:
Tak se pochlubte při kolika řadíte na 2,3 .... .A jezdíte někdo na 5 po městě nebo to dělám jen já.A při kolika otáčkách by se mělo správně řadit?


ja na 2 prakticky hned po rozjazde a na 3 pri 30-40km/h. ot. neviem, mam doje.. otackomer :lol: Obcas aj 5 pri 60km/h...

Autor:  Dawe [ 13 dub 2006 16:46 ]
Předmět příspěvku: 

S escortem ? v 7mi :D :oops: :wink:

Ne to asi jenom 3x v zivote. (zatim)

Spravne "zavodne" bys mel radit mezi nejvyssim kroutakem a nejvyssim vykonem. A pokud si to spravne uvedomuju, tak Zmetek ma opravdu top vykon az v 5 000 RPM, takze to by mel bejt takovej logicko-moralni strop. :)

Vez ze pokud budes se zmetkem stabilne alespon 3x tydne jezdit na 2. a 3. rychlostni stupen po meste do 5 - 5 500 RPM tak se Ti to vrati na servisnim intervalu a udela poradek v kasicce. Vlastni zkusenost.

Naopak CVHcko tocit do 5ti nema temer zadnej smysl, od 4 dal ta akcelerace za to utrpeni motoru uz nestoji. Ovsem najdou se i ridici kterym je jedno zda ma motor 8 ci 16V a jezdi se vsim stejne :wink:

Jo a Scorpio ? To si radi samo. :D Kdyz chci opravdu rozlet, tak podrzim kick down a prevodovka preradi v 5 300 RPM, dojit k omezovaci nemam sanci. A ani nechci.

Autor:  Charlie [ 13 dub 2006 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

No ještě abych to upřesnil jezdím po městě na 5 rychlostní stupeň
Ale chtěl jsem se zeptat jestli motor při takto malých otáčkách spíš netrpí

Autor:  mrazik [ 13 dub 2006 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

Studené moc nevytáčím, ani ohřáté, ale někdy mě to chytne a řadím u 6 tisíc, občas 6.5 :-D

Autor:  jan79 [ 13 dub 2006 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ja radim vacsinou takto pri cca 2800 rpm na rovinke, v kopci do tych 3500 rpm, a ked mi sem-tam pride chut tak to potiahnem do 6000 rpm :)
Napr ked sa na mna lepi nejaky "buzik" s dodavkou, tak ze v spatnom zrkadle vidim len velky znak MERCEDES, VW a spol.
Vtedy ide 2-ka na 6000, 3-ka podobne a je pokoj :D

Autor:  Lukas1 [ 13 dub 2006 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já se snažím co nejvíc využít sílu motoru, a tak řadím při 3000 až 3500ot tzn 3 při cca 50, 4 při 70, 5 při 90

Občas taky řadím, když už je ručička otáčkoměru opřená o tachometr, pro radost ze zvuku co se z toho line :D

Nevím, jak se pořád srovnává CVH se zetecem. Já měl oba, a neřek bych, že CVH nejde do otáček, spíš mi to přišlo naopak dokud to otáčky nemělo tak se to se mnou moc nechtělo bavit. Z escortů táhnou v malejch snad jen všechny RS a 1,8TD. No a když se podívám na momentovou charakteristiku Škody 120LS a 1,6(90)/1,8(105) zeteca tak když si odmyslim velikost momentu tak mi to přijde naprosto stejný. Primární nasazení 16v je snížení pneumatických ztrát, a tím při stejném objemu zvýšit účinnost motoru.

Autor:  dj.DEKL [ 13 dub 2006 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

2800-4000 když je potřeba nebo nálada tak 5500 :wink:

Autor:  carPWR [ 13 dub 2006 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

no ja ve meste jezdim docela lemracky, takze jezdim do 2000ot. toho ze radis brzo bych se nebal pac co mi 1.6ka vyjede pri 2000ot to bys neveril....vlastne po meste jakmile prekrocim 60-70 uz jedu na posledni kvalt no, jen nevim kolikaty to je :-)

Autor:  nicus [ 13 dub 2006 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Já řadím při 3500 až 4000 RPM. Ve městě když jedu dle předpisu tak na 2. nebo 3. st.
Mám motor CVH a svezl jsem se i s 1,6 16V MkVII a připadá mi že CVH táhne spíš víc odspoda než Zetec, ale najel jsem jen pár km, takže nemužu moc srovnávat

Autor:  Hnata [ 13 dub 2006 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

se s tim moc neparam ... casto mam pocit ze se to auto ani nerozjede a tak razeni vejs u mne probiha nekde mezi 3 a 4 tisici a velice casto az kolem 5000 a vejs - spotreba tomu samozrejme odpovida a je mi uplne jasny ze mi to jednou Ferdik oplati a ja se nedoplatim, ale opravdu bych nevydrzel jet na ctyrku s 1500 otackama a cekat jestli me zastavi protivitr nebo ne ... Nastesti pro me maskuji sileny zvuk ktery ta 1.6tka vydava pri vetsich otackach vejfukem takze to zni v zaveru docela dobre a ten zvuk se da poslouchat. Samozrejme tomu autu proste chybi vykon a neni to na zavodeni na semaforech ale vazne mam nekdy dojem ze kdyz ty pavouky v motoru jednou za den nevyzenu tak to nejni spravnej den.
no a po meste na petku to snad ani nejde ... to bych asi nevydrzel psychicky

