fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Motor LJB s EDIS4 a hlava http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=58144 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mikirc [ 01 kvě 2016 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | Motor LJB s EDIS4 a hlava |
Zdravím forďáky Konečně jsem se dostal k zjišťování závady proč mi motor nestartuje a když už nastartuje a zahřeje se, tak se třepe jako osika. Výsledek měření je ten, že zapalovacímu modulu EDIS4 při startování dlouho trvá, než si uvědomí, že se motor točí. Měřil jsem všechny vstupy a výstupy. Vše měřeno osciloskopem. Vstup je vlastně pouze z VR čidla a napájení. VR čidlo funguje krásně jak má, dává signál pravidelný i první válec je v pořádku. Vstup na napájení je také v pořádku, ikdyž při startování na něm klesne napětí na 10.5V, ale to klesne v celé palubní síti, ikdyž je tam nová baterka. Při startování jde z baterky kolem 100-120A. Ale nižší napětí by asi nemělo za následek to, že samotný modul nedá ani řídící jednotce žádnou informaci o tom, že se motor točí a už vůbec nedává žádnou jiskru. Někdy mu trvá 2s jindy i 8s než začne fungovat. Když už teda funguje a motor nastartuje, tak všechny signály by podle měření měly být v pořádku. V žádném jsem nenašel žádné nepravidelnosti nebo výkyvy. Samozřejmě všechny signály jsou celkem s malou frekvencí, takže osciloskop je schopen zachytit jen malou část, tak aby šel průběh zkontrolovat. Takže záhada proč to nestartuje je v zapalovacím modulu a tedy první dotaz, nesetkal se někdo s něčím podobným? Je mi trochu záhadou, že mu dlouho trvá než začne fungovat a potom jede bez problému. A druhý dotaz je ohledně hlavy motoru s typem LJB. Jelikož už zdvihátka byla hodně vychozená, tak se všechna vyměnila. Ale bohužel jedno uložení zdvihátka, je natolik vychozené, že samotné zdvihátko ztrácí tlak oleje, a celkem to mlátí. Teď nevím jestli to je pro sací nebo výfukový ventil, ale každopádně, dokud je olej studený a hustý, tak motor jede plynule, jakmile se zahřeje, zdvihátko začne mlátit a asi válec nestíhá nasát dostatek vzduchu a pak se začne třepat. Motor tedy není schopen udržet stabilní otáčky. Funguje relativně normálně jenom pokud se otáčky mění. K uklidnění trochu pomůže odpojit čidlo nasávaného vzduchu, ale úplně to nezmizí. Jen to potom žere i trávu kolem silnice. A vstřiky jsem měřil také a fungují taky správně. Třepání je celkem silné takže pokud člověk jede konstantní rychlostí, tak motor třepe s celým autem. Takže by mne zajímalo, jestli půjde tato hlava zaměnit za jinou. Neboť motorů LJB je jako šafránů. Do fiest se dávaly motory LJC a LJD a ty vypadají stejně, a ikdyž na všechny 3 motory jsou identická těsnění pod hlavu, víko, výfuk i sání, tak nevím jestli se dají zaměnit. Omlouvám se slohovku a děkuji za rady. |
Autor: | Wizzy [ 03 kvě 2016 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava |
Znalejší mě možná opraví, ale myslím, že rozdíl v tom posledním písmenu až tak velký není, většinou to značí rozdíl v bižuterii kolem motoru..hlavy nejspíš budou stejné. Ono ti nejspíš stejně nic jiného nezbyde - pokud je LJB motorů tak málo, tak zkus hlavu z nějakého LJx motoru a uvidíš. |
Autor: | Wizzy [ 04 kvě 2016 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava |
Zkus se spojit tady s tím člověkem..rozprodává mk4 XR3i a zatím je to auto celý http://www.ford-escort.cz/phpBB3/viewto ... f=6&t=1818 |
Autor: | Rosťa-RS [ 19 čer 2016 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor LJB s EDIS4 a hlava |
Nazdárek!!! ano taky se mi stalo že mi escort s edis4 nechtěl startovat, či trvalo různou dobu než chytil a když chytil tak běžel jak po másle. Protože jsem teda tehdy neměl osciloskop tak jsem jednotlivé díly měnil. Nakonec to tedy bylo tím EDIS mám tam teď EDIS z úplně jinného uata a číslo na něm nesedělo. Ovšem startuje to jak má |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |