fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

překvapivě vysoká spotřeba + divné chování v dešti
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5593
Stránka 1 z 1

Autor:  Eiffel [ 19 dub 2006 06:54 ]
Předmět příspěvku:  překvapivě vysoká spotřeba + divné chování v dešti

Ve městě kolem 10-12 :shock:
po venku 8

ať jedu slušně a nebo jako dobytek, to je naprosto jedno...

1.6 EFi

Když jsem měl v prdeli spojku, tak jsem myslel, že to je tak vysoký tím, že to fut točí vysoký otáčky, jak prokluzuje.
Jestli je tohle normální spotřeba, tak se omlouvám

Autor:  Wizzy [ 19 dub 2006 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli máš auto podle avataru, tj. s křídlem a velkýma kolama, tak ta spotřeba je podle mě v normě. Můžeš zkontrolovat jestli ti neblbne termostat a čidlo teploty, lambdu a podobně, ale myslím, že asi na nic nepřijdeš ;-)

Autor:  Eiffel [ 19 dub 2006 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Jestli máš auto podle avataru, tj. s křídlem a velkýma kolama, tak ta spotřeba je podle mě v normě. Můžeš zkontrolovat jestli ti neblbne termostat a čidlo teploty, lambdu a podobně, ale myslím, že asi na nic nepřijdeš ;-)


kola 185/60/14
křídlo serie - maličký...

Autor:  Wizzy [ 19 dub 2006 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, takže ten avatar je jen ilustrační :-D

Jak se ti hřeje motor, vyleze teplota cca doprostřed "NORMAL" a zůstane tam? Nepadá při rychlejší jízdě? To by ukazovalo na temostat.
Taky by to mohlo být čidlo teploty pro EEC, to by ukazovala ta zvýšená spotřeba, ale nevím, jestli se to projevuje ještě jinak.
Kdyby byla KO lambda, tak by motor asi dělal psí kusy - mimo zvýšené spotřeby, no můžeš ji zkusit odpojit.
Každopádně by se ti asi vyplatilo si udělat blikací diagnostiku a vyblikat si, jestli tam není něco špatné.

Autor:  Eiffel [ 19 dub 2006 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Aha, takže ten avatar je jen ilustrační :-D

Jak se ti hřeje motor, vyleze teplota cca doprostřed "NORMAL" a zůstane tam? Nepadá při rychlejší jízdě? To by ukazovalo na temostat.
Taky by to mohlo být čidlo teploty pro EEC, to by ukazovala ta zvýšená spotřeba, ale nevím, jestli se to projevuje ještě jinak.
Kdyby byla KO lambda, tak by motor asi dělal psí kusy - mimo zvýšené spotřeby, no můžeš ji zkusit odpojit.
Každopádně by se ti asi vyplatilo si udělat blikací diagnostiku a vyblikat si, jestli tam není něco špatné.


vy tady házíte termínama jako: Naprogramovat jednotku, blikací diagnostika a já jsem z toho jelen. Teplota přeleze ve městě i polovinu. Jinak pokud jedu, tak se to dostane těsně za hranici "provozní teplota" a tam to zůstane. Myslíš, že by to mohlo být termostatem?

Autor:  Wizzy [ 19 dub 2006 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím přesně kterému poli říkáš "provozní teplota" ale předpokládám, že je to pole "NORMAL". Funguje to asi takhle:
Auto je studené, termostat je zavřený. Nastartuješ ho, začne se ohřívat motor a chladící kapalina a přibližně při 88°C nebo 92°C (podle termostatu, jsou dva druhy a Ford je montoval náhodně :-D ) se termostat začne otvírat - tipnul bych, že je to tak ve 2/5 rozsahu budíku - a chladící kapalina začne proudit i přes chladič. Pokud je auto v pohybu, proudící vzduch ochlazuje kapalinu v chladiči a ta se studená vrací do motoru. Termostat se otvírá a přivírá samočinně tak, aby teplota chladící kapaliny byla co možno nejstálejší (asi 95°C?). Pokud auto stojí, nebo se hejbe jen pomalu, vzduch nestačí proudit přes chladič, teplota přeleze na konec pole normal a sepne větrák na chladiči (asi při 102-105°C?), teplota sleze zpět doprostřed pole "NORMAL" a větrák vypne. Tolik ideální stav.

Pokud ti teplota neleze doprostřed pole "NORMAL", tak ti buď 1) blbě ukazuje budík nebo 2) blbne termostat (je furt otevřený a pouští kapalinu pořád přes chladič a ta se nestihne zahřát). Zjistíš to tak, že auto necháš blafat na místě na volnoběh, nebo pokud se ti nechce čekat, tak při tak 2000-2500 otáčkách) a koukáš na teplotu. Pokud přeleze celé pole "NORMAL" až na konec a tam sepne větrák, budík ukazuje dobře a máš v háji termostat. Pokud sepne už v půlce, nejspíš jen blbě ukazuje budík (no i čidlo na větrák může haprovat, ale to je méně pravděpodobné), termostat je nejspíš ok a příčina zvýšené spotřeby je jinde. Osobně bych to ale tak na 80% viděl na ten termostat.

Autor:  Eiffel [ 19 dub 2006 09:33 ]
Předmět příspěvku: 

tak to je termostatem. Sakra. Kolik to stojí? A může to za tu spotřebu?

