fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Drhne mi "dvojka"
PříspěvekNapsal: 24 zář 2004 17:15 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2004 16:43
Příspěvky: 7
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Když zařadím dvojku, slyším jakoby naco drhlo v převodovce :cry: ,
nevím jak bych ten zvuk popsal.Má s tím někdo skušenosti?
Dik

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: prevodovka
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 17:32 
No ja se pridam s podobnym problemem.
Mam prevodovku MTX 75 a dost spatne mi tam radi dvojka (z 1-2 a z 3-2). Problem je hlavne za studena. Tedka v zime je to fakt sila. Za tepla problem zmizi rekneme z 80%, ale ne uplne. Uz jsme vymenil olej a hranice za tepla se trochu posunula k nizsim teplotam a kdyz je to zahrate, dle meho subjektivniho pocitu radi hladceji (i manzelka potvrdila). Rychlos na problem nema vliv. Kdyz ji tam nakoc dam tak to jde dost natvrdo, ale ne pres zuby. Nic nehrci, jenom jakoby tam neco branilo posuniti, proste musim prekonat urcity odpor.
Nejkrizovejsi varianta bude synchron, ale nekdo rika tahla. Co vy na to???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 17:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nekdo tam dava lepsi olej (ted si nevzpomenu jakej) a pry maj celkem po problemu.Tusim ze ten drahej Castrol. Mimochodem me jde 2 taky spatne. Ale chce to se naucit, jak vytocit motor do urcitych otacek, kdy to jde nejlip.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 17:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
U ty 1,6 je tezky odhadnout, cim by to mohlo bejt, kdyz clovek neslysi ten zvuk, ta MTX bych urcite zkusil, jestli vsechny silentbloky ulozeni ok, popripade i serizeni tahel. To serizeni by mozna neskodilo ani u ty 1,6, vzhledem k tomu, ze uz to ma neco najeto, neserizoval bych to presne podle navodu v Etzoldovi, ale hledal okamzitou stredni polohu, jak horizontalni, tak i toho tahla do stran. Predpokladam, ze spojka vystavuje jak ma.Pokud radite s prodlevou,tj. vyradit a s malym prodlenim radit novy kvalt, tak to dela co?Nebo vyradit, pustit spojku a teprve potom radit dal, neco jako meziplyn, ale bez plynu. Jak se to chova potom?

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: razeni
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 18:11 
No jak. Rekl bych, ze kdyz zpomalim razeni, tak jakoby "ta prekazka v zarazeni" byla pevnejsi. Nekdy ma pocit ze dvojka timto smerem vubec neni - proste neprekonatelna bariera. Az pak vsi silou ji tam dostanu. Ale podotykam toto vse pouze za studena a s teplotou postupne problem ubyva.
Diky

Prema


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 18:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
synchrony??

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: synchrony
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 18:37 
No, toho se bojim ze vseho nejvice. Ta oprava by asi nebyl a za 5 Kc, ze ano. Nicmene,kolik takova oprava muze kostovat?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 08:26 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ceny synchronu nevim, ale znamena to vyndat prevodovku, rozhodit ji, sundat kola z hridele a prehazet ty synchrony. Navic se musi sundat aspon jedno lozisko a nedoporucuje se davat tam zpatky puvodni. Je fakt, ze to lozisko stoji asi 500, ale ta prace je pry draha. Kdyz dvojku radis s vyslapnutim spojky, je to lepsi, nebo stejny?

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: dvojka
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 10:36 
Bohuzel to na to nema vliv. Ani kdyz radim ze 3 na dvojku, tak meziplyn stav prilis neovlivni. Nevim - bud to neumim, nebo to nepomaha. Takze zahada pretrvava. Je mi jasny, ze kdyby to slo se spojkou nebo s meziplynem tak to jsou synchrony, ale takto???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 12:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No prave, proto mi to jako synchrony moc nepripada a zkusil bych proverit ulozeni prevodovky na silentblocich, jestli to nejni nekde zkrizeny, nebo zkusit uplne znova ustavit tahla. Dela to jen ta 2? Ono uvnitr kdyz je to jednou serizeny z vyroby je mala pravdepodobnost, ze by se neco rozhodilo, pokud by neco neprdlo, nebo neco takovyho. Ale to by asi melo vliv i na razeni alespon jednoho dalsiho stupne .

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: dvojka
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 17:58 
To me taky napadlo a tento argument vyrazuje z problemu tahla. Nastesti to dela jen a jen dvojka. Tedka jak trochu venku priteplilo, zase to radi o neco lepe. V lete jsem ten problem temer nepozoroval. Dneska jsem s tim zase trochu ujel a schvalne jsem si dal pozor naten meziplyn a rekl bych zlepseni cca o 15-20 % subjektivne. MOzna to tak bylo tim, ze uz to bylo prohrate.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 21:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
podle mě máš trochu ohnutou vidličku řazení v převodovce a ta ti tam drhne

_________________
předešlá auta
escort 88 1,4 cvh 51 Kw
escort 92 1,6 cvh 81 Kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 08:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ja nevim, ta vidlicka na dvojce radi i za 1, navic je to profilovanej kus, tam mi to nepripada prilis pravdepodobny. Porad me napada to tahlo od razeni, kdyz radim 1, tahlo z prevodovky taham, vetsinou jde tento pohyb lepe a snadneji, nez zastrcit, coz je pripad dvojky.Osobne bych nejdriv vyloucil tuhle moznost a teprve potom bych sel po tech horsich a drazsich.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: dvojka
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 10:01 
No je pravda zase, ze 1. tam jde extremne dobre. Rekl bych, ze ji tam dam klidne bez problemu i pri rychlosti 20-30 km/hod a bez meziplynu, coz neni taky uplne normalni. Ale bral jsem to spis jako vyhodu.

S tou vidlickou bych to taky nevidel. To by tam bylo porad neco slyset a to neni.

Kdyz bych sel po tech tahlech, proc teda se to po zahrati chova daleko lepe nez za studena. Zeby tepelna roztaznost materialu??

Diky za pomoc.
Prema


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 14:35 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
To zlepseni pri vyssi teplote me mate, na tahla hlavni by to vliv mit nemelo. Ale napada me, ze na ty hrideli radicich vidlicek jsou ty potvory pojisteny jen segrovkou, aby sedely tam, kde maji. Musim se kouknout, jestli zrovna u ty 2 je v ceste segrovka a jestli u 1 se to opira jinde, potom by tu byla moznost, ze kdyz je to teply, tak to muze radit lip, protoze to nemusi prekonavat jeste odpor studenyho a hustyho oleje. Ale jsou to spekulace, pokud se to bude zhorsovat, asi ti stejne nezbyde nic jinyho, newz sehnat jinou, nebo tuhle otevrit a omrknout. Z financniho hlediska vychazi lip ta jina, i kdyz rozebiras doma sam, musis nektery veci vymenit, takze to taky neni laciny.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 16:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
Mam podobny problem vsechny kvalty jsou radit naprosto hladnce a presne, jen kdyz radim dvojku, tak jde jakoby pres zuby. dela to v podstate pokezde, kdyz radim za 2 ale parkrat uz se mi taky podarilo zaradit uplne hladce. Nedela to hlavne, kdyz auto stoji (taky ne pokazde), jak se rozjedu muzu drzet spojku jakkoliv dlouho a stejne to drhne. Co by to mohlo byt?
Pripadne, na kolik asi tak vyjde jina prevodovka? Jsou stejne u vice typu, nebo ma xr3i specifickou?

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 17:14 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2004 16:43
Příspěvky: 7
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Teď když je zima, tak to je uplně mazec.Mám strach, že to budou ty posr.... synchrony :cry:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2005 14:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
kdyz je zima taky me to pridrhne pri razeni z 1 na 2, tak radim s dvojitou spojkou a pohoda, takze je to synchron, pri razeni z 3 na 2 to chodiva ok takze staci jen fakesnej meziplyn pro vyrovnani otacek a neni nutny dvoji vyslapnuti spojky, kdyz se prevodovka zahreje je to ok, takze mozna bude stacit u me vymenit olej

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 úno 2005 23:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 říj 2004 22:28
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha-Západ
Jojo, já mám převodovku dobrou, ale při řazení dvojky také v páce cítím, jak to drhne. Na jednom starém fiatu jsem měl v riti synchrony a tam jsem musel auto rozjet na jedničku, počkat až spadnou otáčky a pak teprve pomalu zařadit dvojku aby to nekřachlo. Ale tady to nepomáhá - a máte pravdu, nejvíc to dělá když je to zmrzlé!

_________________
1.4i CVH, CLX Combi, 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: prevodovka
PříspěvekNapsal: 16 úno 2005 18:12 
Panove nechci vam brat iluze s vymenou oleje, ale z vlastni zkusenosti je zmena lepsi cca o 10 % a prachy v cudu. BTW mam prevodovku MTX-75.

Proste jsem se smiril s tim, ze tato prevodovka ma bud dvojku obecne spatnou, nebo mam v haji synchrony. Pres leto jsem tento problem prakticky neresil (s vyssi teplotou problem odpada) a kdyz se nas... tak to necham spravit.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz