fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna spojky - popis
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 14:17 
Ahoj všichni,

vzhledem k tomu, že mi za jizdy místo potřebný akcelerace proklouzne spojka, rozhodl jsem se pro výměnu. Nebudu řešit jestli je to jen unavená pružina nebo lamela v konečný, prostě přehodím celou sadu neb jsem si nevšim, že by se to dalo nějak šikovně (mimo pedálu - ale prokluz to neřeší) poladit. Předpokládám že si Escort (1.8l benzin r.v. 96) spojku ladí více méně sám.
A teď dotaz :o): Ač jsem hledal, tak nenašel nějaký šikovný rady a zkušenosti z výměny spojky. Máte někdo nějaký zkušenosti případně popis?
Přiznám se, že to bude moje první výměna na Escortu a ještě jsem pořádně pod něj nezalehnul a neštudoval (motor ven ano/ne apod.), plánuju to vše až na jaro, ale už teď bych rád posbíral informace.

Předem díky za všechny rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 14:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Určitě je tady toho napsaného dost. Něco jsem popisoval třeba tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1730

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 15:54 
Diky za info, podobny informace jsem uz studoval, ale nasel jsem pouze diskuzi o tom jestli je spojka na vymenu nebo ne, ale to ja uz neresim. Chystam, se ji vymenit, ted nevim jestli se mam pripravit na vyndani motoru a pripadne nejaky mozny problemy kolem, abych vedel na jak dloho mam chystat zvedak, kladku atd. Podle toho muzu planovat termin a pripadnou dobu opravy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 16:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
No, u 1.8, respektive celkově u Escorta stačí sundat převodovku a spojku v pohodě pak sundáš, převodovka jde vcelku krásně vytáhnout spodem, motor je třeba pověsit na kladkostroj, protože :
1)Převodovka drží motor
2)Líp se s ní pak manipuluje při montáži a demontáži, respektive si motor spustíš dolů a líp se trefuje na klikovku, pozor ale, abys to nedal moc dolů, pak je celkem problém prokličkovat kolem nápravnice.
Převodovka drží na 2 silentblocích, jeden zezadu na nápravníci, druhý pod předním nosníkem.
Žádné zádrhele to fakt neskýtá, chce to v určité fázi dva lidi a trochu přemýšlet.
Jo,ideální je ještě poloosy vytáhnout tak, že sundáš vnitřní manžety a necháš je v převodovce,aby ti nevytekl olej. To znamená vykopnout těhlice ze spodních čepů a celý to vyblít ven. Možná se to celé zdá složité, ale tahání samotného motoru je ještě větší peklo díky všemu tomu marasu kabelů kolem atd.
Já to už x-krát dělat takto a jde to i se sebezapřením v jedné osobě.

Kdybys potřeboval jakoukoliv další radu, není problém...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 16:08 
Super! diky moc, to je presne to co jsem potreboval. Cely to zdokumentuju a pak se podelim s vyslednym dojmem :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: ..
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 16:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Hmm...fotodokumentace....hmm...já už to viděl tolikrát....že to můžu odvykládat zpaměti i s počtem šroubů...jo...zapomněl jsem na důležitou věc, sundání převodovky samozřejmě obnáší i demontáž startéru a je i lepší odstranit výfuk...respektive jej odpojit od svodů, jak tam je ten skvělý mechanismus obnášející přužiny a šrouby.... nebo za katem...ať si jej nevyvikláš někde pod autem až budeš rumplovat s motorem.To pro sichr.

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2006 20:05 
jj anglicak to ma v merku jen jedno se mi nelibi,nechavat olej v prevodovce,uz tak je sama osobne tezka a jeste v mit olej,ale je asi fakt ze mas angli silu jak bejk kdyz povolis polosu stranovym klicem :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 bře 2006 20:06 
jo,jeste bacha na ty zjebany plechy mezi motorem a prevodovkou rady se tam skripaji a pak se stane ze neprostrcis sroub........ale to jen tak na okraj,pekne me tam sraly kdyz jsem tam daval skrina furt se mi tam smikaly plechy...... :cry:


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz