fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Cukání a dušení motoru cca 300 m po rozjezdu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8711
Stránka 1 z 2

Autor:  hameluk [ 26 led 2007 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Cukání a dušení motoru cca 300 m po rozjezdu

Každá porucha Escorta je prostě jedinečná - a na tuhle svou jsem zatím odpověď nenašel... Můj současný problém spočívá v tom, že přijdu ke studenému autu, nastartuju, nechám chvilku bublat a pak jedu. Po velmi krátké jízdě (někdy po 100 m, někdy třeba po 400 m) najednou auto úplně přestane táhnout, nejede, spomaluje, škube... Pak se to někdy rozkucká, někdy musím zastavit a počkat než se vyblbne a pak jedu dál - další jízda je už bez problémů :shock: Někdy se mi zdá, že při tom "probrání" do normálního chodu se ozve jakoby vystřelení do sání, nebo výfuku, nevím. Jinak mám nové svíčky i kabely. Myslel jsem na lambdu, ale tuším Wizzy tu psal, že lambda začíná ovlivňovat chod motoru až po zahřátí, tak nevím. Taky mám trochu děravý výfuk (nechávám výměnu až po zimě), ale to bych bral vyšší spotřebu a ne tohle... Co myslíte?

Autor:  Bendy&Macíček [ 26 led 2007 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsi povolit ruční brzdu?... ne mě něco podobného dělal jednu dobu, po nastartování běžel OK ale jakmile jsem se začal rozjíždět, tak slabnul, někdy po 10m někdy hned, někdy po 50m. Když jsem ho nechal chvilinku běžet na vonoběh, nebo přidal chvilku plyn bez rychlosti, tak se chytil a jel. Zkoušel jsem svíčky a dalo to chvilku pokoj a pak zase, vyřešilo se to opravou pojistkovky, respektive od té doby to neudělal.

Autor:  MV [ 26 led 2007 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

hameluk: tak asi přesně tohle mi auto někdy dělá taky, u mně konkrétně když je motor studenej, ale ne úplně - třeba když někde pár hodin stojím a pak odjíždím. Asi spíš když je venku chladněji, ale nemusí být úplně zima. Rozjíždím se, moc se mu nechce, škube a tak po pár stech metrech najedou(typicky odbočování na křižovatce) přestane táhnout, skoro nejede i když dost šlápnu na plyn(na ten skoro nereaguje). Pak se najedou vzpamatuje(často doprovázeno výstřelem do sání) a skokem jede jak má. Pak při jízdě už se to neopakuje.

Autor:  hameluk [ 29 led 2007 09:54 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
Zkoušel jsi povolit ruční brzdu?... ne mě něco podobného dělal jednu dobu, po nastartování běžel OK ale jakmile jsem se začal rozjíždět, tak slabnul, někdy po 10m někdy hned, někdy po 50m. Když jsem ho nechal chvilinku běžet na vonoběh, nebo přidal chvilku plyn bez rychlosti, tak se chytil a jel. Zkoušel jsem svíčky a dalo to chvilku pokoj a pak zase, vyřešilo se to opravou pojistkovky, respektive od té doby to neudělal.


Uff, nestraš - kvůli té jsem se už tolik namodlil, když jsem viděl, co je to práce... S žádnou elektrikou ale problém nemám, tak nevím...

Autor:  Bendy&Macíček [ 29 led 2007 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

NEstraším, já taky neměl problém s el. to se vše pak přidalo. Hlavně nechci říct, že to je tímto, jen prostě aby jsi třeba tzo měl v podvědomí když nic jiného nepomůže. Osobně mi to přijde na nějaké čidlo, nebo oxidaci v nějakém ukostření a pod, jen potom kde že :-)

Hlavně problém je v tom, že se ti to třeba projeví ve vlhčím počasí a než to vypozoruješ, nebo dáš si do souvislosti, tak to je potom vopruz :cry:

Autor:  Marty5 [ 01 úno 2007 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontroluj konektor k lambda sondě, může bejt zoxidovanej, měl jsem podobnej problém, auto cukalo škubalo a nejelo. Vystřihnul jsem ten štekr a dal jsem to napřímo, nejlepší je ty kabely přiletovat a dát přez ně smrštovací bužírku. Zkus se na to podívat

Autor:  mirdas [ 14 úno 2007 22:03 ]
Předmět příspěvku:  ok

Dělalo mi to něco podobnýho, byl to špatnej ventil odvětrání klikovky, a zplasklá hadice. Našli mi to na diagnostice, ten ventil asi 650 ve Fordu.

Autor:  MV [ 13 bře 2007 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

Teď mi to začalo opět dělat popisovanej problém častěji(pár desítek-stovek metrů po rozjezdu přestane táhnout, v tu chvíli nereaguje na plyn, pak se najednou vzpamatuje+výstřel do sání). Potom ještě motor nemá úplně výkon jak by měl mít, zřejmě do doby, než se víc zahřeje. Dělá to jenom v případě, že motor ne úplně vychladnul(odjíždím z práce, nebo stojím někde nějakou hoďku), nikdy tohle neudělá, když je motor úplně studenej(ráno nebo stojí celej den). Chování je nejspíš vázaný na teplotu, motoru nebo vzduchu, těžko vysledovat souvislost.
Chtěl jsem zkusit vyměnit čidlo teploty vzduchu(i když proměření chybu neukazuje), ale cena asi 1050,- ve Fordu mě odradila a čidlo z druhovýroby jsem nenašel. Zkusim odpojit lambdu a sledovat změny. Diagnostika chyby nehlásí.

Autor:  Franta [ 21 bře 2007 22:26 ]
Předmět příspěvku:  duseni a chcipani studenýho motoru

Nazdar fordaci,mne to blblo uplne stejne studený auto nechtelo tahnout skubalo,chcipalo jak nakímu zacatečníkovi.Pak sem se jednou hrabal v motoru a pri nastartovani sem slišel sičeni a byla prasklá hadice u ventilu odvetrání klikovky.Ted sem to utesnil a auto jede jak nový. :-D Je to takova mala hadička ve tvaru fajfky.Tak mnoho zdaru snad to pomuže

Autor:  Zaell [ 24 bře 2007 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

me to taky delalo...uz nee :-) ale me se to stavalo hlavne,kdyz sem chtel prudce akcelerovat-nasledovalo duseni,prikoky-spocatku kdyz to bylo po prve,tak sem pridal plyn a bylo to jeste horsi :? pak sem prisel na to,ze je lepsi zastavit a dat mu par sekud odech a bylo po problemu. A bylo to vadnym cidlem nad seci klapkou...poradil me to znami a od te doby ani jednou nezazlobilo! ted si uz ale nevibavuju nac tam to cidlo vlastne je... :cry: ted me trapi horsi vecicky :smt100

Autor:  enjoy [ 24 bře 2007 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Zaell píše:
me to taky delalo...uz nee :-) ale me se to stavalo hlavne,kdyz sem chtel prudce akcelerovat-nasledovalo duseni,prikoky-spocatku kdyz to bylo po prve,tak sem pridal plyn a bylo to jeste horsi :? pak sem prisel na to,ze je lepsi zastavit a dat mu par sekud odech a bylo po problemu. A bylo to vadnym cidlem nad seci klapkou...poradil me to znami a od te doby ani jednou nezazlobilo! ted si uz ale nevibavuju nac tam to cidlo vlastne je... :cry: ted me trapi horsi vecicky :smt100


kde to cidlo nad klapkou presne najdu?pripadam si na tohle hledani trosku blbej :?

Autor:  Xan [ 24 bře 2007 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ze by cidlo skrtici klapky?

Autor:  mrazik [ 25 bře 2007 08:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo cidlo skrtici klapky. Je naproti ukonceni tahla plynu. V podstate potenciometr a proto pri mereni nesmi vykazovat nulove nebo nekonecne hodnoty odporu.

Autor:  Zaell [ 01 dub 2007 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

ne ten potak...ale i tim by to klidne mohlo byt!!! nevim jak je to u 4bodoveho vstrikovani... :? Ja mam monovstrik...a to cidlo co sem mel na mysli mam pod vzuchovym filtrem tak 3-4cm od trysky..(je to jen takovy"sulinecek"). Nad klapkou smerem k zadi auta. Az to budu zas brzo rozdelavat :D tak to nafotim a dodam fotecky,ju?!

Autor:  joefinde [ 20 dub 2007 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

Lidi, všem to dělá za studena? Mě za tepla. Teda jedu po dálnici třeba 130 a zničeho nic to začne zpomalovat, tak musím pustit plyn a opět ho sešlápnout a jede to zas chvilku normálně. Prostě to udrží stálou rychlost asi tak 10 minut. Pak zpomalí samovolně, dokud se nepustí a opět nesešlápne plyn.

Autor:  Jarošu [ 21 dub 2007 00:41 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, jestli to je to samé, ale po ujetí též asi tak 500m se studeným motorem, když stojím na křižovatce a stojím na brzdě tak se celé auto cvěje až klepe. otáčky jsou OK a nekolísají. Auto ani neškube při jízdě a výkon je taky OK. Jak se motor víc ohřeje a nemusí ani na provozní teplotu tak je vše v pořádku. Čím by to mohlo být a kde je chyba???? nevíte někdo? Jo co závada na Fordu to perla.

Autor:  Darren_Specter [ 24 kvě 2007 00:32 ]
Předmět příspěvku: 

NO TAKZE JSEM TO KONECNE NASEL, HLEDAM TO TU UZ 3 HODINY.KONECNE NEKDO SE STEJNYM PROBLEMEM:O) JENZE U ME JE TO UZ AKUTNI, PROTOZE TO DELA POKAZDY CO SEDNU DO AUTA I PRI STUDENYM MOTORU.HODNE MI TO OVLIVNUJE POCASI-CIM TEPLEJI, TIM VETSI PRAVDEPODOBNOST ZE TO ZACNE BLBNOUT.JEDEN ZNAMEJ RIKAL ZE MU TO DELALO NA SIERRE, BYLO TO PRY "KRABICKOU", KTERA JE PRIDELANA NA LEVYM TLUMICI.VEDOU DO NI 3 DRATKY A HADICKA Z MOTORU:O) NEVITE NEKDO CO TO VLASTNE JE?:O)

Autor:  joefinde [ 18 pro 2008 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

joefinde píše:
Lidi, všem to dělá za studena? Mě za tepla. Teda jedu po dálnici třeba 130 a zničeho nic to začne zpomalovat, tak musím pustit plyn a opět ho sešlápnout a jede to zas chvilku normálně. Prostě to udrží stálou rychlost asi tak 10 minut. Pak zpomalí samovolně, dokud se nepustí a opět nesešlápne plyn.



Zapomněl jsem napsat, jak to dopadlo. Vyměnil jsem svíčky a je to vše v pohodě. Necuká to a má krásné zrychlení i s pedálem na podlaze, když potřebuju předjet do kopce.

Autor:  petansvatos [ 18 pro 2008 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Darren_Specter píše:
NO TAKZE JSEM TO KONECNE NASEL, HLEDAM TO TU UZ 3 HODINY.KONECNE NEKDO SE STEJNYM PROBLEMEM:O) JENZE U ME JE TO UZ AKUTNI, PROTOZE TO DELA POKAZDY CO SEDNU DO AUTA I PRI STUDENYM MOTORU.HODNE MI TO OVLIVNUJE POCASI-CIM TEPLEJI, TIM VETSI PRAVDEPODOBNOST ZE TO ZACNE BLBNOUT.JEDEN ZNAMEJ RIKAL ZE MU TO DELALO NA SIERRE, BYLO TO PRY "KRABICKOU", KTERA JE PRIDELANA NA LEVYM TLUMICI.VEDOU DO NI 3 DRATKY A HADICKA Z MOTORU:O) NEVITE NEKDO CO TO VLASTNE JE?:O)


No podle popisu bych hádal, že je to MAP...viz. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=cidla

Mě to taky cuká, ovšem já mám tři kandidáty...šptaný čidlo polohy klapky...potom odlučovač olejových par...a nakonec příčina všeho, nemám stálý na ŘJ....tak uvidíme,co to bude..jak znám své auto,tak určitě všechno... :lol:

Autor:  Patys [ 31 pro 2008 23:41 ]
Předmět příspěvku: 

joefinde píše:
joefinde píše:
Lidi, všem to dělá za studena? Mě za tepla. Teda jedu po dálnici třeba 130 a zničeho nic to začne zpomalovat, tak musím pustit plyn a opět ho sešlápnout a jede to zas chvilku normálně. Prostě to udrží stálou rychlost asi tak 10 minut. Pak zpomalí samovolně, dokud se nepustí a opět nesešlápne plyn.



Zapomněl jsem napsat, jak to dopadlo. Vyměnil jsem svíčky a je to vše v pohodě. Necuká to a má krásné zrychlení i s pedálem na podlaze, když potřebuju předjet do kopce.


Tak mě Escort dělá to samé a to mám nové svíčky. A občas taky nechce nastartovat, třeba jako dneska, kdy mě museli domů dotáhnout :( Tak nevím, jestli nějaký problém v pojistkovce ...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/