fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=57891
Stránka 1 z 1

Autor:  likedi [ 29 kvě 2015 10:49 ]
Předmět příspěvku:  XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Zdravím,

mám Esco rv95 typ ALL, s motorem RDA 1,8i XR3i. Problém je, že studený i teplý se při plném plynu dusí a nechce jet. Když dám plynu jen trochu, rozjedu ho klidně na 140, postupně. Mechanici, co jsem zkoušel, si s tím moc nevědí rady, mají choutky začít měnit díly, aniž by věděli, co tomu je :-)

Zkoušel jsem odpojit jen váhu vzduchu, problém je pryč (jasně, volnoběh nahoře, smrdí benzín, studený chcípe - ale plný plyn se nedusí a jede). Na volnoběh se do otáček dostane v pohodě, problém je až když se jede, v zátěži. A spotřeba samozřejmě třeba 14/100.

Zkoušel jsem odpojit jen lambda sondu, kabely vypadají dotčené (omotané izolačkou), vůbec žádnou změnu jsem nepoznal.

Byl jsem na technické, kde se vším zapojeným po chvíli trápení byl panáček schopný změřit emise v normě (jen nahradil scuclou hadičku tvaru L - nemám ponětí odkud), a tvrdil mi, že kdyby byla váha špatná, že by se mu to nepovedlo. Také mi řekl, že drží volnoběh správně, takže volnoběžný ventil bude také v pořádku.

Můžu z těhle indicií určit jako vadný díl lambdu? Pokud ano, mám koupit NGK za 3K, BERU za 2,3K, SWAG nebo BOSCH za 1,5K, nebo DELPHI za 900?

Svíčky už jsem dával Motorcraft, původní byly NGK. Palivový filtr jsem neměnil a vzduchový filtr je otevřený KN. Mám v plánu vše postupně předělat na originál, pak možná řešit vačky a škrtící klapku z RQB, ale priorita je teď zjistit, proč se mu nechce jet. Ještě jsem tu četl rozdíly mezi olejem 5W30 a 10W40, ale vzhledem k provozu ve vyšších točkách dávám 10W40 a budu měnit častěji.

Případně, pokud by někdo z HK a okolí byl ochotný se mi v tom pošťourat, případně i třeba měl díly z RQB, skákal bych do vzduchu radostí.

V každém případě děkuji za jakoukoli radu.

Obrázek

Autor:  miki21 [ 29 kvě 2015 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

vyměň ten neměněný palivový filtr, až pak můžeš laborovat dál. :wink:

Autor:  likedi [ 29 kvě 2015 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Ahoj, děkuju za příspěvek :-)

s palivákem počítám, už ho mám i připravenej. Jen jsem si říkal, že když bez váhy táhne lépe, palivákem ten hlavní problém nebude..

Autor:  dj.DEKL [ 29 kvě 2015 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Netesnost sani nekde... ventil odvetrani kliky + hadicky...

Autor:  likedi [ 30 kvě 2015 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Ahoj, děkuju za nápad.

V aftermarketových shopech jsem ventil nenašel, tak v pondělí zkusím zavolat do Fordu. Trochu jsem si o tom ventilu načetl - divím se, že jsem na něj doteď nenarazil - tak ho vyměním i s hadičkama, ikdyby to tím být nemělo.

Autor:  Rosťa-RS [ 30 kvě 2015 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Neškube ti to jako kdyby? Jestli to při jízdě lehce nepoškubává dělat by to mělo na míň plynu občas jakoby pocuknutí.

Autor:  dj.DEKL [ 30 kvě 2015 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Ventil a hadicky ti pripadne mohu sehnat s nejakou slevou... idealne by to chtelo napichnout na diag...

Autor:  likedi [ 01 čer 2015 01:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Děkuju za odpovědi :-)

Řekl bych, že to nepoškubává, ještě se na to extra zaměřím. Když se to začne dusit, řve a nejede, jak kdybych táhnul horu k mohamedovi. A když začnu ubírat plyn, pomalu začne akcelerovat.

