fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Typy motoru montovane do Ford Escort
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=766
Stránka 1 z 3

Autor:  Chorche [ 07 říj 2004 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Typy motoru montovane do Ford Escort

Chtel bych zde navrhnout, abychom dali dohromady vsechny typy motoru montovanych do vozu Ford Escort (treba od MKV vys komplexne a do MKV co kdo s jistotou vi). Moje predstava je rozpoutat diskuzi např. tak na 3 tydny az mesic, pak to stopnout a nacpat do prehledny tabulky - treba i na web fordfans.cz, a tu pak v pripade novych "nalezu" sem tam aktualizovat. K vytvoreni ty tabulky v HTML se dobrovolne hlasim.

Napadlo me to tak, ze se bezny clovek prestava ve zmeti zde uvadenych motoru orientovat (OHV, DOHC, Zetec, Zetec-E, PT-E ...). Ja mam treba 1.4 PT-E a nejsem si vubec jist, pod cim to v Etzoldovi hledat. Treba to pomuze i ostatnim v orientaci.

Mohlo by to vypadat treba takto:

Obsah | Nazev | Oznaceni | Vykon | Vyraben | Rozvod (mozno i pocet ventilu) | vstrik/karb | MK | Spotreba dle TP

1.4 | 1.4 PT-E | F4B | 54 kW / 75 k | 199x - xxxx | ? / 8v | V - sekvencni* | ?, MK7 | 10,1/6,0/7,8

* - vysvetlete mi nekdo, prosim, co znamena sekvencni vstrikovani.

Zatim diky,

Chorche

Autor:  Návštěvník [ 08 říj 2004 07:35 ]
Předmět příspěvku: 

No podobná tabulka je v knížce od Etzolda, takže by stačilo to opsat.

Autor:  Ondrej [ 08 říj 2004 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jest eu vykonu bych napsal pri jakych otackach a pridal bych kolonky, max tocivy moment pri ot, maximalni trvale i kratkodobe otacky. Hodne udaju se da taky vycist z navodu k obsluze

Autor:  Chorche [ 08 říj 2004 08:56 ]
Předmět příspěvku: 

2 Cagos: Myslis tabulka na str. 12? Nebo jinou? To jsem asi slepej, odpo to prolezu jeste jednou. DOHC je mi jasny, ale to ja nemam. Tak nevim, jestli koukat na CVH, OHC nebo kam. Mozna tady pletu pojmy, ale vazne tomu nejak nerozumim.
2 Ondrej: Jasny, v manualu z fordfans.cz jsou uvedeny motory, ale stejne mi to nepomuze (viz. odstavec vys). A lidi se starsimi auty tam o svych motorech taky moc nenajdou.

Jde o to, ze lidi, co tomu nerozumi stejne jako ja a snazi si na aute delat sami pod nejakym dohledem zkusenejsiho, by koukli do tabulky a vedeli by. O ty otacky nejde - vykon tam je kvuli tomu, ze se stejny obsahy delaly s jinym vykonem.

Snad me nekdo pochopi, o co se tu snazim :D , anebo poradi alespon me. Cus.

Autor:  MV [ 08 říj 2004 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

To Chorche: sekvenční vstřikování (SEFi) - vícebodový vstřikování, ovládá každý vstřikovací ventil zvlášť - postupně, tedy v sekvenci.
Třeba EFi je taky vícebodový, ale jsou zapojený dva vstřiky paralelně. Tj. jeden vstřikuje když je sací ventil otevřen a válec nasává a druhý vstřikuje do komůrky nad ventil a tuhle směs nasaje při příštím otevření sacího ventilu.
SEFi je složitější na řízení, ale dává lepší výsledky(spotřeba, emise, výkon). Protože SEFi může líp časovat a dávkovat vstřikování v průběhu doby než nasaje další válec. EFi provede vstřik pro dva válce najednou a další válec musí použít tu směs, která už je v komůrce nad sacím ventilem.
Takhle nějak to asi je.

Autor:  Návštěvník [ 19 lis 2004 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim Chorche tak jak to dopadlo s tou tabulkou?Mě by také docela bodla.Nejsem zadnej mechanik a motorum moc nerozumim!!!Rád bych věděl co vlastně vozim pod kopotou. :shock:

Autor:  mrazik [ 19 lis 2004 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tady to máte - typy motorů ve Ford Escort od 1/86
http://www.fordfans.cz/technics/motory.htm

Autor:  Chorche [ 20 lis 2004 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

Hmmmm, sklanim se. A dekuji - asi nejen za me. :lol:

Autor:  Návštěvník [ 22 lis 2004 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Dovolil bych si drobnou reklamaci.

Typ mého motoru je L1H, výkon 66kW/90k (a ne 65, jak je uvedeno), r.v. 1999. Podle roku výroby (analogicky k Mondeu) bych ŘJ tipnul na EEC V.

Autor:  mrazik [ 22 lis 2004 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

George V. - provedl jsem kontrolu a mělo by to být v pořádku. Zkus zkontrolovat u sebe tu řídící jednotku. Jinak se dělali motory s výkonem 65kw/90 PS. Zkusím ověřit jinde.

Autor:  Ondrej [ 22 lis 2004 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

no ja mam motor s oznacenim L1H (podle technicaku, da se to nekde vycist na motoru?) 66kW a RJ IV a to podle tabulky nesedi

Autor:  mrazik [ 22 lis 2004 23:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ondro typ motoru je na dvaou mistech predni prave strane motoru, z pohledu kdyz stojis pred autem a koukas na motor. Jedna znacka je kousek nad termostatem (na boku motoru) a druhy vpravo dole od vyfukovych kolen.
EEC-IV preci sedi a ten snizeny vykon mohl byt kvuli emisim ???

Autor:  Návštěvník [ 23 lis 2004 06:41 ]
Předmět příspěvku: 

ad Mrazik: Podle čeho se dá zjidtit ten typ ŘJ?

Motory 65kW se samozřejmě dělaly, ale v letech 94 - 96 (Mondeo, Escort podle mne analogicky taky). Ta ŘJ bude u L1H spíše EEC V. Co si tak matně vzpomínám, v mém manuálu (originál) jsou u dieselů uváděny typy Endura-DE a Ty máš u nich uvedeno EEC V, tak nevidím důvod, proč by do benzínů strkali něco staršího. Ještě ověřím kód pro 1.8

Autor:  Standa [ 23 lis 2004 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Motory 65 kW se dělali právě až po roce 96, kdy se přešlo na plastové sací potrubí a klapka sání je uložena horizontálně. V mém manuálu k roku 96 je u motoru 1,6 uvedeno pouze 66kW a na motoru také. Soused má escorta 97 a na motoru má uvedeno 65kW. Stejně tak v manuálu k roku 97 se uvádí 65kW. Zajímavé je že v manuálu k roku 98, který je ke stažení se zase uvádí jen 66kW. Díval jsem se na stránky Mondea a tam jsou také motory 1,6 70kW a to s kody L1L, L1N, L1Q. Ostatně kdo ví kolik ten motor vlastně má, byl s ním někdo na motorové brzdě?

Autor:  Návštěvník [ 23 lis 2004 08:40 ]
Předmět příspěvku: 

Já si vždycky myslel, že rozdíl mezi 66kW a 65kW verzí je jenom papírovej a to z důvodu, že se v některých zemích platí pojištění podle výkonu motoru a od 66kW je už větší sazba :lol:

Autor:  Návštěvník [ 23 lis 2004 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

Je to dost dobře možné, že se jedná o verze motorů pro určité země. Když se podíváš na stránky Mondeo Clubu na motory, které se montovaly do Mondea, tak jsou tam uvedeny oba motory 65 i 66kW vyráběné v podstatě souběžně...

Autor:  mrazik [ 23 lis 2004 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

Georg a proč by tam nedali EEC-IV ? Už několik lidí s ročníkem 99 ji tam našlo. Řídící jednotku najdeš u pravé nohy spolujezdce dole, když odklopíš ten plastový dekl. Je to naní napsané EEC-IV nebo EEC-V. Určitě se podívej, samotného by mě to zajímalo.

Autor:  Návštěvník [ 25 lis 2004 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ad EEC V.

Ten panel se mi nepodařilo odklopit. Nechci na to jít násilím, tak jsem to nechal bejt.

EEC V se, podle Etzolda, montovalo do Mondeí od r. 1996 (Mk. II), takže nevidím důvod, proč by nemohlo být v Escortech, model >8/98 (poslední známá modernizace - v Etzoldovi už není zahrnuta).

Zetec-E 65kW se montoval do Escortů jen do r. 1996. L1H má 66kW!!! (podle mé příručky i velkého TP)

Autor:  m@rekR$ [ 25 lis 2004 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Ad EEC V.

Ten panel se mi nepodařilo odklopit. Nechci na to jít násilím, tak jsem to nechal bejt.

EEC V se, podle Etzolda, montovalo do Mondeí od r. 1996 (Mk. II), takže nevidím důvod, proč by nemohlo být v Escortech, model >8/98 (poslední známá modernizace - v Etzoldovi už není zahrnuta).

Zetec-E 65kW se montoval do Escortů jen do r. 1996. L1H má 66kW!!! (podle mé příručky i velkého TP)


No, bacha na to, ty EEC IV se montovali i do poslednich rocniku esca..opravdu....snad rocnik 97(mozna 98) tusim ze 1,8ky meli EEC V. Nekde jsem videl komplet prehled....

Autor:  Standa [ 25 lis 2004 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

Ten panel jde odklopit naprosto pohodově, bez násilí. Napřed se o 90°pootočí plastový šroubek a pak se panel z té strany jak je šroubek vyklopí. Jinak mé auto má EEC IV.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/