fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 dub 2024 23:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor LJB s EDIS4 a hlava
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2016 19:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Zdravím forďáky

Konečně jsem se dostal k zjišťování závady proč mi motor nestartuje a když už nastartuje a zahřeje se, tak se třepe jako osika.
Výsledek měření je ten, že zapalovacímu modulu EDIS4 při startování dlouho trvá, než si uvědomí, že se motor točí. Měřil jsem všechny vstupy a výstupy. Vše měřeno osciloskopem.
Vstup je vlastně pouze z VR čidla a napájení. VR čidlo funguje krásně jak má, dává signál pravidelný i první válec je v pořádku. Vstup na napájení je také v pořádku, ikdyž při startování na něm klesne napětí na 10.5V, ale to klesne v celé palubní síti, ikdyž je tam nová baterka. Při startování jde z baterky kolem 100-120A. Ale nižší napětí by asi nemělo za následek to, že samotný modul nedá ani řídící jednotce žádnou informaci o tom, že se motor točí a už vůbec nedává žádnou jiskru. Někdy mu trvá 2s jindy i 8s než začne fungovat. Když už teda funguje a motor nastartuje, tak všechny signály by podle měření měly být v pořádku. V žádném jsem nenašel žádné nepravidelnosti nebo výkyvy. Samozřejmě všechny signály jsou celkem s malou frekvencí, takže osciloskop je schopen zachytit jen malou část, tak aby šel průběh zkontrolovat.
Takže záhada proč to nestartuje je v zapalovacím modulu a tedy první dotaz, nesetkal se někdo s něčím podobným? Je mi trochu záhadou, že mu dlouho trvá než začne fungovat a potom jede bez problému.

A druhý dotaz je ohledně hlavy motoru s typem LJB. Jelikož už zdvihátka byla hodně vychozená, tak se všechna vyměnila. Ale bohužel jedno uložení zdvihátka, je natolik vychozené, že samotné zdvihátko ztrácí tlak oleje, a celkem to mlátí. Teď nevím jestli to je pro sací nebo výfukový ventil, ale každopádně, dokud je olej studený a hustý, tak motor jede plynule, jakmile se zahřeje, zdvihátko začne mlátit a asi válec nestíhá nasát dostatek vzduchu a pak se začne třepat. Motor tedy není schopen udržet stabilní otáčky. Funguje relativně normálně jenom pokud se otáčky mění. K uklidnění trochu pomůže odpojit čidlo nasávaného vzduchu, ale úplně to nezmizí. Jen to potom žere i trávu kolem silnice. A vstřiky jsem měřil také a fungují taky správně. Třepání je celkem silné takže pokud člověk jede konstantní rychlostí, tak motor třepe s celým autem. Takže by mne zajímalo, jestli půjde tato hlava zaměnit za jinou. Neboť motorů LJB je jako šafránů. Do fiest se dávaly motory LJC a LJD a ty vypadají stejně, a ikdyž na všechny 3 motory jsou identická těsnění pod hlavu, víko, výfuk i sání, tak nevím jestli se dají zaměnit.

Omlouvám se slohovku a děkuji za rady.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2016 18:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Znalejší mě možná opraví, ale myslím, že rozdíl v tom posledním písmenu až tak velký není, většinou to značí rozdíl v bižuterii kolem motoru..hlavy nejspíš budou stejné. Ono ti nejspíš stejně nic jiného nezbyde - pokud je LJB motorů tak málo, tak zkus hlavu z nějakého LJx motoru a uvidíš.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2016 09:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Zkus se spojit tady s tím člověkem..rozprodává mk4 XR3i a zatím je to auto celý ;-)

http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewto ... f=6&t=1818

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava
PříspěvekNapsal: 19 čer 2016 21:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Nazdárek!!!
ano taky se mi stalo že mi escort s edis4 nechtěl startovat, či trvalo různou dobu než chytil a když chytil tak běžel jak po másle. Protože jsem teda tehdy neměl osciloskop tak jsem jednotlivé díly měnil. Nakonec to tedy bylo tím EDIS mám tam teď EDIS z úplně jinného uata a číslo na něm nesedělo. Ovšem startuje to jak má :-)

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz