fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

"Chrochtání" motoru v nízkých otáčkách
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=592
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 02 zář 2004 09:45 ]
Předmět příspěvku:  "Chrochtání" motoru v nízkých otáčkách

Tohle je věc, která mi pořád nedá spát. Když potřebuju akcelerovat z nízkých otáček (2000 a méně), ozývá se mi z motoru takový "chrochtavý" zvuk, zřejmě od ventilů. Pokud trochu uberu plyn, "chrochtání" zmizí; zmizí také, pokud otáčky přelezou cca 2200 (v kopci někdy i 2500). Snažím se tedy jezdit tak, aby motor "chrotal" co nejméně, tedy řadím ve vyšších otáčkách (v kopci ani to nepomůže) a motor točím od 2500 výš. Je to normální projev tohoto motoru, nebo mám nějaký problém. Zvažuju, jestli nejsou špatně sestavené rozvody a uvažuju také o výměně zdvihátek (aspoň některých). Poraďte, prosím, někdo...

Autor:  futura [ 02 zář 2004 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tezko rict, kdyz clovek ten zvuk neslysi, ale je fakt, ze s timhle motorem by se asi melo jezdit na vic otacek a min plynu, nez pridavat hodne pri nizsich otackach.Kdyz vezmes v jakych otackach to ma max. kroutak, pripada mi 2500 a vic plynu ne moc dobry i kdyz to motor zmakne. Zkus to tocit aspon kolem 3000, kdyz je treba kopec, nebo vetsi odpor, klidne vytoc i pres 3,5, aby to potom nekleslo moc pod 3 a uvidis, jestli to bude trvat a jestli se to nejak markantne projevi treba na spotrebe.Rekl bych, ze asi ne, kdyztak furt lepsi dat o par penez vic za benzin, nez podtacet motor.Ty 2-2,5 beru pri ustaleny jizde, kdyz plyn jen solicham, jakmile potrebuju plyn vic na podlahu a rychlejc, tak asi motor bude protestovat. Vyzkousej a uvidis, kdyby to nepomohlo, pak bych teprve hledal nejakou mechanickou vadu.

Autor:  Návštěvník [ 03 zář 2004 06:07 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě takhle jezdím, snažím se to více točit (i když občas to opravdu nejde). Spotřeba vypadá zatím v normě (na Escorta). Jak protestuje ten tvůj motor, když přidáš více plynu v nízkých otáčkách?

Autor:  futura [ 03 zář 2004 08:04 ]
Předmět příspěvku: 

No ja zrovna vcera odpoledne jezdil po Praze a pozoroval jsem, co to dela u mne, jestli tam je nejaky to chrochtani, bylo dost teplo, takze kazdou chvili spinal ventilator, olej pres 90, idealni ztizeny podminky.Je fakt, ze jsem nejak nemel srdce tomu nalozit treba najednou plnej na 4, od 2000, ale kdyz jsem se rozjizdel na 1 tak do 3000, kdyz to slo a potom radil, zadnej divnej zvuk to nevydavalo. Byly i chvile, kdy jsem to treba tahal na 1500, ale to slo jen o vylozeny simrani plynu, tam neslo o nejakou vetsi potrebu tahu a tim padem otevreni klapky.Ale uvedomil jsem si, ze asi nejde uplne srovnavat ty nase dva motory, moje 1,8 musi bejt uz od prirody pruznejsi, kdyz si vzpomenu na mou drivejsi 1,6, rozdil tam fakt je. Ale jak to tak vypada, tak to chrochtani timhle asi nebude, holt se musi hledat dal. Asi bych vysel nejdriv z toho, jakej je mechanickej stav motoru, jaky ma tlaky, kdyz tohle dobry, tak bych spis hledal nejakou blbost, ktera to zpusobuje a vubec bych nevyloucil vibraci neceho, treba vejfuku, nebo neceho takovyho, nekdy jsou ty priciny opravdu neuveritelny, takze bych se fakt nedesil predem.

Autor:  Standa [ 03 zář 2004 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Futy, ty máš také lehčí auto, kratší převodovku a vetší Mk na výstupu z motoru. To chrochtání při akceleraci od 2000 ot. u kombajnu znám. Prostě motoru se to nelíbí a chce to podřadit. Před časem se to už tady na fóru někde probíralo.

Autor:  Návštěvník [ 03 zář 2004 08:27 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud jsi včera měl puštěnou ventilaci (na 2), tak jsi ani nic slyšet nemohl, ten ventilátor to chrochtání spolehlivě přehluší. Na vibrace nečeho bych to neviděl, protože, jak už jsem psal, stačí přiměřeně ubrat plyn a chrochtání přestane. Spíš se mi moc nezdají ventily (zvihátka); při volnoběhu i při zahřátým motoru jemně, občas trochu nepravidelně, cvakají. Dokonce tady někdo kdysi psal, že po výměně zdvihátek mu motor táhne líp odspodu; to bych potřeboval. Tlaky mám snad v pořádku - měnil jsem nedávno pístní kroužky, na ventilech žádný problém nenašli. Je fakt, že před opravou to chrochtalo o dost víc.

