fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Přehřívání motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7806
Stránka 1 z 2

Autor:  mad [ 26 říj 2006 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Přehřívání motoru

Mam nasledujici problem s chlazenim:

- pri delsi ceste (typicky po D1) mam problem s chlazenim motoru - rucicka se drzi tesne pod cervenym polem
- napr. vcera se to chovalo nasledovne: cca. 50km rucicka byla tesne pod cervenym polem, pote cca. 50km zhruba uprostred (normal), pak se zase vyhoupla nahoru.. U Prahy jiz byla uplne v cervenem
- topeni pritom stridave fungovalo a nefungovalo (neodhalil jsem zadnou souvislost s teplotou motoru) - zkratka chvili to topilo a chvili ne
- kdyz jsem den pred tim jel kratkou trasu (cca. 20km), tak se rucicka teploty drzela na "M" (ze stupnice NORMAL)

- voda z nadrzky neubyva, termostat a regulacni ventil k topeni jsem vymenil, vetrak na chladici zapina


Nemel nekdo podobny problem ? Jedine, co me napada je, ze se pod zatezi protaci vrtulka ve vodnim cerpadle ...

Diky za kazdou radu.

Autor:  deekay [ 26 říj 2006 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

no a nemas to jen zavzdusneny? Tomu by odpovidalo stridavy fungovani topeni.

Autor:  mad [ 26 říj 2006 19:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ten okruh se dá nějak odvzdušnit ? V Etzoldu ani Ford manuálu o tom není ani zmínka..

Autor:  -petr- [ 29 říj 2006 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím, tak se okruh má odvzdušňovat sám. Spíš mě napadá, jestli nemáš nějakým bordelem okruh ucpaný, popř. zda-li funguje vodní pumpa.

Autor:  Mafo [ 29 říj 2006 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

mad píše:
Ten okruh se dá nějak odvzdušnit ? V Etzoldu ani Ford manuálu o tom není ani zmínka..


Nemas vadny termostat? Nezasekava?

Autor:  Wix [ 31 říj 2006 08:09 ]
Předmět příspěvku: 

To bude termostat, otvira a zavira jak se mu zamane, mi to dela to same.

Autor:  George V. [ 31 říj 2006 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyby to byl termostat, tak by to topilo (až moc). Spíš bych to viděl na tu pumpu.

Autor:  mad [ 02 lis 2006 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nakonec to byla opravdu špatná pumpa. Několik lopatek bylo ulomených...

Díky

Autor:  George V. [ 06 lis 2006 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

to mad:

Doufej, že to byla jenom pumpa (myslím co se týče nákladů na opravu). Preventivně bych si nechal změřit tlaky ve válcích, jestli nemáš zapečený pístní kroužky. Lepší dříve, než později, než ti to poškrábe stěny válců.

Autor:  carculka [ 08 lis 2006 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

na kolik tě vyšla pumpa

Autor:  George V. [ 08 lis 2006 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Cena dílu cca 1500,-. Když mi kdysi odešel termostat :lol: , vyšlo mě to na cca 3500,- i s prací včetně termospínače ventilátoru a termostatu. Teda pumpa vadná nebyla, ale když už to měl rozebraný... V servisu jaksi nebyli schopný detekovat, že termostat neotevírá. Kdybych je nedonutil ten termostat prohlédnout, tak by mi byli chopný vyměnit i chladič.

Autor:  mad [ 08 lis 2006 12:56 ]
Předmět příspěvku: 

Celková cena byla 3849,-Kč

Vodní čerpadlo: 2205,-Kč ; Práce: 1630,-Kč (z toho bylo cca. 1000,-Kč diagnostika závady - projevovala se nepravidelně).

Ford Maier, Praha 5

Autor:  carculka [ 08 lis 2006 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

jasně díky,v těch autoopravnách to je děs,někdy mě připadá že tomu nerozumí a někdy aby z člověka vymanili co nejvíce peněz

Autor:  Xenotoca [ 17 pro 2006 03:36 ]
Předmět příspěvku:  Jak chladit přehřátý motor?

Dovolím si k tomuhle tématu přiložit dotaz, jak zabránit přehřátí motoru, například při dlouhé jízdě v koloně. Do "červeného" mi ručička sice ještě nevylezla, ale jako bývalý škodovkář při jízdě v koloně neustále paranoidně sleduji teploměr a s obavou čekám, kdy se z motoru ozve hučení a zpod kapoty se vyvalí mraky bílé páry. Já vím, Ford není škodovka, ale přece...
Ve škodovce jsem v koloně vždycky preventivně zapnul ventilátor chladiče (měl jsem ho na ruční spínač) a když to nepomáhalo, zapnul jsem naplno topení, samozřejmě i s větrákem.
V manuálu Ford se ovšem doslova píše:
Zavřete střední a boční mřížky, otočte ovladačem rozvodu vzduchu zcela proti směru hodinových ručiček a ventilátor vypněte. A na připojeném obrázku je ovladač topení někde v prostřední poloze.
Tomu nerozumím. Selský rozum mi říká, že by bylo správné zapnout topení i větrák na maximum a otevřít naplno všechny průduchy (a poté i okna, aby se posádka neuvařila).
Skutečně se musí vypínat větrák? Proč? A proč nemůže být topení zapnuté naplno? Copak se ten vzduch neohřívá od motoru (resp. od chladicí kapaliny)? Nebo mám ty rady z manuálu brát s rezervou a řídit se selským rozumem?

Autor:  George V. [ 17 pro 2006 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

Řiď se selským rozumem. Ford má na rozdíl od škodovky motor vepředu, čili krátké hadice ke chladiči, takže v kolonách Ti to ten větrák na chladiči v pohodě uchladí i bez zapínání topení. Samozřejmě musí správně fungovat termospínač i termostat.

Autor:  mrazik [ 17 pro 2006 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

Xenotoca pokud spravne funguje vrtule a spinac vrtule, pak to motor uchladi bez problemu. Jezdim v Praze v kolonach a ani ve vedrech jsem nemel problem. Vrtule jela skoro porad.

Autor:  Xenotoca [ 17 pro 2006 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud jsem to dobře pochopil, tak se topení nezapíná ne proto, že by to bylo neúčinné, ale proto, je to zbytečné, neboť to vrtule u chladiče spolehlivě uchladí. No dobře, já vám věřím. Ale přesto: Kdyby to vrtule neuchladila (třeba proto, že by odešel termospínač), pomůže to topení, nebo ne?

Autor:  Standa [ 17 pro 2006 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Samo, že topeni také trochu pomůže, ale proč se zbytečně vařit když to zvládne chladič s vrtulí sám.

Autor:  -petr- [ 17 pro 2006 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

Když jsem měl nefunkční motor ventilátoru na chladiči, tak jsem v kolonách chladil pomocí topení, tj. na maximum topení i ventilátor. Pomáhalo to, ale ve staré Š120 mi tohle chlazení přišlo účinnější. V Escortu se ručička stejně k červenému poli dohrabala, sice o poznání později, ale přece. A tak zbývalo buď opustit kolonu a honem ochladit nebo auto odstavit, protože s ručičkou v červeném bych nejel.

Autor:  Toko [ 17 pro 2006 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to já jsem měl v létě v Chorvatsku problém s chlazením. Když jsme jeli krokem v koloně tak to ventilátor stíhal uchladit pokud jsme nebyli v tunelu. Ale tam byly problémy, ventilátor to nestíhal a teplota lezla k červenému poli. A jak naschvál poměrně delší tunel do kopce. Tak jsem nakonec musel jet přískoky. Zastavit, vypnout motor a když se kolona rozjela, tak nechat mezeru a skokem dojet a vypnout motor.
Ale v běžném provozu ani v kolonách u nás problémy nemám, ventilátor to uchladí.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/