fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Duní motor - 1.6CVH 105PS http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5757 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | Duní motor - 1.6CVH 105PS |
Zdravim! Mám problém: duní mi motor ![]() Při jízdě a potřebě akcelerace to dělá taky. Prostě se sešlápne plyn(nemusí na max, ale při požadavku na prudší akceleraci tak třeba na 3/4 apod) začne taktéž dunit. Co s tím. Dodávám, že je vše něw - filtr, olej, origo výfuk, sání(plastové) vyčištěné, klapka vyčištěná... Tak a teď "babo raď" ![]() |
Autor: | MV [ 02 kvě 2006 10:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmm, tak v tom nejsem sám. S tímhle problémem se potýkám už velmi dlouho, už nevím, nic to neodstranilo. Mám podezření na zdvihátka(i přes to, že jsou poměrně nový), nebo vůbec co s nimi souvisí. Tak plánuju jejich kontrolu. |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kuwa tady je to nějaký divný, ještě ráno tu byla odpověď, že by to mohla dělat lambda -> špatná(chudá) směs. Ale ten už tu není, jak to?? Dodám: lambdu mám odpojenou, trošku jsem jí poničil při sundavání ![]() Tak co dál?? |
Autor: | Nagant [ 02 kvě 2006 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, já bych řekl, že mně občas taky ten motor nějak duní. Vysvětluju si to špatnou funkcí MAFu, dával asi špatné hodnoty. Odpojil jsem ho, ŘJ si místo proměnlivých hodnot dosadila defaultních 8 g/s. Ale to samozřejmě také není optimální, řekl bych, že sleduji i vliv rozdílných mas vzduchu, kterými projíždím (znáte ty vzduchové kapsy, třeba při letní procházce lesem). Prostě občas je to, jako když se někde u motoru otevře nějaká díra a motor duní. Teď jde o to, zda jde o "díru" fyzickou, např. prasklinu ve výfuku na hadici sání apod. nebo elektronickou, anebo o jejich kombinaci. PS. Taky občas některý ze svých příspěvků rychle stáhnu, bojím se abych nebyl za pitomce. |
Autor: | MV [ 02 kvě 2006 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šíša: Mám dojem, že mi to dělá podobně i s odpojenou lambdou. Těžko říct, jestli to může dělat chudá směs(moc vzduchu) - že by třeba ŘJ dávala málo benzínu, než odpovídá většímu otevření sání(škrtící klapky/volnob.ventilu), Ale skoro opravdu sázím na něco mechanickýho. A na ta zdvihátka se chystám stejně, protože mě k nim vede víc indicií. Nagant: tenhle motor má MAP, ale ten jsem taky proměřil a dává korektní hodnoty. |
Autor: | Šíša [ 02 kvě 2006 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pravě, že si nejsem jist, zda by to dělalo špatné dávkování. Spíše to vypadá, že se v sání udělá nějaké stojaté vlnění a to rozvybruje/rozduní. Zaměřil jsem se na rozvody(měnil jsem) jestli jsem to nedal o zub, ale sedí ťipťop a napnutý jsou taky ok. Sání mi těsní, bo když ho zakreju rukou, tak mi jí to skoro vcucne do motoru ![]() Kua chlapy, ještě nějakej nápad. Ono to dunění není moc příjemné, hlavně v cábru ![]() |
Autor: | Nagant [ 03 kvě 2006 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... ewshowall/ , ovšem u amerického Escortu píšou, že dunění způsobují karbonové usazeniny na pístech. Někdy prý pomůže očistit nánosy prostředkem na čištění karburátorů, často musí být písty vyměněny - nahrazeny jinak navrženými písty. To by napovídalo, že jste na správné stopě. ![]() |
Autor: | Šíša [ 03 kvě 2006 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Písty nebo ventily?? Přece jen vyměnit písty není levná/rychlá záležitost ![]() |
Autor: | jan79 [ 03 kvě 2006 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Engine knock: Carbon build-up on the pistons causes a knocking noise. Sometimes solved by cleaning the carbon from the pistons using carburetor cleaner, often pistons must be replaced with redesigned ones. (1991-93)
Je neviem, ale zeby toto klepanie vo vysledku vyustilo v "dunenie" ![]() To akoze je na piestoch tolko karbonu, ze to klepe do ventilov ??? Kazdopadne pani, by vo Vasom pripade mozno nebolo na skodu demontovat hlavu a juknut na to, ak teda nemate nejaku sondu, s ktorou by ste si to jednoducho skontrolovali. BTW : @ Nagant : to neries, ze sa bojis, aby si nenapisla nejaku kraviny a bol za "pitomca"...az taku kravinu podla mna nevypotis, nakolko podla poctu prispevkov nie si nejaky GREEHORN. Keby si mal napisanych vyse 1000 prispevkov s "pitomostami" tak by si mal nejaky extra "avatar" a ze sem tam nieco cloveku ujde...no problem, ved aj majster kat sa sem-tam utne ![]() |
Autor: | Nagant [ 04 kvě 2006 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chtěl jsem napsat ventily, a napsal jsem písty. Ale ventil je valve, tak jsem to asi mimoděk napsal správně. Co ale myslel autor, to neřeknu. ![]() Dovedu si ovšem představit, že jinak konstruovaným vrškem pístu se nějaká rezonance odstraní, resp. posune někam jinam (ale nejsem strojař, natožpak motorář). |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |