fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Cukani motoru http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8571 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | PH [ 14 led 2007 04:40 ] |
Předmět příspěvku: | Cukani motoru |
Mam takovou divnou zavadu a porad nemuzu prijit na to,cim by to mohlo byt. Vetsinou jede auto normalne, ale obcas zacne cukat a kdyz pridam plyn, tak misto zrychleni cuka jeste vic. Kdyz dam pedl az napodlahu, tak se chytne a zychluje normalne, cukani se vsak opakuje znovu za chvili. Dalsi priznak je, ze kdyz vyradim a dam nohu z plynu tak otacky na okamzik spadnou pod 500 (volnobeh ale drzi normalne). Staci vypnout a znovu zapnout motor a vetsinou uz jede normalne, na plyn reaguje po cele draze pedalu. Dela to jenom obcas, nekdy vic, jindy treba 1000km vubec ne. Premyslel jsem nad cidlem polohy skrtici klapky, ale kdyby bylo vhaji, tak asi porad, ne jen nekdy a pravdepodobne by to nevyresilo zhasnuti a znovunastartovani motoru. Ma nekdo nejaky napad, cim by to mohlo byt? |
Autor: | Wizzy [ 14 led 2007 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lambda. Máš hodně podobné příznaky, jako to bylo u mě, když byla lambda k.o. |
Autor: | Peha [ 14 led 2007 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle řeším také,ale lambda je O.K.,svíčky+kabely a elektrika v pohodě.Takže ještě palivový filtr a benzínové trubičky čekaj na lustraci. Palivový filtr byl sice před dvěma lety měněn,ale uvidíme.Trubičky jeví velkou sešlost věkem,protože jsou na jednom místě poněkud nabobtnalé korozí a je reálné,že to prorůstá dovnitř i když ještě ani nerosí.Holt z toho udělám praventivní výměnu |
Autor: | PH [ 14 led 2007 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno, tak ta lambda zni docela pravdepodobne... muisim se na ni zkusit mrknout. Akorat doufam, ze nestoji majlant... nema nekdo v Brne a okoli merak lambdy? |
Autor: | Marty5 [ 15 led 2007 22:06 ] |
Předmět příspěvku: | škubání |
Já měl v háji čidlo teploty vody pro ŘJ, dělalo mi to u ohřátého motoru. Zkuste změřit to čidlo, ale nevim zkus to a uvidíš |
Autor: | -petr- [ 15 led 2007 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Určitě lambda sonda. S proměřením Ti ale nemám jak pomoci. |
Autor: | PH [ 16 led 2007 00:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
tim, ze ji odpojim a budu jezdit bez ni bych to mel poznat, ne? Jestli je v haji, pojede to maximalne lip |
Autor: | -petr- [ 16 led 2007 08:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, mohl, ale nemusí to být 100%. U špatné LS bývá také vyšší spotřeba, která by po odpojení měla o něco klesnout. (I když u Tebe těžko soudit, může to být nohama...) |
Autor: | Wizzy [ 16 led 2007 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
S odpojenou lambdou pojede motor podle továrních hodnot. Čím je motor starší a opotřebenější, tím se tyto hodnoty více rozchází s hodnotami, se kterými by EEC pracovala, kdyby byla lambda funkční. Motor tedy bude mít nižší výkon, ale mělo by zmizet cukání a "díra" v plynu. Co se týče udělátka na lambdu - lion mi na něj sháněl součástky, ještě jsem se k jeho stavbě nedostal, ale jestli si je kupoval taky, tak by to mohl (?) mít hotové, zkus se ho zeptat... |
Autor: | PADY [ 16 led 2007 14:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Brácha měl toto na Scorpiu a bulo to čidlem polohy klapky plynu. Byla to mela, chudák automat nevěděl co má dělat .Byly to hrozné rozjezdy,horší jak začátečník v autoškole. Prostě ostuda ,přeřadil na 2,spadly otáčky,tak za 1.Toto se opáklo tak 3x a mi stále v křižovatce s rychlostí 20 km/h přískokama vpřed . Po výměně to bylo vpořádku . Jinak, byl to dobrý kočár - 5 dv.,V6 -2,4i a navíc Ghia |
Autor: | Wizzy [ 16 led 2007 14:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud se nemýlím, tak TPS jsme na PH's Sirce měřili a tvářilo se OK... |
Autor: | PADY [ 16 led 2007 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
My když jsme ten poťák proměřovaly,tak se tvářil OK. Ale při jemném pohybu jezdce jsme přišly na 4 body, kde to nenaměřilo nic a za nimy odpor vzrůstal zase plynule. |
Autor: | PH [ 17 led 2007 00:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
tohle cidlo bylo prvni, co me napadlo, ale kdyby to bylo tim, tak by se to pravdepodobne projevovalo porad a nepomohlo by vypnuti motoru a nove nastartovani... odpojil jsem lambdu, zatim najel asi 70km a ani necuklo. Jeste zmerim spotrebu a p nejake delsi jizde uvidim, jestli zacne cukat. |