Autor:  Jira [ 13 dub 2006 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

když sem začal jezdit tak auta ještě otáčkoměry neměli takže jezdim podle sluchu co motor potřebuje a ne podle otáček tak sem se to naučil a tak sem jezdil i s náklaďákem a tak jezdim pořád dokonce do dneška šlapu dvakrát pedál prostě automaticky. :lol:

Autor:  Charlie [ 14 dub 2006 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata píše:
se s tim moc neparam ... casto mam pocit ze se to auto ani nerozjede a tak razeni vejs u mne probiha nekde mezi 3 a 4 tisici a velice casto az kolem 5000 a vejs - spotreba tomu samozrejme odpovida a je mi uplne jasny ze mi to jednou Ferdik oplati a ja se nedoplatim, ale opravdu bych nevydrzel jet na ctyrku s 1500 otackama a cekat jestli me zastavi protivitr nebo ne ... Nastesti pro me maskuji sileny zvuk ktery ta 1.6tka vydava pri vetsich otackach vejfukem takze to zni v zaveru docela dobre a ten zvuk se da poslouchat. Samozrejme tomu autu proste chybi vykon a neni to na zavodeni na semaforech ale vazne mam nekdy dojem ze kdyz ty pavouky v motoru jednou za den nevyzenu tak to nejni spravnej den.
no a po meste na petku to snad ani nejde ... to bych asi nevydrzel psychicky


to ti musí žřát jak tank.

Autor:  Hnata [ 14 dub 2006 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

no co se da delat ... hold zere - nejak me to nevadi - kdybych chtel jezdit na spotrebu tak nekoupim forda benzinaka ale VW diesla
navic kdyz zapnes klimu a obujes tyhle kola tak to tak jako tak zere takze copa? Dokud spotreba nepreleze pres 12 na sto po meste (jezdim 90% ve meste) tak me to nejak netrapi - zatim jezdim za neco kolem desiti litru na sto a to je v pohode.

Autor:  Charlie [ 14 dub 2006 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata píše:
no co se da delat ... hold zere - nejak me to nevadi - kdybych chtel jezdit na spotrebu tak nekoupim forda benzinaka ale VW diesla
navic kdyz zapnes klimu a obujes tyhle kola tak to tak jako tak zere takze copa? Dokud spotreba nepreleze pres 12 na sto po meste (jezdim 90% ve meste) tak me to nejak netrapi - zatim jezdim za neco kolem desiti litru na sto a to je v pohode.


No tak to sem myslel že to bude horší.Tak pokud jezdíš ze 205 po městě s tvým stylem, jízdy jak si popisoval za 10 l tak začnu fordíkovi taky trochu šlapat. :-D

Autor:  Bendy&Macíček [ 14 dub 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

To už sme tu taky řešili, ale pro uplnost s Escem jsem se v eko jízde snažil držet mězi 1750-2500 kdy jsem řadil - pokud sem to chtěl protáhnout tak k maximu.

S Mondym to je podobne, ale na dalnici kde vetsinou jedu to taham k 3tis, jinak +/- 2500ot a radim, taky podle toho kde jedu a jak to je nalozene.

Autor:  Hnata [ 14 dub 2006 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ja tedy doufam ze tohle tema nemelo byt nejakym navodem nebo tak neco - predpokladam ze to melo bejt jen tak ze zajimavosti - razeni je strasne individualni dle situace, nalozeni, silnice proste strasne moc faktoru a urcite to nikoho nenapadne odted brat jako povinnost radit pouze pri 3000 otackach!

Autor:  M. [ 14 dub 2006 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Ja po meste jezdim mezi 1700-2300 ot/min, vic to nema cenu. V navodu jsou uvedeny i min. rychlosti na jednotlive stupne, odpovida to 1500 ot/min, takze na petku se da jet od 55km/h, coz je nejakych 60km/h tachometrovych. Ale 1500 mi prijde i podle sluchu uz dost malo.
Jinak mimo obec radim az tak kolem 3000 a kdyz jo potrebuju jet (najezdy na dalnici) tak i pres 4000.
Co jsem zkousel, tak za 5500 se tomu uz moc nechce.

Autor:  Charlie [ 14 dub 2006 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

No já se snažím jezdit úsporně ale všeho moc škodí.No i když se občas taky neudržím takový serpentýnky pěkně do kopečka.Motor musí řvát, otáčky kolem 4-5.To bych mohl dělat celej den.

Autor:  Aiki [ 18 dub 2006 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jezdím stejně jako "M", snad jen 5tku dávám až jedu něco přes 60, ale spiš řadím podle sluchu. 55 na pětku je už asi málo, ten zvuk motoru mi to nedá.

Stránka 1 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/