fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Duní motor - 1.6CVH 105PS http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5757 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | Duní motor - 1.6CVH 105PS |
Zdravim! Mám problém: duní mi motor Pořád jsem si myslel, že je to výfuk, ale není. Prostě motor začne sám od sebe "dunit" ze sání. Dělá to i na volnoběh a nejhorší na tom je, že ne pravidelně. Prostě chvíli si běží v klidu a pak se začne ze sání linout temný dunivý zvuk. Je to jistě ze sání, bo když sání zakreju tak na 50proc, tak to zmizí. Při jízdě a potřebě akcelerace to dělá taky. Prostě se sešlápne plyn(nemusí na max, ale při požadavku na prudší akceleraci tak třeba na 3/4 apod) začne taktéž dunit. Co s tím. Dodávám, že je vše něw - filtr, olej, origo výfuk, sání(plastové) vyčištěné, klapka vyčištěná... Tak a teď "babo raď" |
Autor: | MV [ 02 kvě 2006 10:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmm, tak v tom nejsem sám. S tímhle problémem se potýkám už velmi dlouho, už nevím, nic to neodstranilo. Mám podezření na zdvihátka(i přes to, že jsou poměrně nový), nebo vůbec co s nimi souvisí. Tak plánuju jejich kontrolu. |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kuwa tady je to nějaký divný, ještě ráno tu byla odpověď, že by to mohla dělat lambda -> špatná(chudá) směs. Ale ten už tu není, jak to?? Dodám: lambdu mám odpojenou, trošku jsem jí poničil při sundavání Tak co dál?? |
Autor: | Nagant [ 02 kvě 2006 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, já bych řekl, že mně občas taky ten motor nějak duní. Vysvětluju si to špatnou funkcí MAFu, dával asi špatné hodnoty. Odpojil jsem ho, ŘJ si místo proměnlivých hodnot dosadila defaultních 8 g/s. Ale to samozřejmě také není optimální, řekl bych, že sleduji i vliv rozdílných mas vzduchu, kterými projíždím (znáte ty vzduchové kapsy, třeba při letní procházce lesem). Prostě občas je to, jako když se někde u motoru otevře nějaká díra a motor duní. Teď jde o to, zda jde o "díru" fyzickou, např. prasklinu ve výfuku na hadici sání apod. nebo elektronickou, anebo o jejich kombinaci. PS. Taky občas některý ze svých příspěvků rychle stáhnu, bojím se abych nebyl za pitomce. |
Autor: | MV [ 02 kvě 2006 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šíša: Mám dojem, že mi to dělá podobně i s odpojenou lambdou. Těžko říct, jestli to může dělat chudá směs(moc vzduchu) - že by třeba ŘJ dávala málo benzínu, než odpovídá většímu otevření sání(škrtící klapky/volnob.ventilu), Ale skoro opravdu sázím na něco mechanickýho. A na ta zdvihátka se chystám stejně, protože mě k nim vede víc indicií. Nagant: tenhle motor má MAP, ale ten jsem taky proměřil a dává korektní hodnoty. |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pravě, že si nejsem jist, zda by to dělalo špatné dávkování. Spíše to vypadá, že se v sání udělá nějaké stojaté vlnění a to rozvybruje/rozduní. Zaměřil jsem se na rozvody(měnil jsem) jestli jsem to nedal o zub, ale sedí ťipťop a napnutý jsou taky ok. Sání mi těsní, bo když ho zakreju rukou, tak mi jí to skoro vcucne do motoru Kua chlapy, ještě nějakej nápad. Ono to dunění není moc příjemné, hlavně v cábru |
Autor: | Nagant [ 03 kvě 2006 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... ewshowall/ , ovšem u amerického Escortu píšou, že dunění způsobují karbonové usazeniny na pístech. Někdy prý pomůže očistit nánosy prostředkem na čištění karburátorů, často musí být písty vyměněny - nahrazeny jinak navrženými písty. To by napovídalo, že jste na správné stopě. |
Autor: | Šíša [ 03 kvě 2006 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Písty nebo ventily?? Přece jen vyměnit písty není levná/rychlá záležitost |
Autor: | jan79 [ 03 kvě 2006 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Engine knock: Carbon build-up on the pistons causes a knocking noise. Sometimes solved by cleaning the carbon from the pistons using carburetor cleaner, often pistons must be replaced with redesigned ones. (1991-93)
Je neviem, ale zeby toto klepanie vo vysledku vyustilo v "dunenie" To akoze je na piestoch tolko karbonu, ze to klepe do ventilov ??? Kazdopadne pani, by vo Vasom pripade mozno nebolo na skodu demontovat hlavu a juknut na to, ak teda nemate nejaku sondu, s ktorou by ste si to jednoducho skontrolovali. BTW : @ Nagant : to neries, ze sa bojis, aby si nenapisla nejaku kraviny a bol za "pitomca"...az taku kravinu podla mna nevypotis, nakolko podla poctu prispevkov nie si nejaky GREEHORN. Keby si mal napisanych vyse 1000 prispevkov s "pitomostami" tak by si mal nejaky extra "avatar" a ze sem tam nieco cloveku ujde...no problem, ved aj majster kat sa sem-tam utne |
Autor: | Nagant [ 04 kvě 2006 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chtěl jsem napsat ventily, a napsal jsem písty. Ale ventil je valve, tak jsem to asi mimoděk napsal správně. Co ale myslel autor, to neřeknu. Dovedu si ovšem představit, že jinak konstruovaným vrškem pístu se nějaká rezonance odstraní, resp. posune někam jinam (ale nejsem strojař, natožpak motorář). |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |