fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Problém s chodem motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7841
Stránka 1 z 1

Autor:  Homik [ 29 říj 2006 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Problém s chodem motoru

Včera jsem se díval na svíčky v jakém jsou stavu a z cívky jsem omylem vytáhl pružinku co dosedá na svíčku. Vrátil jsem ji zpátky, vrátil vše do původního stavu a na stal problém.
Motor začal při jízdě vynechávat a při sešlápnití plynu při volnoběhu se prvně přidusí a pak vylítne. Myslel jsem, že ty svíčky můžou být v čudu, tak jsem je vyměnil za ty které jsem v neděli v poledne bohl sehnat. :? Takže tam přišly BOSCH s odtrhem 1,1 mm a dělalo to stále. V zoufalosti jsem restartoval jednotku. A výsledek?
Kolísá volnoběh 300 - 900 ot./min.
Motor běží na volnoběch a přidám. - prvně přidusí a pak vylítne
Při jízdě sešlápnu pedál na podlahu a motor ztratí výkon a zadusí se, takže nepředjedu ani babku co z Tesca tlačí vozík.

Autor:  Homik [ 29 říj 2006 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě podotýkám, že během dnešního laborováni nad hledáním závady to párkrát střelilo do sáni.
Kua byly to slušný pecky. :?

Autor:  -petr- [ 29 říj 2006 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nikde nepíšeš nic o tom, že jsi auto po resetu zajel a "naučil" RJ nové hodnoty. Pokud jsi to neudělal, není se čemu divit, že volnoběh kolísá. Nevím jak u tvého motoru, ale já bych jiné než originální svíčky nedával. Když dáš originál, hned máš jistotu, že problémy nepochází od svíček. (Uznávám ale, že můj Zetec je na svíčky asi "háklivější".) Další věc, na kterou se s oblibou zapomíná, je zapnuté zapalování při odpojování čidel apod., nachytají se do paměti nesmysly a auto pak zlobí. Takže bych postupoval takto: kontrola, zda-li je vše, do čeho jsi zasahoval, na svém místě - výměna svíček - důkladný reset RJ - "učební" jízda. Pokud problém bude přetrvávat, nejméně bolestná cesta bude asi diagnostika. Pokud nemáš nic lepšího, dobrou zkušenost mám s Ford Pavlíček na Kšírově, přátelský přístup a slušné ceny (aspoň před rokem).

Autor:  Walker [ 29 říj 2006 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

No ať se snažím sebevíc, nějak nemůžu najít doporučení boshek do RS 2000...ale Motorcrafty AGPR22CD1 s odtrhem 1mm ano....

Autor:  Homik [ 29 říj 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

to petr: jednotka už je v poho. volnoběh nekolísá. Bosche je hodil do pryč a vrátil tam původní Motorcraft. Stav se zlepšil, ale pořád se to dusí. JJ s pavlíčkem se musím domluvit v úterý jak přijedu k mladé. shodou okolností to je její soused.
problém je v tom, že nevím, jak jednotku naučit, takže připojím baterku, nastartuju, dám si válec a pak jedu s klidnou nohou.
to walker: jj, díky moc,ale myslel jsem, že tam má být odtrh 1,3?

Autor:  Walker [ 29 říj 2006 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

To bude podobný jako s tím 15w40...ale v příručce mladých kamínkářů píšou že Motorcraft a 1mm odtrh..... :D

Autor:  Homik [ 29 říj 2006 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Takže asi nejlepší bude skočit do Forda co? :)

Autor:  Walker [ 29 říj 2006 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Máš nějakej jinej zdroj?

Autor:  Homik [ 29 říj 2006 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Právě že ne. :cry:
Co můžou chtít za kus? 3 kilča?

Autor:  Walker [ 29 říj 2006 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Homik píše:
Právě že ne. :cry:
Co můžou chtít za kus? 3 kilča?
No to opravdu jako zarputilý roper nevím...páč je tak často neměním..... :D

Autor:  -petr- [ 29 říj 2006 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

Homik píše:
to petr:
problém je v tom, že nevím, jak jednotku naučit

Někde tu na fóru se bude povalovat podrobný návod na Zetec, myslím, že když to uděláš stejně, nic nezkazíš. Vypadá to ale, že ani to neodstraní tvůj problém s dušením motoru. Lambda sonda to podle mě nebude, spíš bych měl podezření na snímač polohy škrtící klapky či kabely. Těžko říct, může to dělat víc věcí, diagnostika prozradí více.

Na Zetec stojí platinový Motorcrafty 250CZK/kus. Na tvůj motor to bude možná i o něco méně.

Autor:  Walker [ 29 říj 2006 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém s chodem motoru

Homik píše:
Včera jsem se díval na svíčky v jakém jsou stavu a z cívky jsem omylem vytáhl pružinku co dosedá na svíčku. Vrátil jsem ji zpátky, vrátil vše do původního stavu a nastal problém.
A nebude jen úplně obyčejnej problém v tom zapalovacím kabelu, jestli to jde na 3 až 3,5 hrnku tak to se to dusit bude....

Autor:  -petr- [ 29 říj 2006 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém s chodem motoru

Walker píše:
A nebude jen úplně obyčejnej problém v tom zapalovacím kabelu, jestli to jde na 3 až 3,5 hrnku tak to se to dusit bude....

Přesně tak, nejdřív bych vyloučil tohle, než bych začal cpát peníze do dalších akcí.

Autor:  Homik [ 30 říj 2006 06:42 ]
Předmět příspěvku: 

Přes kabely jiskra jde, prubl jsem to už včera. Když jsem přiložil kabel ke kostře, házelo to jiskru tak 1,5 - 2 cm. Ale jakmile jsem to zkusil přes svíčku, tak ta jiskra nebyla skoro vidět.

Autor:  Walker [ 30 říj 2006 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

Homik píše:
Přes kabely jiskra jde, prubl jsem to už včera. Když jsem přiložil kabel ke kostře, házelo to jiskru tak 1,5 - 2 cm. Ale jakmile jsem to zkusil přes svíčku, tak ta jiskra nebyla skoro vidět.
Házet jiskru ti bude i přelomenej kabel bez fajfky, pokud se ti z kabelu utrhl kontakt na svíčku a "závada začla ihned potom" tak bych to viděl na ten kabel, kterej sice pálí, ale v nesprávnou dobu vlivem změny jeho charakteristik poskozením....viz to střílení do sání, aby se ti to stalo, tak musíš mít dost směsi ve válci, otevřenej sací ventil(y) a jiskru co dodá v tuhle nesprávnou dobu právě ten poškozenej kabel...a jetli má RS 2000 detonační čidlo tak se EEC snaží doladit předstih dle hovadin dodaných tím vadným časováním toho postiženého válce a rozhází ty zbylé 3 funkční....a na 3 válce s ulítlým předstihem nejede nic...

Autor:  Wizzy [ 30 říj 2006 09:16 ]
Předmět příspěvku: 

1) Kup tam správné svíčky, stejně nevíš, kolik mají ty předchozí nalítáno a nic tím nezkazíš, na Zetec stojí cca 250 kus, to bude podobné.

2) zajeď za anglánem, ať ti na chvíli půjčí kabely z eresa a vyzkoušej je. Případně další věci jako snímač na klapce atd...

Mohlo i něco odejít, já se takhle jednou hrabal v motoru a pak mi to furt nejelo a nejelo a pořád jsem hledal, čím to je a ona to vzdala lambda, ještě tu ten thread někde bude.

Autor:  Homik [ 31 říj 2006 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Odpoledne jsem se po dvou dnech vrátil ze služebky s těma pravýma svíčkama, co jsem v mezičase koupil včera u Forda ve Frýdku. Po instalaci byl stav stále stejný.
Takže buď kabely k cívce, nebo cívka samotná. Takřka poslední naděje - Angličák. Ten bohužel musel odjed dřív, než jsem se k němu dokodrcal, ale náhradní cívku mě nachystal. Vyměnil jsem ji za tu ve které jsem se vrtal. (Podotýkám, že na tu druhou jsem nikdy ani nešáhl.) Po výměně se motor choval stejně. Proměřil jsem kabely a ty jsou taky v poho. Na konec jsem zkusil vyměnit i druhou cívku a ejhle. Motor nekolísal, žádná díra v plynu, prostě paráda.
Ještě že Anglán tu cívku měl navíc a mohl mi ji prodat.
Co víc dodat?
Díky Venco. :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/