fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Mizí chladící kapalina http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=6215 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 07 čer 2006 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | Mizí chladící kapalina |
Ahoj všichni ! Nevím, určitě to už bylo několikrát přemíláno, nicméně nnenašel jsem přesně to co jsem potřeboval, možná jsem jen špatně hledal. Mám problémek, že mi mizí chladící kapalina a to tak že za týden mi zmizí voda z max. až na min. na nádržce. Voda nikde nekape ani když je motor hodně zahřátý. Nikde nic nesmrdí loužičky se pod autem nedělají. Auto jsem předtím trošku zavařil protože mi nefungovala vodní pumpa, teď je zpátky ze servisu po výměně vodní pumpy, termostatu, rozvodů, dělali mi repas hlavy a měnili těsnění pod hlavou (celkem cca 16000). Při jízdě se chová naprosto výborně, má tah i do prudkýho kopce přičemž teplota motoru nijak nestoupá, spotřeba se podle mě snížila až o litr. Nevím jeslti je to dobře nebo špatně alle teplota mi za normálního provozu nepřekročí N a drží se na ukazateli teploty v mezírce hned za "studenym" dílkem před N. Když tomu trošku zakouřim tak se malinko zvedne...tak na N ale hned se pustí sahara, která to zase ochladí. Topení topí i chladí normálně. Jsem z toho tošku na nervy .. před servisem jsem vodu téměř nedolíval. Máte někdo jakýkoliv nápad nebo typ co může bejt špatně (špatné těsnění??? to by se motor přehříval; zavzdušněné topení???) Díky za jakýkoliv typ S-mějte se V. |
Autor: | Standa [ 07 čer 2006 12:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Opravdu nepříjemná situace. Máš naprostou jistotu, že když odstavíš auto po jízdě, tak se pod motorem neobjeví ani kapka vody? Skusil bych zaparkovat na nejaké nesavé dlažbě, nebo podložit něčím motorový prostor. Buď papírem aby vsaknutá kapka byla vidět, nebo nějakým igelitem, linem, či něčím podobným nesavým, kde by kapka zůstala viditelná. Jestli opravdu nikde nic, tak problém může být v hlavě motoru a voda může odcházet prasklinou do výfuku. Nevím jak přesně jsou kanálky v hlavě a jestli přichází v úvahu varianta, že výfukové vedení za ventilem směrem je spojené s chlazením a případná trhlina by vodu odváděla přímo do výfukových svodů. |
Autor: | jan79 [ 08 čer 2006 07:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skus si skontrolovat olej, ci nahodou voda nejde tam. Pr.: Otcov kolega zavaril auto a po vymene tesnenia pod hlavou voda dmizla dalej - nie moc, ale mizla - potom zistili,ze do oleja. Spatne bolo tesnenie medzi vlozkou a blokom. Neviem sice z hlavy ako ma vyriesene vlozky (valce) escort, ale kazdopadne by som olej pozrel... |
Autor: | LeMans [ 09 čer 2006 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
a taky by ti to mělo trošku víc kouřit - pokud by šla do výfucku, tak by z něj šla v podobě páry.... |
Autor: | Šíša [ 09 čer 2006 15:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě utíkala voda v objemu cca jeden až dva litry za "chvíli"(pár dní??) Nikde žádná louže, žádná pára z výfuku, nic. Až pak jsem jednou našel malinkou loužičku pod motorem. A hle, jalo se zkoumat a na co jsem nepřišel: odešlo těsnění buď pod termostatem nebo pumpou(motor 1.1) a jak ta voda za jízdy odkapávala, tak se rovnou na motoru vypařila. Tudíž žádná louže. Teprve až to tesnění šlo komplet do háje, tak se udělala louže pod motorem. Takže těsnící silikon(ten "červenej") a je po problémech |
Autor: | Alexa [ 09 čer 2006 20:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to bylo děláno v servisu pak bych se obrátil s problémem na servis ale jak už bylo řečeno může to téct pouze za tepla a pak je problém nic méně zkusit natlakovat expanzku na cca 1 atm což je provozní přetlak a možná se někde něco objeví. |
Autor: | Peetty [ 20 črc 2006 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám také problém z chladící kapalinou. Zastavil jsem auto a chvili po zastavení se u pravého předního kalo přesně pod nádržkou s kapalinou udělal loužička, docela velká. Podíval jsem se do motoru a kapalina byla asi 1 cm pod MIN, ale dál už netekla. Tak jsem auto nastartoval a ujel jsem asi 5 km. Potom jsem se znovu podíval na stav v nádržce a kapalina bala najednou skoro u horní hranice MAX. Ale po chvili klesla. Tak jsem dolil destilku. A pokračoval v jízdě. Asi po dalších 5km se mi rafička teploměru zvedla nad normální úroveň, ale nebyla ještě v červeném políčku. Tak jsem zase zastavil a během chvilky byla pod autem zase loužička. Dolil jsem zase destilku a pokračoval v jízdě. Po opštovném zastavení už se pod autem nic noběvilo, ale v nádobce to truchu bublalo a začala to pomale klesat zase až pod MIN. Ale pod autem sucho. Prosím poraďte, čím by to mohlo být. |
Autor: | Wizzy [ 20 črc 2006 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teda jsou tu větší odporníci, kteří ti to řeknou asi víc na jistotu, ale mě to přijde, jako by ti buď motor tlačil do chladící kapaliny, čili nejspíš fouklé těsnění pod hlavou. Nebo se ti to jen přehřívá, takže buď zaseklý termostat nebo ti nespíná ventilátor za chladičem a prostě vaříš. Zná každý škodovkář. |
Autor: | Peetty [ 20 črc 2006 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teplotu jsem sledoval pořád. Ale nikdy nebyla v tom červeném políčku. Byla sice trošičku nad půlkou, než jak bývá normálně. Ale odkud by to teklo??? |
Autor: | Wizzy [ 21 črc 2006 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nastartuj auto a nechej ho blafat na místě na volnoběh a zkus tento postup: 1) Když se ti zahřeje motor (teplota je cca uprostřed budíku) - je teplá hadice, co vede od termostatu do chladiče? Ne - vyměnit termostat, pokud ano -> 2) Když teplota vyleze na konec pole normal, sepne ventilátor za chladičem? Ne - zkontrolovat čidlo, co spouští větrák, veškerou elektriku a dráty kolem větráku a samotný motor, jestli funguje (např. zkusit ho spojit přímo s baterkou). Ano -> 3) Problém se ukazuje být opravdu v těsnění pod hlavou, v prasklé hlavě nebo bloku (i když to bych chtěl u eska vidět) Voda tím neuniká, ale tlak z válců proniká do chladícího okruhu a ten utíká všude možně ven - přes víčko, přes spoje hadic, atd... Otázka je taky, jestli ti ukazuje dobře budík, hlavní indicie jsou ty, že se musí zahřát hadice k chladiči a musí sepnout ventilátor. |
Autor: | Peetty [ 21 črc 2006 17:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak už jsem na to přišel. Nefunguje mi větrák na chladiči a tím jak se to zahřeje, tak vybublá voda z nádobky na kapalinu. Akorát je zajimavé, že už to vytýka i když je rafička ještě pořád v NORM. Ale už se blíží k červenému poli. |
Autor: | DonSalieri [ 24 črc 2006 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli ti to vytika i kdyz to jeste neni v cervenym poli tak to muze znamenat to ze mas spatnej uzaver nadobky....je tam velkej tlak a on ho nevypousti tak to vyleti....nebo to taky muze jit prasklym cidlem to se mi stalo na golfu... |
Autor: | -petr- [ 24 črc 2006 14:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
...a nebo kecá čidlo teploty pro palubovku a ukazuje méně, což je běžné... |
Autor: | Peetty [ 24 črc 2006 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mám špatnej uzávěr, proto ho mám povolenej. Takže, kdyby byl uzávěr v pořádku, tak by ta voda vytekla asi až by to bylo v červeným? |
Autor: | Wizzy [ 24 črc 2006 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejspíš ano. Trochu termodynamiky. Pokud to nemáš pořádně uzavřené, tak ti voda vře při obvyklých 100°C (plusmínus. v našich končinách při 97,5°C). Pokud máš soustavu pod tlakem, bod varu se posunuje směrem nahoru (proto dokáže např. propan-butan existovat v tlakové láhvi v tekutém skupenství i při pokojové teplotě, atd.). U aut je v chladící soustavě přetlak nastaven přibližně tak, aby v něm chladící kapalina vřela asi při 110°C. (pokud by tě zajímalo proč, dosahuje se tak vyšší účinnosti tepelného cyklického stroje=motoru, tak i chlazení). Řekl bych právě, že červené políčko je někde kolem těch 110°C a pokud nemáš expanzku dobře zašpuntovanou, tak se ti to do červeného pole nedostane. Zase tam ale nervi nějakou korkovou zátku, ten uzávěr je dimenzován jako nejslabší místo, takže při nějakém problému (např nesepne ti větrák, neotevře termostat) ti nepopraskají hadice nebo blok, ale voda s párou se protlačí přes pružinu zátky. Možná i proto se ti nesepnul větrák, protože to prostě nedosáhlo teploty, při které spíná. Rozhodně si pořiď správnou a funkční zátku a pak si zkontroluj, jak ti funguje ventilátor. |
Autor: | Peetty [ 24 črc 2006 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
No on právě normálně fungoval. Kolikrát jsem někam přijel, vypl motor a slyšel jse, že vrčí. Seženu si nové výčko a uvidím, jestli mi sepne, nebo ne, ale myslím, že to bude chtít nove čidlo. Zatím to řeším vypínačem a jak se znám, tak to tokhla budu řešit ještě asi hodně dlouho. |
Autor: | Wizzy [ 24 črc 2006 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak se chováš ke svému autu, tak ti to bude vracet |
Autor: | Peetty [ 24 črc 2006 22:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já se k němu nechovám špatně. Já bych ho ani nikomu nepůjčil a nic. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |