fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

kompresní tlaky
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=882
Stránka 10 z 11

Autor:  petbab [ 22 úno 2011 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Ja som meral tlaky na studenom motore: 11,7 .. 10,7..10,5..11...motor 270.000 km nabehnute,bez zasahu,olejdavany olej ford 10W-40..

Autor:  Neo5 [ 24 bře 2011 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Dneska jsem měřil na svých vozech tlaky.

Můj escort 1.6 L1K 66kW - 14,13,14,13 :shock: (najeto neznámo kolik)
tenhle motor půjde pryč, tak pokud by o něj byl zájem není problém se domluvit..


Mondeo MK1 1.8 RKA 85kW - 13,5 ve všech válcích :smt041 (najeto 269 tis. km)
pravidelně servisováno u Fordu, tohle je pro mě dárce orgánů :wink:


oba motory měřeny při provozní teplotě..

Autor:  Radek124 [ 24 bře 2011 20:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

takže nakonec bude 1.8 ?

Autor:  Neo5 [ 24 bře 2011 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

sz :wink:

Autor:  Rosťa-RS [ 07 čer 2011 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Zdravím akorát takové info polomotor zetec 1,8 16v stojí do 25tis

Autor:  thunderace [ 04 úno 2012 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Zdarec, jen se chci zeptat - dneska jsem si byl u escorta nechat změřit tlaky a vyšlo mi 17,5 17 17 13,5. Zdá se mi to nějak moc, nebo to může být?

Autor:  Tom.T [ 04 úno 2012 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

je to moc, mělo by to být kolem 12-13 nicméně pokud nebereme v potaz ty naměřené hodnoty, tak ten poslední válec má o dost míň

Autor:  thunderace [ 04 úno 2012 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Jasný no, pokud bych vzal, že těch 17 je ve skutečnosti 13 tak těch 13,5 bude ve skutečnosti 9,5 to už je málo? Ale to je takový kdyby...

Autor:  Tom.T [ 04 úno 2012 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

důležitá není pouze absolutní hodnota tlaku ale i rozdíl mezi válci, a ten tam máš docela velikej, změř to ješte jednou třeba jiným přístrojem

Autor:  Radek124 [ 22 bře 2012 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

tak sem dneska měřil tlaky a po 1,5 hodině po jízdě asi 5km byly tlaky 13bar +-0,2

Autor:  Krtek-NA [ 28 bře 2012 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

thunderace píše:
Zdarec, jen se chci zeptat - dneska jsem si byl u escorta nechat změřit tlaky a vyšlo mi 17,5 17 17 13,5. Zdá se mi to nějak moc, nebo to může být?

Tady si myslím, že je jasně vidět, že pouze poslední válec je změřen správně... Takže na ten rozdíl až tak moc nekoukej, dokud ti někdo nenaměří reálný hodnoty. :wink:

Autor:  liborzakopal [ 04 kvě 2012 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Mam dotaz :)
V ofiko servisu Fordu jsem nechal zmerit tlaky a dostal jsem zaznam: 12.5 / 10.5 / 12.0 / 11.5
Nedalo mi to a sehnal jsem si novy kompresiometr (neco takoveho). Dneska jsem to zmeril a dostal jsem na vsech valcich tlaky mezi 12.5 - 13bary.
Na jednu stranu mi spadl kamen ze srdce, ze nebudu muset opravovat motor, ale na druhou mi zacalo v hlave vrtat, jestli jsem nemohl nekde udelat chybu.
Meril jsem to timto postupem (nebylo moc casu, takze jsem provedl jen jedno kolo mereni):

1) Nechal jsem motor zahrat cca 10 minut.
2) Po vypnuti jsem vytahl pojistku cerpadla a po nastartovani nechal motor chcipnout (jeste jsem ho trochu protocil naprazdno, aby se benzin vycerpal uplne)
3) vysruboval jsem prvni svicku, nasruboval merak (vsechny ostatni svicky zustaly zapojene normalne)
4) vysrubovanou svicku jsem nasadil zpatky do kabelu a ukostril (cti: polozil na kov)
5) seslapl jsem plyn na podlahu a cca 5 sekund startoval
6) koukl jsem na merak, zapamatoval si cislo a vynuloval
7) merak ven, svicka dovnitr, kabel zapojit a hura na dalsi svicku

Co myslite? Kterym hodnotam mam verit vic?

Autor:  Standa [ 07 kvě 2012 06:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Hodnotám které jsi naměřil můžeš věřit, jen bylo zbytečné při měření vymontovat jednu svíčku. Normálně se měří tak, že se vymontujou všechny najednou a postupně se měří po jednom válci. Měření je dobré opakovat 3x a pak udělat průměrnou hodnotu. Motor bez svíček točí lehčeji proto se vymontují všechny najednou. Také je dobré během měření mít připojenou nabíječku na akumulátor aby nedocházelo ke zkreslení naměřených údajů tím, že startér točí porád pomaleji.

Autor:  liborzakopal [ 07 kvě 2012 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Diky za radu..to mi nedoslo :)
Projedu to znova, at mam kontrolu.
Jestli se to moje mereni potvrdi, tak nevim, co rict servisakum.. kdyz by to byla garazovka, tak to jeste i trochu pochopim, ale zrovna tohle jsem si nechal udelat v oficialnim servisu :D
Mozna, ze to zkusim reklamovat a nechat premerit bez placeni, ale dost o tom pochybuju :D

Autor:  Krtek-NA [ 17 čer 2012 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Co lidi vede k tomu nechat měřit tlaky??? Když už to nechá někdo změřit a objeví náhodou problém - to už teda motor musí krmit oleje jak prase a bůhví co.... bude dotyčný s tím vůbec něco dělat?

Autor:  Standa [ 18 čer 2012 06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

To Krtek : Bohužel nemáš pravdu.

1) Motor může mít tlaký výtečné a přesto baští 2l oleje na 1000 km. Těsnící a stírací kroužek nejsou totiž totéž.

2) Když máš podpálené ventily tak olej nebaští vůbec a tlaky jsou mizerné.

Autor:  Krtek-NA [ 19 čer 2012 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

noi jasně, ale o to nešlo... mě by jen zajímalo kdo by to řešil generálkou motoru. Já bych měnil :wink:

Autor:  Standa [ 20 čer 2012 07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Tak já bych podpálené ventily určitě řešil opravou Hlavy. U takhle starých aut nemáš nikdy jistotu, že jiný jetý motor bude OK.

Autor:  Yeshterr [ 23 srp 2012 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

Tak zabroušení ventilů bych nepovažoval za finančně náročnou činnost. Horší je, když letí tlak pryč přes kompresní kroužky, tam už je ta cena a pracnost zase jiná....třeba zajímavé je, že sada pístních kroužků pro 1 píst u motoru Duratec 2.0 je stejně drahá, jako sada pro všechny čtyři písty na Duratec 1.8 :roll:
viz :arrow: http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_ite ... 3mm%20bore

Autor:  Walker [ 23 srp 2012 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: kompresní tlaky

A proč šouníš na E Bayi, když je maj ve Stodůlkách?.... :lol: ... http://elitecat.cz/ArticleBrowser.aspx? ... leTypeID=1

Stránka 10 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/