Autor:  cendler [ 19 dub 2006 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

originál termostat max do 500kč i s novým těsněním, já jsem kupoval na moje za 380 asi

Autor:  Wizzy [ 19 dub 2006 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

Stojí tak tři až čtyři kila, výměna je tak na půl hodinky - je to tu někde detailně popsáno - a za tu spotřebu rozhodně může, pokud je motor studený, tak se část benzínu sráží na stěnách válce a všechen se nespálí, EEC s tím počítá, tak ho tam cpe víc.

Ještě mě napadl jeden způsob, jak to otestovat - nastartuj studené auto a jak se ručička teploty zvedne ze zarážky, šáhni si na hadici, co vede od termostatu k chladiči. Pokud je teplá, je to termostatem.

Autor:  Eiffel [ 23 dub 2006 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

ještě jedna věc, když jsem jel dneska v dešti, auto vůbec nechtělo jet, benzín se mi ztrácel před očima a jel jsem doslova tak, že jsem auto přemlouval aby jelo. Pokud jsem to netočil aspoň na 4.000

Může to být třeba i vodou v kabelech?

Autor:  Nagant [ 23 dub 2006 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ta voda může dělat někde nějakou paseku. Zkontroluj, zda se ti nedostává někde ke svíčkám nebo na zapalovací cívku, nemáš někde prasklý airbox, aby ti voda namočila vzduchový filtr, nebo zda se voda nedostává někde do alternátoru.

Dalším možným problémem je zatékání do pojistkové skříňky.

Autor:  Eiffel [ 23 dub 2006 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Ta voda může dělat někde nějakou paseku. Zkontroluj, zda se ti nedostává někde ke svíčkám nebo na zapalovací cívku, nemáš někde prasklý airbox, aby ti voda namočila vzduchový filtr, nebo zda se voda nedostává někde do alternátoru.

Dalším možným problémem je zatékání do pojistkové skříňky.


Tak se asi budu muset sejít s někým z fordfans z prahy, protože tohle je úplně možný cokoli...

No tak nevím...

Autor:  Nagant [ 24 dub 2006 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Vidíš, poradím Ti, a mně auto dnes ráno po dešti dělá něco obdobného. :evil: Ráno se nechtělo rozjet, za jízdy se malinko kuckalo, motor nějak míň táhl v nižších otáčkách. Tak to budu taky muset proklepnout.

V sobotu jsem taky dával nějaký přípravek na odvodnění od 1wynns, tak jestli to nebude tím, a taky jsem čerpal u jiné pumpy...

Autor:  Eiffel [ 24 dub 2006 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Vidíš, poradím Ti, a mně auto dnes ráno po dešti dělá něco obdobného. :evil: Ráno se nechtělo rozjet, za jízdy se malinko kuckalo, motor nějak míň táhl v nižších otáčkách. Tak to budu taky muset proklepnout.

V sobotu jsem taky dával nějaký přípravek na odvodnění od 1wynns, tak jestli to nebude tím, a taky jsem čerpal u jiné pumpy...


když je vlhko, třak mi to jede nahouby a děsně to žere

Autor:  Šíša [ 24 dub 2006 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

Eiffel píše:
ještě jedna věc, když jsem jel dneska v dešti, auto vůbec nechtělo jet, benzín se mi ztrácel před očima a jel jsem doslova tak, že jsem auto přemlouval aby jelo. Pokud jsem to netočil aspoň na 4.000

Může to být třeba i vodou v kabelech?


Tohle jsem měl na cábru taky a klidně mohlo býti i krásně. Ale bohužel jsem našel dvě věci:

1) prasklej odlučovač oleje z víka ventilů(ten plastovej vazmekt, co jde z víka ventilů a z něj vychází tlustá hadie do airboxu) takže to možná sálo faleš, ikdyž si říkám, že to vadit nemělo, bo to stejně šlo do sání - tak jsem ho na chvíli zrušil a tu hadici píchnul rovnou do víka(udělat se ale bude muset aby se nezasrávalo sání)

2) KO lambda(trefil jsem jí kamenem :D ) tak jsem jí odpojil

Po těhle dvou věcech se motor v poho vytáčí a táhne, né jen předtím, kdy do 4tis cukal a táhnul až pak. Tak skus alespoň odpojit lambdu a uvidíš

Autor:  Eiffel [ 24 dub 2006 14:09 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša píše:
Eiffel píše:
ještě jedna věc, když jsem jel dneska v dešti, auto vůbec nechtělo jet, benzín se mi ztrácel před očima a jel jsem doslova tak, že jsem auto přemlouval aby jelo. Pokud jsem to netočil aspoň na 4.000

Může to být třeba i vodou v kabelech?


Tohle jsem měl na cábru taky a klidně mohlo býti i krásně. Ale bohužel jsem našel dvě věci:

1) prasklej odlučovač oleje z víka ventilů(ten plastovej vazmekt, co jde z víka ventilů a z něj vychází tlustá hadie do airboxu) takže to možná sálo faleš, ikdyž si říkám, že to vadit nemělo, bo to stejně šlo do sání - tak jsem ho na chvíli zrušil a tu hadici píchnul rovnou do víka(udělat se ale bude muset aby se nezasrávalo sání)

2) KO lambda(trefil jsem jí kamenem :D ) tak jsem jí odpojil

Po těhle dvou věcech se motor v poho vytáčí a táhne, né jen předtím, kdy do 4tis cukal a táhnul až pak. Tak skus alespoň odpojit lambdu a uvidíš


zkusím odpojit

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/