Autor: | Wizzy [ 17 led 2007 08:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na studeném motoru se ti vadná lambda moc neprojevuje, EEC ji začíná brát v potaz až je motor zahřátý. Proto jsem z toho byl taky úplně tumpachový já, když mi auto jednou jelo dobře a jednou cukalo - za studena to bylo ok, jak se zahřálo, EEC začala brát údaje z lambdy, ovšem ta posílala kraviny, tak to začalo blbnout. |
Autor: | pupik [ 22 led 2007 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | cukání |
Tak konečně můj Escort jezdí tak, jak má. Ze začátku jsem měl problémy pouze s volnoběhem, kolísal, někdy za tepla, někdy studený atd. Po dvojím vyčištění volnoběžného ventilu, (pomohlo vždy částečně a na chvilku) jsem se ho rozhodl vyměnit (3500 Kč). Nicméně auto vynechávalo čím dál víc i pod plynem, ale ne pořád, někdy jelo bez problémů. Ještě jsem vyčistil škrtící klapku, změřil její čidlo, vyčistil ventil odvětrání klikové skříně a vyměnil svíčky za originální. Spotřeba asi 7,5 a litr oleje na 5000 km. Poslední týden to už začalo cukat dost drsně, tak jsem získal číslo na jednoho garážníka, který údajně dělá Zetec. Zavolal jsem mu a chtěl si s ním domluvit návštěvu. Jaké však bylo moje překvapení, když mi po telefonu povídá, ať vyměním svíčky a VN kabely za originál. Řekl jsem mu pochopitelně, že svíčky mám nové a origoš a mají tak sotva 5000 km. On na to, že je špatné kabely spolehlivě oddělaly. Chvíli jsem o našem rozhovoru přemýšlel, ale jednak jsem už nevěděl co s tím a hlavně mně překvapilo, že si mně nepozval a nenaúčtoval diagnostiku atd, pouze mi poradil po telefonu. Vždyť přeci ten borec ve Fordu v Jihlavě, který mi dával loni nové svíčky, musel také vědět, že kabely jsou originál a že mám najeto 130 000 km. Ale neřek ani popel. Takže jsem si objednal kabely i svíčky, koupil 16" klíč s gumou na svíčky a večer v garáži to vyměnil. Výsledek - jede jako nové. 3 ze čtyř svíček už byly oddělané od starých kabelů, i když měli najeto cca 5000 km. Kabely se nechávají na dvoje svíčky, t.j. 120 000 km. Protože vím, že téma cukání a nepravidelnost chodu Zeteca je zde jedno z nejčastějších témat, tak jsem se trochu rozepsal, snad to někomu pomůže. Sám jsem z těchto stránek několikrát úspěšně čerpal (výměna volnoběžného ventilu, termostatu, rádia, rozebrání dveří, nastavení dálkáče atd.). Ovšem o cukání je toho tady spousta, ale řeší se to tady měřením tlaku (přitom podpálení ventilu u Zeteca se prakticky nevyskytuje), čištěním a měřením všeho možného atd. Že to tady nevyřeším jsem ale pochopil, až když tady někdo radil čištění výfuku. Sice mi to nejednou pomohlo u zahradní sekačky 3,5 HP, ale že nečistota ve výfuku nemůže způsobit vynechávání motoru 90 HP, to je mi jasné. Vadný kabel zničí novou svíčku téměř okamžitě, pozná se to podle světle šedé až černé čáry přes izolátor, i v kabelech byly probitá místa jasně viditelná, ale nikoliv navenek. Ještě poznámku - kabely i svíčky u Zeteca jedině originál, jinak proděláte, jako já s termostatem, který jsem koupil nový z druhovýroby za 350 Kč, chodil pěkně ale bohužel na 88 stupňů, takže motor pořád podchlazený. Ve Fordu mně originál stál 450 Kč, je na 92 stupňů a ručička stojí ve středu pole jak přibitá. Akorát to nedávat do Forda těm borcům opravovat, protože mně chtěli nestálý volnoběh opravovat výměnou oleje 10W/40 za plnou syntetiku 0W/40 asi za 400 Kč/l. Podotýkám do motoru, který má cca 150 000 km. Takže zdar všem Fordům a sorry za delší příspěvek, to ta radost, že fakt chodí jak novej. |
Autor: | Pajas [ 22 led 2007 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim te pupik jenom k tomu oleji. Pro motory zetec je predepsana plna syntetika a v nekterych pripadech to opravdu uklidni otacky motoru.Olej je ridci pro spravnou funkci ventilovych zdvihatek |
Autor: | Dodo [ 04 kvě 2007 07:43 ] |
Předmět příspěvku: | škubání vyřešeno |
Auto mi nedávno začalo cukat při nízkých otáčkách (do 2.5 tis.) když jsem dal plný plyn (i s teplým motorem), někdy i při vysokých při brždění motorem. Podezříval jsem svíčky, kabely nebo paliv. fitr. Svíčky mají cca 20 tis.,origo Platinium Motorcraft, tak ty by měly být dobré Nakonec jsem zakoupil zapalovací kabely, celou sadu za více než dobrou cenu, origo Motorcraft u Ford Rašíno (Brno) za 1011 Kč s DPH. Zatím jsem s nimi jel jen jednu krátkou jízdu, ale zdá se, že škubání je pryč |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |