fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Muzu jezdit bez katalizatoru???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=838
Stránka 1 z 2

Autor:  Bobo [ 18 říj 2004 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Muzu jezdit bez katalizatoru???

Mam dotaz. Co se stane když bych dal pryč katalizator. Pokud vim tak lambda sonda je pred nim, tak by mela merit porad to same, maximalne asi pudou z vejfuku horsi spaliny, ale starsi auta kat nemaj a na emisích taky bez problemu projdou.

Autor:  deekay [ 18 říj 2004 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

autu takovymu to neublizi - pokud mas katak ucpanej, tak budes mit lepsi prutok vyfukovejch plynu a pojede to lip - pokud ho nahradis trubkou, tak tam akorat nebude takovej protitlak, takze muzes ztratit cast tocivyho momentu v nizkejch otackach.
na emisisch ale nejspis neprojdes. I kdyz u nekterych aut se udava ze i s odstranenim katu projdou emisema v pohode.

Autor:  gryzvold [ 18 říj 2004 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom to trochu upřesním,protože jsem té odpovědi moc nerozuměl.Já jsem četl,že u některých aut když vykastruješ kat,tak ti to fakt může snížit výkon motoru v těch nízkých otáčkách.Takže doporučujou si místo něho nechat udělat podtlakový rezonátor,protože každý motor pracuje s určitým podtlakem,ty spaliný musí jakoby vířit a jak vyrabuješ ten kat tak to potrubí ten určitý podtlak ztratí.

Autor:  deekay [ 19 říj 2004 00:30 ]
Předmět příspěvku: 

No tak jak jsem psal - pokud by kat nahradil jen trubkou a muze ztratit tocivej moment v nizsich otackach. Mozna to nekomu fakt nebylo srozumitelny :)

Autor:  Návštěvník [ 07 dub 2005 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

Sem slyšel že je dobrý kladivem vytlouct katalizátor (pokud už je špatnej) a nacpat tamdrátěnku... pak se tam určitý protitlak vytvoří.

Autor:  Návštěvník [ 08 dub 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

Vložku z katalyzatora som už vybral von. Je pravda že v nižších otáčkach stratil na výkone.Na emisiách asi neprejdeš, ja som mal tiež problém.Pokiaľ máš písaný v techničáku kat. musíš sa zmestiť na emisiách do určitých hodnôt a to je dosť problém, aj keď sú tie emisie nižšie ako napr. u Škody máš smolu.

Autor:  Návštěvník [ 08 dub 2005 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ale projít se dá, ale musíš tam mít známý :P

P.S. - Ale ten můj motor na tom zase ještě není tak zle, má najeto 180.000 km a ty hodnoty jsou lehce nad povolenejma hodnotama... To mě celkem potěšilo...

Autor:  Kindlik [ 08 dub 2005 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

ja ho vyndal a pořád to jezdí na hovno :lol: no jo , jen 66kw :(

Autor:  Návštěvník [ 08 dub 2005 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

Njn 11 kW, to už jsou tři "fichtlové" a to už je nějaký výkon :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Autor:  Kindlik [ 08 dub 2005 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

Matrix píše:
Njn 11 kW, to už jsou tři "fichtlové" a to už je nějaký výkon :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Neprovokuj , ani nevis jak me to zacina srat ze nemam tu 105konovku !! Bratr ji mel , tak vim co to umělo :lol: tohle je o dost línější !! no , apoň že Fáčku ujedu :)

Autor:  ZALL [ 08 dub 2005 21:01 ]
Předmět příspěvku: 

Potom co sem urval vejfuk od katu(včetně) dál, sem tam místo katalizátoru dal jen takovej pružnej člen co teď dávaj na novější auta, a nezdá se mi, že by to nějak míň táhlo od spodu(jestli teda takovejhle vrak eště vůbec může táhnout míň :? ). No i když na druhou stranu taky zmizel střeďák a přibyl Laityng, tak asi proto to není znát, mislíte že bych něco získal kdybych tam dal rezonátor? Přeci jenom ten motor je docela plečka :(

Autor:  bibo [ 09 dub 2005 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

já bych tam ten rezonátor dal trochu se to sklidní 8)

Autor:  ZALL [ 09 dub 2005 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

A kam má přijít ten rezonátor musí bejt přímo místo katu, nebo může bejt i dál, protože já tam mam ten pružnej člen kterej mě taky něco stál a nechci ho jen tak zahodit :? , a tím rezonátorem je myšleno to co je na všech tuning webech nebo to musí bejt přímo na muj motor :?:. Jinak jestli se nemýlim tak cenově to bude tak 1200 ne? na to už mi teď taky moc nevycházejí finance, protože se snažim našetřit na litý kola, achjo :?

Autor:  bibo [ 10 dub 2005 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

muže přijít i dál , já sem kupoval rezonátor jetej za 200,-

Autor:  michalmajkl [ 02 srp 2007 21:12 ]
Předmět příspěvku:  kolik stojí nový katalyzátor

a prosím tušíte kolik asi stojí nový katalyzátor- řekněme velmi cca? díky michal

Autor:  Krtek-NA [ 02 srp 2007 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Uni kat okolo 2000 peněz a bez toho nejezdi, protože nám tady budeš smrdět a roztajou nám ledy na severu. :-D

Autor:  michalmajkl [ 03 srp 2007 04:03 ]
Předmět příspěvku: 

Aha díky, vzal jsem asi špatnej benzin a vypálilo mi to katalyzátor. Lezli mi z výfuku takový černý žíně, jak skelná vata. Díval jsem se na foru a někdo psal , že ho vykupují za 1.000 a pak jsem se díval právě , že prodávaj ho za cca 2.000 tak mi to moc nesedělo , že by to byl takhle "efektivní" díl. :))
díky za odpověď
Michal

Autor:  Wizzy [ 03 srp 2007 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

Žíně z výfuku nejsou z katu (i kdyby, tak by to asi přes ty následující dva tlumiče asi neprolezlo), ale právě z tlumiče a nejspíš z toho posledního. Asi se uvnitře zhroutil a teď to z něj leze ven. A pokud se to tam zamuchlá, tak ti to může dělat to zadušení motoru.

Jo a jak může špatný benzín vypálit kat?

Autor:  mposchl [ 03 srp 2007 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

V katu jsou jen dve dutinkova telesa, nekde na foru tu najdes fotky, jak to vypada, kdyz se to rozreze. Ty dve vlozky jsou v serii za sebou napric telesem katu, jsou tam v podstate nalisovane pres nejakou nehorlavou hadru, vypada to na neco mezi azbestem a skelnou vatou... Jediny, co muze z katu lezt, kdyz se rozbije, je tahle hadra, jenze ona se rozdrobi, takze je velice pravdepodobny, ze vyprdi ani o tom nevis. Ja tam jednu vubec nemel. Stare katalyzatory se vykupuji od cca 750kc do nejakych 1500kc za kilogram hmoty - podotykam, ze JEN HMOTY, tzn. jen vnitrku katu, bez obalu. Ten vazi u eska cca 800g, pokud ho pulka neni buhvikde. Zalezi na koho narazis, cim vys se dostanes v hierarchii prekupniku, tim vic dostanes. Ja mel stesti a za muj jsem dostal 1040kc, sehnal jsem primo cloveka co to odevzdava zpracovateli. Nejlepsi by asi bylo jednat primo se zpracovatelem, ale ti asi nemaji zajem brat kusovky od malododavatelu.

wizzy: to taky nevim, ale cetl jsem, ze kdyz mas spatnou lambdu a jde ti treba do motoru vic benalu, muze se dostat az na teleso katu a tam dohorivat a ze ta keramika tu teplotu nemusi vydrzet a muze se to postupne propalovat...ani ten muj starej nebyl uplne hladouckej, v miste privodu spalin byl lehoulince propalenej, tak 2mm hlubokej lavorek v tech komurkach...

uni kat se da skutecne sehnat okolo 2t, ale skoro bych tomu ani neveril, bo to snad ani neni cena prace a materialu...ale okolo tech 3-4t bych o tom mozna premyslel. ja kuprikladu sehnal na vrakacu starsi za 1000kc (tzn., ze jsem 40kc "vydelal") a hodil jsem ho tam a zatim (klepu) jezdi paradne. Taky polaci delaji primo na esko, vypada jak origos, jen stoji temer tretinu (okolo 5t). Jednodussi na tom je vymena, vymenis kus za kus. Uni se musi dovarovat a kdyz to nekdo sprasi... ;) jsem od prirody neduverivy typ. No a kdyz to vymenujes, zdrbes pulku sroubu. Me kuprikladu jen spojovaci matros stal 1700korun. Najdes to na foru ode me(ceny orig. dilu), kdybys o tom chtel cist vic.

HAWK!

Autor:  Wizzy [ 03 srp 2007 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl píše:
wizzy: to taky nevim, ale cetl jsem, ze kdyz mas spatnou lambdu a jde ti treba do motoru vic benalu, muze se dostat az na teleso katu a tam dohorivat a ze ta keramika tu teplotu nemusi vydrzet a muze se to postupne propalovat...


Jo, takhle nějak bych si to taky představoval, s něčím podobným vyhrožují při roztahování auta - že pokud to nechytne hned, tak se v katu usazuje nespálený benzín a jak to blafne, tak ho to roztrhne. U špatného benzínu jedině tak, že by to na něj blbě jelo, tak by se na to muselo íc šlapat a jak by nedokonale hořel, tak by se jeho zbytky dostávaly na kat a tam by dohoříval a pomalu ten kat odpaloval. Ale jednou nádrží špatného benzínu snad nejde celý kat zlikvidovat a už vůbec z něj nepolezou ty cancoury - ty jsou přece z tlumiče...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/