fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=57830
Stránka 1 z 1

Autor:  mikirc [ 13 dub 2015 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

Pěkný večer forďáci,
Štěstí při hledání nepřálo a ručně jsem prošel asi 6 stránek a nenašel.

Takže auto mám Escort Mk4 cabrio (ALF) s 1.6 8V EFI rok 1990. Mám možnost mít skoro zadarmo 1.8 zetec z escorta mk6(7), který je v super stavu.
Že budu muset vzít celou elektriku i s řídící jednotkou vím a že to dá dost práce taky, ale otázkou je spíše jestli to do toho auta dostanu.
A v případě, že se vejde, tak převodovky asi kompatibilní nebudou.
Můj motor sice funguje, ale je v horším stavu a přece jenom 1.8 je o něco málo více.

Děkuji za radu

Autor:  Wizzy [ 14 dub 2015 08:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5

Předpokládám, že ta 1.8 je 77kW..papírově oproti stávajícím 75kW nic moc, že? ;-) Jasně, píšeš, že současný motor je přizdechlý, ale jak je na tom ta 1.8?
Jako sepiš si pro a proti podle toho, co se ti vyplatí, co od toho čekáš a co vše máš dostupné.
Pro 1.8 mluví pouze o ty dvě deci větší objem, ale jestli je v lepším stavu (podle toho, co říkáš, to tak zní, ale co já vím), to je otázka.
Zetec provozuje v mk3 anglán, no co je potřeba vše přeházet by ti řekl on, ale sem už nechodí, zkus si projít www.ford-escort.cz forum a v projektech najdeš i tyhle jeho hybridy. U něj to ale bylo jinak, on tam místo 1.3 vrazil 1.8 z XR3i (96kW) - což je trošku jiný skok, než u tebe. Práce habakuk, pokud bys měl i tu 1.8 repasovat, ať to za to stojí, tak práce opravdu hodně a ve výsledku máš auto, který nesmí na silnici, bo na to nikdy nebudeš mít legální technickou.
Naopak, pokud stejné úsilí a prostředky vrazíš do své stávající pohonné jednotky, tak budeš na tom zhruba stejně, budeš mít legální a origo auto. Jestli ale to máš jako pokusný projekt s cílem se i něco naučit, tak směle do toho. ;-)

Autor:  Malfis [ 14 dub 2015 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5

A co RST motor?

Autor:  Wizzy [ 14 dub 2015 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5

Sehnat dobrý a nevylágrovaný RST motor bude větší problém, než tam nacpat toho Zmetca. :-D

Autor:  mikirc [ 14 dub 2015 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

Tak omlouvám se vlastní blbost, jedná se o motor z Mk6 nebo Mk7. Ale asi se moc nemění. A jedná se o 77kW verzi.

Jak píše Wizzy možná bude lepší opravit ten co tam je. Ono totiž já v něm mám nová zdvihátka, ale některé díry jsou už vychozené a jednomu zdvihátku dosti utíká olej, takže to pěkně hlasitě klepe. Ale asi tato oprava vyjde časově i cenově lépe.

Děkuji za přesvědčivou odpověď :)

Autor:  Malfis [ 14 dub 2015 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

Tak když už by si tam dával Zeteca, tak rozhodně 2.0 100 (96) kW. :wink:

Autor:  anthAn [ 17 dub 2015 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

lama provozuje 2 mkiv se zetecem (1,8 96kW a 2.0) motory pasujou na převodovku a držáky motoru taky docela sedí, jen jeden se musí upravovat (najdi si na netu anglickou stránku o stavbě ZVH, tak jsou fotky jak zetecovej blok dát do MKIV). Když se ti pak povede zpřeházet to vše po elektrický stránce, je vyhráno ... plus se musí trochu povařit vejfuk a trochu doladit hadice na vodu

Autor:  Wizzy [ 20 dub 2015 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

anthAn má recht :-) (ještě myslím spojka není stejná?) Jako těžký to není, jestli to tak vyznělo, ale nějakou práci to chce - ale v tomto konkrétním případě s diskutabilním výsledkem - 77kW proti 75kW je nepoznatelný rozdíl, navíc ten Zmetec může být taky v diskutabilním stavu - další práce navíc a ve výsledku to bude auto, se kterým loegálně nesmí u nás na silnici. Proto mi přijde jako lepší volba - v tomto případě - nasměrovat úsilí na repas stávajícího motoru. :-)

Autor:  77milda77 [ 09 kvě 2015 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)

Já mám v mkIV taky Zetece... Na převodovku sedí bez problémů... Elektrika ta už není problém, Když máš dobré schéma... Musí jen upravit držák (silentblok) motoru jemně seříznout :D Největší problém asi vidím v STK... Proto z toho budu dělat mutanta ZVH spodek motoru Zetec 1,8 hlavu z 1,4 CVH a řj EEC-IV 1,8 85kw... Kdy na stk nepoznají že jedna o 1,8 8)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/