fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Teplota
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8336
Stránka 1 z 3

Autor:  krkstex [ 14 pro 2006 13:23 ]
Předmět příspěvku:  Teplota

Ahoj,mám nějakou línou ručičku na ukazeteli teploty. Nahoru se jí moc nechce, nevím jestli je to ručičkou,čidlem, nebo termostatem. Auto topí docela rychle. Jak zjistit kde je chyba?

Autor:  Jackiii [ 14 pro 2006 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

No me nez se vysplha alespon na pulku tak to nakou dobu ted trva..

Autor:  futura [ 14 pro 2006 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

ono to zase zazracne rychle neleze, poloha pri normalni teplote taky nebejva u vsech stejna, kazdopadne cidlo na budik a rucicku otestujes celkem solidne, kdyz to nechas zahrat az do sepnuti ventilatoru. Nez sepne, mela by bejt rucicka nahore, nekde pred cervenym. Overovani aspon ramcovy termostatu tady nekde najdes ve starsich prispevcich.

Autor:  TIRdaniel [ 14 pro 2006 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Když jsem koupil svého FERDU, nechal sem ho testnout na diagnostice.Mechanik ho vzal na projížďku se zapnutou diagnostikou v zásuvce diagnostiky a po dojezdu mi sdělil, že je termostat K.O.Auto se neumělo zahřát na více než 75 C. Po výměně termostatu motorcraft, za 410 Kč v originální prodejně FORD, je to v pořádku.Zajímavé, že sem tam měl jakýsy termostat 81 C a teď mám origo escort a tam je hodnota vyšší.Uvidím co na to spotřeba, protože před tím se mi zdála vysoká.

Autor:  Cabrio Driver [ 17 pro 2006 15:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, to mě ručka ukazuje jak chce, když náhodou auto poskočí na nerovnosti, tak třeba začne ukazovat, nebo taky ne :D Takže buď je někde špatnej kontakt, nebo čidlo teploty v řiti...Navíc to skoro vůbec netopí, takže asi termostat, nebo zanešenej radiátor topení...chjo :(

Autor:  kulo [ 17 pro 2006 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

Mně sepíná ventilátor, když mám ručičku ukazatele teploty zhruba uprosřed...k červenému poli nemá šanci se vůbec došplhat. Nevím jestli je to ok, ale zahřívá se to celkem ok, tak v tom problém nevidím...i když je pravda, že neš se zahřeje, tak to pár chvil trvá...

Autor:  Cabrio Driver [ 17 pro 2006 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

kulo píše:
Mně sepíná ventilátor, když mám ručičku ukazatele teploty zhruba uprosřed...k červenému poli nemá šanci se vůbec došplhat. Nevím jestli je to ok, ale zahřívá se to celkem ok, tak v tom problém nevidím...i když je pravda, že neš se zahřeje, tak to pár chvil trvá...


To může být i vadný teplotní čidlo ;)

Autor:  kulo [ 17 pro 2006 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

No, tak si myslím, že pokud se to zahřívá a nepřehřívá, tak to asi nechám jak to je...uvidíme, jak se bude chovat v zimě.

Autor:  jan79 [ 18 pro 2006 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

Riesenie problemov s ukazovatelom teploty je druhorade.
V pripade problemov s termostatom, ktore koncia pravidelne po cca 5 rokoch je spotreba v zime aj na dlhsie trasy pri klasickej jazde u 1.6 16V cca 9l/100km. Na kulture chodu som to nezbadal, ale na dochadzanie do prace, cca 8 km jedna cesta sa ukazatel ledva dvihol. Spotrebu som mal 12+ L/100 km.
Po vymene za orig motorcraft sla spotreba dramaticky dole.

Autor:  Pa9 [ 19 pro 2006 17:28 ]
Předmět příspěvku:  .

Chtel bych se zeptat jaka je provozni teplota na teplomeru kde ma ukazovat rucicka,moje po 15km sotva doleze k N ,totiz podezrivam nahly odchod termostatu cidlo je ok to sem skousel.

Autor:  jan79 [ 19 pro 2006 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: .

Pa9 píše:
Chtel bych se zeptat jaka je provozni teplota na teplomeru kde ma ukazovat rucicka,moje po 15km sotva doleze k N ,totiz podezrivam nahly odchod termostatu cidlo je ok to sem skousel.

Mne sa to v lete drzi tesne za polovickou.
Teraz to byva tak v 1/3 az 2/5, polovicu to nedosiahne.
Fciu termostatu je lahko poznat na spotrebe, ako som pisal. Fakt mi to zralo priserne. Samozrejme existuju aj sofistikovanejsie metody, skusit jednoducho nechat auto ist a hmata rukou, kedy to otovori a tym padom za ohreje hadica smerujuce od termostatu k chladicu...atd.

Autor:  Wizzy [ 20 pro 2006 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

jan79: Tak to se mi nezdá, že bys ten nový termostat měl úplně OK :smt017 Mě to v zimě/v létě vystoupá cca na O (ve slově NORMAL) a tam se to víceméně drží, pokud je venku 20°C a více, tak se to podle zatížení a rychlosti hýbe někde mezi O a L (kde sepne větrák a srazí to dolů). Řekl bych - po zapojení selského rozumu - že takhle by se to mělo chovat. Ta "sofistikovaná metoda" s rukou na hadici není nejspolehlivější, pokud je termostat k.o. a je furt otevřený, tak se to začne hřát téměř okamžitě. Nejlepší je termostat vyndat, dát do hrnce s vodou, vrazit tam teploměr a na kamnech zahřívat a sledovat, jak se v závislosti na teplotě chová.

Autor:  jan79 [ 20 pro 2006 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy : ja tam mam teraz ten 92C termostat vazne mam v lete ak je auto normalne v zatazi ukazatel mierne za 1/2. Dokonca mam z toho niekedy zly pocit :-)

Ad sofistikovana metoda..."sofistikovana" obrazne, samozrejme. Akoze som mal na mysli nahmatanie otvorenia termostatu az po zohriati motoru.

PS: V sobotu mam dialkovu, takze skusim priebezne sledovat ze co mi bude ten zazrak ukazovat, potom zareportujem.

Autor:  jardavm [ 20 pro 2006 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Koupil jsem Fordíka v srpnu a teploty vody jsem si nevšímal (měl jsem Mazdu a tam byla ručička teploměru jak přibitá v létě i v zimě na jednom místě). K podzimu se ochladilo a zvláště při pohodové jízdě bez vytáčení motoru se mi zdálo, že je rafika nějak moc dole. (Díky Indy) Mezitím jsem si tady na fóru přečet nějaké vaše zkušenosti, takjsem si koupil nový termostat Wahler (82 st C) a šel měnit. V hrnci jsem zjistil to co jsem si myslel, starý termostat otevíral spolehlivě již při 75 st. , nový někde kolem těch napsaných 82 st. Tak jsem je vyměnil, vychytal i prolínání vody přes víčko (teplá voda nic, po zchladnutí pod autem loužička. Malá, ale jezdit se s tím pochopitelně dlouho nedalo. Od té chvíle teplotu vody sleduji hodně často. Taky jsem se zajímal o čidla. Já mám (Zetec 1,6 16V rok 98)na tělese ve kterém je umístěn termostat dvě. Jedno nahoře (pro ŘJ), testoval jsem opět v hrnci a lze říci, že hodnoty odporů hrají (+-) s Etzoldem. Pak tam mám druhé čidlo k ukazateli na palubce(schované pod hadicí k chladiči). To není v Etzoldovi popsáno, takže jsem sice zjistil změnu odporu při nárůstu teploty, ale... Čemu nerozumím je fakt, že:
Obě čidla jsou sice ve stejném prostoru, kde by tudíž měla být stejně teplá voda a jsou v malém okruhu, hned vedle hlavy. Topení už topí a přitom rafika od vody je beznadějně dole. Začíná stoupat až tak po ujetí 2-5 km, nebo po běhu motoru cca 3-5 minut. Ještě jsem si všimnul jedné věci. Zastavím na chvíli s polozahřátým motorem (před zastavením už byla rafika v obvyklé oblasti) a po nastartování a další jízdě kdy je rafika úplně dole mi najednou začne stoupat před očima (4-6 s) do obvyklé polohy. Je to normální a nebo je čidlo na ukazatel v háji? Jinak spotřeba asi v normálu, jak tak čtu tady. V létě pianko jízda 7l, couračky 2 km tam a večer zpátky, taky v létě 11,5 dálnice 120-140 kolem 8l. Teď ve skoro zimě je to možná o trochu horší. Nechci otravovat a zdržovat tady, pokud o tom někdo víte víc, ozvěte se na e-mail. Dík.

Autor:  Lucky [ 20 pro 2006 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak tady ctu, tak by to u me take chtelo vymenu termostatu. V normalni pozici je moje rucicka teploty v polovine stupnice, at zima ci leto. Pri zatezi ( kopec/zacpa/zacpa v kopci atd.) mi rucicka bez problemu stoupa az na pozici mezi "A" a "L". Tam teprve sepne ventilator. Myslite, ze je to tedy na vymenu? Na kolik cca vyjde novy termostat?

EDIT: Nebo mozna spis novy termostat s nizsi teplotou pro sepnuti?

Autor:  Nagant [ 20 pro 2006 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Řek bych, že se Ti to chová vzorně. :-)

Autor:  Lucky [ 20 pro 2006 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

A nemel by ventilator spinat driv, nez na tom "A" ci "L"? Take ta spotreba u me neni moc chvalyhodna... :?

Autor:  Nagant [ 21 pro 2006 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, mně se to chová přesně stejně.
Před výměnou termostatu se v zimě ručka ploužila těsně na přechodu do pole NORMAL. Příčinu vyšší spotřeby hledej jinde.

Autor:  Scottie [ 21 pro 2006 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mé esco se chová stejně jako je popsáno v úvodu. Topí to prakticky hned, ale ručička mi nevyleze výš než mezi N a O. Při mém pojíždění po městě nevyleze ani k N. Nejvýš jsem jí měl při jízdě po dálnici. Spotřeba: na cestě do Přerova a zpátky byla cca 6.5L, ale ve městě v tomhle teplém prosinci to žere 11L. Mám měnit ten termostat?
Klame mě, že topí rychle (jako pořád zavřený), ale rafičkou nehne (jako pořád otevřený).

Autor:  M. [ 21 pro 2006 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nejak jsem to mel ja, ukazatel max. k N, nekdy O, topilo, jezdilo to normalne, ale pod 9l/100km horko tezko. S novym termostatem ukazatel mezi O a R a spotreba 7-7,5.
Podle me staci, kdyz motor ma jen treba o 10-15 st. mensi teplotu, nez je normal a uz je to na spotrebe dost znat.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/