fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 črc 2024 23:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MAF - vymena, misto 1.8 z 2.0 (Zetec)
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 14:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Tady jsem se docet (http://www.fiestaturbo.com/content.php?page=zetectuning)
ze lze pouzit MAF (Mass AirFlow sensor) z 2.0 Zetec (napr mondeo) za MAF z 1.8 Zetec (moje fiesta)
Mate s tim nekdo skusenosit ... raci bych to mel overeno ;)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 08:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, jde to, ale pokud je to 105k, tak to nema cenu, nic to neporinese, chce to bud na cistou 130k, nebo na tu 105, upgradovanou dilama ze 130k.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 18:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Mam cistou 130k 8)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jojo, ja si vsimnul az pozdeji. Jede to s tim, ale nedokazu zhodnotit, jestli je to nejaky znatelny prinos, neboi jen jeden z optimalizacnich kroku.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 14:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
No melo by jit "jen" ciste o to usnadnit cestu nasavanemu vzduchu.
MAF senzor z 2.0 ma vevnitr vetsi pruchozi prumer nez MAF z 1.8 => mesi odpor nasavaneho vzduchu.
Urcite se nejdena o nejaky znatelny narust vykonu 8) spis takovy doplnek k primemu kitu sani

Kdyz uz jsme u toho nevis jak je to s kolenem sani z 2.0 a 1.8 ?

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 14:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, taky to beru spis jako zmenseni odporu, 130 ma klapku velkou, takze malej MAF to skrti, ten vetsi je stejnej jako klapka.Urcite to jako optimalizace k necemu je.Pokud vim, tak sani z 2l je uplne jiny, nez mame my, je to vedeny zadem, ne pres hlavu, novejsi zmetcy to maji podobne, i RS 2000.U toho kolena pres hlavu je jedinej problem v mistu na vejsku, kteryho je tam desne malo, proto je ten plastovej origos iKN 57i zplostely. Jde tam dat ta 60mm trubka zahnuta, ale nad vikem by musela bejt zplostela a potom u vstupu do klapky zase kulata. Pokud davas konus, tak je to taky trosku problem, jediny pouzitelny misto je za vetrakem, takze taky trosku problem, pokud to clovek chce aspon castecne odstinit. Ted v zime to ale docela ujde.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 09:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
jo ten kit KN 57i tam ma presneji pouzil jsem jen ten konus protoze ten privodni bazmek se mi nejak nezdal ... hlavne to slo docela blbe pridelat aby tam ten filt jen tak neplandal :o)
Takze sem tam nechal puvoni privod a dal na nej ten hribek :)
dal bych sem obr ale nemam ho kde vystavit :o)

Jinak to koleno sani bych chtel vymeni prave pto ten prostor a ze je to vedeny pres motor, nechapu ze tam dali takovou obludnost. A u 2.0 je prave zezadu, myslel jsem ze kdyz to jsou oba zmetci tak bi to mohlo byt pouzitelny. Ze to nejde beres podle toho umisteni a nebo jsi to mel v "ruce" ?
Po odebrani puvodniho filtru tam mam dost mista takze to koleno sani zezadu a nasledne umisteni hribku na misto po puvodnim filtru by bylo idelani :o)
Privod vzduchu bud stylem jako to ma Fiesta JWRC (dira v kapote) a nebo treba subraru (nad chladicem nasavani a privedeni k filtru)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 10:11 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
S tim upevnenim filtru se budes asi muset vyporadat u vsech variant, spolu s MAF je to pekne tezky, neda se to nechatz jen tak plandat, musi nastoupit lidova tvorivost.Jiny provedeni ty trubky sani nez vymena za kov, nebo to kitovy provedeni jsem nikde nevidel, mozna by to slo resit pouzitim toho novejsiho provedeni sani, ktery jde zadem a dolu, ale tam nevim, jestli by ta velka klapka na to sedla, navic u fiesty by tomu vedeni asi prekazel posilovac, u esca je tam vic mista.Proste jsem zatim nic lepsiho, nez nejaky upravy drobny originalniho reseni nevymyslel ani nevidel .Trosku me utesuje, ze ten filtr je spis esteticka zalezitost, nejakej drastickej narust vykonu by se asi i pri jinym reseni nekonal.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 12:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Drastycky narust vykonu urcite ne ... nekde jsem cetl ze s timhle motorem ve veriz 130k se toho uz tak moc delat neda, pokud neuvazuju prestavbu na turbo atd.
Spis jde o tu optimalizaci sani a vyfuk, vykon tomu nejak zvlas nenaroste ale bude to asi jeste o neco "zivejsi" .
Koleno sani uz v tomhle nebude hrat skoro zadnou ulohu, ale kdyz se mi nasavany vzduch nebude "nahrivat" nad motorem tak by to bylo urcite lepsi ;)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 14:14 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
S tim nahrivanim nad vikem bych to nevidel tak tragicky, spotreba vzduchu je velka a proudi to tak rychle, ze i kdyz je trubka horka, moc se to asi ohrat nestaci. Samozrejme to nemam podlozeny nejakym merenim, ale myslim si, ze pokud zajistim dostatecne chladny vzduch na vstupu do filtru, po ceste do sani se uz tolik ohrat nestaci, zvlast pri jizde venku. Dalo by se i spekulovat, jestli je potom lepsi saci trubka z plastu, nebo kovova kvuli predavani tepla a izolacnim schopnostem, ale to bych fakt u tohodle motoru skoro seriovyho povazoval za nadbytecny.Hodne by pomohlo zvlastni nasavani studenyho vzduchu, ale vyresit tenhle problem u fiesty, kde je sakra malo mista neni zrovna jednoduchy. Neco jsem s tim provedl, ale porad to jeste neni ono, ted mam v hlave jeste jinou variantu,ale musim nekde sehnat kolinko a kus trubky 60mm, abych to mohl realizovat.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 16:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Zajimalo by me jaky presne je rozdil mezi 1.8 a 2.0 MAF senzorem
ten z 2.0 by mel mit vetsi prumer, zajima me jestli to cidlo samotene (vevnitr) je stejne
pokud ano tak by slo udelat vetsi "pouzdro" pro ten senzor z 1.8 a nemusel bych schanet ten z 2.0 8)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 16:40 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No, delat vetsi pouzdro by mozna vyslo draz, nez sehnat starsi, je to dost clenity, ta elektronika je rozmerove stejna i vzhledove, ale katalogovy cisla se lisej, pravdepodobne to ma diky vetsimu prutoku vzduchu jinak nastaveny hodnoty, ktery dava do RJ. Kazdopadne v tom telese velkym maka i elektronika z 1,6.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 17:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Pravda rozebrany jsem to nikdy nemel :)
S tou elektronikou a velkym telesem jsem tomu moc nerozumel :)
Myslis jako ze das MAF z 2.0 na 1.6 a bezproblemu to jede?
a co naopak taky bez problemu ?
Nekdy by to chtelo asi testnout ;)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 07:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Není možné přehazovat MAF do jiného průměru trubky. Elektronika která je u danného průměru musí být zachována. Možné je přehodit pouze celý měříci systém což je hliníkový díl s patřičným průměrem a k tomu MAF. Kdyby jsi použil MAF z 1,8 130k a zvětšil průměr na velikost klapky, tak výsledkem bude chudá směs. Ve větším průměru se totiž sníži rychlost proudění vzduchu a tím bude méně ochlazován nažhavený drátek v MAF. ŘJ si pak bude myslet že proudí méně vzduchu a přiměřeně k tomu bude vstřikovat množství benzínu.
Tak jednoduché to ale není, protože množství vzduchu ještě kontroluje na klapce TPC a bohatost směsi také ovlivňují tepelná čidla a lambda sonda. Každopádně jestli něco optimalizovat tak je nutné vzít všechno se Zetecu 2l.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2005 11:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Koukal jsem se jak vypada ten MAF z mondea http://mondeo.fordclubs.org/clanky/cist_MAF.htm
Ten muj vypada uvnitr jinak :o) ... to cidlo tam nejde primo videt, takze to tak jako tak nepujde vymenit ;o)

