fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Automat - posunuté stupně
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=11760
Stránka 1 z 1

Autor:  Patricius [ 05 srp 2007 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Automat - posunuté stupně

Zdarec lidi,
po dlouhé době řeším problém automatu, kdy se po zařazení P rozsvítí zpátečka nebo při zařazení zpátečky musím cuknout na P aby se to vůbec rozjelo. Evidentně je posunutá kulia ale zaboha netuším, kde ji poštelovat. Jen podotýkám, že při každém stání ať z kopce nebo dokopce nebo i na rovině dávám P. Víte někdo kde poštelovat kulisu?
Díky za rady.

Autor:  Xenotoca [ 06 srp 2007 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, jaký typ automatu máš, moje "rada" se týká variátoru CTX u Escorta z roku 1996:
Mně se totéž stalo loni v létě poté, co jsem projel polní cestou, kde mi zřejmě nějaký šutr bouchnul do spodní části převodovky. Všechny stupně byly o kousek "posunuté", takže při snaze zařadit "P" se nastavovala pouze "zpátečka" ("R").
Vyřešilo to pouhé kladivo:
Pod převodovkou je kovová průchodka, kterou prochází lanko od "řadící páky" (voliče převodů) do převodovky. Tato průchodka byla posunutá o pár milimetrů dozadu. Stačilo několik ran kladivem, průchodka se vrátila zpátky a páka fungovala normálně. Pozor, je nutné bušit opatrně a na začátku zkontrolovat, zda se páka skutečně vrací do správné polohy. Pokud ne, je chyba někde jinde, a pak doporučuji raději obrátit se na servis.
Tato "rada" platí pouze v případě, že jsi těsně před závadou projížděl nějakým místem, kde jsi mohl drhnout spodkem o zem, nebo kde ti mohlo něco zespodu bouchnout do převodovky (to bys musel slyšet). Jestli si na nic podobného nevzpomínáš, raději se zeptej někoho zkušenějšího.
Mimochodem, nepochopil jsem, proč je tak citlivá ovládací část umístěna prakticky na nejnižším místě vozu, kde je první na ráně při konktaktu se zemí. Zvláště u Escortu, který má spodek opravdu hodně nízko.

Autor:  Patricius [ 06 srp 2007 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Dík za tip. Popravdě si nevzpomínám, že bych na něco někde najel mám stejnej typ jako jsi měl Ty a v podstatě doteď jsem s převodovkou neměl problémy. Jediné co by možná mohlo být příčinou je, že když jsem parkoval v kopci a zařadil P tak to ještě kousek cuklo než se převodovka zaaretovala. To cuknutí mohlo být poměrně značné s ohledem na strmost kopce. Rozebral jsem část u řadící páky v domění že tam bude nějakej štelovací šroub jako bývá na ruční brzdě ale nic takového jsem tam nenašel. Čučel jsem i pod auto, kam to asi vede a když jsem viděl že to vede kamsi do nitra převodovky tak jsem z pokusama o opravu přestal. Vlastně jsem to jednou zjistil na benzíně kde jsem auto nemohl natočit a prolejzal jsem to a zaboha nebyl schopnej nastartovat (pěknej trapas). Teď kdykoli startuju tak musím zařadit neutrál a už se občas stane, že musím kvedlačkou zakvedlat aby to začalo točit. Určitě se na to mrknu jak popisuješ, jestli to přecejen není hnutý. Každopádně díky :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/