fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 15:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2005 06:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To MV:

Ještě jedna věc mne napadla, čím by mohly být způsobené ty nízké tlaky - fouknutý těsnění pod hlavou mezi 2 a 3 válcem, i když v tomhle případě bych ten pokles tlaku předpokládal asi vyšší...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2005 08:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ještě jsem byl u jednoho známýho mechanika, na poslech říkal, že motor na volnoběh se trochu hádá a jde nevyrovnaně.
Pak jsem slyšel názor(nevím, jestli je to pravda), že když jsou to špatný kroužky, tak to trochu žere olej a jsou černý svíčky. Olej mi nežere ani deci mezi výměnami, svíčky jsem nedávno měnil a původní byly úplně čistý. A teď nový svíčky jsou tam řekněme 1000km a při testu tlaků byly jako nový, čistý.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2005 08:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Je to pravda, spatné kroužky nestírají dobře olejový film a ten se pak spaluje společme se směsí. Olej tedy ubýva a svíčky jsou černé. Nemusí tomu tak ale být vždy, protože kromě stíracího kroužku, tam jsou kroužky těsníci a když bude stírací kroužek dobrý a tesníci ne, tak může být nižší kompres a svíčky čisté. Nedá se tedy na to úplně spoléhat.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2005 08:25 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
S tou spotřebou oleje při vadných kroužcích to nemusí být vždy pravda (aspoň teda u Zmetca ne). Chvíli jsem jezdil se zapečenýma kroužkama a olej to NEŽRALO. Nicméně si nemyslím, že by to u Tebe byly kroužky, vzhledem ke stavu 4. válce.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2005 10:34 
Měl jsem stejný problém s chcípáním motoru jako Mara. Po výměně oleje (10W40) se problém ještě zhoršil. Dal jsem auto k známému opraváři a ten mi řekl, že některé starší 16-ti ventilové motory Ford měli problém s redukčním ventilem tlaku oleje a ve spojení s hustým olejem zbůsoboval zhasínání motoru. Vlastně došlo k přetlakování ještě neohřáteho (hustého) oleje, který přetlačil pružiny ventilů a tím došlo ke ztrátě komprese a následnému chcípnutí. Po konzultaci se servisem Ford mu doporučili provést určitou úpravu na regulátoru tlaku oleje, kterou také provedl v mém případě. Dále mi doporučil vyměnit olej za 5W40. Úpravu regulátoru mi provedl včera a dnes ráno (1´C) byl chod motoru za studena podstatně vyrovnanější-žádné spadnutí otáček, nebo chcípnutí na křižovatce. Ještě vyměním olej a uvidím, jak se bude auto chovat.

Ford Escort combi 1.6 16V, 09/96


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2005 10:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...no vida, takže se k tomu nakonec dobereme... :D Ten redukční ventil mi vrtá hlavou už dlouho...

Nedával bych tam 5W40 ale 5W30 s ACEA A1/B1 (resp. A5/B5), ten je dostatečně řídký...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2005 22:31 
Kde najdu ten redukční ventil tlaku oleje ? :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2005 23:01 
Taky by me to zajimalo,kde je ten ventil...ale mam stare CVH-cko :oops:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 05:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Měl by být u olejového čerpadla.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 10:29 
Ano, také se přikláním k názoru George V., že by měl být u olejového čerpadla. Většina servisů Ford prý tento problém řeší výměnou redukčního ventilu a všech zdvihátek (nebo to alespoň doporučuje), ale dle slov mého známeho - zbytečná investice. Mohu potvrdit jeho slova, úprava na regulátoru postačila, koneně to chodí jak má :D
-------------------------------------------------------------------------------------
Ford Escort combi 1,6 16V, 09/96


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 15:46 
Mel jsem naprosto stejne problemy jako Mara. O vikendu jsem rozdelal a vycistil volnobezny ventil a klapku sani a uz to nechcipe (teda alespon zatim, jsou to dva dny). Klapka i ventil byly uplne cerny. Zvladne to uplne kazdej, ja jsem totalne levej a bez problemu jsem to rozdelal a svete div se, dal i vsechno zpatky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Regulační ventil tlaku oleje
PříspěvekNapsal: 20 črc 2005 11:33 
Regulační ventil tlaku oleje není u olejového čerpadla, ale pod filtrem oleje-velká kulatá hlava na 6 imbus, uvnitř je silna pružina a pístek do konusu, dnes jsem ho měl venku, na jedné straně toho pístku bylo vidět, že se trošku přidíral, tak jsem ho zalapoval jemným smirkem. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 09:15 
to: standa
Stando, prosim, porad s temi zdvihatky.
1. V jine sekci pises, zdvihatka jedine Ford. Repliky se nedelaji nebo je nedoporucujes nebo v cem je problem?
2. Jak se zjisti, ze konkretni zdvihatko je KO. Resi se to vubec nebo se rovnou vsechny vymeni? Ve Fordu mi rekli, ze se vymeni vsechny, ma to opodstatneni nebo na me neco zkouseji?
3. Ma smysl kupovat zdvihatka na vrakaci?
4. Mam tuhle praci sverit radeji primo Fordu nebo to zvladne kazdej automechanik?
5. Pokud to neni tajemstvi na kolik te tech 8 zdvihatek + drobnosti + prace ve Fordu prisli?
diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To Pepa:

1, opravu jsem dělal v únoru 2002 a druhovýroba tehdy žádná nebyla, dneska nevím, ale levně se zdvihátka dají pořídit na www.e-bay.de
(když nevíš co a jak tak se zastav na chatu a mrazík ti určitě rád poradí)

2) Zjistit konkrétní zdvihátko je problém. Mám měněné všechny výfukové, které se díky vyšší teplotě na výfukových ventilech dříve opotřebují.

3) Na vrakáči bych zdvihátka nekupoval, doporučuji jedině nová.

4) Práci bych svěřil jakémukoliv garážistovi ke kterému mám důvěru, nebo dobré reference od někoho komu opravuje Forda.

5)Oprava mě tehdy ve Fordu stála 8500,- a předtím jsem tam byl na diagnostice za 1 500,- to bylo vše OK a doporučili zdvihátka.

Jelikož jsem nevěděl proč motor zhasíná a nikdo nebyl schopen poradit skončil jsem u Forda a ten dal i záruku, že oprava problém vyřeší a tak se i stalo.

Na tvém místě bych nejdřív kouknul pod olejový filtr na tlakový ventil, jestli je OK. Podle microcatu tam je :

pístek ventilu FINIS 7188088 - cena 3,65 EUR
pružina FINIS 6664263 - cena 1.4 EUR
Uzávěr ventilu FINIS 6664265 - cena 1,4 EUR

Jestli jsou ve Fordu nové díly pro ventil do 250,- Kč tak bych je koupil rovnou nové a ventil vyměnil. Zároveň bych dal nový olejový filtr a olej 5W-30. Jestli by toto nepomohlo tak bych se zaměřil teprve na shánení zdvihátek.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:32 
Diky Stando za snahu, tohle je skutecne vycerpavajici. Jeste mi prosim napis jak poznam, ze je dobry ten pojistny ventil olejoveho cerpadla? Nesmi tect nebo jak ho mam otestovat?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Může být unavená pružina a pouští jiný tlak než má, nebo přidřený pístek, což by po rozebrání mělo jít vidět. Jinak, že kape nebo teče nepoznáš, je namontovaný pod olejovým filtrem v tělese olejového čerpadla.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:43 
Zdvihatka se delaji i nahrady http://www.motorpal.cz/index.php?id=pro ... =hydrzdvih jedno vyjde myslim na necele 400,- kc pak je dela jeste firma Eurocam nebo Febi ty stoji kolem 550,- za kus, vadne zdvihatko poznas jednoduse sundej ventilovy kryt a zmackni zdvihatko pod vackou necim cim ho neodres musi byt natlakovane a tuhe, zdvihatko ktere bude volne pumpovat je vadne, kdyz ho rozeberes uvnitr je v tom valecku z druhe strany malej pistek ,ktery vyndas ten kdyz se ti podari vyndat-jde to docela blbe... tak v nem je jeste jeden pistek pruzinka a kulicka, ktera ti vlastne drzi tlak ve zdvihatku a nesmi ho pustit ven, mel jsem vadna dve vyfukova tak slo vsech 8 ven
ps.: ty vadne i po rozebrani a montazi zpet do motoru se stejne nedokazali natlakovat proste uz byli vybehane a neudrzeli tlak, uvnitr nebylo co cistit byli jak detska prdelka, zadnej karbon, spina ... proste nic


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:48 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Ještě jednou bych zopakoval dotaz na Standu - jaký je mechanismus podpálení ventilu při vadném zdvihátku?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Když je v motoru vadné výfukové zdvihátko, tak nedojde k úplnému otevření ventilu a díky tomu proudí v malé škvíře horké výfukové plyny větší rychlostí. Tím dochází k místnímu přehřátí okraje(cylindru) ventilu a pak jeho postupnému opalování.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2005 13:58 
Standa ma naprostou pravdu, mimochodem ty dve vadne zdvihatka klapali i po ohrati motoru, ne jako studene, ale po otevreni kapoty male slysitelne klepani.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz