fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
vačky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=9695 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Tony [ 02 dub 2007 08:32 ] |
Předmět příspěvku: | vačky |
zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti rotočení na ozubenýh kolech,dělal z vas rozvody někdo?jak povolit spodní řemenici příslušenství,díky za odpověd |
Autor: | mposchl [ 02 dub 2007 13:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
taky by me zajimalo, jak slozite je vymenit si rozvody doma, jak se vacky zajisti, aby se nepootocily, kdy se sunda remen... |
Autor: | teebee [ 02 dub 2007 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vačky se zajistí nějakým delším placatým kusem železa (myslím, že tl. cca 5mm, délka cca. 35cm, nepamatuju si to přesně) na opačný straně motoru než jsou ozubený kola - ve vačkách jsou na to připravený takový výklenky. mposchl: Výměna rozvodů není celkově extra složitá práce, jen je tam na všechno místa míň než málo a je to drbačka (vypustit chladicí kapalinu, servo, sundat všechny ty kryty, atp.). Každopádně bych se do toho nepouštěl bez předchozího nastudování postupu z Etzolda... Tony: Spodní řemenice příslušenství = řemenice na klikovce? Jestli jo, tak povolit jí je někdy porod. Zařaď pětku a ať ti někdo stojí na brzdě (kola musí být na zemi). Pak už je to záležitost hrubé síly . |
Autor: | Standa [ 03 dub 2007 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: vačky |
Tony píše: zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti roztočení na ozubenýh kolech,
Ozubená kola drží na vačkách jen pomocí třecí síly, která se vyvodí přitažením matic utahujících ozubená kola. |
Autor: | zdenal8 [ 03 dub 2007 10:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim jak je to přesně u zetecu, ale na 1,4 CVH bylo pojistné pero. To je ten kus železa co psal teebee. |
Autor: | Tony [ 03 dub 2007 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: vačky |
Standa píše: Tony píše: zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti roztočení na ozubenýh kolech, Ozubená kola drží na vačkách jen pomocí třecí síly, která se vyvodí přitažením matic utahujících ozubená kola. a jak zajistím polohu zubů aby sedli na rozvodový řemen,přece nemuže sedět vždycky,nebo snad jo? |
Autor: | futura [ 03 dub 2007 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
No to je prave to kouzlo serizovani rozvodu na zmetcovi. Mas to nasazeny presne, napnuty akorat, chces dotahnout kolo a i kdyz to drzis tim pripravkem,staci chloupecek a bud to po protoceni a nastaveni dole na rysku nesedne presne do vyrezu vacek, nebo se zmeni napnuti. Jeden motor, co byl venku jsem delal cca 10x, nez to bylo akorat. Na aute je to horsi. |
Autor: | mposchl [ 03 dub 2007 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
no tak to me poser nohy :-/ |
Autor: | Tony [ 03 dub 2007 13:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
futura píše: No to je prave to kouzlo serizovani rozvodu na zmetcovi. Mas to nasazeny presne, napnuty akorat, chces dotahnout kolo a i kdyz to drzis tim pripravkem,staci chloupecek a bud to po protoceni a nastaveni dole na rysku nesedne presne do vyrezu vacek, nebo se zmeni napnuti. Jeden motor, co byl venku jsem delal cca 10x, nez to bylo akorat. Na aute je to horsi.
tak tos mě vubec nepotěšil,co se muže stát když se jedna z vaček posune dejme tomu o pul zubu?zub,pojede huř,nebo líp?potkat by se neměl ne?,zkoušel sem protáčet na prázdno,a v pohodě,by mě zajimalo kam ve fordu na takové kouzla chodijou,nemohli tam dat klínek nebo něco aby ty vačky byly na tvrdo na ozubeném kole |
Autor: | Standa [ 03 dub 2007 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemohli tam použít klinky,nebo drážkování, protože jsou vačky 2 a vzdálenost zubu se u různých řemenů malino liší, proto je tady možnost seřídit vačky přesně k použitému řemenu. Není to zase taková hrůza, mi se podařilo seřídit na druhý pokus, je třeba počítat s tím, že při dotahování se malinko kolo pootočí ve směru utahování matice. |
Autor: | futura [ 03 dub 2007 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa ma holt ten spravnej cit, to pootoceni me proste sere, s tim nic nenadelam, musim aspon tohle mit naprosto presne.Aspon ty debilove meli udelat neco, aby se ten pripravek na podrzeni kola dal uchytit natvrdo na motor, ten sroub kola se strasne rad ozvejkne, kdyz se to jednou rukou dotahuje a druhou drzi kolo. Pokud kolo drzi nekdo jinej, tak se mi to nikdy nepovedlo ty pohyby proti a dotazeni sesynchronizovat, vzdycky to nekde ujelo, byt o chloupek.Jeste stesti, ze se to nedela tak casto. |
Autor: | teebee [ 03 dub 2007 14:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
zdenal8: jeden obrázek řekne víc než tisíc slov - tohle je ten kus železa: |
Autor: | Zedd [ 28 dub 2007 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem dneska udělal rozvody na 1.8 EFI 16V. Když jsem hledal tohle téma tak jsem ho nemohl najít a když už to mám hotový tak...... No nic. 1. Když pominu prostor na práci, který je ještě míň než vůbec žádný...... Doporučuji sundat podběh a samozřejmě alespoň odpustit vodu nebo rovnou vypustit. O expanzce a nádobě na olej do serva nemluvě. Pak všechny umělohmotný kryty a všechno co ty rozvody kreje. Víko ventilů samozřejmě taky. 2. Dále jsem sundaval napínací kladku na klíňák a řemenici od vodní pumpy (tuhle řemenici povolte, 4 šrouby, když ještě máte na kolech klíňák). Když nesundáte tuhle řemenici vrchní umělohmotný kryt nesundáte. 3. Sundat řemenici z kliky. To jsem narazil na první problém. Jak ten zatracenej šroub povolit? Přípravky nemaje bídně hyne. Po selhání všech nápadů od přítlaku železníkem na řemenici (takové obrovské páčidlo) přes podržení kol vaček (jo vím je to hnus, ale fakt jsem byl zoufalý) nezbylo než sundat olejovou vanu a proti zemi zapříčit kliku železníkem. Pak ta mrcha povolila. (sundat vanu taky malej porod) 4. Sundat poslední kryt rozvodů a je to. 5. Výše uvedeným pravítkem zajistit vačky (stačí kus železa 5mm) páč dělám škodovky sedlo mi tam i pravítko na Fabie, Octavie - nafta. Ještě jedna věcná: Aby jste tam to pravítko dostali musíte mít 4 válec ve střihu (to je doba kdy se vám zavírají výfukové ventily a o tevírají sací a první válec pálí). Doporočuju si vyndat svíčku z prvního válce vrazit tam drát a až bude první válec nahoře tak vám 4 střihne a pravítko vám tam musí jít. Mě tedy kolo od kliky sedělo na klínku takže ten klínek musí směrovat směrem nahoru (měl jsem tam i rysku) 6. Povolit šroub z napínací kladky a shodit řemen. 7. Řemen je dole. Tak teď vyměnit dole dvě vodící kladky a nasadit nový. Ještě je dobrý než povolíte kladku (když už tam máte pravítko) vzít si štěteček s barvou a označit si starý řemen proti zubu nahoře na vačkách a dole na klice. Když pak shodíte řemen tak spočítate zuby a ten nový označíte přesně podle toho starého. Až tam budete cpát ten nový tak vám musí sednout označený zuby do označených kol. 8. Nasadit napínací kladku na čep nasidit pérko a napnout. Utáhnout šroub a hotovo. 9. Natočte si šroub do kola kliky bez řemenice. Vemte ráčnu a ručně 2x protočte celý motor. Po protčení vám tam opět musí sednou pravítko a klínek musí být nahoře. 10. Výhra rozvody máte vyměnené a nastavené. Teď ještě všechno kolem co jste sundali nandat a máte hotovo. Takhle jsem to udělal já. Já to měl ještě horší v tom, že jsem ty rozvody dělal kvůli tomu, že se fouklo těsnění pod hlavou takže já ty vačky musel úplně sundat, abych se dostal na šrouby co tu hlavu drží a rozvody nastavit od základu. Pánové nejsem teda fanda Fordů a po dnešku už vůbec ne, ale tak znáte kamarády co mají problém a vy ho musíte řešit . Aniž bych si někde přečetl jak na to tak jsem to zkouknul a udělal to přesně takhle jak jsem psal. Dávám to sem proto, aby až někdo bude hledat návod jak ty rozvody udělat (jako já a nenašel) tak aby se dohledal |
Autor: | Tony [ 29 dub 2007 00:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zedd píše: Tak jsem dneska udělal rozvody na 1.8 EFI 16V. Když jsem hledal tohle téma tak jsem ho nemohl najít a když už to mám hotový tak......
No nic. 1. Když pominu prostor na práci, který je ještě míň než vůbec žádný...... Doporučuji sundat podběh a samozřejmě alespoň odpustit vodu nebo rovnou vypustit. O expanzce a nádobě na olej do serva nemluvě. Pak všechny umělohmotný kryty a všechno co ty rozvody kreje. Víko ventilů samozřejmě taky. 2. Dále jsem sundaval napínací kladku na klíňák a řemenici od vodní pumpy (tuhle řemenici povolte, 4 šrouby, když ještě máte na kolech klíňák). Když nesundáte tuhle řemenici vrchní umělohmotný kryt nesundáte. 3. Sundat řemenici z kliky. To jsem narazil na první problém. Jak ten zatracenej šroub povolit? Přípravky nemaje bídně hyne. Po selhání všech nápadů od přítlaku železníkem na řemenici (takové obrovské páčidlo) přes podržení kol vaček (jo vím je to hnus, ale fakt jsem byl zoufalý) nezbylo než sundat olejovou vanu a proti zemi zapříčit kliku železníkem. Pak ta mrcha povolila. (sundat vanu taky malej porod) 4. Sundat poslední kryt rozvodů a je to. 5. Výše uvedeným pravítkem zajistit vačky (stačí kus železa 5mm) páč dělám škodovky sedlo mi tam i pravítko na Fabie, Octavie - nafta. Ještě jedna věcná: Aby jste tam to pravítko dostali musíte mít 4 válec ve střihu (to je doba kdy se vám zavírají výfukové ventily a o tevírají sací a první válec pálí). Doporočuju si vyndat svíčku z prvního válce vrazit tam drát a až bude první válec nahoře tak vám 4 střihne a pravítko vám tam musí jít. Mě tedy kolo od kliky sedělo na klínku takže ten klínek musí směrovat směrem nahoru (měl jsem tam i rysku) 6. Povolit šroub z napínací kladky a shodit řemen. 7. Řemen je dole. Tak teď vyměnit dole dvě vodící kladky a nasadit nový. Ještě je dobrý než povolíte kladku (když už tam máte pravítko) vzít si štěteček s barvou a označit si starý řemen proti zubu nahoře na vačkách a dole na klice. Když pak shodíte řemen tak spočítate zuby a ten nový označíte přesně podle toho starého. Až tam budete cpát ten nový tak vám musí sednout označený zuby do označených kol. 8. Nasadit napínací kladku na čep nasidit pérko a napnout. Utáhnout šroub a hotovo. 9. Natočte si šroub do kola kliky bez řemenice. Vemte ráčnu a ručně 2x protočte celý motor. Po protčení vám tam opět musí sednou pravítko a klínek musí být nahoře. 10. Výhra rozvody máte vyměnené a nastavené. Teď ještě všechno kolem co jste sundali nandat a máte hotovo. Takhle jsem to udělal já. Já to měl ještě horší v tom, že jsem ty rozvody dělal kvůli tomu, že se fouklo těsnění pod hlavou takže já ty vačky musel úplně sundat, abych se dostal na šrouby co tu hlavu drží a rozvody nastavit od základu. Pánové nejsem teda fanda Fordů a po dnešku už vůbec ne, ale tak znáte kamarády co mají problém a vy ho musíte řešit . Aniž bych si někde přečetl jak na to tak jsem to zkouknul a udělal to přesně takhle jak jsem psal. Dávám to sem proto, aby až někdo bude hledat návod jak ty rozvody udělat (jako já a nenašel) tak aby se dohledal nj nesmiš se bat ani fodů |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |