fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spojka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=1120
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 29 lis 2004 23:02 ]
Předmět příspěvku:  Spojka

Kolegové mám k vám dotaz, poraďte, jak jsou U Escortů na tom spojky, mám na to svém broukovy najeto 160 tisíc a nevím v jakém je stavu spojka, jaké máte s tím skušenosti? Vím, že spojky na Escortech jsou samočinné, ale dá se vůbec nějak zjistit v jakém je spojka stavu? Zda se mi totiž, že mi spojka zabírá dost dole.

Autor:  Toko [ 30 lis 2004 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

To, že spojka zabírá dost dole, je myslím vlastnost všech Escortů. Já jsem měnil spojku v cca 125 tis.km, alespoň dle tacho. Začala mi prokluzovat při akceleraci. Nic příjemného, když chce člověk někoho rychle předjet a auto se najednou jakoby skoro zastaví. Bylo tuším přidřené ložisko, takže nebyl dobrý přítlak. Jinak lamela byla ještě zachovalá.

Autor:  m@rekR$ [ 30 lis 2004 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka

geňa II píše:
Kolegové mám k vám dotaz, poraďte, jak jsou U Escortů na tom spojky, mám na to svém broukovy najeto 160 tisíc a nevím v jakém je stavu spojka, jaké máte s tím skušenosti? Vím, že spojky na Escortech jsou samočinné, ale dá se vůbec nějak zjistit v jakém je spojka stavu? Zda se mi totiž, že mi spojka zabírá dost dole.



Hm, ja mam nalitano na spojce pres 150 tis. a zatim neprokluzuje....coz se mi zda na RSko trosku divne........kdyz vim, ze predchozi majitel bydlel v praglu.

Autor:  Karel [ 30 lis 2004 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Toko píše:
To, že spojka zabírá dost dole, je myslím vlastnost všech Escortů. Já jsem měnil spojku v cca 125 tis.km, alespoň dle tacho. Začala mi prokluzovat při akceleraci. Nic příjemného, když chce člověk někoho rychle předjet a auto se najednou jakoby skoro zastaví. Bylo tuším přidřené ložisko, takže nebyl dobrý přítlak. Jinak lamela byla ještě zachovalá.

Co ma lozisko spolecneho s pritlakem?Lamela se prece zmensi, tim se snizi pritlak a prokluzuje to.Ikdyz nekdy se ti zmensi lamela a pritlacak presto ma silu to utlacit.

Autor:  Psycho [ 30 lis 2004 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz budes jezdit jako prase,tak ti nemusi lamela vydrzet ani 100 000,takze urcit zivotnost spojky je docela diskutabilni otazka.Ja mam sluzebni fabku a spojku jsem si ted nechal delat a mam tam 127 tis.Kolega jezdi trosicku slusnejs,ma najeto 150 tis a jeste ji nemenil,takze to je jak rikam diskutabilni otazka.

Autor:  Karel [ 30 lis 2004 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Michal-MP z mondeackyho fora ma 290000 a spojku puvodni(ma servisku) a to ma TD. :shock:

Autor:  bibo [ 30 lis 2004 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

nojo a le to si neřek že má automat :oops: :oops:

290 000km je blbost 200 000 je strop a to by nesměl jezdit ve městě

Autor:  Koci [ 30 lis 2004 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ja si nevsiml co mas za auto ,ale ja mam 1,6 a spojku jsem oddelal pri 170000. A to jen proto, ze jsem delal picoviny a spalil jsem ji. Eska maji samostav a tak by jako nova mela zabirat uplne dole a jak se sjizdi meni se zaber az uplne nahoru, pak zacne prokluzovat. Po vymene jsem si nemohl zvyknout ze bere odspodu, je to rozdil. Ted je na ni najeto asi 20000 a zabira tak kolem ctvrtiny drahy.

Autor:  Toko [ 01 pro 2004 08:24 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
Toko píše:
To, že spojka zabírá dost dole, je myslím vlastnost všech Escortů. Já jsem měnil spojku v cca 125 tis.km, alespoň dle tacho. Začala mi prokluzovat při akceleraci. Nic příjemného, když chce člověk někoho rychle předjet a auto se najednou jakoby skoro zastaví. Bylo tuším přidřené ložisko, takže nebyl dobrý přítlak. Jinak lamela byla ještě zachovalá.

Co ma lozisko spolecneho s pritlakem?Lamela se prece zmensi, tim se snizi pritlak a prokluzuje to.Ikdyz nekdy se ti zmensi lamela a pritlacak presto ma silu to utlacit.

No já předpokládám, že pokud je ložisko přidřené, tak při uvolnění pedálu spojky ložisko zůstane viset a spojka je stále ve stavu lehce vymáčknuté. Takže při větším zatížení začne prokluzovat.

Autor:  johan [ 01 pro 2004 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom uvedu další zajímavý případ životnosti spojky: rodinná Š120 (dej ji pánbu věčnou slávu) najezdila s první spojkou cca 190 000 km. Prvních asi 150 000 to byly dlouhé trasy, potom čím dál tím víc Praha, pak už jenom Praha. Po výměně spojky jsme s ní jezdlili (na konci hlavně já) až do asi 250 000 km. Další zajímavost je, že motor byl nejen původní, ale prakticky neudržovaný. Na začátku života několikrát seřízena vůle ventilů, ale jinak prakticky bez zásahu. Nepřejte si vidět tu barvu svíček potom ke konci: jedna bílá, druhá černá, další hnědá... komprese asi skoro žádná.

Autor:  Karel [ 01 pro 2004 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

To Toko : Kdys je pridrene, tak lozisko huci jako krava(jako v kole)myslis asi ten vodici pastorek,ale to musi pretlacit pritlacak.To by to muselo byt sakra vydrene a s hrankou o kterou by se to zadrhlo.

Autor:  dj.DEKL [ 01 pro 2004 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

Na Escu mi spojka zabírá dost nahoře,ale zatím nic neprokluzuje... mám najeto cca 76000km. Na služ. Renault Master máme najeto 320000km a spojka zatím OK.

Autor:  Toko [ 02 pro 2004 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

To Karel: Zas tak zběhlý v motorech nejsem, vycházím z toho, co říkal známý, který mi to měnil. Je ale fakt, že lamela byla ještě celkem zachovalá, ale byl opotřebený přítlačák. Takže třeba to bylo tak, jak píšeš.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/