fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Nestartuje, trhání za jízdy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=57939
Stránka 1 z 1

Autor:  bacilus [ 08 črc 2015 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Nestartuje, trhání za jízdy

Zdravím, tak jsem pročetl kvanta příspěvků zde, až mě z toho bolí hlava, ale moudrý z toho nejsem. Navíc polovině věcí nerozumím- jako blondýna :D . Takže tedy loni v létě začalo auto dělat vtipy s tím, že občas nechtělo z ničeho nic nastartovat. Bylo každodenně v provozu, vždy chytlo na prví otočení (i v -20 C) a najednou jsem třeba přijel do práce a málem neodjel. Startér se točil, ale chytnout to nechtělo. Z ojedinělé epizody se ovšem časem stalo téměř pravidlo - zkrátka 50% že odjedu, nebo že zůstanu stát. Vyměněn palivový filtr, cívka zapalování, svíčky - žádná změna. Navíc občas začalo cukat za jízdy - při prudším přidání plynu nebo při jízdě do kopce. Auto se tím pádem stalo nepoužitelným. Po asi půl roce stání jsem se ho pokusil teď oživit. Zjistilo se, že baterka umřela, tudíž se koupila nová, auto krásně nastartovalo, pohodička. Až do prvního škubnutí za jízdy. (ale to jsem ještě omlouval spojkou daleko za hrenicí životnosti). No a po pár bezchybný startech jsem tam, kde jsem byl.
Poznatky:
a)baterka fungl nová, napětí na baterce 13V a v zásuvce zapalovače +- stejné
b)závada se ale projeví už přes samotným startováním. Při otočení klíčku do polohy 1 se normálně rozsvítí kontrolky, zabzučí čerpadlo a kontrolka airbagu zhasne, nastartuju. Pokud je ale problém, ozývá se mi z prostoru pojistkovky cvakání v nepravidelném intervalu a čerpadlo opětovně bzučí. Při pokusu o nastartování pak startér točí, ale chytnout tonechce, mačkání plynu asi nemá efekt. Nicméně na asi čtvrtý pokus po snad 6 vteřinách (chudák baterka) to včera chytlo. Pokud nechám běžet na volnoběh, otáčky se drží okolo 900, načež cvakne u pojistkovky a auto skoro chcípne, ale vzápětí se otáčky vrátí zpět. A po chvíli se to opakuje. Pokud se rozjedu, následuje škubání, ale po chvíli jízdy jakoby problém zmizí.
c)Škubání za jízdy je vždy provázeno cvaknutím u pojistkovky(nebo spíše naopak po každém cvaknutí auto škubne).

Tak a teď jaká je příčina? Proč se závada projevuje ještě před startem? Bylo počáteční bezchybné startování po výměně baterky náhoda, nebo souviselo s resetem řídící jednotky. Nerad bych vyměnil půl auta (za cenu celého nového), aby se možná na něco přišlo.

Autor:  Walker [ 08 črc 2015 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, trhání za jízdy

Standartní závada v pojistkovce s "uživením" věcí co se zapínají a vypínají klíčkem...špatnej spoj...řekněme, že zapalování potřebuje nějaký proud a napětí k provozu svému a jelikož se to děje přes řídící jednotku motoru, tak se to dá i změřit na příslušných drátech konektoru řj...jelikož blondýna asi nebude osoba spásná, tak osoba k tomu najmutá měla by znát kde je pojistkovka, a umět najít schémata "power distibution" a "engine ignition"...

Autor:  bacilus [ 09 črc 2015 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, trhání za jízdy

Tak ta pojistkovka mě napadla hned, koneckonců někdo tady popisoval téměř stejné problémy jako já a bylo to tím. Jenom nechápu, proč to nakonec nastartuje, nebo proč se to za jízdy nebo při volnoběhu projevuje tak, jak jsem popsal.

Blondýna si tu pojistkovku dokonce umí i sama vyměnit,pochopí i termíny jako změřit napětí puntíkovanýho kabelu který se nachází tam a tam proti kostře, ale to schéma v Etzoldovi fakt nerozdýchá, tak to asi fakt bude muset nechat na někoho jiného. Problém je, že v servisu se ta závada jako obvykle většinou neprojevuje, zato na účtu se to projeví pravidelně.

Autor:  Walker [ 09 črc 2015 12:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, trhání za jízdy

Vysvětlení proč se podivuhodný jev vyskytuje vysvětluje fyzika...Ohmův zákon, měrný odpor špatného spoje v cestě výkonu tvořeného konjunkcí přítomného napětí a proudu, pak chování se materiálů, zejména vodivých kovů při špatném spoji...od mírného tu se to vypeklo až po požární zprávu o iniciaci způsobené vadou v elektroinstalaci...a taktéž by šlo použít čím vícero paralelně připojených spotřebičů na zdroj s špatným spojem limitovaným dojde k poklesu napětí a proudu ve všech spotřebičích nikoliv rovnoměrně ale podle impedance každého paralelního okruhu...no pokud je Blondýna osoba hrdinná, existuje software Ford Technical Information System, kde je úplně vše...Etzold je spíše laické čtení na zahnání nudy v důchodu garážovou činností...Tuším se to jmenuje Ford TIS Jan 2004 DVD Version. iso o 905 mb velikosti, koluje to na stahovacích serverech a funguje na všem od W98 nahoru v 32bitech a libovolným linuxu s wine...instalace a spuštění je s nulovou obtížností, jen to chce mít fyzicky vypálený v reálným dvd drivu nebo použít virtuál co pojme iso soubor, jelikož aplikace "hledá" data na disku...najít na horní liště správnou ikonu pro elektroinstalaci, vybrat správný model vozu a trefit správné schema je už je otázkou cviku,prvky ve schématu jsou i interaktivní, klikem na ně se lze přelistovat jinam a zjistit buďto kam je tvůrce vozu vetknul, případně u konektorů a podobných věcí i rozložení pinů a význam jejich vodičů...a pojistkovka je za udržení jistých technologických postupů věc vyndavací a zas tam dací a povoz by si to k dvacetinám ve službě asi zasloužil..

Autor:  dj.DEKL [ 01 pro 2022 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nestartuje, trhání za jízdy

navod , oprava pojistkovky , pojistkove skrine

http://fordfans.ford-escort.cz/technics ... krinka.doc

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/