fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Duní motor - 1.6CVH 105PS
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5757
Stránka 1 z 1

Autor:  Šíša [ 02 kvě 2006 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Duní motor - 1.6CVH 105PS

Zdravim!

Mám problém: duní mi motor :D Pořád jsem si myslel, že je to výfuk, ale není. Prostě motor začne sám od sebe "dunit" ze sání. Dělá to i na volnoběh a nejhorší na tom je, že ne pravidelně. Prostě chvíli si běží v klidu a pak se začne ze sání linout temný dunivý zvuk. Je to jistě ze sání, bo když sání zakreju tak na 50proc, tak to zmizí.
Při jízdě a potřebě akcelerace to dělá taky. Prostě se sešlápne plyn(nemusí na max, ale při požadavku na prudší akceleraci tak třeba na 3/4 apod) začne taktéž dunit.

Co s tím. Dodávám, že je vše něw - filtr, olej, origo výfuk, sání(plastové) vyčištěné, klapka vyčištěná... Tak a teď "babo raď" :lol:

Autor:  MV [ 02 kvě 2006 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm, tak v tom nejsem sám.
S tímhle problémem se potýkám už velmi dlouho, už nevím, nic to neodstranilo.
Mám podezření na zdvihátka(i přes to, že jsou poměrně nový), nebo vůbec co s nimi souvisí. Tak plánuju jejich kontrolu.

Autor:  Šíša [ 02 kvě 2006 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

Kuwa tady je to nějaký divný, ještě ráno tu byla odpověď, že by to mohla dělat lambda -> špatná(chudá) směs. Ale ten už tu není, jak to??

Dodám: lambdu mám odpojenou, trošku jsem jí poničil při sundavání :oops:

Tak co dál??

Autor:  Nagant [ 02 kvě 2006 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

No, já bych řekl, že mně občas taky ten motor nějak duní.

Vysvětluju si to špatnou funkcí MAFu, dával asi špatné hodnoty. Odpojil jsem ho, ŘJ si místo proměnlivých hodnot dosadila defaultních 8 g/s. Ale to samozřejmě také není optimální, řekl bych, že sleduji i vliv rozdílných mas vzduchu, kterými projíždím (znáte ty vzduchové kapsy, třeba při letní procházce lesem). Prostě občas je to, jako když se někde u motoru otevře nějaká díra a motor duní. Teď jde o to, zda jde o "díru" fyzickou, např. prasklinu ve výfuku na hadici sání apod. nebo elektronickou, anebo o jejich kombinaci.

PS. Taky občas některý ze svých příspěvků rychle stáhnu, bojím se abych nebyl za pitomce.

Autor:  MV [ 02 kvě 2006 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša: Mám dojem, že mi to dělá podobně i s odpojenou lambdou. Těžko říct, jestli to může dělat chudá směs(moc vzduchu) - že by třeba ŘJ dávala málo benzínu, než odpovídá většímu otevření sání(škrtící klapky/volnob.ventilu), Ale skoro opravdu sázím na něco mechanickýho.
A na ta zdvihátka se chystám stejně, protože mě k nim vede víc indicií.
Nagant: tenhle motor má MAP, ale ten jsem taky proměřil a dává korektní hodnoty.

Autor:  Šíša [ 02 kvě 2006 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

Pravě, že si nejsem jist, zda by to dělalo špatné dávkování. Spíše to vypadá, že se v sání udělá nějaké stojaté vlnění a to rozvybruje/rozduní. Zaměřil jsem se na rozvody(měnil jsem) jestli jsem to nedal o zub, ale sedí ťipťop a napnutý jsou taky ok. Sání mi těsní, bo když ho zakreju rukou, tak mi jí to skoro vcucne do motoru :shock:

Kua chlapy, ještě nějakej nápad. Ono to dunění není moc příjemné, hlavně v cábru :?

Autor:  Nagant [ 03 kvě 2006 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tady http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... ewshowall/ ,
ovšem u amerického Escortu píšou, že dunění způsobují karbonové usazeniny na pístech. Někdy prý pomůže očistit nánosy prostředkem na čištění karburátorů, často musí být písty vyměněny - nahrazeny jinak navrženými písty.

To by napovídalo, že jste na správné stopě. :D

Autor:  Šíša [ 03 kvě 2006 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Písty nebo ventily?? Přece jen vyměnit písty není levná/rychlá záležitost :?

Autor:  jan79 [ 03 kvě 2006 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Engine knock: Carbon build-up on the pistons causes a knocking noise. Sometimes solved by cleaning the carbon from the pistons using carburetor cleaner, often pistons must be replaced with redesigned ones. (1991-93)

Je neviem, ale zeby toto klepanie vo vysledku vyustilo v "dunenie" :?
To akoze je na piestoch tolko karbonu, ze to klepe do ventilov ???
Kazdopadne pani, by vo Vasom pripade mozno nebolo na skodu demontovat hlavu a juknut na to, ak teda nemate nejaku sondu, s ktorou by ste si to jednoducho skontrolovali.

BTW : @ Nagant : to neries, ze sa bojis, aby si nenapisla nejaku kraviny a bol za "pitomca"...az taku kravinu podla mna nevypotis, nakolko podla poctu prispevkov nie si nejaky GREEHORN. Keby si mal napisanych vyse 1000 prispevkov s "pitomostami" tak by si mal nejaky extra "avatar" a ze sem tam nieco cloveku ujde...no problem, ved aj majster kat sa sem-tam utne ;-)

Autor:  Nagant [ 04 kvě 2006 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Chtěl jsem napsat ventily, a napsal jsem písty. Ale ventil je valve, tak jsem to asi mimoděk napsal správně. Co ale myslel autor, to neřeknu. :smt102
Dovedu si ovšem představit, že jinak konstruovaným vrškem pístu se nějaká rezonance odstraní, resp. posune někam jinam (ale nejsem strojař, natožpak motorář).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/