fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rano nestartuje 1,6 efi
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8531
Stránka 1 z 1

Autor:  master [ 08 led 2007 23:21 ]
Předmět příspěvku:  Rano nestartuje 1,6 efi

Chlapci mam desny problem, jak je napsano v nadpise, SKORO pokazde kdyz mi auto stoji pres noc nebo delsi dobu, tak potom nechce chytit. Starter toci jak o zavod, ale svicky nehazej jiskru (svickama to neni). Kdyz auto strcim z kopce tak nastartuje ihned a po par sekundach ho muzu klidne chcipnout a pote bezproblemu nastartovat. Uz mi to fakt leze krkem a timto Vas zadam o jakoukoliv radu nebo zkusenost. Jedna se o Esco 91 1,6 EFI.

Dekuji za prispevky

Autor:  Lucky [ 08 led 2007 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tata mel na Escortu podobny problem - po delsim stani nechtel chytnout. Bylo to palivove cerpadlo. ( to ale pochopitelne neznamena, ze to je i tvuj pripad - jen pro info )

Autor:  Hurdis [ 09 led 2007 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Projdi si ostatní témata, tenhle problém je tu snad na každé straně.
Nejspíš bude problém v pojistkové skříni.

Autor:  master [ 09 led 2007 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

kamarad mi radil, ze prj by to mel byt nejaky snimac otacek na dolnim krytu motoru, pod klikovkou. Myslite ze jo to vubec mozne????? Nemel sem jeste cas se na to mrknout.

dik za prispevky

Autor:  Wizzy [ 09 led 2007 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyby byl v háji snímač otáček, nejelo by to vůbec, ani na žduchnutí. Signál z tohoto čidla je nezbytný pro chod v jakémkoli režimu.

Při startu se berou v potaz pouze dvě čidla - zmíněné čidlo otáček a čidlo teploty chladící kapaliny. Teoreticky je možné, že blbě ukazuje čidlo teploty, do motoru jde příliš málo benzínu a na tak chudou směs to na startér prostě nechytne. to je jedna možnost.
Dále je možné, že tam z nějakého důvodu nejde palivo, nebo to neháže jiskru. Co se týče paliva - důležité je, aby po zapnutí klíče palivo natlakovalo - musí být slyšet jeho zavrčení. Pokud by byl problém se vstřiky nebo se samotným palivem, motor by nechtěl do otáček, neměl by výkon. Takže pokud na začátku nechce natlakovat, může být problém v pojistkovce, nebo z nějakého důvodu řídící jednotka neví, že se právě+ chystá start.
Kdyby to špatně házelo jiskru, byl by i normální chod nepravidelný, škubalo by to. Pak by byl problém po trase cívka - kabely - svíčky. Kdyby to neházelo jiskru vůbec, opět řídící jednotka neví, že se snažíš startovat. Ukazuje to na nějaký problém v elektrice. Ještě než začneš s přepájením/výměnou pojistkovky, projdi si a vyčisti všechny konektory v motoru, co najdeš, podívej se k řídící jednotce, jak vypadá svazek, co vede do ní, zkontroluj funkci relátek k palivovému čerpadlu a podobně. Pravděpodobně se ale té pojistkové skříňce nevyhneš - zvlášť, jestli se ti začnou objevovat další příznaky, jako nefungující ventilátor a podobně.

Autor:  MV [ 10 led 2007 23:18 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud to nedává jiskru, tak zjistit, jestli se vstřikuje palivo - pokud by chyběl signál ze zmíněnýho CPS(snímač polohy klikovky), tak nepůjde zapalování a ani vstřikování.
Každopádně já bych sázel na pojistkovku - podobnej problém jsem měl krátce po koupi auta, jednou ráno nešlo nastartovat(bez jiskry, vstřikování šlo), ale na roztlačení chytnulo hned. Pak jsem za čas zůstal viset ještě jednou, chcíplo a už nešlo nastartovat, ale vždycky na roztažení chytlo jen se motor převalil. Problém byl v pojistkovce, studeňák(také) u velkýho 70A relé, co napájí zapalování atd., propájení pojistkovky to vyřešilo. Ještě dodám, že těmhle problémům předcházelo občasný krátký škubnutí za jízdy a k tomu samovolně vystřelující otáčkoměr do vysokých otáček.

Autor:  Hop377 [ 08 úno 2007 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tento problem som mal na starom escu 1,6 EFI. Pri nizsich teplotach nechcel nastartovat. Bola to zla kostra na EDIS module.

Autor:  master [ 19 úno 2007 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Zda se mi ze to mozna muze delat sitic. Nevite nekdo prosim Vas co ovlivnuje otacky pri studenem startu. Jinak podotykam, ze sem koupil nove svicky a cidlo teploty vody. Vsechny ruzne kostry a konektory jsem take proveril a zda se, ze jsou v poho. Diiik za odpovedi

Autor:  mrazik [ 19 úno 2007 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Master hlavne cidlo teploty motoru a po zahrati a pulsovani lambda sonda a nakonec MAF nebo MAP. Pak samozrejme volnobezny ventil, pokud jde motor na volnobeh.
Pak me tak napada, bacha na prelomeny kabel, jakykoli k nebo od cidla, ja to hledal pul roku.

Autor:  master [ 25 úno 2007 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem tenhle vikend prepajel pojistkovku, ale nic se nezmenilo. Na sto procent vim, ze palivem to neni. Proste to nehodi jiskru, ale po nejakem desatem pokusu jo. Vsechny dostupne ukostreni a kontakty jsem procistil, ale zase to bylo k nicemu. Dekuju za dalsi prispevky

Autor:  master [ 27 úno 2007 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem zjistil, ze kdyz startuju tak tesne pred nastartovanim se sepne/nesepne nejaky relatko. Nejdrive se ozve jednou, pri otoceni klicku-zabzuci cerpadlo, pote zacnu startovat a po nejakych 2-4 sekundach se ozve podruhy a motor naskoci. No jenze po ranu nebo kdyz dlouho stojim tak se prave podruhy nesepne a motor nenaskoci. Snad tomu budete rozumet a doufam, ze by to mohlo nekoho privist k nejake rade. Diiiiik :cry:

Autor:  Hurdis [ 27 úno 2007 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mohlo by to být relé palivového čerpadla. Zrovna v pátek jsem ho měnil ve městě na křižovatce :-D když mi auto zdechlo na neutrál a nechtělo naskočit. Měl jsem na něj podezření už delší dobu, pocvákavalo často i při jízdě, takže jsem měl s sebou náhradní. Neměl jsem namontovánu spodní část palubky, takže výměna trvala přesně 2 intervaly semaforů.

Koukám že máš r.91 takže by mělo platit, že relé palivového čerpadla najdeš na pozici R9, malé hnědé.

Autor:  Psycho [ 07 bře 2007 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Taaaaak a už se dostalo i na mě.Nastartovat nechce,při roztažení blafne hned.Na jiskru jsem ještě nekoukal.Taky se mi do toho zbláznila elektrika : svítí mi spínač na zadní mlhovku a na vyhřívání skla,když ho sepnu,rozsvítí se mi potkávačky.Nejde zadní stěrač.Mám ždibet uvolněnou pojistkovku.Takže na problém jsem si nejspíš zodpověděl sám,že?Nebo mi někdo poradíte něco jiného? :cry:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/