fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Kouření studeného motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=721 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Xfield [ 01 říj 2004 01:00 ] |
Předmět příspěvku: | Kouření studeného motoru |
Zdravím, potřeboval bych poradit, co je v motoru špatně, když se auto po nastartování studenýho motoru zahalí do kouřového mraku. Někdy najdu na cestě za výfukem i drobné kapky něčeho - asi oleje?? Kouření hned přestane - jde jen o to první protočení. U zahřátýho motoru se to nestává. Nějakej výraznej úbytek oleje taky nepozoruju. Díky za nápady. |
Autor: | futura [ 01 říj 2004 07:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle se vetsinou stava, kdyz jsou blby gufera na ventilech, ale to potom taky zere olej vetsinou. I kdyz mozna na zacatku to nemusi bejt tolik poznat.Jestli je to pri nastartovani rano po nocnim stani a potom uz ne, tak bych rekl, ze je to skoro jisty. Nic jinyho me zatim nenapada. |
Autor: | Karel [ 01 říj 2004 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja bych to videl na vodu co kondenzuje ve vyfuku.Nikdy jsi nejel za autem(i novym) a nekapalo mu z vyfuku? |
Autor: | salem [ 01 říj 2004 16:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj Mám úplně stejnej problém jako Xfiel a voda to stopro není. Jenže mě už motor začal brát i olej. Jak moc je to drahá oprava (zhruba) jestli máte někdo přehled. Pro Karla - kondenzovaná voda z výfuku je čirá, ale toto černá tekutina, která vypadá jako směs oleje a vody ale není tolik mastná. --------------------------- Escort 1.4, 3dv., rv. 90, Mk IV |
Autor: | Karel [ 01 říj 2004 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja se koukal na tu vodu kdysi a byla tmavsi az cerna a bez oleje.Ale mas pravdu protoze si ted vzpominam ze u me v zime byla skoro bila a to mam ropaka. |
Autor: | Návštěvník [ 01 říj 2004 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
to Salem: Záleží na tom, proč motor ten olej žere. Dost častá příčina jsou zapečený pístní kroužky. Sada pístních kroužků (na Zetec) stojí kolem 400,- na válec, k tomu připočítej těsnění pod hlavu cca 1000,-, příp. těsnění pod vanu. V dobrý dílně Ti navrhnou zabroušení ventilů, pokud už to bude rozebrané - to pak počítej nová gufera á 50,- na ventil. Dále počítej nový rozvoďák plus kladky, pokud už mají něco za sebou a případně i vodní pumpa, pokud poteče (1500,-). Mne to vyšlo cca 9500,- bez papíru i s novým olejem (bez rozvoďáku a pumpy) |
Autor: | salem [ 01 říj 2004 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj omlouvám se, ale špatně jsem to napsal. Motor zakouří jenom při startu za studena a to jako kdybych startoval trabant. Jinak při jízdě a v různých otáčkách motoru není žádný kouř vidět. Při startu zahřátého motoru to taky nekouří. Taky jsem zjistil že motor kouří při delší odstávce víc. Po týdnu stání je to fakt jako trabant. Po odstávce do druhého dne to není zase tak hrozný. Jinak motor bez protestů točí kolem 5000 a to s přidřenejma kroužkama by asi byl docela problém. -------------------------- Escort 1.4, 3dv, rv90, Mk IV |
Autor: | Xfield [ 01 říj 2004 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pánové, díky za odborný rozbor problému. George V. mě tím finančním rozpočtem docela vyděsil - hlavně proto, že mám doma ještě Renault 19 a ten takhle zlobí taky (už rok, ale olej vůbec nežere). Do motoru zatím nepolezu a zkusím nějakou alternativní léčbu . Ted´ na to stejně nemám prašule. to salem : svým popisem jsi vystihl chování mého auta tak přesně, až mám podezření, že mi v něm jezdíš |
Autor: | Toplemurka [ 01 říj 2004 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám ten samej problém co se tu popisuje, ještě k tomu mě to občas špatně startuje musím delší dobu točit startérem, ale to dělá jen někdy. |
Autor: | bibo [ 01 říj 2004 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co takle stírací kroužky ty to nemužou bejt dělal tady někdo z vás výměnu těch gufer na ventilech |
Autor: | Xfield [ 02 říj 2004 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
bibo píše: a co takle stírací kroužky ty to nemužou bejt
dělal tady někdo z vás výměnu těch gufer na ventilech Zjistím si cenu za kolik mi tady ty gufera udělají a pak se uvidí. |
Autor: | Návštěvník [ 03 říj 2004 17:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měl jsem zapečený kroužky a nebyl problém točit i 6000 ot., akorát to dělalo trochu větší kravál (a olej to ani moc nežralo, čemuž se v servisu docela divili!). Gufera na venilech mi také měnili, ale hlavně z důvodu zabrušování ventilů - jak jde ventil ven, musí se dávat nový gufero. Zapečený kroužky lze léčit i alternativně - dá se koupit nějaké rozpouštědlo do oleje, ale musí být zapečené čerstvě (např. pokud víš, že jsi povařil motor). Pokud už je to déle, tak se ty kroužky začínají obrušovat a obrušují (nepravidelně) i válec. Takže jediná účinná léčba je výměna (a doufej, že bude stačit - jinak výbrus...). Pokud vám auto hůř startuje a žere olej, jednoznačně to jsou pístní kroužky. Pokud stále váháte, nechte si změřit kompresi. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |