fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 13 lis 2024 08:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 21:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Zajímalo by mne jaká je spotřeba benzínového motoru s přímým vstřikovaním v okamžiku, když motor nepohaní a naopak je hnán(např. jízda z kopce se zařazeným rychlostním stupněm a noha není na plynu). Někdo mi tvrdil, že v tomto případě je spotřeba nulová :?: Což se mi teda moc nezdá, protože motor má pořád nějakou kompresi když se mu pohybují písty ve válci a klade tedy odpor. Otázka by mohla znít jednodušeji. Vyřazovat v tomto případě na neutrál nebo nechat rychlost :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 22:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
tady nejde o primy nebo neprimy vstrikovani...
predpokladam ze nikdo esco s primym vstrikem nema :D

jde o to ze pri brzdeni motorem, se odpojuji vstriky a zapinaji se az kdyz otacky spadnou pod urcitou mez - kolem 1500ot/min

takze je vyhodnejsi brzdit motorem se zarazenym kvaltem jak z hlediska spotreby tak i bezpecnosti a uspornosti brzdovyho oblozeni :)

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 22:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Při brzdění motorem, např. jízda z kopce se zařazenou rychlostí a noha není na plynu, je spotřeba skutečně nulová. Žádný benzín není vstřikován. Není k tomu důvod, motoru přeci nevadí, když se točí ,,naprázdno". Dokud otáčky klesnou pod cca 1100 ot/min, tak se začne vstřikovat benzín, aby nedošlo k chcípnutí motoru. Ten kladený odpor není na škodu, pokud dojíždíš ke křižovatce, atd.
Takže pokud dojíždíš např. na tu křižovatku, nevyřazovat a brzdit motorem. Třeba na dálnici z kopce auto na 5 rychlostní stupeň nemusí zpomalit, ten kladený odpor není tak velký.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 08:14 
Když už jsme u toho brždění motorem, jak vám to brzdí? Mně teda nic moc, když to porovnávám třeba s naší služební Feldou 1.6. Dá se z "brzdného učinku" motoru poznat nějaký problém (např. nízké tlaky)?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 08:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To jak auto brzdí motorem je dáno hlavně převody, Escort bude mít těžší než Felda. Jinak samozřejmně špatné, nízké kompresní tlaky se projeví nižším účinkém při brždění motorem.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 09:09 
Když už jsme u toho. Já když začnu brzdit motorem, tak to ze začátku nebrzdí nic moc, ale po chvilce mnohem více. Vypadá to, jako by nějaká elektronika po chvilce vyhodnotila, že zavře přívod benzínu, ale do tý doby tam podle mě nějakej benzín jde...


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz