Ani mně Fordík nedávno několikrát nenastartoval.
1. v listopadu.
Diagnóza: uhnilý pletený vodič mezi spínačem spouštěče (startéru) a motorem startéru. Při demontáži jsem navíc urval přívodní šroub kabelu od baterky. Musel jsem jej vyrobit z jiného šroubu vč. měděné čepičky na hlavě šroubu. Vršek spínače jsem musel odlít z epoxydu. Místo pleteného vodiče jsem z jedničky mosazi udělal plochý vodič od druhého šroubu k výstupku tělesa, které uvnitř drží uhlíky. Po dobu opravy jsem startoval roztlačením na trojku.
2. v prosinci
Diagnóza: Po nabití baterie mimo auto jsem nedotáhl natvrdo napájení spouštěče. Na chatě to startovalo OK, pak ne, pak zas jo. Když jsem baterii měřil v domění že je mrtvá, zajiskřilo se od ní a motor naskočil.
3. leden - prapodivné chování motoru, chcípal, nedržel. O týden později vše v poho.
Diagnóza. Pravděpodobně opět vlhko a oxyd dole na konektoru snímače CPS (klikového hřídele). Trošku jsem konektory odehnul, opět promazal, startuje a běží OK.
Globální poznatek? při běžícím studeném motoru můžete odpojit čidlo teploty vody, MAFa, snímač polohy škrtící klapky a furt jede. Odpojil jsem něco a pak mně ŘJ řekla, že to byl snímač vačkového hřídele.
Nyní mně padaj otáčky při brždění, dokonce to i poprvé chcíplo na křižovatce. Podezírám odvětrání kliky nebo volnoběžný ventil. Pojistkovku mám původní, zatím se mně ji nechce předělávat.
Umístění CPS viz odkaz:
http://www.webpark.cz/viso/cps.jpg