Nicmene dik ;) ... budu se kdyztak koukat primo po MAF z 2.0 mondea ;)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 17:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Snazim se take dostat do motoru vic vzduchu a ten MAF na 1.8 je moje nocni mura. Ta zavislost napeti senzoru na hmotnosti vzduchu u 2.0l je dost nelinearni a jde o to aby ten MAF z 1.8 mel podobnou. Dost o tom MAFu z mondea uvazuju ale bojim se abych neposkodil motor chudou smesi kdyby byly ty charakteristiky odlisny. EECIV ma v pameti urcite prepocitany hodnoty ktere obdrzi z mafu a ty by mely odpovidat skutecne hmotnosti vzduchu. Problem je v tom, ze 1.8 a 2.0 nemaji stejny program.A nejsem si jist, jestli inzenyri z Fordu ladili aerodynamiku MAFu pro mondeo tak aby mel stejnou charakteristiku jako ten z 1.8
Nevite nekdo kde se necha najit ,jestli se vubec necha najit, charakteristika MAFu z 1.8 pro srovnani.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 17:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Ja tu charakteristiku pro MAF 1.8 zatim nenasel :(
Ale uz me napadlo ze to proverim, prave ze nejde o to pri jakem obejmu vzduchu dava MAF jake napeti ale jde o to aby pri stejnem mnozstvi vzduchu davali oba MAF (jak 1.8 tak 2.0) stejne napeti
Takze jsem prisel na to ze staci dat oba MAF senzory za sebe a merit jim napeti, pokud budou davat porad zhruba stejne hodnoty lze zamenit MAF 1.8 za MAF 2.0 :)
Ted uz to jenom promerit :D

Jinak dalsim omezovacim prvkem u 1.8 je skrtici klapka

Fotky jsou ze stranek http://www.mwstewart.co.uk/
Zajimave ale je ze ja mam ten MAF 1.8 trosku jiny (nema po ruce fotku tak nemuzu ukazat) :/
A jak vypada klapka si ted nemuzu vybavit :o)

Jinak me taky napadlo jestli by 1.8 130HP jela s RJ z 2.0 130HP :o)

Skrtici klapka 2.0
Obrázek

Skrtici klapka 1.8 105HP
Obrázek

MAF 2.0
Obrázek

MAF 1.8 105HP
Obrázek

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 17:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
ja jsem skrtici klapku proudnicove vytvaroval do podoby "bassreflexu" mam i jine sani a klapka je s nim slicovana a jde o 130PS a ta ma prumer dostatecnej ale ten MAF ma mensi prumer nez vstup do mych sacich kanalu v sacim potrubi. takze bych se mezi klapkou a MAFem moh dockat podtlaku a to bych nerad

U te jednotky z 2.0 neni jiste jak se bude chovat ve vysokych otackach dulezitych pro 1.8. Ale kdyz upravis 2.0 vackou ultimate road od Pipperu tak pisou 22PS na seriovym motoru a max vykon je nekde u 6800-6900


Naposledy upravil Lukas1 dne 17 kvě 2005 17:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 17:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Nemas nekde fotku toho tvyho sani? .. nejak si zatim neumim predstavit jak jiny ho mas :)

A jedes na sraz ? ... ze by jsme se tam o tom pobavili ;) ... doufam ze pojede i futura :)

Jinak mam v planu komplet nove "koleno" sani ale MAF a klapku pouziju seriovou, teda ten MAF bych rad z 2.0 poku to pujde :)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2005 18:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Foto mam ale nechci to prezentovat nez to pojede abych nedelal nefunkcni blamaz. Mam i jak jsem to vyrabel. Mel jsem auto rorebrany do sroubu a ted ho pomalu davam dohromady. Pocitam ze bych moh vyjet tak za 2-3 mesice. Motor uz mam temer v hromade este nechat nasopovat svody a muze do auta. Takze na sraz neprijedu snad priste.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz