fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ze 115k na 130k
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8085
Stránka 1 z 3

Autor:  Jimmy [ 19 lis 2006 15:58 ]
Předmět příspěvku:  ze 115k na 130k

Nazdar lidi, omlouvám se jestli je to tady už někde řešené, ale co by obnášelo zvýšit výkon 1.8 85kW na 96kW ?? Někde jsem slyšel, že je to snad "jen" záležitost RJ ?? A co by tato změna udělala se spotřebou šla by nějak razantněji nahoru nebo jen desetinka??

Autor:  O.S.L.I.K. [ 19 lis 2006 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

tak otazka pouhe RJ to neni, musi se toho vymenit vice. Pockej kouknu kde se to resilo...

Autor:  O.S.L.I.K. [ 19 lis 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

docela dost se o tom mluvi : http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 0&start=20

Autor:  Jimmy [ 19 lis 2006 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc hned si to pročtu

Autor:  Jimmy [ 19 lis 2006 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

Sice jsem tam nenašel přesnou odpověď, ale částečnou jo. Ještě by mě zajímalo jestli má i ten můj motor ostřik ppístu ze spodu nebo jestli to mají jenom 130k verze?

Autor:  dj.DEKL [ 19 lis 2006 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom 130PS ale dá se jezdit i bez toho...

Autor:  mrazik [ 20 lis 2006 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

Potřebuješ vačky, řídící jednotku a vstřiky. Tohle všechno je i 130PS verze jiné.

Autor:  Lukas1 [ 20 lis 2006 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

A výfukové svody

Autor:  mrazik [ 21 lis 2006 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Lukasi i s 1.6 to jezdí :-)))

Autor:  George V. [ 23 lis 2006 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

to jimmy: já si docela kladu otázku, jestli má tohle smysl. Zvýšení výkonu se projeví jen ve vysokých otáčkách. Srovnej položení maxima: 85kW při 5750ot/min. proti 96kW při 6250ot/min. Smysl by to mělo při nárůstu točáku, ale ten tady skoro není: 162Nm/4500 proti 160Nm/4500. Při normálním ježdění bys ten nárůst výkonu asi moc nepocítil. Co se týče spotřeby, asi by se zvedla, protože upravené vačky posouvají optimální chování motoru směrem k vyšším otáčkám, takže při běžném ježdění s využitím nižších otáček by se motor vzhledem k optimálnímu spalování mohl chovat hůře. Ale je to jen moje doměnka, možná mi jí někdo vyvrátí...

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

George v podstatě jsi to shrnul. Já jen doplním zzkušenost.
Naštěstí do otáček 4500 se hůře nechová, ale nad těmito otáčkami je cítit ten rozdíl 15 koní. Točák sice nestoupá, ale ten není tak důležitý jako výkon. Auto opravdu citelně zabere a táhne skoro do 7000.
Takže kdo rád vytáčí, pro toho to doporučuji, ale může se to hodit každému při předjíždění.

Autor:  George V. [ 23 lis 2006 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

Ten točák JE důležitý právě pro ten "pocit výkonu". V reálné situaci pokud potřebuješ rychle předjíždět, potřebuješ nástup výkonu spíš v pásmu kolem 3000 otáček. Já v reálu jezdím do 3500ot; kdybych měl točit přes 4500, tak bych snad musel předjíždět na dvojku, což je blbost. Normálně se předjíždí na čtyřku, nebo trojku z nějakejch 2500-3000 otáček...

Autor:  Wizzy [ 23 lis 2006 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
...bych snad musel předjíždět na dvojku, což je blbost...

Proč? Devadesát na dvojku, to už jsem párkrát jel :D

Autor:  George V. [ 23 lis 2006 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ale to já taky, když potřebuju vymést z vejfuku šváby.

Ale běžné to není, akorát tak když předjíždíš traktor.

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

Točák je ti naprd, pokud není výkon. Ale souhlasím, že on dělá pocit výkonu - hlavní argument tédéíčkařů :-)
George no jak u koho to běžné není, neházejme všechny do jednoho pytle :-))
Jinak ja občas předjíždím na dvojku, protože na konci jedné vesnice jsou příčné prahy a pak dlouhá rovinka. Pak za 3 a opět do 6 tisíc, pak brzda, ostrá vpravo atd.

Autor:  George V. [ 23 lis 2006 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

Točák DĚLÁ výkon, nikoli naopak. Výkon = točák x otáčky. Když není točák, není výkon; když nejsou otáčky, také není výkon.

No já nevím, ale nebylo by efektivnější dávat tu trojku dřív, než v 6tis.?

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

George pokud by točák dělal výkon, kraloval by všem supersportům naftový motor, Formule 1 by jezdili na naftu, atd.
Jak jsem psal výše, kroutící moment je ti naprd, pokud není výkon.
To co píšeš je zbožné přání všech majitelů naftových motorů, ale dej vedle sebe dvě auta se stejným výkonem, ale jedno benzín a druhé nafta. Nafta bude mít mnohem mnohem vyšší točák a přesto benzín je rychlejší za všech okolností. Prosím neporovnávejme při stejných zařazených rychlostech, ale využívejme plné schopnosti motoru.

Pokud potřebuju maximální zrychlení, pak dříve než v 6.000 není potřeba, protože výkon ještě nepadá.

Autor:  m@rekR$ [ 23 lis 2006 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Točák DĚLÁ výkon, nikoli naopak. Výkon = točák x otáčky. Když není točák, není výkon; když nejsou otáčky, také není výkon.

No já nevím, ale nebylo by efektivnější dávat tu trojku dřív, než v 6tis.?


Tos teda sprominutím vyblil hovadinu!

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

Důležité jsou obě hodnoty. Jedno nejde bez druhého. Velký točák Ti dělá "jen" lepší pružnost při nižších otáčkách ( u nafťáků ). Podle mě když by jeli z 0-100 diesel a benzin ( stejné výkony ) tak by vyhrál benzin na plné čáře, ale taková pružnost od 110-150km/hod si myslím, že by měl nafťák navrch. Aspoň se mi to tak zdálo když jsem jel sTDičkem. Možná to tak není. :roll: :roll:

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá. 8)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/