Autor:  Standa [ 06 zář 2004 06:06 ]
Předmět příspěvku: 

Včera jsem jel Opava - Olomouc, což je cesta přes hodně 12% stoupání, a zkoušel jsem jak se chová motor v nízkých otáčkách. Tak vyloženě "chrochtání" je slyšet pouze při akceleraci do 2000 ot. Nebyl poznat ani rozdíl ve zvuku motoru jestli do kopce nebo po rovině. Když jsem vyjížděl kopec na 4 s 2000ot tak nechrochtal ale ani nezrychloval, akcelerace až při podřazení na 3. Ten zvuk je opravdu slyšet kolem 1700-2000, když se pedál sešlápne skoro k podlaze, ve vyšších otáčkách už ne. Mohla by to být záležitost zdvihátek, protože když dobře nechodí, tak se samezřejmně rozhodí časování ventilů a po čase to můžou být podpálené ventily. Já mám na motoru nová výfuková zdvihátka a zabroušené všechny ventily.

Autor:  Návštěvník [ 06 zář 2004 06:37 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa: Takže máš nová výfuková zdvihátka. Také o tom vážně uvažuju (všech 16 novejch by asi byla velká pálka). Na kolik Tě jedno přišlo?

Mně to tedy chrochtá o dost víc. V podstatě kdykoliv bych chtěl víc akcelerovat z otáček do 2300/min.

Autor:  Standa [ 06 zář 2004 06:47 ]
Předmět příspěvku: 

Zdvihátka jsem kupoval ve Fordu originál Motorcraft a jedno vyšlo na 650,- Je to už ale 2,5 roku a Ford od té doby snížil ceny.

Autor:  Návštěvník [ 06 zář 2004 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa: Jak náročná je ta výměna zdvihátek, je třeba demontovat hlavu, atd.???

A ještě Tě poprosím o jednu věc. Zkus mi, prosím, zjistit rychlosti u Tvého auta na jednotlivé stupně při 3000/min. Připadá mi, že mám převodovku z diesela, ale možná je to spíš tím motorem.

Autor:  MV [ 06 zář 2004 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

To George V.: po výměně zdvihátek se cvakání motoru zmírnilo, ale rozhodně neustalo, myslel jsem, že to bude výrazně lepší. Je to CVH, tedy 8-ventil. Ale od spodu to teď táhne rozhodně víc - kolem 2000 i míň. Je to znát v zatáčkách, kde jsem dřív podřazoval třeba na dvojku(trojku), tak stejně rychle tam jezdím za tři(čtyři) a motor to pobere a neprotestuje. Jasně, že to chce cit pro motor a ne motor točit 1800-2000ot. a skoro plnej plyn. Když chci zrychlit, tak radši podřadim a netahám to než se motor "rozdejchá".

Autor:  Návštěvník [ 06 zář 2004 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz do pléna:

Má smysl měnit jenom zdvihátka výfukových ventilů, nebo raději všechny? Prosím, poraďte...

Autor:  MV [ 06 zář 2004 19:28 ]
Předmět příspěvku: 

Mně opravář říkal, že se měnit všechny nemusí, jen ty špatný. Záleží na penězích, kolik to má najeto, nebo jestli člověk chce mít klid atd. Proč taky měnit všechny, když je pryč třeba jen jedno. Dají se prý poznat ty špatný po sundání víka ventilů, ale chce to cvik to poznat. Dost mu věřím, vždycky mi nabídne varianty a co s tím souvisí. Rozhodně ne, že by nabízel opravu aby nejvíc vyvařil (jak to mají snahu dělat ve Fordu).

Autor:  deekay [ 06 zář 2004 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak abych se pridal ja, me se muj escort sbira na trojku klidne z 1200 otacek, sice veeeelmi pomalu ale sbira a zadny chrochtani nepozoruju ani kdyz mu dam v tehle otackach plnej (bezne to samozrejme nedelam jen jsem zkusil).

Kamosovi takhle chrochtala Vectra 2.0 pod 2000 otackama, zajimavy je ze rikal ze kdyz jezdil na Vpower tak to nechrochtalo, takze tezko rict cim to bylo mozna nedokonaly spalovani nebo nefungovalo cidlo klepani a pocitac daval spatnou smes...

Autor:  Návštěvník [ 07 zář 2004 05:57 ]
Předmět příspěvku: 

ad deekay: Čidlo klepání - má to vůbec Ford? Pokud vím, tak je používá VW.

Jinak jsem se informoval u nejbližšího Forda. Originál zdvihátka stojí pořád 650,-. Žádná sláva, budu muset ještě šetřit.

Autor:  deekay [ 07 zář 2004 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

George: Cidlo klepani pouziva spousta automobilek, jestli je na zetecu nevim ale podobnej system by tam dle me byt mel, snad futura bude vedet podrobnosti.

Autor:  futura [ 07 zář 2004 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tutove muzu rict, ze do r 94 tam cidlo klepani nejni, predpokladam, ze cidla tam zacli davat az s novou generaci RJ EECV. Takze zatiim ani nemam nejaky touhy zkouset 100okt benzin, protoze nejlepsi vysledky to dava u motoru, ktery cidlo maji a tim padem je to znat, kdyz se klepani posune nekam dal, nez treba u 95.
I kdyz nerikam, ze bych tom zkusit nechtel i takhle, jen ta cena. Takze si to oduvodnuju nejak.

Autor:  Návštěvník [ 07 zář 2004 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

Také si myslím, že tam není. Bohužel Etzold se o mém ročníku auta nezmiňuje. Zkusím ještě jednou podrobně projít Etzolda pro Mondea, ale obávám se, že jsem tam nic podobného taktéž nezahlédl.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/