fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Po výměně lambdy přestal táhnout, hajzl!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5564
Stránka 1 z 2

Autor:  Wix [ 15 dub 2006 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Po výměně lambdy přestal táhnout, hajzl!

Zdravím.

Provedl jsem výměnu lambdy - odpojil baterku, cvakl lambdu, našrouboval new, zapojil - tedy černý na černý, šedý na šedý a dva bíle na bílé. A od té doby je výkon v prdeli. Nová lambda je skutečně nová, univerzál, žáden šrot. Původní stará sonda měla za sebou minimálně 100tis, tedy už za hranicí svého života a z výfuku byla cítit silně nespálená směs a kouřilo to jak papiňák. Což po výměně odpadlo, teď motor ale úplně ztratil výkon. Klidně to jede i 160km/hod, ale je to trápení se vůbec na takovou rychlost rozjet. Bohužel nemám otáčkoměr a poznám prd, jestli motor jde do otáček nebo ne, ale subjektivně se točí normálně i podle hluku, ale síla se jakoby nepřenese na kola. Nejvíce je to cítit na stupni 2-4, rozjezd je úplně v pohodě. Udělal jsem průser s tou lambdou?

Autor:  Eiffel [ 16 dub 2006 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

mě to tohle dělá za mokra...

Autor:  Nagant [ 16 dub 2006 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mně jen ta špatně fungující stará lambda sonda jen "maskovala" nějaký jiný problém. Hledej další závadu nějakého jiného čidla apod.

Autor:  Wix [ 16 dub 2006 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

Za mokra? Pak to vypadá na někde vniklou vlhkost, do nějakého konektoru nebo čidla. Zkus vyblikat diagnostiku, jestli to něco neodhalí. Já jsem komplet vyčistil a kontoxem protáhnul všechny konektory a kontakty.

Bohužel mi to dělá pořád, za mokra, sucha, tepla, studena...

Autor:  Wix [ 16 dub 2006 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

to Nagant - přesně to samé mě také napadlo. Prostě jednotka jela v nouzovém režimu (potom by ale něco musela vyblikat, což neudělala), a teď najela do normálu a projevilo se tam něco dalšího. Prubnu blik-test ještě jednou a uvidíme. Předpokládám, že poloha šrktící klapky bude stále mimo rozsah, ještě jsem ten poťák nesehnal. Nepředpokládám ale souvislost mezi polohou klapy a výkonem motoru...ačkoliv?

Autor:  Nagant [ 16 dub 2006 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ten snímač polohy škrticí klapky vymontuj a proměř ohmetrem (resp. na vymontovaný přiveď referenční napětí a měř voltíky), nevěř nějaký diagnostice...

Autor:  pepek [ 16 dub 2006 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

A což třeba znovu naučit ECU volnoběhu a novým hodnotám? Pokud jsi odpojil aku (sám to píšeš), tak jsi provedl reset ŘJ a nikde nepíšeš, žes jí znovu učil :wink:

Autor:  Eiffel [ 16 dub 2006 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

pepek píše:
A což třeba znovu naučit ECU volnoběhu a novým hodnotám? Pokud jsi odpojil aku (sám to píšeš), tak jsi provedl reset ŘJ a nikde nepíšeš, žes jí znovu učil :wink:


jak se to dělá to učení?

Autor:  Charlie [ 16 dub 2006 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

použij funkci hledej je to tady někde popsáno.

Autor:  Wix [ 16 dub 2006 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, zda je nějaký přesný návod pro naučení jednotky, aplikuju obecně vžitý postup ujet po resetu najednou nejméně 30 km kombinovaným způsobem, tedy město, dálnice, aby si jednotka očichala el. hodnoty z čidel a uložila všechny potřebné údaje. Teď jsem vyndal čidlo z motoru a budu jej měřit.

Autor:  Charlie [ 16 dub 2006 18:04 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
Nevím, zda je nějaký přesný návod pro naučení jednotky, aplikuju obecně vžitý postup ujet po resetu najednou nejméně 30 km kombinovaným způsobem, tedy město, dálnice, aby si jednotka očichala el. hodnoty z čidel a uložila všechny potřebné údaje. Teď jsem vyndal čidlo z motoru a budu jej měřit.


"Po odpojení baterie necháme motor běžet asi tři minuty ve volnoběžných otáčkách. Po dosažení provozní teploty (ukazatel teploty chladící kapaliny je uprostřed stupnice) přidáme trochu plyn a necháme motor další dvě minuty běžet v otáčkách zhruba 1200 ot/min. Díky tomuto postupu si modul znovu zapamatuje hodnoty volnoběhu a ostatní provozní hodnoty. Pak doporučujeme provést jízdu dlouhou asi 8km různou rychlostí, aby se uzavřej učební proces a nastavil normální chod motoru."

Autor:  Ondrej [ 16 dub 2006 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

jeste k tomu uceni dodam ze se baterka odpoji kdyz ma motor provozni teplotu a necha se odpojena cca 10min pak se aplikuje vyse uvedeny zpusob

Autor:  Charlie [ 16 dub 2006 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ondrej píše:
jeste k tomu uceni dodam ze se baterka odpoji kdyz ma motor provozni teplotu a necha se odpojena cca 10min pak se aplikuje vyse uvedeny zpusob


no já sem někde četl 15 minut.Ale to je jenom takovej malej detail.

Autor:  MLYNEK PETER [ 16 dub 2006 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mám návod priamo od FORDa a v ňom je uvedené až 1 hod. Pritom volnobehu(3min),zvýšenom volnobehu(1200 ot.,2 min.) a jazde 8-10 km, sa nesmie vypnúť alebo scípnuť motor :!: Inak opakovať.

Autor:  Wix [ 16 dub 2006 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, logicky se jednotka naučí vše potřebné až praktickou jízdou při různé zátěži motoru, je to jen mikroprocesorová elektronika s RAM pamětí sledující různé proměnné z čidel a dle toho podle naprogramovaného algoritmu mění stav svých vystupů.....

Teď proměřuju to čidlo polohy škrtící klapy - dráha má celkový odpor 4.6 Kohm a její průběh je ukázkově lineární, tedy hypotézy z ostatních threadů, že se jedná o nelineární charakteristiku, jsou mylné. Ještě tam připojím 5V referenci a proměřím napěťový průběh.

UPDATE - průběh napětí je lineární, takže to sedí. Při otáčení se plynule zvyšuje napětí na jezdci, od hodnoty cca 50 mV do 5V, nebo snižuje, podle strany měření. V charakteristice nejsou žádné zuby ani výpadky, takže moje čidlo je podle měření na stole OK. Ráno ho namontuju z5 na na pinech ŘJ změřím provozní hodnoty, jestli není v háji kabel nebo rozhašený kalibrační šroubek dorazu...

Autor:  jan79 [ 17 dub 2006 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
UPDATE - průběh napětí je lineární, takže to sedí. Při otáčení se plynule zvyšuje napětí na jezdci, od hodnoty cca 50 mV do 5V, nebo snižuje, podle strany měření. V charakteristice nejsou žádné zuby ani výpadky, takže moje čidlo je podle měření na stole OK. Ráno ho namontuju z5 na na pinech ŘJ změřím provozní hodnoty, jestli není v háji kabel nebo rozhašený kalibrační šroubek dorazu...

@ Wix - ja mam Zetec, takze mozno u Teba je to inak, lenze u mna chodi napatie v rozsahu 0.91V (volnobeh) do 4.95V(plny plyn). (merane u ECC)
Niekde som dokonca cital, ze to takto ma byt.
Mozno u Tvojho auta je to inak.

Autor:  Wix [ 17 dub 2006 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ten Zetec tiše závidím.....

Díky za info, já to měřil zatím jen na stole, uvidíme co za provozu, dneska chcalo, nechtěl jsem do toho hrabat.

Autor:  Wix [ 20 dub 2006 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Takže diagnostika - vyblikalo to poněkud chaotické hodnoty, první kód 183 by se dal sežrat, další 844, 283 a 845 jsou nesmysl, takže to vzdávám a dosmýkám na profi diagnostiku. Potenciometr škrtící klapy ani lambda se neprokázala. Pokud tedy jsem to blbě neodečetl, ale výsledek je 22211838442838451, z čehož se absolutně nic nedá vyvodit.

Momentálně to vypadá (podle chování za jízdy) na vynechávání válců, jako by tam nešlo palivo.

Autor:  George V. [ 21 dub 2006 06:34 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
Ten Zetec tiše závidím.....


Nemáš co.
Já Ti zas závidím ten osmiventil. Vyšší výkon, do otáček jde stejně, spotřeba zhruba stejná, ale hlavně táhne z nízkejch otáček...

Autor:  jan79 [ 21 dub 2006 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Nemáš co.
Já Ti zas závidím ten osmiventil. Vyšší výkon, do otáček jde stejně, spotřeba zhruba stejná, ale hlavně táhne z nízkejch otáček...


Toto treba oznacit ako dolezite :-D
BTW: Mat tak teraz mozno tak ani ten ani ten.
Zetec je precitlively, pride mi,ze je aj alergicky na pel a prach, lebo furt mu nieco je / resp. sa mu nepaci a potom raz taha, potom zas netaha...proste Z(m)etec.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/