fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
LPG - škube při jízdě na LPG - benzín OK http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7284 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | hameluk [ 14 zář 2006 23:59 ] |
Předmět příspěvku: | LPG - škube při jízdě na LPG - benzín OK |
Vystihl jsem to myslím už v názvu topicu Mám s digitálním sekvenčně vstřikovaným plynem najeto přes 20 tis. km a objevil se první problém. Auto při jízdě na plyn škube. Neprojevuje se to pokaždé - zdá se mi ale, že většinou tak v rozmezí 2000 - 2500 otáček, když podřadím, nebo motor i přes škubání roztáhnu ke 3000, tak škubání většinou přestane. Když v kterémkoliv okamžiku škubání přepnu na benzín, okamžitě to přestane a dále se škubání již neprojevuje. Po opětovném vrácení na plyn se to vše opakuje. Mám to do servisu nějakých 45 km a musel bych si kvůli tomu vzít dovolenou v práci, což se mi moc nechce a proto zkusím štěstí tady mezi svými (tím spíš, že jsem tam byl 3 týdny zpátky na kontrole po 10 tis. a to to samozřejmě ještě nedělalo ) Nemáte někdo tušení, čím by to mohlo být? Napadly mě svíčky, při jízdě na plyn jsou určitě ve válci jiné podmínky než při benzínu a třeba už nejsou schopny správně pálit? Mají nějaký ten tisíc za sebou... |
Autor: | Nagant [ 15 zář 2006 08:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejspíš asi ty svíčky, podívat se na ně a seřídit odtrh. Případně ho zmenšit, pro plyn se myslím dává trošku menší než pro benzín. Dělají se i svíčky speciálně pro LPG, třeba Brisk dělá řadu Silver. |
Autor: | hameluk [ 15 zář 2006 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
O víkendu se na ně podívám, i když by už asi chtěly i vyměnit, mám je tam určitě 20 tis. km O speciálních svíčkách pro LPG jsem slyšel, ale nechtěl jsem je tam dávat, když to s Motorcrafty jelo až do teď bez problémů. Měl bych strach, že jiné svíčky než origoš si nebudou tolik rozumět s benzínem |
Autor: | Nagant [ 15 zář 2006 13:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to uváděl jen jako příklad. Od Motorcraftu snad existují nějaké svíčky pro LPG a motor ZETEC, ale kdoví, zda o nich někde ve FORD servisech vůbec vědí. 20 000 km na měděné svíčky a pohon LPG, to už možná na výměnu bude. |
Autor: | skaldal [ 15 zář 2006 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak jestli maj 20 000 tak to je první věc co můžeš udělat. LPG je hodně citlivý na svíčky, takže musí být dobré svíčky a kabely. Třeba mě například to škube proto, že mám v prdeli ventilový víka a teče mi olej ke svíčkám a pak špatně pálej. Já používám Brisk Silver. Kámoš u P406 si nemohl vynachválit NGKčka. |
Autor: | hameluk [ 17 zář 2006 18:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem dnes prohlédl svíčky. Zdají se být v pořádku, hezky cihlově opálené a s odtrhem 1.1 mm. Středové hroty svíček mají mírně zakulacené hrany, ale myslím, že je to vzhledem k počtu km normální. Jediné, co mě zaujalo je, jak Skaldal píše "mě například to škube proto, že mám v prdeli ventilový víka a teče mi olej ke svíčkám a pak špatně pálej" - druhá svíčka byla trochu od oleje, jelikož ventilové víko trochu netěsní, ale není mí jasné, že by se olej dostal skrz závit až do válce Ale o výměně nediskutuju Jen bych potřeboval poradit. V Etzoldovi jsou pro můj typ motoru (viz. popis) doporučované Motorcraft AGPR 32C1, ale já tam teď mám Motorcraft AGPS 22C1. Vůbec těm číslům nerozumím a tak nevím, jaké mám schánět Ty, co doporučuje "chytrá knížka páně Etzolda" anebo ty, které už tam mám přes 20 tis. km a vím, že byly bez problémů |
Autor: | skaldal [ 18 zář 2006 09:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nikdo nic neříkal o tom, že olej proteče do válce, ale jak mám ty svíčky ponořený v oleji tak špatně pálej. Taky kabelům to nedělá moc dobře. Ty taky vyměň. Holt když šetříš na PHM tak musíš taky investovat do údržby. |
Autor: | hameluk [ 18 zář 2006 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přeměřím - vyměním Ale co s těma svíčkama? Motorcraft AGPR 32C1 (podle Etzolda) nebo Motorcraft AGPS 22C1 (které tam mám teď) |
Autor: | Nagant [ 18 zář 2006 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možná i AGPS 32C1. Jo, kdybyste někdo našel na Internetu Motorcraft katalog pro evropská auta, tak dejte vědět, skoro to vypadá jak přísně tajná informace. |
Autor: | hameluk [ 18 zář 2006 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
No právě, taky jsem nic nenašel. A nevím ani co ta jednotlivá písmena a číslice znamenají Četl jsem něco o tom, že by tam měla být nějaká teplota zápalu a podobné věci, ale co je co |
Autor: | Walker [ 18 zář 2006 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
hameluk píše: No právě, taky jsem nic nenašel. A nevím ani co ta jednotlivá písmena a číslice znamenají Četl jsem něco o tom, že by tam měla být nějaká teplota zápalu a podobné věci, ale co je co Můj zdroj říká: AGPR 32 C1
|
Autor: | hameluk [ 18 zář 2006 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Walker píše: hameluk píše: No právě, taky jsem nic nenašel. A nevím ani co ta jednotlivá písmena a číslice znamenají Četl jsem něco o tom, že by tam měla být nějaká teplota zápalu a podobné věci, ale co je co Můj zdroj říká: AGPR 32 C1Tvůj zdroj se shoduje s Etzoldem. Já jenom váhám (jak už jsem psal o kousek výš), jestli koupit tyto anebo ty, co tam mám a mám je tedy odzkoušené |
Autor: | Walker [ 18 zář 2006 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Můj zdroj říká, že ty druhý jsou do motoru 1,8i 16v typ RQB...tudíž přímo do tvýho motoru jsou ty první... ovšem pokud jsem dobře vydedukoval typ tvýho motoru dle data a výkonu na F4B... |
Autor: | hameluk [ 18 zář 2006 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ha! Tak to už v Etzoldovi nemám - Tvůj zdroj je tedy asi jiný |
Autor: | Walker [ 18 zář 2006 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
hameluk píše: Ha! Tak to už v Etzoldovi nemám - Tvůj zdroj je tedy asi jiný Můj zdroj vychází z informací výrobce, tj. Forda....
|
Autor: | hameluk [ 19 zář 2006 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobrá tedy, objednám AGPR 32 C1. Dám pak vědět, jak se to chová |
Autor: | hameluk [ 19 zář 2006 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Uff, tak nevím, zase jsem se nechal ukecat Koupil jsem AGPS 32C1, což je svíčka, o které tu už psal Nagant. Prý se ty AGPR už nedělají a tyhle je nahrazují, ale jestli je to pravda... |
Autor: | RRoman [ 19 zář 2006 17:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já tam před měsícem dal taky AGPS 32C1,je to prý nový značení |
Autor: | hameluk [ 19 zář 2006 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
RRoman píše: Já tam před měsícem dal taky AGPS 32C1,je to prý nový značení
Taky ti to řekli? A kde? Mě to řekl Polák, který má tady u nás v pohraniční obchod s náhradními díly a tak jsem nevěděl, jestli mu to mám věřit nebo ne. |
Autor: | hameluk [ 23 zář 2006 14:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno, tak mám nové svíčky, ale škubání nepřestalo A právě jsem se vrátil z venku, kde jsem kontroloval zapalovací kabely ke svíčkám. Vizuelně jsou v pořádku a když jsem je změřil ohmmetrem zjistil jsem, že se jejich odpor pohybuje v rozmezí 7,2 - 8,1 kohmu (omlouvám se, nevím, jak se ta značka na klávesnici píše). Řekl bych tedy, že kabely jsou v pořádku, neboť Etzold říká, že se výměna má udělat, pakliže odpor vzroste nad 30 kohmů Tak nevím. Napadlo mě, jestli nemůže být nějaká chyba u jednotlivých vstřikovačů plynu Pro méně zasvěcené - každý válec má svůj vstřikovač... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |