fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

rozvyklana saltrpaka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=15335
Stránka 1 z 1

Autor:  timemaster [ 17 úno 2008 13:58 ]
Předmět příspěvku:  rozvyklana saltrpaka

Ahoj,mozna ze se tu uz nekdo ptal,ale nenasel jsem pod hesly co jsem hledal. Kdyztak prosim nasmerovat na spravne tema.. nechci to tu zanaset opakovanymi dotazy.

Kazdopadne zajimalo by me co zpusobuje rozvyklani radici paky, ne ze by mi to neradilo nebo tak neco,ale kdyz si clovek vleze do novejsiho auta,tak ta paka proste padne presne na zarazeny stupen, jinam nez po te ceste k jednotlivym stupnum se nehne.. Ne ze by mi to nejak extra vadilo,ale zajimalo by me jestli se da paka zase nejak ustabilizovat :)

Autor:  crazyape [ 17 úno 2008 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

No ma tam takove gumove krouzky ktere se postupem casu vyzvejkaji a tim vznika ta vule. Co jsem nekde cetl tak je to prej taky hodne ovlivnene tim jestli mas pri jizde polozenou ruku na radicce :) Ze potom to odchaji rychleji.

Autor:  timemaster [ 17 úno 2008 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

nj to mam :) obcas.. ale mel jsem to vyzvejkane uz kdyz jsem to auto koupil..
co vymena ? udelam to sam ? nebo se musi rozvrtat prevodovka ? to uz bych sam neudelal :)

Autor:  Honza [ 18 úno 2008 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě záleží na tom, jakou máš převodovku. U BC převodovek jsou na domku řazení z boku, z každé strany takové šroubky na torx. Pod nima jsou pružinky, které vyrovnávají klacek na střed, ve směru mezi řidičem a spolujezdcem. Buď ty pružinky natáhneš nebo dáš novější, nebo pevnější.
U MTX 75 převodovek je tohle řešené přímo v převodovce. Takže zpevnění jde pouze výměnou toho gumového prstence a ten jen u fordů a asi za pěknej ranec.
Ten gumový prstenec je i u BC. Ale většinou stačí poštelovat to těma pružinama.

Ta guma stejně slouží k tomu aby tlumila chvění motoru a převodky vůči karoserii. Je to vlastně pružné uložení domku řazení na karoserii.

Autor:  timemaster [ 18 úno 2008 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

aaha,takze sundam tunel a uvidim jestli tam nekde budou sroubky po stranacha pruziny na vyrovnani paky.. podivam se na to..mam esort z 97, 1.6 16V jestli to nekde poznete z toho..

Autor:  Honza [ 18 úno 2008 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel tě zklamu. Leze se k tomu zezdola. Takže výfuk a šusplech dolů. Tady doma mám fotky jen rozebraného domku a v práci bych snad měl mít zbytek. Na tom rozebraném to není moc vidět

Autor:  Standa [ 19 úno 2008 07:15 ]
Předmět příspěvku: 

timemaster píše:
aaha,takze sundam tunel a uvidim jestli tam nekde budou sroubky po stranacha pruziny na vyrovnani paky.. podivam se na to..mam esort z 97, 1.6 16V jestli to nekde poznete z toho..


Máš převodovku IB5 a tam je řadící páka úplně volně, její poloha je určována převodovkou. Když se odpojí táhlo řazení od převodovky, tak řadička lítá všemi směry, žádná středová poloha tam není určena. Tu vůli v řazení má na svědomí křížový kloub na táhle řazení, umístěný před převodovkou. Stačí když si vlezeš pod auto a někdo ti zahýbe řadičkou, hned ti bude jasné kde ta vůle je.

Autor:  Wizzy [ 19 úno 2008 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně jak píše Standa. Ten kloub je ze silonu (taková ta bílá umělá hmota) a prostě se časem vyžvejká.

Autor:  timemaster [ 19 úno 2008 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

jasne,takze jedine az by se delalo neco s prevodovkou.. teda kdyby se davala nova :) me to zas tolik nevadi,jen me to zajimalo jestli to pujde jednoduse,ale vidim,ze ne:)

Autor:  Weidy [ 19 úno 2008 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

timemaster píše:
jasne,takze jedine az by se delalo neco s prevodovkou.. teda kdyby se davala nova :) me to zas tolik nevadi,jen me to zajimalo jestli to pujde jednoduse,ale vidim,ze ne:)


Sorry za OT, ale u Forda není asi na NIC jednoduchý postup s dobrým přístupem :twisted: :!:

Autor:  timemaster [ 19 úno 2008 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

no je fakt,ze nez jsem vymenil zarovku v prednich svetlech,zabralo mi asi pul hodiny nez jsem zjistil jak nalozit s tim dratkem kterej ji drzi :)

Autor:  Standa [ 19 úno 2008 14:27 ]
Předmět příspěvku: 

timemaster píše:
jasne,takze jedine az by se delalo neco s prevodovkou.. teda kdyby se davala nova :) me to zas tolik nevadi,jen me to zajimalo jestli to pujde jednoduse,ale vidim,ze ne:)


No ono to jde vcelku jednoduše, u Forda koupíš nový křížový kloub a pak pod autem povolíš dvě objímky a díl vyměníš, práce na 30 min i se seřízením řazení.

Autor:  timemaster [ 19 úno 2008 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

kolik stoji ten kloub.. ? nekdo tu rikal,ze je to drahy..

Autor:  Honza [ 20 úno 2008 07:30 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím čím to je, ale pořád mám pocit, že Standa popisuje MTX75 převodovku. U IB5-ky není dělené táhlo řadící páky.

Autor:  Wizzy [ 20 úno 2008 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Já nemám MTX75, mám IB5 (měla by to být ta novější oproti BC, mám startér vzadu). Pod šaltpákou není kulisa, jen kloub na táhlo a před převodovkou je ten křížák. Takže myslím, že Standa to popisuje správně.

Autor:  Honza [ 20 úno 2008 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Omlouvám se, až teď jsem si všimnul, že má Esco z 97´roku. Takže převodovku se starterem zezadu.

Autor:  Standa [ 21 úno 2008 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Honzo přesně tak, IB5 je se startérem vzadu a má řadící kulisu v sobě.

Autor:  Bender2007 [ 28 bře 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Kluci nevíte jak je tu u toho mojeho ždorba?Taky mi to lítá jak cip.:-D

Autor:  fordíček [ 30 čer 2008 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

taky bych to potřeboval dát dohromady, esco 87 :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/