fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Razeni, olej atd.
PříspěvekNapsal: 05 bře 2004 12:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
U svyho esca nejsem zcela spokojenej s kvalitou razeni, semtam, hlavne dkyz je zahratej motor tam nejde jednicka, jindy se zase pretlacuju se synchronem na trojce kdyz radim rychle a z vysokych otacek.
Celkove lze rict ze prevodovka radi lip kdyz neni moc zahrata.
Ford sice uvadi celozivotni napln prevodovky, ale nebylo by lepsi po cca 165tkm vymenit olej?

Dalsi vec se tyka tyci razeni, prijde mi ze mam v nich zbytecne vule, da se to nejak odstranit?

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2004 10:41 
No s tim razenim je to u fordiku trosku osemetny, dost veci jde poladit serizenim tahla razeni,jen to nechce delat u vybehanejsiho razeni systemem podle chytry knihy,ale citovka podle radicky a toho tahla,je to takova piplacka,vule u radicky se daji vymezit,dole u kloubku je takova podlozka pod segrovkou,kdyz se da jeste druha podlozka,sedne si to tesnejc. Ale nejlepsi je vymontovat celej domecek razeni i s tahlama,rozebrat,podlozit i ty bocni pruziny v domecku a naplnit tukem.Potom docela rozdil.
Olej jsem dlouho koumal,nikdo nebyl schopen rict,jestli by pomohla plna syntetika GL5,kdyz tyhle potvore staci GL4. Ono by to teoreticky mohlo bejt vic skody nez uzitku,kdyby syntetika nebyla tak draha,tak bych to ale risknul. Nakonec jsem tam dal prisadu od Boriginala do manualni prevodovky,nerikam zazrak,ale myslim,ze znat to je a ublizi asi min,nez podobny sragory do oleje v motoru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Rychlostka
PříspěvekNapsal: 06 črc 2004 22:28 
Doma si vozíme zadky ve Fordech už skoro 25 let a jedno měli vždy společný ať už Consul, Siera nebo Escort kromě toho že klasicky netěsní olej po čase prostě začali špatně řadit (tak po 120-150tkm) a o prvním kvaltu ani nemluvě určitě je dobrej nápad co psal futura ale když ani to nepomůže co pak. Nejsem tak zběhlej v technickém popisování a názvech tak mě berte s rezervou. Za prví z praxe sám vím že když jak motor víc točím a přeřazuju tak jde o to ne vyšší kvalt rychle zařadit ale vyřadit správně nižší rychlostní stupeň prostě někdy je ruka o setinu rychlejší než noha na spojce a dochází k takzvanýmu vytrhávání kvaltu, mi si to moc neuvědomujeme ale co to udělá za paseku s vidličkou v rychlostce to je někdy podívaná a počase prostě jde 1 ztuha a zpátečku podotýkám z neutrálu, musíte sem tam vymačknout spojku i víckrát než tam spadne a někdy za známého zvuku kolo na kolo. Takže na konec buď nová nebo novější rychlostka z vrakáče, protože opravovat je risk když se vám nedopatřením vysype tak je to nervydrásající makačka. A ještě jedna věc a to pro ty co rádi nechávaj auto stat na kvaltu z kopce, nebo zastavujou stylem ala Hummer pohup a tak různě. Fordy jsou auta těžká až hruza 1300 kilo Escorta není vyjímkou. Obzvláště Dieselové typy trpí tím že hřídel na které jsou v rychlostce ozubená kola kvaltů hlavně pak jednička se prostě časem prapodivně prohne lehce ale prohne když sem to viděl tak sem tomu nevěřil protože je to kulatina jako blázen ale je to tak a pak nejde prostě jednička řadit skoro vůbec a nezbývá ji než vyměnit. A na konec olej, co do vlastních zkušeností můžu říci tak jedině co bych dal svému Escortíku jsou výrobky Valvoline mám s nimi velice dobré zkušenosti a hlavně co se týče syntetických výrobků tak i cenově příznivých zkušeností.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2004 12:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
To Sauron, daval bys plnou syntetiku i do B5? Je fakt, ze na nejaky bleskovy razeni aspon ty jety prevodovky, co jsem mel moznost zkusit zrovna nejsou, to rozebirani je fakt desna vec, nevis nahodou nejakej figl, jak stahnout hnaci kolo 5ky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Cena oleje
PříspěvekNapsal: 18 črc 2004 17:11 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj,

nema, prosim, nekdo z vas paru, na kolik prijde olejova napln do prevodovky? Predevcirem jsem prejel autosedacku uprostred zatacky a olej pomalu vytekl. Dneska to tahnu na zvedak, takze snad budu presne vedet, odkud. Jen bych se rad dozvedel, kolik si mam prichystat penez.

Diky

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2004 13:05 
Za SHELL Helix 80W jsem na podzim platil cca 160,-/l. V převodovce je ho 2,4 - 2,8l (podle typu)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2004 07:53 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Chorche, obavam se, ze olej nevytekl jen tak, ze to nebude jen cena naplne. Pokud ti netekl predtim a bylo to tim, ze jsi neco prejel, asi ta sedacka byla tvrdsi, nez je zdravo. Modli se, abych nemel pravdu. Ocisti to a zjisti, odkud to unika, nektery veci by sly opravit jeste slusne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2004 18:08 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
To Futura: Ten olej opravdu nevytekl jen tak. Jen jsem pri nocni jizde nepocital s autosedackou ze Skudky uprostred zatacky. Celkem jsem to ubrzdil, objet to neslo, protoze proti jelo auto. Auto jsem musel dat na hever a sedacku vytahnout :-(. Kamos, co ma dilnu, odjel na dovcu, takze ziju v napeti, co s tim je. A na parkovisti pred panelakem to resit nebudu. Uvidim o vykendu a alespon usetrim za benol. Zatim to od pohledu vypada, ze to tece z tesneni na boku prevodovky, ale zdani muze klamat.

Co se tyce oleje, myslel jsem, ze bude drazsi.

Zatim dik

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2004 08:02 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No nevim, to bude fakt vec stesti,kam to bacilo a co to poskodilo, pokud by to bylo opravdu jen na tom kraji, tak tam je jen plechovy vicko, to se da snadno vymenit na aute. Minimalne musis sundat kolo a vlizt pod to.V nejhorsim se da sehnat i starsi prevodovka tak mezi 3-5k, tam je to ale otazka stesti, na jakej kus narazis, do dneska nevim, jak overit stav bez namontovani, nebo rozebrani.Preju hodne stesti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2004 11:58 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Dekuji, doufam, ze to bude jen ten plech :(

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2004 11:19 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Tak futy, asi mam stesti. Trefil jsem to jen na bazmek, co rozsveci couvacky. Od pohledu byl v pohode, ale i po zborce rozborce protykal. Tak jsem docasne vyrobil tesneni a vystrihl kus plechu, tim zadelal tu diru. Nic netece, ale v noci nevidim pri couvani za sebe :).
Takze, kdyby nekdo ten bazmek mel (vic v KOUPIM), tak dejte PLZ vedet.

Dik

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2004 12:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A to to cidlo nejde utesnit?Vzdyt tam neni takovej tlak aby to teklo.Aspon nez sezenez druhy.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 črc 2004 15:44 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Takle to taky jezdi, ted nejak neminim cokoli jinyho vymyslet. Pristi tyden jedu na Czechtek, tak mam jiny starosti. A i kdyby, nevim, jaka tam je teplota a cim to teda utesnit. Skvira je mezi silikonovou a plastovou casti, k sobe to je spojeny necim, co se da nazvat nyty. V konektoru je to rezaty, takze jiny cidlo je asi nejlepsi volba. Jinak, nalil jsem tam GL4, na ÖMV za 149 Kc litr. Meli i plnou syntetiku GL2-5 za 260 za litr. Razeni se mi subjektivne zda byt lepsi. Nevite nekdo, jak do ty prevodovky nalit olej nejak rychleji? Ja tam dva litry lil pres hodinu.

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2004 07:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tlakem!!Nejlepsi je mit tkz. velkou injekci cca 4dcl a pak to vpichnes primo do prevodovky. :lol:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2004 20:20 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Jak jednoduche! :lol: Tlakem mi bylo jasny, ale strikacka me nenapadla. Priste musim hledat spis nekomplikovany reseni :oops: D*

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2005 17:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jak vam radi auto, kdyz je pod 0 a nastartujete (nebo nez se zahreje) me pride, ze pred vymenou oleje - udelal jsem to taky, jelikoz neverim tem dozivotnim naplnim a po 300 000km by to asi chtelo... (teda uz je to asi rok co to je vymeneny) a co si pamatuju, tak s originalem to snad bylo v zime OK,a le uz si to nepamatuju, na tom aute se menilo veci, ze uz sam nevim

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 úno 2005 14:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
kdyz je pod nulou tak mi jde radicka ztuha a pak trochu drhne dvojka kdyz radim z 1 takze chodim pres dvojitou spojku a je to ok, kdyz se to zahreje tak pohoda

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2005 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Když bylo kolem těch -20, šlo řadit ztuha, asi jako když je v převodovce ztuhlé sádlo. Cca až po 10-15 km se to teprve rozehřálo a šlo to lehce.
Když je kolem těch obvyklých - 5 až -7 st.C, moc ztuhlé to není.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2005 12:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 srp 2004 19:21
Příspěvky: 96
Bydliště: Pardubice
Taky se mě stává že jakmile je pod nulou tak jde řazení ztuha, zkoušel jsem tam dávat nový olej (Shell Spirax 80W/90) namazal jsem to vazelínou dole v tom kloubu u páky řazení, sice se to zlepšilo ,ale furt to není ono. Musím ujet cca 1km, a už je to ready :-)

_________________
Ford Escort Combi, 1.6 16V, CLX
Minulé autíčko Ford Fiesta XR2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2005 12:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Zkuste si ted dat ven flasku prevodaku, potom natahnout do strikacky, skoro to nejde. Pri pokojovy teplote pohodicka. Musel jsem si to vyzkouset, abych ziskal predstavu, jak ten prevodak zhoustne pri nizsi teplote. A nedejboze ze je pod -10. Chce to fakt jemny zachazeni a klidne i dvoji vyslapnuti na zacatku.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz