fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

BC zRST se špérou vs. MTX 75 RS 2000
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=20258
Stránka 1 z 2

Autor:  LeMans [ 14 lis 2008 11:51 ]
Předmět příspěvku:  BC zRST se špérou vs. MTX 75 RS 2000

Když už budu přebastlovat motor,tak mě maestro anglesman nahlodal na BC z RS turba. prý hodně vydrží, údajně víc, než MTX75 :shock: a hlavně má špéru což je celkem podstatné. Nižší váha bude taky určitě plus, zpřevodování vzhledem k vyššímu výkonu podle mě též ideální.
Ale co mě zajímá: vyplatí se to vůbec předělávat?

Prosím zdejší radu moudrých o moudrou radu :D
Jak moc to bude náročné dobastlení (o nutnosti předělat držáky vím) a fakt ta převodovka tolik vydrží? jak odhadujete její cenu?

kolik vydrží MTX převodovka? někdo psal že max 250 Nm..?
co si o tom myslíte?

Autor:  milos.l [ 14 lis 2008 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

nevidím důvod proč by RST převodovka vydržela víc než kterákoliv jiná BC, na té převodovce není nic zázračnýho, nemá to ani uprated ložiska jako RS1800 a pozdější modely

jediný kouzlo tý převodovky je v diferáku, S2 má i převodový poměry naprd, S1 taky ale na tom krátkej stálej

jestli chceš něco zajímavýho tak getrag, z anglie nejsou ani moc drahý a v esku jich určitě moc není

pokud nechceš investovat do getragu, jakože z RS neseženeš a v ST není samosvor, takže další investice, koupil bych dif do té MTX quaife nebo na závodění lamelovej třeba tran-x

jo, dá se koupit BCčko který vydrží fakt hodně, ale za hodně :-D

Autor:  Bery [ 15 lis 2008 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
nemá to ani uprated ložiska jako RS1800 a pozdější modely


Ale má ,poslední modely dva roky před než přišla IB5. A pozná se takto.

ObrázekObrázek

Autor:  milos.l [ 16 lis 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

a do kdy že se vyrábělo RST? ještě jsem takovou neviděl, každopádně pokud se najde, tím líp, pak už tam jsou blbě jen kvalty a u S2 stálej :-D

Autor:  Bery [ 16 lis 2008 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
a do kdy že se vyrábělo RST? ještě jsem takovou neviděl, každopádně pokud se najde, tím líp, pak už tam jsou blbě jen kvalty a u S2 stálej :-D


Mě osobně by se taky hodila a tak jak je. Udajně jich ze všech vyrobených je 90% z celkové produkce těch co nemají upravená ložiska a tím pádem bych se asi nezabýval do kdy se vyráběli.V každým případě budou v Angliji v posledních RST.Kdy tam přesně skončily nevím ,ale tuším pozdeji než v německu.

Autor:  LeMans [ 16 lis 2008 23:36 ]
Předmět příspěvku: 

no tak to tak vypadá, že zůstanu u MTX, jak jsem si myslel, bo investice do převodovky by pomalu převýšila cenu auta :)

Autor:  Mafie [ 16 lis 2008 23:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ta převodovka stojí 10000,--? :shock: :shock: :shock: :-D

Autor:  LeMans [ 16 lis 2008 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

aby to bylo podle mých předsta tak do 3 stejně zpřevodované jako mtx a 5ku mít výrazně delší.

Uvažuju o shortshiftu, pan PH mě do toho jednu dobu výrazně lámal a já mám momentálně chutě do toho zkusit praštit, musel bych asi odstranitt pojistku zpátečky, ale jinak by neměl být problém..

Autor:  Bery [ 17 lis 2008 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

Mafie píše:
Ta převodovka stojí 10000,--? :shock: :shock: :shock: :-D


BC z RST mě před 6 měsíci nabýzeli na vrakáči za 5000,- a k tomu motor za dalších 5000,-.

Autor:  LeMans [ 17 lis 2008 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

hmm tož to je slušná cena, ale nechat to ještě zpřevodovat podle mých představ by vyšlo asi docela dost draho... :(

Autor:  Bery [ 17 lis 2008 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

No nevím jak se liší BC z escortů a ve fiestě ,ale mám teď ve svým autě BC z 1,4 fiesty jednobod a je krátká. Chová se to tak ,že motor točí cca o 1000 otáček za minutu víc abych dosáhl stejné rychlosti jako z RST BC a je podstatně kratší vhodná na sprinty.

Autor:  milos.l [ 17 lis 2008 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

no jestli máš RST S2 tak snad ani delší skříň není, má to 3,82

ta fiesta bude mít odhadem 4,06 nebo tak něco

5000 za LSD je dobrá cena jen za dif, neprodávat fiestu už bych se ptal kde že to je... do nějakejch 200k super diferák

Autor:  futura [ 18 lis 2008 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Rekl bych, ze doporuceni na BC se sperou by mohlo vyplyvat z neprilis dobrych zkusenosti s MTX, ktery tady probehly, ty zniceny diferaky a prdly skrine. Ale kdybych to mel vzit objektivne, i kdyz BC sam mam , tak MTX asi opravdu bude po vsech strankach dokonalejsi, jen ten dierak nebude dimenzovanej na krutejsi zachazeni ve spojeni s tim kroutakem a semikama, co ma ten motor.Kdyby ta prevodovka byla v mensich motorizacich, asi by jezdila vecne a naopak, tu BC vetsinou ta motorizace neni schopna utahat a jezdi se s tim i civilizovanejc. Optimalni reseni bych videl v MTX se samosvorem, kritickym mistem je asi osicka satelitu, coz u LSD odpada.
Co se tyka zprevodovani, tak aspon u BC a s pouzitim beznych komponentu neni moc moznosti menit prevodovy pomery jednotlivejch stupnu, stromecek je z jednoho kusu, kola maji dany pocet zubu a k tomu najit nasazovaci kolo se zadanym poctem zubu a navic i prislusnym modulem je problem. Pokud se nejaka kombinace nahodou podari, nemusi to bejt zrovna to pravy orechovy a zase je clovek u toho, ze ta fabrika fakt myslela skoro na vsechno a to, co udelali, je asi optimalni kompromis na bezny, spotrebitelsky pouziti.Pokud to auto chce nekdo pouzivat specifickym zpusobem, da se i takhle a s pripadnou zmenou stalyho prevodu vyhovet hodne narokum, pokud by slo hodne specificky podminky, tak holt jak rika Milos, poridit za vic penez specialku.

Autor:  Bery [ 18 lis 2008 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě k BC 1,4 CVH Escort

1,4 RST RS1800


1 3,58 3,15 2,86
2 2,04 1,91 1,91
3 1,35 1,28 1,41
4 0,95 0,95 1,10
5 0,76 0,76 0,87

3,84 3,82 3,82

Autor:  futura [ 18 lis 2008 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak konkretne jednicka 3,58 je dost silenstvi i ve spojeni se stalym 3,82, jediny pozitivum to ma v Praze na Jizni spojce ve spicce, to fakt jede krokem na volnobeh.Jinak rozjizdet se s tim v beznym provozu mi pripada jako s nakladakem, akorat cuknout a uz davat za dve.Jeste na kluzku by to mohlo mit urcity klady pri vyhrabavani, ze bez prokluzovani nejakyho spojky dosahnu pomalyho otaceni.Do nove udelany prevodovky jsem ted dal 3,15, tak jsem zvedavej, az nekdy namontuju. Stavajici 2,86 je prima na volny jezdeni, v kolone je to k vzteku,do kopce nemluve, furt pres spojku a to me moc netesi.
V zasade bych videl pouziti kratky prevodovky ze slabsich motorizaci jako neprilis stastny reseni u vetsich obsahu a vykonu, pokud nejde o cileny zamereni na specificky pouziti.

Autor:  milos.l [ 18 lis 2008 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

jde o to že použitím té první máš kvalty příšerně daleko od sebe, jednička tak na rozjezdy do kopce s naloženym vozejkem bez přidání plynu a 5. je jak rychloběh na dálnici

pokud ti jde o nějaké sportovní/závodní ježdění tak potřebuješ dlouhou 1, klidně přes 60 v omezovači a pak poskládaný k 5 která by v omezovači měla mít u takovýho auta něco kolem 200, 180 stačí.

vyjímkou můžou bejt sprinty, to nemám vyzkoušený, ale spíš bych čekal že krátkou 1 nesmyslně prohrabeš a ani se nechytne

kdyžtak tu mám rst převody, 3,82 a 4,06 stálej, kdyby někdo chtěl si hrát, skříně k tomu mám taky, jediný co nedám jsou RS1800 střeva :-D

Autor:  LeMans [ 18 lis 2008 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

ooh vidím, že jsem rozpoutal přesně takovou diskuzi jakou jsem chtěl a opět jen lačně hltám informace :) no mě jde především o diferák a špéru, která tomu může hodně pomoct k posunu někam jinam. Už ted si to umí nehorázně hrabat a to tam vlastně ani nic nemám.. Ovšem nějaké efektivní a zároven ekonomicky únosné řešení bohžel není, proto zůstanu u MTX skříně a budu se v klidu věnovat jiným věcem. každopádně sem rád, že tuhle kapitolu mám vyřešenou a uzavřenou :)

Autor:  milos.l [ 18 lis 2008 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

kup dif do mtx, stojí to za ty prachy... do mtx by mohly bejt levný z jůesej

případně sleduj inzerce a nějakej se objeví, escortů u nás závodilo/závodí dost

Autor:  karel84 [ 18 lis 2008 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

ja jsem koukal ze v anglii se da sehnat na nase penize diferak do MTX neco kolem 23tis....

Autor:  futura [ 19 lis 2008 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

23? Tolik? Ja ziju furt v bludu, ze podobny prachy to stoji u mk racing, v GB jsem pocital tak 16. Ale je to asi fakt o nahode, kazdopadne jak rika Milos, ten difec by to naramne zvednul.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/