fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

problem s chcipanim studeneho motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=875
Stránka 12 z 12

Autor:  tomin [ 26 led 2012 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Odpojil si baterku ?

Autor:  Luvel [ 27 led 2012 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Ano, byla odpojena asi 20 min. potom 5min volnoběh a potom jsem to projel asi 10km.

Autor:  thunderace [ 04 úno 2012 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Chci zkusit vyměnit ten regulační ventil olejovýho čerpadla, ale vyšrouboval jsem imbus, vyndal pružinu a pístek zůstal vevnitř. Vzhledem k tomu že tam nestrčim ani malíček, tak mě nenapadá jak ho vydoluju. Nevíte někdo? Po 2 letém chcípání za studena už bych to rád vyřešil :) Jen napíšu, že volnoběžnej ventil jsem dal novej a změna žádná. Dík

Autor:  Pecak [ 05 úno 2012 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Zdravím, já mám trošku podobný problém jak již bylo tady popsáno, ovšem u mě při nastartování otáčky vyletí na 1500 a potom pomalu klesají k 1000 a pak volnoběh normalně drží to je v pohodě. Ale v okamžiku, když se rozjedu a dojedu k 1 křižovatce, sundám nohu z plynu tak to po chvíli chcípne (a dělá mi to za každého počasí zima i léto). Sice to na drk zase nastartuju, ale proč to chcípá to je pro mě záhadou :?: :?: :?:

Autor:  matus111 [ 05 úno 2012 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Skús napísať aké máš auto.Ak máš možnosť,
pripojiť na diagnostiku.

Autor:  u2island [ 22 čer 2012 00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

V benzínech se moc nevrtám,ale třeba na Fiestě tam byl servomotorek,kterej šteloval doraz klapky. Nějak to blblo (chcípání apod.),tak sme tam dali "tvrdej" doraz a bylo. Našteloval se volnoběh na 1100 ot. a funguje to do teď.

Tak je to takový homemade řešení,ale asi nejlevnější.

Autor:  amater [ 01 črc 2012 16:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

ahoj, nikde jsem tu nenasel moji variantu...

vetsine vam to chcipa pri neutralu, ale me za studena kdyz nastartuju a pak slapnu na plyn tak se zacne dusit, az kdybych treba ten plyn chvili cca 3-5 sekund tak se uduisu az chcipne, jako kdyby to byl karbec.. :-D

takze kdyz chvili ten plyn jen proslapavam tak ho dostanu do vysssich otacek cca 2-2,5 a pak uz dobry a uz to nedela


jako kdyby tam strikal beninu jnadbyteka dusil se proste. .a pak kdyz nekde stojim treba 20 min (volnobeh+klima), tak vsude okolo auta je citit benzin...

Díky ;)

PS: 1.6 ZTEC, 96, COMBI

Autor:  Sirius [ 21 srp 2012 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Dobré poledne,
měl jsem stejný problém poměrně dlouho. Rozvody jsem dělal při 115.000km, problém nezmizel. Na radu leteckého mechanika jsem před lételm aplikoval do nádrže MEK (methyl ethyl ketone, triviálně Butanone), který se užívá v letectví na karbonové usazeniny v motorech. Po prvé aplikaci (2 injekční stříkačky do poloviny nádrže, před tankováním) nic zázračného, jen se trochu zlepšilo kolísání. Druhou aplikaci jsem provedl po najetí cca 2000km, tentokráte 4 injekce do plné. Chcípání přestalo a kolísání je teď minimální, téměř neznatelné. Hádám, že to bude chtít už jen 1 nebo 2 aplikace a bude to olrajt.
MEK by snad měl být někde ke koupi (já ho dostal), stačí ho relativně málo. Pozor, velmi ochotně hoří :)

Autor:  oraf [ 08 pro 2012 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

mel jsem naprosto stejny problem za studena kdyz jsem pustil spojku motor chcipl, a na volnobeh nulovy vykon , problem byl v katalyzatoru ucpany bordelem , protoze byl katalyzator uz stejne v haji udelal jsem pokus a vymlatil z katalizatoru veskery vnitrek a motor uz bezproblemu nechcipa chova se normalne , takze to asi bylo ucpanym katalyzatorem , sehnat novy a je problem vyresen

Autor:  u2island [ 08 pro 2012 17:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Kolik může stát novej KAT. na Escorta? Myslím,že každý volí jen kladivo. :-)

Autor:  Mouse [ 08 pro 2012 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

já ho nechal dát v Praze za 3400,- s prací
na escorta 1.6 16V

Autor:  u2island [ 09 pro 2012 01:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Hmm, to není tak hrozný. Nebyla to druhovýroba? Vím že na Tipo to v 99 roce stálo 12tisíc.

Autor:  Mouse [ 09 pro 2012 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

jj druhovýroba

Autor:  dj.DEKL [ 09 pro 2012 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Mam tu jeden universalni...

Autor:  venas [ 11 pro 2012 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Také jsem měl problém se studeným motorem. Při teplotách kolem 5 C a nižších motor po nastartování okamžitě chcipl, i několikrát po sobě, případně otáčky klesly tak, že docházelo ke klepání, než si motor sám (nebo já) přidal. Po zahřátí, cca 2-3min. se volnoběh srovnal a běh byl již pravidelný. Zkoušel jsem novou lambdu, čistit volnoběžný ventil, klapku, ventil odvětrání klikovky a nic. Pomohlo až to, kdy jsem hadičku z odvětrání klikovky zaslepil a odvětral jsem přes nádobu (vyrobil jsem si takový oil catch tank) spolu s odvětráním hlavy s vývodem do sání. Od té doby se po nastartování volnoběh ani nehne a první studený rozjezd je srovnatelný s teplým motorem. Zlepšila se dost i dynamika motoru v nízkých otáčkách. Až tak, že teď trochu zkoumám, jestli se nezvedla spotřeba, protože ten motor táhne o poznání více.
Závěr: ventil odvětrání klikovky byl špatnej, opravit nejde, investovat do něj se mi nechtělo, navíc nejsem přesvědčenej o jeho podstatě, pominu-li funkci jak se elegantně, ekologicky zbavit olejových výparů.

Autor:  martin993 [ 20 pro 2012 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

souhlasím měl jsem stejný problém a vyřešil to zaslepením hadičky a udělaný nový vývod na odvětrávání mímo.. bohužel mi ale z vrchu odvětrávání do sání fláká olej coz nechapu protoze je to přes hadičku normálně odvětráváno.. tak bych si ten odlučovač oleje chtěl vyrobit jen mě nějak nenapadá s čeho :/ :d

Autor:  venas [ 08 led 2013 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

C se týče toho odlučovače oleje, moc jsem se s tím nepáral -vzal jsem asi 250ml plast. nadobu do ni nacpal plast.dratěnky na mytí nádobí a ze shora jsem udělal-přilepil 3 příruby vhodných průměrů. Dvě s vyústěním do drátěnek v délce cca 1/3 výšky nádoby (klikovka, hlava). Třetí příruby je jen ve vrchu nádoby a vede po airboxu do molitanu. Problém je, že teď v zimě se do této nádoby dostává -kondenzuje i voda a to docela ve velkém množství. Už po 500km ji tam bude dost. Nechtělo se mi to stále vylévat, tak jsem u dna vyrobil malou dirku na ni hadičku a ukončil tryskou ze spreje. Předpokládám, že odpor vzduchu přes tu trysku je větší než podtlak v airboxu, tak tudy pujdou jen kapaliny.
Jinak si nemohu vynachválit to zaslepení té hadice od kliky. Spotřeba se nezvedla a motor tahá jak za mlada hlavně v nízkých otáčkách.

Autor:  Roman 78 [ 03 úno 2013 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Ahoj Fordáci jsem tu novy nebot mám escorta 1.6 -96 asui 14 dní kupovaný od sestry dříve felicie chtěl bych poradi dnes po ujetí asi 30 metru mi auto chciplo a neslo nastartovat baterie tocila ale nic asi po 10 minutach to naskocilo muze to byt benzinovy filtr diky :?

Autor:  paolo [ 26 lis 2013 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Žádná konkrétní odpověď,jen reaguji na toto téma.Již sem chodím skoro druhým rokem,protože jsem měl problémy se studeným startem u Zeteca.Nastartovál v pohodě,ale cca po 30.ti sekundách přestal držet otáčky,bez plynu chcípnul,na křižovatce jsem musel mít nohu na plynu.Po výměně čidla teploty motoru,kontroly čidla pro snímání teploty vody pro ř.j. a výměně odvětrávacího ventilu klikové skříně jsem ze zoufalsví skusil vyměnit Lambdu.Na staré jsem totiž zjistil,že nefunguje vyhřívání.Šedé dráty na konektoru,odpor má být cca 10ohm.Po výměně motor běží za studena O.K.Takže jen další tip ke zkouškám.

Autor:  Sirius [ 26 lis 2013 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: problem s chcipanim studeneho motoru

Mám nyní poněkud zvlášní problém. Před časem jsem na toto fórum psal o aplikaci butanone (Methilethilketone, MEC, užívaný v letectví, čistící karbonové usazeniny v mototrech) a problém se zlepšil. Nicméně nezmizel docela. Můj nový postřeh je, že v zimě na studený start otáčky nekolísají vůbec (!) a motor ZETECa běží naprosto bezproblémově, když jsou naopak v létě horka, kolísání stále nemizí, příležiostně na první start chcípne. Napodruhé zpravidla bez problémů. Nalítáno mám teď 140.000. Na jaře hodlám nechat vyčistit volnoběžný ventil (co je auto v ČR (1993), tak čištěn nebyl, předím nemám tušení) a uvidím dál.

Stránka 12 z 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/