fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 08:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Typy motoru montovane do Ford Escort
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 22:22 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Chtel bych zde navrhnout, abychom dali dohromady vsechny typy motoru montovanych do vozu Ford Escort (treba od MKV vys komplexne a do MKV co kdo s jistotou vi). Moje predstava je rozpoutat diskuzi např. tak na 3 tydny az mesic, pak to stopnout a nacpat do prehledny tabulky - treba i na web fordfans.cz, a tu pak v pripade novych "nalezu" sem tam aktualizovat. K vytvoreni ty tabulky v HTML se dobrovolne hlasim.

Napadlo me to tak, ze se bezny clovek prestava ve zmeti zde uvadenych motoru orientovat (OHV, DOHC, Zetec, Zetec-E, PT-E ...). Ja mam treba 1.4 PT-E a nejsem si vubec jist, pod cim to v Etzoldovi hledat. Treba to pomuze i ostatnim v orientaci.

Mohlo by to vypadat treba takto:

Obsah | Nazev | Oznaceni | Vykon | Vyraben | Rozvod (mozno i pocet ventilu) | vstrik/karb | MK | Spotreba dle TP

1.4 | 1.4 PT-E | F4B | 54 kW / 75 k | 199x - xxxx | ? / 8v | V - sekvencni* | ?, MK7 | 10,1/6,0/7,8

* - vysvetlete mi nekdo, prosim, co znamena sekvencni vstrikovani.

Zatim diky,

Chorche

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 07:35 
No podobná tabulka je v knížce od Etzolda, takže by stačilo to opsat.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 08:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Jest eu vykonu bych napsal pri jakych otackach a pridal bych kolonky, max tocivy moment pri ot, maximalni trvale i kratkodobe otacky. Hodne udaju se da taky vycist z navodu k obsluze

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 08:56 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
2 Cagos: Myslis tabulka na str. 12? Nebo jinou? To jsem asi slepej, odpo to prolezu jeste jednou. DOHC je mi jasny, ale to ja nemam. Tak nevim, jestli koukat na CVH, OHC nebo kam. Mozna tady pletu pojmy, ale vazne tomu nejak nerozumim.
2 Ondrej: Jasny, v manualu z fordfans.cz jsou uvedeny motory, ale stejne mi to nepomuze (viz. odstavec vys). A lidi se starsimi auty tam o svych motorech taky moc nenajdou.

Jde o to, ze lidi, co tomu nerozumi stejne jako ja a snazi si na aute delat sami pod nejakym dohledem zkusenejsiho, by koukli do tabulky a vedeli by. O ty otacky nejde - vykon tam je kvuli tomu, ze se stejny obsahy delaly s jinym vykonem.

Snad me nekdo pochopi, o co se tu snazim :D , anebo poradi alespon me. Cus.

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 11:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To Chorche: sekvenční vstřikování (SEFi) - vícebodový vstřikování, ovládá každý vstřikovací ventil zvlášť - postupně, tedy v sekvenci.
Třeba EFi je taky vícebodový, ale jsou zapojený dva vstřiky paralelně. Tj. jeden vstřikuje když je sací ventil otevřen a válec nasává a druhý vstřikuje do komůrky nad ventil a tuhle směs nasaje při příštím otevření sacího ventilu.
SEFi je složitější na řízení, ale dává lepší výsledky(spotřeba, emise, výkon). Protože SEFi může líp časovat a dávkovat vstřikování v průběhu doby než nasaje další válec. EFi provede vstřik pro dva válce najednou a další válec musí použít tu směs, která už je v komůrce nad sacím ventilem.
Takhle nějak to asi je.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2004 22:04 
Zdravim Chorche tak jak to dopadlo s tou tabulkou?Mě by také docela bodla.Nejsem zadnej mechanik a motorum moc nerozumim!!!Rád bych věděl co vlastně vozim pod kopotou. :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2004 23:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Tak tady to máte - typy motorů ve Ford Escort od 1/86
http://www.fordfans.cz/technics/motory.htm

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2004 13:03 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Hmmmm, sklanim se. A dekuji - asi nejen za me. :lol:

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 09:01 
Dovolil bych si drobnou reklamaci.

Typ mého motoru je L1H, výkon 66kW/90k (a ne 65, jak je uvedeno), r.v. 1999. Podle roku výroby (analogicky k Mondeu) bych ŘJ tipnul na EEC V.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 20:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
George V. - provedl jsem kontrolu a mělo by to být v pořádku. Zkus zkontrolovat u sebe tu řídící jednotku. Jinak se dělali motory s výkonem 65kw/90 PS. Zkusím ověřit jinde.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 22:06 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
no ja mam motor s oznacenim L1H (podle technicaku, da se to nekde vycist na motoru?) 66kW a RJ IV a to podle tabulky nesedi

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 23:59 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ondro typ motoru je na dvaou mistech predni prave strane motoru, z pohledu kdyz stojis pred autem a koukas na motor. Jedna znacka je kousek nad termostatem (na boku motoru) a druhy vpravo dole od vyfukovych kolen.
EEC-IV preci sedi a ten snizeny vykon mohl byt kvuli emisim ???

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 06:41 
ad Mrazik: Podle čeho se dá zjidtit ten typ ŘJ?

Motory 65kW se samozřejmě dělaly, ale v letech 94 - 96 (Mondeo, Escort podle mne analogicky taky). Ta ŘJ bude u L1H spíše EEC V. Co si tak matně vzpomínám, v mém manuálu (originál) jsou u dieselů uváděny typy Endura-DE a Ty máš u nich uvedeno EEC V, tak nevidím důvod, proč by do benzínů strkali něco staršího. Ještě ověřím kód pro 1.8


Naposledy upravil Návštěvník dne 23 lis 2004 08:53, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 07:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Motory 65 kW se dělali právě až po roce 96, kdy se přešlo na plastové sací potrubí a klapka sání je uložena horizontálně. V mém manuálu k roku 96 je u motoru 1,6 uvedeno pouze 66kW a na motoru také. Soused má escorta 97 a na motoru má uvedeno 65kW. Stejně tak v manuálu k roku 97 se uvádí 65kW. Zajímavé je že v manuálu k roku 98, který je ke stažení se zase uvádí jen 66kW. Díval jsem se na stránky Mondea a tam jsou také motory 1,6 70kW a to s kody L1L, L1N, L1Q. Ostatně kdo ví kolik ten motor vlastně má, byl s ním někdo na motorové brzdě?

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 08:40 
Já si vždycky myslel, že rozdíl mezi 66kW a 65kW verzí je jenom papírovej a to z důvodu, že se v některých zemích platí pojištění podle výkonu motoru a od 66kW je už větší sazba :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 08:59 
Je to dost dobře možné, že se jedná o verze motorů pro určité země. Když se podíváš na stránky Mondeo Clubu na motory, které se montovaly do Mondea, tak jsou tam uvedeny oba motory 65 i 66kW vyráběné v podstatě souběžně...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 11:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Georg a proč by tam nedali EEC-IV ? Už několik lidí s ročníkem 99 ji tam našlo. Řídící jednotku najdeš u pravé nohy spolujezdce dole, když odklopíš ten plastový dekl. Je to naní napsané EEC-IV nebo EEC-V. Určitě se podívej, samotného by mě to zajímalo.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 11:29 
Ad EEC V.

Ten panel se mi nepodařilo odklopit. Nechci na to jít násilím, tak jsem to nechal bejt.

EEC V se, podle Etzolda, montovalo do Mondeí od r. 1996 (Mk. II), takže nevidím důvod, proč by nemohlo být v Escortech, model >8/98 (poslední známá modernizace - v Etzoldovi už není zahrnuta).

Zetec-E 65kW se montoval do Escortů jen do r. 1996. L1H má 66kW!!! (podle mé příručky i velkého TP)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 11:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
George V. píše:
Ad EEC V.

Ten panel se mi nepodařilo odklopit. Nechci na to jít násilím, tak jsem to nechal bejt.

EEC V se, podle Etzolda, montovalo do Mondeí od r. 1996 (Mk. II), takže nevidím důvod, proč by nemohlo být v Escortech, model >8/98 (poslední známá modernizace - v Etzoldovi už není zahrnuta).

Zetec-E 65kW se montoval do Escortů jen do r. 1996. L1H má 66kW!!! (podle mé příručky i velkého TP)


No, bacha na to, ty EEC IV se montovali i do poslednich rocniku esca..opravdu....snad rocnik 97(mozna 98) tusim ze 1,8ky meli EEC V. Nekde jsem videl komplet prehled....

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 11:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ten panel jde odklopit naprosto pohodově, bez násilí. Napřed se o 90°pootočí plastový šroubek a pak se panel z té strany jak je šroubek vyklopí. Jinak mé auto má EEC IV.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz