fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

odvzdusnovaci ventil na motore L4B
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7344
Stránka 1 z 1

Autor:  red arrow [ 20 zář 2006 10:56 ]
Předmět příspěvku:  odvzdusnovaci ventil na motore L4B

kde sa nachadza tento ventil? Vo fordackom servise ho nenasli ?! Tlaci mi totiz olej cez nalievacie viecko a spod rozdelovaca hoci som dal v maji pretesnit cely motor kompletnou sadou. Aj na TK mi dali do zapisu tesnost motora. Kde moze byt chyba? Ja myslim ze nema kadial tlak ujst tak sa derie kade sa len da... :-(

Autor:  Walker [ 20 zář 2006 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, možná budu trochu bludařit, vycházím pouze z tech. dokumentace. Motor L4B je 1,6 EFi se vstřikem K-Jetronic (aspoň literatura to tvrdí), a nyní co se píše o odvětrání motoru se vstřikem 1,6: Odvětrání prostoru klikového hřídele má přímé napojení na sací koleno. Vždy po 40000km musíme ventil, který provětrání zajišťuje a je umístěn NA HADICI k sacímu kolenu, vyměnit.. toliko moudra z knihy, uf ale ta zkleróza než jsem to našel... :-D

Autor:  red arrow [ 20 zář 2006 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

moj motor L4B ma KE-jetronic na 100-pro. Podla tej knihy som postupoval aj ja ale ventil tam NIE JE ! A teraz bud mudry kolega :)

Autor:  Walker [ 20 zář 2006 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a nyní knihy stranou... :D Nejsou ty zvýšený tlaky v oleji způsobený prostě opotřebením pístních kroužků, a válců potažmo taky, protože tohle vypadá na velký únik tlaků z válců do vany, a olej se tlačí tímto tlakem ven, kudy jen může, víčko není nijak moc tlakotěsný, a o kroužek kolem rozdělovače taky neustojí takový tlaky. Podle mě musel olej lítat do sání, takže to muselo i pěkně kouřit. Nevím proč by jinak měl vznikat takový tlak v oleji. Nech si přeměřit kompresní tlaky, am by se to mělo ukázat...

Autor:  red arrow [ 20 zář 2006 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

tlaky sme merali v maji, su v rozsahu 1,1 az 1,15.

Autor:  red arrow [ 20 zář 2006 15:18 ]
Předmět příspěvku: 

Este nieco. Motor ma slusny tah, to mi potvrdili aj ostatni co sa v nom viezli :-)

Autor:  Jarda (J) [ 20 zář 2006 15:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: odvzdusnovaci ventil na motore L4B

red arrow píše:
...Aj na TK mi dali do zapisu tesnost motora.

Já jen doplním, že u TK se u starších aut musí vždycky něco napsat i když to není pravda. Prostě mužeš tam mít nablýskaný motor co vypadá že opustil fabriku, ale protože auto už má nějakej ten pátek, nepíšou netěsnost motoru nebo převodovky. To je staré a známé. Jinak si taky myslím že ty kroužky budou už off. Kolik máš najeto ? Jejich netěsnost taky znatelně zvýší spotřebu.

Autor:  red arrow [ 20 zář 2006 15:24 ]
Předmět příspěvku: 

186.000Km. Zatial som dal len pretesnit ventile a vymenil vsetky tesnenia na bloku a pod hlavou. Plus co bolo treba...

Autor:  Jarda (J) [ 20 zář 2006 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to už má motor něco málo za sebou. Jestli mu pořádně šlapeš na krk tak je to jasné. Ono stačí malinká netěsnost. Jak se to začně v klikové skříni kumulovat, tak to musí někudy ven. A ta spotřeba ? Mrkni se v jakém stavu je olej. Pokud máš kde udělat rozbor, tak se dozvíš víc. Jen pro úplnost k rozboru je třeba dodat též vzorek nového oleje stejného typu a značky.

Autor:  Walker [ 20 zář 2006 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

red arrow píše:
tlaky sme merali v maji, su v rozsahu 1,1 az 1,15.
tlaky sme merali v máji a už boli v háji...za 4 měsíce se mohlo hodně změnit, a těžko k lepšímu... kompresní tlak má být mezi 12-14 bary, dolní mez na opravu je 10 barů..

