fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

chrasteni pod kapotou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=17766
Stránka 1 z 2

Autor:  Mike.M [ 25 čer 2008 12:15 ]
Předmět příspěvku:  chrasteni pod kapotou

Nazdarec, mam taky docela zavazny a zapeklity problem. Kdyz jedu a tocim na 2000ot +-100ot tak se mi ozyva z podkapoty taky divny zvuk, huceni. kdyz ale jedu na 2500 je motor uplne tichy, tosame plati i pro otacky pod 1500. Zkuousel jsem pridat plyn a drzet ho a zmacknout spojku, motor drzel 2000ot ale byl uplne tichy. tak sem vyradil na neutral a ono to prestalo. chrasti a huci to jen pro zarazene rychlosti a presne na 2000ot.

Autor:  Dannny [ 25 čer 2008 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nejsem odborník ale hučení v určitých otáčkách by mohla být známka nějakého dosluhujícího ložiska a u tebe teda asi v převodovce

Autor:  Mike.M [ 25 čer 2008 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

jj taky sem si rikal, proto sem to dal do prevodovky.

Autor:  futura [ 25 čer 2008 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

To by mohla bejt nacata hridel ,ta, ktera supluje vnitrni krouzek loziska. Klasicka bolistka BC, zvlast, kdyz to treba melo nekdy min oleje. Oprava mozna navarenim a opracovanim se zuslechtenim, urcite by na to nekde technologii nekde meli, nebo novy hridel, ale ten snad u fordu pres 10 tis. Mozna by se dalo sehnat i lozisko s vnitrnim krouzkem a do toho hridel upravit, ale obavam se, ze sebrat z hridele tlostku vnitrniho krouzku by ho dakra oslabilo, takze tohle asi nepude a dat tam vetsi lozisko s vnitrnim krouzkem na priblizne soucasny prumer hridele asi taky nepude z prostorovych duvodu, pac na rozsireni ulozeni loziska tam nebude dost mista.
Reseni, zacit shanet jionou prevodovku.

Autor:  Mike.M [ 25 čer 2008 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

futura: Kua nestras. A jeste kdyby se to vyplnilo, tak co muze nastat?

Autor:  futura [ 25 čer 2008 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

No ono je takovy vrceni lehky zpocatku, je porusenej povrch hridele, kterej beha ve valeccich loziska. Takze kdyz se to zhorsuje, tvorej se na hrideli cim dal vetsi kratery a roste hluk. Pochopitelne muze casem dojit i k rozpadnuti valecku loziska a tim padem k rozhozeni osy hridele, muze se sprajcnout, potom bych si tipnul, ze nekde neco nevydrzi a rupne.Sice je to asi extremni scenar, ale urcite bych zacal overovat, odkud ten zvuk jde . Hod predek na spalky, zarad a zkus pod to vlezt , poslouchat, pripadne prikladat ruku.Presne tenhle pripad mel Mrazik, nakonec diagnostikoval a kdyz se to rozebralo, byl ten konec pekne ohlodanej. Akorat skoda, ze to nenafotil.
Samozrejme neni nikdy vylouceny, ze to muze bejt i necim jinym, ale prave proto, bych se snazil zjistit skutecnou pricinu.

Autor:  mrazik [ 26 čer 2008 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

Zacalo to mirnym hucenim, ktere nejakou dobu bylo dokonce stejny, ale pak se zhorsovalo. Abych mel jistotu, ze to je prevodovkou, tak jsem si zvednul auto, prilozil ucho na spodek prevodovky a otacel kolama. Bylo krasne slyset to chroupani a dokonce i citit, kdyz jsem na ni polozil ruku.

Autor:  Carrytwo [ 26 čer 2008 10:10 ]
Předmět příspěvku: 

no sakra tak to mam taky v haji!!jak pise Mrazik...sakra

Autor:  Mike.M [ 26 čer 2008 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

jj dnes sem kupil olej prevodovy, nevik kolik toho tam jeste mam, ale radeji. dnes to vyzkousim, ale je divne ze mi to dela jen v 2000ot trosku nad ci trosku pod to nedela. a navic kdyz vyradim neutral tak to taky nedela. ikdyz by se prevodovka mela tocit ne?

Autor:  Dannny [ 26 čer 2008 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

no já myslím že to jsou právě první příznaky. V určitejch ot. se to rozechvěje až ta plocha bude horší, bude se to zase chovat jinak, myslím že je vhodná doba na zásah. Jinak když vyřadíš tak v ozubení nejsou takový síly a tím pádem se přenáší i menší síly na hřídel, ložiska.Takže to muze stichnout

Autor:  Mike.M [ 26 čer 2008 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

jj je to take rachtani jako od chveni. kua drat. Ale mampocit ze to vychazi spise od prave strany, a tam prevodovka neni.

Autor:  Dannny [ 26 čer 2008 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

a nestálo by za to hodit to někde na zvedák a zkusit to co nejlíp odhadnout třeba mechanikem, než se dáš do experimentů? Jestli to tím uchem nejde poznat tak bych normalne zkusil to doktorský sluchátko ( vyrobený ). Myslím že přesto by si rozeznal od kud jdou divný zvuky

Autor:  Mike.M [ 26 čer 2008 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

urco to dnes hodim na spalky, ale zase nezkazim kdyz doliju olej.

Autor:  Dannny [ 26 čer 2008 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

no to určitě ne ale moc bych tomu oleji nevěřil. Ale jestli je to opravdu porušenej povrch hřídele, jak říká futura. Tak to bude cementovaný do hloubky tak 0,2mm a jestli se to rozruší pod cementovanou vrstvu tak nevím nevím jestli ta hřídel vydrží...

Autor:  Dannny [ 26 čer 2008 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

někdo se tu těmahle převodovkama zabýval a prej je v celku jednoduchá, tak by možna naka oprava šla. Jen já s tou mojí MTX jsem v p*deli.

Autor:  Mike.M [ 29 čer 2008 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

No tak sem to hodil na spalky a pridaval plyn, kola se tocila. a to chrasteni se linulo z prevodovky jak s ni vychazeji poloosy. pak jsem zkusil jen nedno kolo s kraatsi poloosou a tam to nedelalo. Druhe kolo bylo na zemi.tak nevim. I hmatem cela prevodovka byla vpohode. No mam teda podezdreni na homokineticky kloub.

Autor:  Dannny [ 29 čer 2008 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

no psal jsi že chrastění šlo z převodovky, kdyby to byl kineták tak pujde od kola ne?

Autor:  Mike.M [ 30 čer 2008 08:03 ]
Předmět příspěvku: 

Danny. A vnitrni? ten to nemuze byt? nebo ulozeni, ci diferencial? Ale ja nikdy o prevodovce nepsal. Jen ze to jde zpotkapoty. Jinak muzu otevrit prevodovku, aniz bych vyndaval motor z pod kapoty? Na boku u leveho kola mam na prevodovce taky deklik na 8-10 sroubku, staci to tam? ci musim oddelat celou u spojky. Jen abych se podival, ci neco nezistim.

Autor:  Dannny [ 30 čer 2008 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

psal si, že to chrastění se linulo z přvodovky od poloos. To je fuk. Ten diferák mě taky napadl.Zase si myslím že diferák by spíš hučel než chrastil. Převodovku muzes vyndat samozřejmě bez motoru. A asi bych jí vyhodil pekně na stul a kouk na to poradne...nevim jak presne vypada tahle prevodovka ale prý je dost jednoduchá o proti MTX jako mám já. Takže by možná nějaká oprava přicházela v uvahu.

Autor:  Mike.M [ 30 čer 2008 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Ale diferak pracuje dobre. mel sem kolo jedno na zemi a druhe v luftu a neodjelo mi auto :-) Hmm no precodovku sem jeste venku nemel. Uvidime. Jinak dik zatim.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/