fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

teplota
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7750
Stránka 1 z 1

Autor:  mposchl [ 23 říj 2006 09:31 ]
Předmět příspěvku:  teplota

Zjimalo by me, jak moc ma byt stala teplota na ukazateli, u nasi oktavie se dostane doprostred a tam se drzi teplo zima klima furt...ale u meho eska dost kolisa...normalne bych rovnou koupil novy termik, ale mate me ten napis "normal" pres 90% toho "ciferniku". Dokonce se mi stava, ze kdyz treba jezdim dyl po meste a pak parkuju, pusti se vetrak na chladici...coz neni zrovna supr,kdyz uz je celkem chladno...

jak to tedy je?je normalni kdyz to kolisa v rozsahu "normal" nebo by to melo drzet vicemene stalou hodnotu?? :roll:

Autor:  Wizzy [ 23 říj 2006 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Mě taky kolísá. Sice se mi teď v teplotách max. 15°C už nestává, že by sepnul větrák, ale při 22°C a více to nebylo až tak neobvyklé. Svádím to na kostrukci chladiče & větráku, kdy mám de facto celou zadní stěnu chladiče kapotovanou plechem a je tam jen díra na větrák, což sice zvyšuje účinnost větráku, ale zase téměř znemožňuje chladiči fungovat při malých rychlostech - o stání nemluvě. Takže to beru jako normální.

Autor:  MV [ 23 říj 2006 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl: no pokud je Oktávka TDI, tak je úplně normální, že se ručička teploměru ani nehne i při popojíždění v zácpě.
U benzínu je zase běžný větší rozkmit teploty při různých režimech provozu. Mně se větrák běžně pouští při postávání v zácpách a to i pokud je venku dost pod nulou. Ale jak se víc rozjedu, tak ručička sleze doprostřed normálu a tam se drží.
U benzínu je(tepelná) účinnost motoru asi 30%, další třetina jde do chladicího okruhu a zbylá třetina do výfuku - to platí při malém zatížení motoru. Jak výkon motoru roste, víc odpadního tepla jde do výfuku a míň do chladiče. Proto při pomalé jízdě jde hodně tepla do chladiče, ale ten kvůli pomalému proudění vzduchu zrovna nemá velkou účinnost a teplota motoru roste.

Autor:  mposchl [ 23 říj 2006 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

dobros, tak to je fajn...ale rikas, ze se drzi na pulce, pripadne leze vys...ale me kolisa az k hranici studeneho motoru...a tu zase az k hranici prehrateho...vzdy se to uchladi...presto, takove kolisani teploty...CHUDAK MOTOR :-D. Nicmene to klesani se mi moc nelibi...stoupani budiz :P No a dalsi vec je to, jak rychle se to zahreje...nejspis to souvisi i s mym problemem se zdvihatky a s tim spojenymi problemy...ale kdyz je chladneji, trva to dost dlouho nez se motor zahreje a vetsinou se ukazatel drzi silne pod pulkou...spis v ramci prvni tretiny ukazatele...to je taky normalni??

Autor:  teebee [ 23 říj 2006 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl: vyměň termostat. mě teplota motoru před výměnou vylezla sotva na N a při zastavení vyběhla na L a sepnul větrák (čímž jsem vyloučil vadnej snímač teploty pro palubku). po výměně se během 2-4km motor ohřeje na R-M a tam drží jak přibitej až do zpomalení nebo zastavení, kdy se ohřeje na A-L a větrák ho zase srazí zpátky. o termostatu jsou toho tady celý romány - hledej :wink:

Autor:  mposchl [ 24 říj 2006 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

myslel sem si to,proste to vymenim, neni to zase tolik penez a zkazit tim nic nemuzu...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/