Autor:  red arrow [ 21 zář 2006 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

ono tej olej uz tlaci dlhsie. Postupne sme robili co sa dalo ale nic nepomohlo. Olej menim pravidelne, mam tam Castrol TXT 5W40. Motor netocim do zblbnutia, max. do 4000, najcastejsie tak do 3500... Pomohla by ta vymena piestnych kruzkov?

Autor:  Walker [ 21 zář 2006 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Obvykle se v tomhle stádiu rozpadu motoru provádí tzv. pologenerálka (nové kroužky, písty,výbrus válců, pístní čepy, a repas lágrů klikovky by taky neškodil)... holt motor po 190000 už něco potřebuje...jen škoda tý práce co jste stím měli dosud a zbytečně...

Autor:  Tony [ 21 zář 2006 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

jako to ti teče jenom kolem víčka a rozdělovače?tak bych skusil sehnat jiné víčko,a přetěsnil bych ten O kroužek na rozdělovači,a mohlo by být po problému.Jinak kouří to,když tomu šlápneš?žere olej?,plná syntetika na takový motor si myslím že je docela dobré,co třeba přejít na polo,jestli

Autor:  red arrow [ 21 zář 2006 13:01 ]
Předmět příspěvku: 

tieklo to uplne vsade t.j. pod vieckom ventilov, blok motora odzadu, spod rozdelovaca. Cez viecko nic netlacilo. Teraz po kompletnom pretesneni v maji t.j. kompletnou sadou tesneni to tecie asi po ubehnuti 1000km cez viecko naliavania a spod rozdelovaca. Uz som dal robil dva krat v dvoch roznych servisoch ale v jednom ma neupozornili ze by bola nutna poloGO :-( Ide ma z toho rozhodit :-( lebo som do auta uz dost investoval aby vyzaralo ako "anglicak" ale ten motor... Brrrr... Olej to zda sa nezere, aspon som nepozoroval ubytok. A ani to udajne nedymi ked tomu vytnem...

Autor:  Jira [ 21 zář 2006 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Když ti to tak teče a tlačí olej ven tak většinou jsou zapečený pístní kroužky na to stačí málo ten tlak tomu napovídá.

Autor:  red arrow [ 22 zář 2006 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

este ma napadlo ci by nepomohlo odkarbonizovanie... ja uz neviem... ufff :-(

Autor:  Walker [ 22 zář 2006 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

red arrow píše:
este ma napadlo ci by nepomohlo odkarbonizovanie... ja uz neviem... ufff :-(
nepomohlo, ani svěcenou vodou.... :D

Autor:  nicus [ 27 zář 2006 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

red arrow píše:
som do auta uz dost investoval aby vyzaralo ako "anglicak" ale ten motor... Brrrr...


Tyhle auta jsou super kasička. Já už do něj víc jak 45000kč a pořád by to ještě něco chtělo, ale už jsem to vzdal.
Jinak k tématu: Já jsem měl také problém s tlakem oleje. Když jsem auto koupil, bylo to v pořádku. Po 5000km byly najednou pod autem louže oleje a teklo to u rozdělovače a asi taky měrkou. Nakonec jsem měnil kroužky avše je OK. Motor by měl mít dle dostupných údajů najeto 133t km, ale podle stavu ve kterém jsem auto koupil má teď tak 230t km a olej nežere, z výfuku se nekouří.. Spotřeba benzínu 7l/100km (s lehkou nohou). Jedniné co se mi nelíbí jsou zdvihátka, která trochu klapaji...

Autor:  red arrow [ 28 zář 2006 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

ja uz vobec investicie do svojho RED ARROW neratam :-) Zo stareho auta mas len raz radost: ked ho predavas :) :) Ja som ten moj uz aj dal na predaj ale som si to rozmylsel. Tie kruzky moj motor asi neminie... Mlaku to pod autom nerobi takze aspon setrim prirodu :-) Inac aj ten moj ma kombi spotrebu ako ten tvoj. Nemame nahodou tie iste motory?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/