Do Prahy jedu v pátek, pokud by ta sleva byla nějak výrazná, určitě bych měl zájem (asi bych nechtěl otravovat kvůli padesátikoruně..).

Ještě, když už budu měnit palivák, udělám i ostatní filtry a olej. Chci dát 10W-40 a měnit budu za rok určitě po méně, než 5000km (kabriolet - jezdí jen v létě), máte nějaké doporučení?

Autor:  Wizzy [ 02 čer 2015 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Dost mi to připomíná moje problémy a byla to lambda. Ale mělo to trochu opačné symptomy - necgtělo se mu moc jet, dokud jsem opravdu nedal plnej, aleněkdy i tak napodruhé, napotřetí, když při WOT začal ignorovat lambdu, tak auto vystřelilo jak raketa.
Stejně jak radí kluci - projdi si sání, jestli nejsou někde netěsnosti, včetně toho odvětrání klikovky - pokud jsou hadičky zpuchřelé, rozměklé, prasklé, tak vyměnit (to asi už udělal ten technik na stk), jinak nemusíš rovnou kupovat nový ventil na odvětrávání, stačí na zkoušku na sacím paroží zašpuntovat ten vstup z odvětrávání klikovky, jestli to nepomůže. Vadný ventil odvětrávání by způsoboval i takové legrace, jako občasné visení otáček (vyřadíš a motor si drží klidně 2500rpm a jen velmi pomalu to klesá).
Určitě vyměň i ten palivový filtr, jestli je starý a zanešený, tak motor nemá šťávu, v nízké zátěži to nemusí jít poznat, ale jak po něm něco chceš, tak nejede.. "..jak neni špeku, nejsu vykony.." Pro jistotu si změř i tlak na liště, jestli je tam kolik má být - tím vlastně prověříš i čerpadlo a regulátor. Stačí ti na to obyč manometr na pneumatiky, na liště je ventilek pod modrou čepičkou.
Pro jistotu si můžeš proměřit i čidla teploty vzduchu (to ale není až tak kritické) a teploty vody a čidlo na klapce - jestli tam nejsou nějaké hluché místa, jestli se na něm odpor (napětí) mění spojitě bez nějakých skoků.
Všecky potřebné hodnoty a údaje najdeš tu - http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=cidla

Autor:  likedi [ 11 čer 2015 08:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Omlouvám se, že jsem se pár dní neozval - momentálně mě autí nechalo ve mestě, po chcípnutí už jsem neotočil klíček a neodemkl volant. Tak jsem to celé rozebral, volant se mi podařilo sundat, zámek zajistit a šroubovákem nastartovat, abych alespoň odjel, ale teď potřebuji sundat celý ten hliníkový odlitek, aby mi někde spravili ten mechanismus zamykání volantu uvnitř.

Sledoval jsem to pocukávání a opravdu to škube, když se ubere a zase přidá. Jen lehce, vůbec jsem si toho nevšiml.

Za info k čidlům děkuji, v sobotu mám v plánu se na to podívat, tak doufám, že na to přijdu :-)

Autor:  Wizzy [ 12 čer 2015 08:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

viewtopic.php?f=18&t=55709&p=470526&hilit=sundat+sp%C3%ADna%C4%8Dku#p470526

Autor:  PitbullTD [ 13 čer 2015 06:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Hele jestli chceš tak mam v garáži nastavitelnou kulisu řízení, máš to vyměněný za 40 min a je klid

Autor:  Rosťa-RS [ 23 čer 2015 08:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: XR3i 1,8 RDA - dusí se, nechce jet

Tak to pocukávání bývávají svíčky ještě to poznáš tak že na nich jsou takové černé čárečky. Je to opal jak jiskra raději lítá po povrchu svíčky než uvnitř ve válci ... :-( Koupil bych nové kabely a svíčky nebo izolátor lehce oblepit izolační páskou. Ono to má dost vliv na startování pak to nechce startovat. Ale jinak asi tam těch problémů budeš mít víc zvaš tu izolepu :-D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/