fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 09:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: problem s chcipanim studeneho motoru
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 12:15 
Ahoj, mam problem s Escortem 1,6 16V rv.97. Po nastartovani studeneho motoru a poklesu volnobeznych otacek zhruba na 1000 (asi po 30 sekundach) motor pravidelne chcipne. Pokud se rozjedu do tech 30 sekund, motor je temer bez vykonu a a pri zastaveni chcipne. Pokud pockam po chcipnuti asi dalsich 30 sekund a znovu nastartuji, potom bezi temer bezchybne. Muze me prosim nekdo poradit cim to je a pripadne co s tim? Diky moc. Mara


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 13:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Tento problém můžou způsobovat vadné ventilové rozvody. Buď zakarbonované ventily, nebo vadná hydraulická zdvihátka. Nebo taky nevhodný motorový olej s velkou viskozitou ve studeném stavu. Vhodné by bylo zjistit stav ventilu volného chodu, ale to je již podrobně popsáno v jiném tématu. Ale jestli studený nechce jet, a nemá výkon, tak to ukazuje na ventily. Měl jsem podobný problém a po výměně 8 ks výfukovch zdvihátek bylo vše OK. Doporučil bych nechat také změřit kompresní tlaky na motoru. U motoru Zetec by měly být mezi 1,1-1,3 MPa.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 15:07 
To Standa : Diky ze pises. Nejdrive jsem zadal ve foru o radu a teprve potom cetl vse o Zetecu a volnobehu. Psalo se tam nekolikrat o tom samem problemu, ktery mam bohuzel i ja. Mel jsem auto uz nekolikrat u znameho v servisu, zkousel s nim psi kusy, jako vymeny sond a cidel, atd., porad myslel, ze je to elektronikou. Auto ma najeto 170tis. a proto udelal i tlaky a zjistil, ze tam zadne nejsou :-( Takze je to asi tim, co pises a znamena to udelat ventily.
Trosku jsem se jen zdesil, kdyz jsem ve foru cetl o problemu, kdy nechteji spadnout otacky napr. pri vyslapnuti spojky, coz se me uz dvakrat take stalo. Vse se spravi az chcipnutim a opetovnym nastartovanim. To je zrejme ale dalsi zavada, ktera doufam nema zadnou souvislost s predchozim problemem. Doufam.
Jeste se te chci zeptat, co financne znamena vymena tech zdvihatek, pripadne udelani ventilu a jestli uz se nevyplati udelat po 170tic. cely motor (to mi radi automechanik) Moc se v tom nevyznam, ale prijde mi, ze 170tis. zase neni az tak moc na udelani motoru.
Predem diky za odpoved. Mara


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 15:38 
No měl jsem úplně stejný problém - motor za studena špatně startoval, občas naskočil na podruhé, občas až napotřetí a měl po startu dost nepravidelný chod jako by se dusil. Srandy kopec byl, když to třeba při dojezdu na křižovatku při vyřazeném neutrálu chcíplo a všechno řízení najednou ztuhlo :roll: . Na vině byly propálené výfukové ventily, motor jel v podstatě na 2 válce, tlaky 10-5,5-6-11. Oprava čítala výměnu vyfukových ventilů, ostatní se zabrousily a vyměnily se gufera, se zvedátky se nic nedělalo. Když už to bylo ale celé rozdělané, tak jsem si nechal rovnou přetěsnit celý motor a vyměnit rozvody + kladky. Oprava hlavy + přetěsnění mě přišlo na nějakých 6000.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 06:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To MARO: jestli motor jezdil těch 170t km na vhodný olej tak spodek motoru bude v pohodě. Jestli nemáš tlaky, tak je jasné že jsou to ventily¨, předpokládám že jste během měření vstříkli do válcu olej. Jestli jsou špatná i zdvihátka, se projeví právě tím že studený motor nechce jít do otáček a dusí se a na první křižovatce zhasne. To že nejsou tlaky se mimo jiné projevuje tím že motor hned po startu zhasína a musí se opakovat start, ale jak už jede tak jde do otáček normálně, akorát tomu chybi zátah a je menší zrychlení. Jak už bude dole hlava tak by možná nebylo od věci vyměnit pístní kroužky.
Oprava hlavy mě stála 3000,- Kč bylo to za 3 nové ventily, zabroušení sedel a všech zbývajících ventilů, zabroušení dosedací plochy hlavy a výměnu všech gufer. Ostatní díly pak:

těsnění sání 01663389 232,-CZK
těsnění výfuku 01044867 293,-CZK
těsnění klapky 06604894 55,-CZK
těsnění pod hlavu 06847749 720,-CZK
kroužek termostatu 06974940 79,-CZK
vodní čerpadlo Bugatti 1.400,-CZK
Nevím v jakém stavy máš rozvody, moje kladky a řemen měly 20t km tak jsem namontoval použité.
Co se týká zdvihátek tak jedině originál Ford a cena za 1 ks tuším 650,- CZK

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: chcipani studeneho motoru
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 08:57 
Zdravim.Tento problem se mozna jiz opakuje,ale stale nevim kde mam opravdu hledat problem.Me to zlobi pouze za studena.Nastartuju v pohode na prvni pokus bez problemu,otacky vyskoci nahoru a kdyz se vraci tak spadnou na 300-600 a motor zacne na miste skakat.Otacky zas vyleti a znova dolu.Dokud nevyjedu a neujedu alespon 500 m.Pak je vse v poradku a otacky to drzi jak ma.Tudle kdyz bylo rano velka zima tak to rovnou po nastartovani chcipalo.
Nechal jsem vymenit olej,svicky,zkontrolovat ventily volnobehu,ruzny trubky se vzduchem,atd a stale nic.Vse se zda byt v poradku,ale neni a uz vazne nevim co to dela.Co jsem se docetl tak ventili a zdvihytka,ale na druhou stranu auto nema problem se zrychlenim a jede krasne svizne.Tlaky mi merily a rikali ze dost dobry 13-11-11-10 tak nejak mi to rikaly.
Dokonce se ke me dostalo,ze ford nekdy v roce 1996-1999 montoval do escortu vadne serie zdvihatek nez na to prisel ze jsou spatny.Tak jsem asi narazil na ty vadny.Uz jsem i volal do forda,jestli se to da zjistit.
Muzete mi alespon s nejakou jistotou rict kde mam problem? Dekuji vsem


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 09:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Celkem to ukazuje na vadná zdvihátka. Mě se projevovali tak, že za studena naskočil vždy na poprvé, ale na volný chod do minuty zhasnul, párkrát se předtím zhouply otáčky. Když jsem vyjel tak studený nešel do otáček a jak začaly mrazy tak mi někdy při jízdě na 2 zhasnul a pak nechtěl naskočit. Jinak pravidelně zhasínal při prvním zastavení. Když zhasnul za jízdy tak jsem musel chvíli počkat a až pak šel nastartovat. Jakmile jsem ujel asi 4 km tak nebyl naprosto žádný problém a motor jel úplně standardně, včetně volného chodu. Po výměně 8 výfukových zdvihátek bylo po problému.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: volnobeh
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 09:26 
muj ranni start probiha takto:
Nastartuju v pohode,necham neutral a cekam.Otacky vyskoci nekam k 1500 a pak jdou pomalu dolu.Spadnou nekam kolem 300-600.motor skace a otacky zase nahoru,pak jdou dolu zase to skace a zas vyleti nahoru.Takhle porad dokola.Kdyz se chci rozjet tak se to dusi.Musim pridat vic plynu aby to neskubalo.Dojedu na prvni krizovatku,vyradim a motor uz je v pohode,otacky nekolisaj a v pohode.
Tak takhle mi to presne dela.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 09:31 
to Standa : Diky za odpoved. Doufam, ze po nekonecnych peripetiich jsem se konecne dobral k jadru problemu. Vzhledem k odpovedim jsem si temer jisty, ze tyto problemy maji na svedomi ventily, pripadne zdvihatka a veci kolem toho. Necham je udelat a napisu, jak jsem dopadl. Jeste jednou diky za radu. Mara


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 09:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
To pedrs: připomíná mi to mou závadu, kterou už jsem popisoval vedle v tématu o regulaci volnoběhu. Studený motor v pohodě nastartoval, ale otáčky začaly kolísat 1500 - 400 - 1500 atd. Občas se propadly níž a to už motor chípnul. Zpočátku (minulá zima) to dělalo pouze za studena. S příchodem jara a léta ten vliv nebyl tak markantní, otáčky se zhouply a za chvíli bylo po problému. S nastupujícím podzimem ale začal být problém výraznější, nejen při startování studeného motoru, ale i po nastartování relativně teplého to kolísalo. K tomu se přidalo visení a kolísání otáček i za jízdy, při vyřazení, případně pomalejší jízdě. Tak jsem to dal do servisu, vyměnili volnoběžný ventil plus odvzdušňovací ventil klikovky (finis 1065894). Ten odvzdušňovací ventil klikovky (obrázek - http://toko.a4.cz/finish_1065894.jpg) je ale dle Microcatu až od roku 1998, ale asi už ho dávali i v 1997. Jenom přesně nevím, zda ty moje závady (kolísání po startu a visení otáček za jízdy) spolu souvisely, případně, jak je ovlivňovaly oba ventily.
Dle průběhu mé závady bych tipoval, že jsi na začátku, tam, kde já minulou zimu.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Naposledy upravil Toko dne 26 říj 2004 11:16, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 10:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Ten odvětrávací ventil je i na starších escortech, konkrétně od roku 95 určitě. Ten může mít vliv jak na houpání otáček tak na zvýšené otáčky při volném chodu. Ventil najdeš pod výfukovým potrubím v plechové krabičce ze které jde hadička do sacího vedení, těsně u hlavy motoru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 12:17 
Tak to já mám problém trošku jinej. V horkém počasí při nastartování "studeného" motoru se mi otáčky propadnou někam k 500 (ale motor ještě nechcíp), pak se zase po chvilce vrátěj, nebo jim pomůžu plynem a je klid. Tohle ale asi vypadá na nějaké čidlo. ŘJ si zřejmě myslí že je motor teplejší, než ve skutečnosti je. Teď v chladnu je to v pohodě...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Tlaky?
PříspěvekNapsal: 18 dub 2005 19:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Můj problém sice není chcípání studeného motoru, ale asi to sem trochu patří, když se bavíme o tlacích. Doufám, že mi někdo poradí.
V poslední době šla spotřeba nahoru, pravidelně 10,5-10,7l ať město, nebo kombinovaně, vysloveně dálky nevím. Taky volnoběh trochu nepravidlený(otáčky docela drží, ale chod rozhodně není čistý a vyrovnaný), motor nechcípá. Při nastavení základního volnoběhu u CVH (750ot.) už běží hodně nepravidelně a občas chcípá. Pocitově auto línější než dřív(tedy musí se na to víc šlapat). Zdvihátka měněný tak před rokem včetně gufer. Lambda skoro nová, vyměnil jsem i svíčky(mimochodem krásně čistý)+origo kabely, bez změny.
Něco mi říkalo, že je to mechanický problém, tak jsem nechal změřit tlaky. Výsledek: 13,4 / 9,2 / 9,3 / 13,4bar, takže 2. a 3. válec mimo(Etzold píše 12-14bar a rozdíl max.3bar). Mechanik radí změřit znovu za studena(motor jsem neměl čas nechat úplně vychladnout) a pak zkusit natlakovat vzduchem postupně válce a pak se pozná, kam to uchází(sání/výfuk/klikovka). Teď prý nemůže říct, ale tipuje ze zkušenosti spíš pístní kroužky než ventily. A když to budou kroužky, tak buď jejich výměna(prý jen dočasný řešení <40-50t km - je to pravda?), nebo výbrus(GO), což znamená dobře 20tisíc Kč. To mi moc náladu nepřidalo, teď se mi auto(a kdyby jenom auto) nějak sype.
BTW: proč mají 1. a 4. válce úplně stejný tlaky a 2. a 3. sice snížený, ale taky stejný?

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 07:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
K tvé otázce proč 2a 3 válec mají menší tlaky. Proto že jsou uprostřed motoru a tedy hůře chlazené než válce na okraji motoru. Většinou je problém na válcích uprostřed kde materiál stárne rychleji díky vysokým teplotám. Podle těch tlaků na 1 a 4 válci je motor ještě ve výtečném stavu. Já jsem měl při podpálených ventilech tlaky kolem 6 Bar.
Jinak kompres se měří pouze na teplém motoru kdy má olej provozní teplotu a je vytvořen souvislý film na stěně válce. Jestli je problém v kroužcích nebo ventilech se diagnostikuje pomocí motorového oleje vstříknutého do válce před měřením. Když netěsní dobře kroužky tak olej pomůže píst dotěsnit a tlak se zvedne. Jestli jsou špatné ventily tak to nepomůže a tlak zůstane nízký jako při prvním měření bez přidání oleje. Ta diagnostika za studena může zkreslovat, protože na stěnách válce není rovnoměrný olejový film. Co se týče te zkoušky přetlakem vzduchu, tak snad může pomoct ale prakticky jsem ji na spalovacím motoru provádět neviděl. Co se týče výměny kroužku tak bych tak skeptický nebyl. Jestli má válec svůj rozměr a nejsou na něm rýhy tak to určitě pomůže na dlouho.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 09:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
K těm kroužkům bych upřesnil. Na stěnách válce musí být znát stopy honování, což je záměrně vytvořená struktura velmi mělkých drážek, které mají za úkol udržet na stěně válce olejový film. Pokud to tam je, tak by nové kroužky měly vydržet hodně dlouho. Pokud tam stopy honování nejsou, pak je interval 40 - 50tis. km hooooodně optimistický, prakticky spíše jen 500 - 5000 km.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 10:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
George V. píše:
K těm kroužkům bych upřesnil. Na stěnách válce musí být znát stopy honování, což je záměrně vytvořená struktura velmi mělkých drážek, které mají za úkol udržet na stěně válce olejový film. Pokud to tam je, tak by nové kroužky měly vydržet hodně dlouho. Pokud tam stopy honování nejsou, pak je interval 40 - 50tis. km hooooodně optimistický, prakticky spíše jen 500 - 5000 km.


Neviděl bych to tak pesimisticky ani když už jsou stopy po honování mělké a skoro neviditelné. Moderní oleje mají stále lepší mazací vlastnosti a trhání olejového filmu už zabraňují od nízkých teplot. Jistě že u vyhlazeného válce bude už take soudkovitý tvar a rozměrová tolerance bude překročena, což se projeví na výkonu motoru. Ale životnost nových kroužků 500-5t km je hodně podsazená spíše bych to viděl na těch 50t km.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 10:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Díky moc za vaše příspěvky.
Teď uvidíme, co to opravdu bude, třeba jen netěsnící ventil(y). No každopádně nevím, jestli by GO motoru za 20tisíc měla ještě význam (r.91, najeto 172t km).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 11:27 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Standa:

Přečti si články a komentáře p. Čecha na Škoda TechWeb; ten například výměnu kroužků vůbec nedoporučuje a rovnou preferuje výbrus.

To MV:

Za ty prachy bych to spíš viděl na "novej" motor z vrakoviště. V případě nutnosti výbrusu určitě.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 12:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Články pana Čecha znám, ale jeho zkušenosti jsou se škodovek a většinou taky už zkušenosti staré "pár" let staré.
Než kupovat jiný motor z vrakoviště tak raději určitě opravit stávající. Podle tlaků 13,5 na krajních válcích ještě bude v dobré kondici a možná to bude chtít jen zabrousit ventily. Zkusil bych změřit kompres se stříknutým olejem a vidělo by se.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2005 13:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já bych taky měl strach koupit starší motor - asi nikdo ti nezaručí, v jakým stavu je.
Ale jak říkám, nebudu zatím soudit, uvidí se dál podle další zkoušky a s olejem do válců. Modlim se, že to bude jen něco s ventily.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz