fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Razeni, olej atd. http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=18 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | deekay [ 05 bře 2004 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | Razeni, olej atd. |
U svyho esca nejsem zcela spokojenej s kvalitou razeni, semtam, hlavne dkyz je zahratej motor tam nejde jednicka, jindy se zase pretlacuju se synchronem na trojce kdyz radim rychle a z vysokych otacek. Celkove lze rict ze prevodovka radi lip kdyz neni moc zahrata. Ford sice uvadi celozivotni napln prevodovky, ale nebylo by lepsi po cca 165tkm vymenit olej? Dalsi vec se tyka tyci razeni, prijde mi ze mam v nich zbytecne vule, da se to nejak odstranit? |
Autor: | Návštěvník [ 08 bře 2004 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
No s tim razenim je to u fordiku trosku osemetny, dost veci jde poladit serizenim tahla razeni,jen to nechce delat u vybehanejsiho razeni systemem podle chytry knihy,ale citovka podle radicky a toho tahla,je to takova piplacka,vule u radicky se daji vymezit,dole u kloubku je takova podlozka pod segrovkou,kdyz se da jeste druha podlozka,sedne si to tesnejc. Ale nejlepsi je vymontovat celej domecek razeni i s tahlama,rozebrat,podlozit i ty bocni pruziny v domecku a naplnit tukem.Potom docela rozdil. Olej jsem dlouho koumal,nikdo nebyl schopen rict,jestli by pomohla plna syntetika GL5,kdyz tyhle potvore staci GL4. Ono by to teoreticky mohlo bejt vic skody nez uzitku,kdyby syntetika nebyla tak draha,tak bych to ale risknul. Nakonec jsem tam dal prisadu od Boriginala do manualni prevodovky,nerikam zazrak,ale myslim,ze znat to je a ublizi asi min,nez podobny sragory do oleje v motoru. |
Autor: | Návštěvník [ 06 črc 2004 22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Rychlostka |
Doma si vozíme zadky ve Fordech už skoro 25 let a jedno měli vždy společný ať už Consul, Siera nebo Escort kromě toho že klasicky netěsní olej po čase prostě začali špatně řadit (tak po 120-150tkm) a o prvním kvaltu ani nemluvě určitě je dobrej nápad co psal futura ale když ani to nepomůže co pak. Nejsem tak zběhlej v technickém popisování a názvech tak mě berte s rezervou. Za prví z praxe sám vím že když jak motor víc točím a přeřazuju tak jde o to ne vyšší kvalt rychle zařadit ale vyřadit správně nižší rychlostní stupeň prostě někdy je ruka o setinu rychlejší než noha na spojce a dochází k takzvanýmu vytrhávání kvaltu, mi si to moc neuvědomujeme ale co to udělá za paseku s vidličkou v rychlostce to je někdy podívaná a počase prostě jde 1 ztuha a zpátečku podotýkám z neutrálu, musíte sem tam vymačknout spojku i víckrát než tam spadne a někdy za známého zvuku kolo na kolo. Takže na konec buď nová nebo novější rychlostka z vrakáče, protože opravovat je risk když se vám nedopatřením vysype tak je to nervydrásající makačka. A ještě jedna věc a to pro ty co rádi nechávaj auto stat na kvaltu z kopce, nebo zastavujou stylem ala Hummer pohup a tak různě. Fordy jsou auta těžká až hruza 1300 kilo Escorta není vyjímkou. Obzvláště Dieselové typy trpí tím že hřídel na které jsou v rychlostce ozubená kola kvaltů hlavně pak jednička se prostě časem prapodivně prohne lehce ale prohne když sem to viděl tak sem tomu nevěřil protože je to kulatina jako blázen ale je to tak a pak nejde prostě jednička řadit skoro vůbec a nezbývá ji než vyměnit. A na konec olej, co do vlastních zkušeností můžu říci tak jedině co bych dal svému Escortíku jsou výrobky Valvoline mám s nimi velice dobré zkušenosti a hlavně co se týče syntetických výrobků tak i cenově příznivých zkušeností. |
Autor: | futura [ 12 črc 2004 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Sauron, daval bys plnou syntetiku i do B5? Je fakt, ze na nejaky bleskovy razeni aspon ty jety prevodovky, co jsem mel moznost zkusit zrovna nejsou, to rozebirani je fakt desna vec, nevis nahodou nejakej figl, jak stahnout hnaci kolo 5ky? |
Autor: | Chorche [ 18 črc 2004 17:11 ] |
Předmět příspěvku: | Cena oleje |
Ahoj, nema, prosim, nekdo z vas paru, na kolik prijde olejova napln do prevodovky? Predevcirem jsem prejel autosedacku uprostred zatacky a olej pomalu vytekl. Dneska to tahnu na zvedak, takze snad budu presne vedet, odkud. Jen bych se rad dozvedel, kolik si mam prichystat penez. Diky |
Autor: | Návštěvník [ 19 črc 2004 13:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Za SHELL Helix 80W jsem na podzim platil cca 160,-/l. V převodovce je ho 2,4 - 2,8l (podle typu) |
Autor: | futura [ 20 črc 2004 07:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chorche, obavam se, ze olej nevytekl jen tak, ze to nebude jen cena naplne. Pokud ti netekl predtim a bylo to tim, ze jsi neco prejel, asi ta sedacka byla tvrdsi, nez je zdravo. Modli se, abych nemel pravdu. Ocisti to a zjisti, odkud to unika, nektery veci by sly opravit jeste slusne. |
Autor: | Chorche [ 20 črc 2004 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Futura: Ten olej opravdu nevytekl jen tak. Jen jsem pri nocni jizde nepocital s autosedackou ze Skudky uprostred zatacky. Celkem jsem to ubrzdil, objet to neslo, protoze proti jelo auto. Auto jsem musel dat na hever a sedacku vytahnout . Kamos, co ma dilnu, odjel na dovcu, takze ziju v napeti, co s tim je. A na parkovisti pred panelakem to resit nebudu. Uvidim o vykendu a alespon usetrim za benol. Zatim to od pohledu vypada, ze to tece z tesneni na boku prevodovky, ale zdani muze klamat. Co se tyce oleje, myslel jsem, ze bude drazsi. Zatim dik |
Autor: | futura [ 21 črc 2004 08:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
No nevim, to bude fakt vec stesti,kam to bacilo a co to poskodilo, pokud by to bylo opravdu jen na tom kraji, tak tam je jen plechovy vicko, to se da snadno vymenit na aute. Minimalne musis sundat kolo a vlizt pod to.V nejhorsim se da sehnat i starsi prevodovka tak mezi 3-5k, tam je to ale otazka stesti, na jakej kus narazis, do dneska nevim, jak overit stav bez namontovani, nebo rozebrani.Preju hodne stesti. |
Autor: | Chorche [ 21 črc 2004 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dekuji, doufam, ze to bude jen ten plech |
Autor: | Chorche [ 24 črc 2004 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak futy, asi mam stesti. Trefil jsem to jen na bazmek, co rozsveci couvacky. Od pohledu byl v pohode, ale i po zborce rozborce protykal. Tak jsem docasne vyrobil tesneni a vystrihl kus plechu, tim zadelal tu diru. Nic netece, ale v noci nevidim pri couvani za sebe . Takze, kdyby nekdo ten bazmek mel (vic v KOUPIM), tak dejte PLZ vedet. Dik |
Autor: | Karel [ 24 črc 2004 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
A to to cidlo nejde utesnit?Vzdyt tam neni takovej tlak aby to teklo.Aspon nez sezenez druhy. |
Autor: | Chorche [ 24 črc 2004 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takle to taky jezdi, ted nejak neminim cokoli jinyho vymyslet. Pristi tyden jedu na Czechtek, tak mam jiny starosti. A i kdyby, nevim, jaka tam je teplota a cim to teda utesnit. Skvira je mezi silikonovou a plastovou casti, k sobe to je spojeny necim, co se da nazvat nyty. V konektoru je to rezaty, takze jiny cidlo je asi nejlepsi volba. Jinak, nalil jsem tam GL4, na ÖMV za 149 Kc litr. Meli i plnou syntetiku GL2-5 za 260 za litr. Razeni se mi subjektivne zda byt lepsi. Nevite nekdo, jak do ty prevodovky nalit olej nejak rychleji? Ja tam dva litry lil pres hodinu. |
Autor: | Karel [ 25 črc 2004 07:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tlakem!!Nejlepsi je mit tkz. velkou injekci cca 4dcl a pak to vpichnes primo do prevodovky. |
Autor: | Chorche [ 25 črc 2004 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak jednoduche! Tlakem mi bylo jasny, ale strikacka me nenapadla. Priste musim hledat spis nekomplikovany reseni D* |
Autor: | ACEMajky [ 12 úno 2005 17:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak vam radi auto, kdyz je pod 0 a nastartujete (nebo nez se zahreje) me pride, ze pred vymenou oleje - udelal jsem to taky, jelikoz neverim tem dozivotnim naplnim a po 300 000km by to asi chtelo... (teda uz je to asi rok co to je vymeneny) a co si pamatuju, tak s originalem to snad bylo v zime OK,a le uz si to nepamatuju, na tom aute se menilo veci, ze uz sam nevim |
Autor: | deekay [ 13 úno 2005 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
kdyz je pod nulou tak mi jde radicka ztuha a pak trochu drhne dvojka kdyz radim z 1 takze chodim pres dvojitou spojku a je to ok, kdyz se to zahreje tak pohoda |
Autor: | Nagant [ 14 úno 2005 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když bylo kolem těch -20, šlo řadit ztuha, asi jako když je v převodovce ztuhlé sádlo. Cca až po 10-15 km se to teprve rozehřálo a šlo to lehce. Když je kolem těch obvyklých - 5 až -7 st.C, moc ztuhlé to není. |
Autor: | Toplemurka [ 14 úno 2005 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky se mě stává že jakmile je pod nulou tak jde řazení ztuha, zkoušel jsem tam dávat nový olej (Shell Spirax 80W/90) namazal jsem to vazelínou dole v tom kloubu u páky řazení, sice se to zlepšilo ,ale furt to není ono. Musím ujet cca 1km, a už je to ready |
Autor: | futura [ 14 úno 2005 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkuste si ted dat ven flasku prevodaku, potom natahnout do strikacky, skoro to nejde. Pri pokojovy teplote pohodicka. Musel jsem si to vyzkouset, abych ziskal predstavu, jak ten prevodak zhoustne pri nizsi teplote. A nedejboze ze je pod -10. Chce to fakt jemny zachazeni a klidne i dvoji vyslapnuti na zacatku. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |