fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Ford fiesta xr2i,problém s teplotou,vysoká spotřeba a otáčky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=813 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | gryzvold [ 16 říj 2004 01:34 ] |
Předmět příspěvku: | Ford fiesta xr2i,problém s teplotou,vysoká spotřeba a otáčky |
Zdrávím všechny Forďáky, Přečetl jsem tady skoro vše,ale odpověď na takový problém s teplotou jsem tady nenašel.Jde oto,že kdýž mám ůplně studený motor a otočím klíčkem do startovací polohy,tak mi ukazatel teploty vyjede až do nesmyslných hodnot,jako by chtěl ukázat že má motor snad 200 stupňu.po chvilce jízdy,kdy se motor zahřeje,tak to začne klesat a zastaví se to na skutečné hodnotě.a pak už to ukazuje normálně. Další problém mám se spotřebou,jednou v zimě se mi stalo že jsem nastartoval a zdálo se mi,že motor jde nějak divně,tak jsem otevřel kapotu a nestačil jsem se divit,motor se tak natlakoval,že mi vystřelila měrka na olej a z víčka na dolivání oleje šel tlak směrem ven.vypl jsem to a po vychladnutí už to nedělalo,ale od té doby(aspo'n si to myslím)to začlo šíleně žrát.po městě 15 litrů. a vyskytl se další problém.Při nastartování mi vyjedou otáčky na 2000 a asi 2 min to drží.po chvíli to spadne na 1500 ale za jízdy už to níž nejde.prostě když je to auto v pohybu tak to drží 1500 při neutrálu.když zastavím,tak to po chvilce oněco spadne asi na 1100.něco jsem tady četl,žeby to mohlo mít něco společného s odvětráním klikovky,ale nevím jak to mám ověřit.Diagnostiku jsem dělal a ukázalo mi to jen vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu,to jsem vyměnil,ale omoc se to nezlepšilo.Ty otáčky se dají dočasně vyřešit tím,že se ucpe hadička,která je propojena,přes takový malý filtr do kterého vede jedna hadice zboxu od filtru,pak hadice s víka ventilů a pak ta hadice o které mluvím a ta vede,jakoby do hlavy,těsně nad sacím potrubí.tuto hadici jsem právě našel schválně ucpanou a otáčky pak jedou ok.Ale podle mě by to,tak nemělo být,byla to asi jenom kamufláž toho co mi to prodával.Jestli byste mohli někdo něco k těmto problémům poradit,tak budu moc rád. Jedná se o Ford fiesta XR2i rv.1990,motor 1.6 Efi 81Kw |
Autor: | mrazik [ 16 říj 2004 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta teplota je čidlo na teplotu vody pro budík. Mělo by být umístěné u termostatu směrem dolů, bude tam ještě jedno, které směřujenahoru, ale to je pro řídící jednotku. Ten olej se tu probíral, zkuse funkci ,,Hledat". S tím volnoběhem to může být i zanesený volnoběžný ventil, ale to co popisuješ, jak jde do sání, tak to je pravděpodobně EGR - recyrkulace spalin. |
Autor: | futura [ 18 říj 2004 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
XR2i ma cidlo teploty na budik vlevo od termostatu na motoru, jde do nej jeden drat se zahnutou botickou, nekde tady na foru byla i fotka, ze to v 16V prebejva. Jinak ten hribecek plastovej na odvetrani vika by se podle vyrobce mel menit po 40tis., ale stoji asi 300-400, to je skoro dost, jde i vymejt v benzinu. Kdyby to bylo ucpany, tak ten pretlak vicko vyrazit muze, na merce bych zkontroloval, jestli je dobrej ten tesnici krouzek. Ve Fiesta cupu davali na vicko pojistnej plisek, aby nevyskakovalo a nepodezrivam je, ze by meli neco zcpanyho, zda se, ze kdyz se to toci, ta manzeta na vicku moc tlaku neudrzi. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |