fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Automat - posunuté stupně
PříspěvekNapsal: 05 srp 2007 21:50 
Offline
Nováček

Registrován: 20 lis 2005 23:47
Příspěvky: 7
Zdarec lidi,
po dlouhé době řeším problém automatu, kdy se po zařazení P rozsvítí zpátečka nebo při zařazení zpátečky musím cuknout na P aby se to vůbec rozjelo. Evidentně je posunutá kulia ale zaboha netuším, kde ji poštelovat. Jen podotýkám, že při každém stání ať z kopce nebo dokopce nebo i na rovině dávám P. Víte někdo kde poštelovat kulisu?
Díky za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 srp 2007 13:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Nevím, jaký typ automatu máš, moje "rada" se týká variátoru CTX u Escorta z roku 1996:
Mně se totéž stalo loni v létě poté, co jsem projel polní cestou, kde mi zřejmě nějaký šutr bouchnul do spodní části převodovky. Všechny stupně byly o kousek "posunuté", takže při snaze zařadit "P" se nastavovala pouze "zpátečka" ("R").
Vyřešilo to pouhé kladivo:
Pod převodovkou je kovová průchodka, kterou prochází lanko od "řadící páky" (voliče převodů) do převodovky. Tato průchodka byla posunutá o pár milimetrů dozadu. Stačilo několik ran kladivem, průchodka se vrátila zpátky a páka fungovala normálně. Pozor, je nutné bušit opatrně a na začátku zkontrolovat, zda se páka skutečně vrací do správné polohy. Pokud ne, je chyba někde jinde, a pak doporučuji raději obrátit se na servis.
Tato "rada" platí pouze v případě, že jsi těsně před závadou projížděl nějakým místem, kde jsi mohl drhnout spodkem o zem, nebo kde ti mohlo něco zespodu bouchnout do převodovky (to bys musel slyšet). Jestli si na nic podobného nevzpomínáš, raději se zeptej někoho zkušenějšího.
Mimochodem, nepochopil jsem, proč je tak citlivá ovládací část umístěna prakticky na nejnižším místě vozu, kde je první na ráně při konktaktu se zemí. Zvláště u Escortu, který má spodek opravdu hodně nízko.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 srp 2007 20:21 
Offline
Nováček

Registrován: 20 lis 2005 23:47
Příspěvky: 7
Dík za tip. Popravdě si nevzpomínám, že bych na něco někde najel mám stejnej typ jako jsi měl Ty a v podstatě doteď jsem s převodovkou neměl problémy. Jediné co by možná mohlo být příčinou je, že když jsem parkoval v kopci a zařadil P tak to ještě kousek cuklo než se převodovka zaaretovala. To cuknutí mohlo být poměrně značné s ohledem na strmost kopce. Rozebral jsem část u řadící páky v domění že tam bude nějakej štelovací šroub jako bývá na ruční brzdě ale nic takového jsem tam nenašel. Čučel jsem i pod auto, kam to asi vede a když jsem viděl že to vede kamsi do nitra převodovky tak jsem z pokusama o opravu přestal. Vlastně jsem to jednou zjistil na benzíně kde jsem auto nemohl natočit a prolejzal jsem to a zaboha nebyl schopnej nastartovat (pěknej trapas). Teď kdykoli startuju tak musím zařadit neutrál a už se občas stane, že musím kvedlačkou zakvedlat aby to začalo točit. Určitě se na to mrknu jak popisuješ, jestli to přecejen není hnutý. Každopádně díky :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz