fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Občas zlobí automat
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=21337
Stránka 1 z 2

Autor:  freemancz [ 20 led 2009 02:17 ]
Předmět příspěvku:  Občas zlobí automat

Mám takový problém u automatu. Nejsem si jistej zda to je zimou, olejem či nějakými problémy, tak se raději radím s vámi, než zkusím servis. Občas když zastavím na křižovatce a pak se chci rozjet nic se nestane, otačky vyletí, ale auto se nepohne. Jako by byl zařazen neutrál. Stačí zařadit N a pak zpět D a vše funguje. Jindy zase jedu, nechám auto chvíli bez plynu a potom co sešlápnu plyn opět otáčky vyletí, ale automat na to nic, až po chvilce auto zabere, načež sebou nehezky škubne (protože zabere, když mám zrovna otáčky vysoko). Ještě jedna věc, ve velké zimě (-10) mi jednou nebo dvakrát po zařazení D i R auto začalo sebou škubat. Jelo, ale škubalo se. Stačilo vypnout a zapnout motor a vše bylo v pořádku. Jinak nevím jestli je to normální (mám automat prvně), ale když chci předjet a šlápnu na to, tak má automat celkem dlouhou prodlevu než podřadí (tak 1s). Tak co vy na to? Trochu se toho bojím :(

Autor:  Wizzy [ 20 led 2009 09:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, jestli je ve škopku variátor či co za hebvedo, ale na téma automat tu máme takové dvě hezké vlákna.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ht=automat
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ht=automat

Autor:  freemancz [ 20 led 2009 15:37 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Nevím, jestli je ve škopku variátor či co za hebvedo, ale na téma automat tu máme takové dvě hezké vlákna.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ht=automat
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ht=automat

Žádný z odkazů ovšem neřeší můj problém.. V prvním jde o jinou chybu a v druhém jsou rady jak a za co převodovku vyměnit, tam bych se nejraději vůbec nedostal..

Autor:  angličák [ 20 led 2009 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

....co treba zkontrolovat kolik v tom automatu je oleje, jako zakladni vec, pak zkusit tu napln treba vymenit....

Autor:  freemancz [ 20 led 2009 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

angličák píše:
....co treba zkontrolovat kolik v tom automatu je oleje, jako zakladni vec, pak zkusit tu napln treba vymenit....

Někde zde na na fordfans jsem četl, že je třeba kontrolovat olej při nastartovaném motoru s řadící pákou v poloze P a že u každého auta má být oleje jinak (ne na max). Já bohužel nevím jak zjistit, kolik oleje tam má správně být.. Proto než vezmu auto do servisu se raději chci poradit, zda to není něčím jiným..

Autor:  blackford [ 20 led 2009 16:57 ]
Předmět příspěvku: 

Na kontrolu oleje tam mas urcite merku, podobnou jako na motoru.
Ja mel sierru, vysrala se automat. prevodovka, nabizeli mi repas bez zaruky za 30 litru. :-D V servisu se pekne prohnes ! Jak pise anglicak zkontroluj mnozstvi a stav oleje, nesmi smrdet podobne jako spaleny brdovy oblozeni.

Autor:  freemancz [ 20 led 2009 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
Na kontrolu oleje tam mas urcite merku, podobnou jako na motoru.
Ja mel sierru, vysrala se automat. prevodovka, nabizeli mi repas bez zaruky za 30 litru. :-D V servisu se pekne prohnes ! Jak pise anglicak zkontroluj mnozstvi a stav oleje, nesmi smrdet podobne jako spaleny brdovy oblozeni.

Ok vyzkouším. Jinak je to správně, že se má měřit se zapnutým motorem a zařazeným P? Barva oleje by měla být jaká?

Autor:  blackford [ 20 led 2009 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Mereni udelej pri provozni teplote. Volici paku nastav do pozice P zatahni rucku a seslapni brzdu. Motor musi bezet na volnobeh. Volici packu nastav do vsech pozic 3x a pockej cca. 1 minutu. Pak mer a cele to zopakuj. Olej musi byt bezpodminecne mezi min a max. Prebytecne mnozstvi automatu skodi ! Znecisteny olej zpusobuje poruchy. Cerny nebo tmavohnedy olej znamena opotrebeni spojky nebo brzdoveho pasu. Pokud mas oleje malo zjisti jestli nekde nedochazi k uniku !
Nejprve bych asi vymenil olej a pak resil co dal.

Autor:  freemancz [ 20 led 2009 17:11 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
Mereni udelej pri provozni teplote. Volici paku nastav do pozice P zatahni rucku a seslapni brzdu. Motor musi bezet na volnobeh. Volici packu nastav do vsech pozic 3x a pockej cca. 1 minutu. Pak mer a cele to zopakuj. Olej musi byt bezpodminecne mezi min a max. Prebytecne mnozstvi automatu skodi ! Znecisteny olej zpusobuje poruchy. Cerny nebo tmavohnedy olej znamena opotrebeni spojky nebo brzdoveho pasu. Pokud mas oleje malo zjisti jestli nekde nedochazi k uniku !
Nejprve bych asi vymenil olej a pak resil co dal.

ok zatím díky

Autor:  blackford [ 21 led 2009 00:02 ]
Předmět příspěvku: 

A k tomu razeni pri predjizdeni, automat ma rele "kick-down" tzn. ze pokud potrebujes razantne predjet, musis prislapnout pedal plynu nekompromisne az na podlahu, prevodovka ihned podradi, a dalsi prevodovy stupen posouva az do mnohem vyssich otacek, takze pokud predjizdis jen tak " plynule, vlacne", tak se chvili chova jako : mam/ nemam, co von to po me vlastne chce ? ;-)

Autor:  freemancz [ 21 led 2009 00:28 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
A k tomu razeni pri predjizdeni, automat ma rele "kick-down" tzn. ze pokud potrebujes razantne predjet, musis prislapnout pedal plynu nekompromisne az na podlahu, prevodovka ihned podradi, a dalsi prevodovy stupen posouva az do mnohem vyssich otacek, takze pokud predjizdis jen tak " plynule, vlacne", tak se chvili chova jako : mam/ nemam, co von to po me vlastne chce ? ;-)

Skvělý, jsou ještě podobný triky jak si zpříjemnit cestu s automatem? :) mám ho totiž nově.. Jo a díky za rady..

Autor:  blackford [ 24 led 2009 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak jak jsi dopadl ? freemane ?

Autor:  freemancz [ 24 led 2009 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
tak jak jsi dopadl ? freemane ?

Ahoj, olej budu zkoušet až dnes, přes týden jsem byl mimo město. Díky za zájem jsem rád :) Večer (nebo zítra) napíšu jak to dopadlo, každopádně jsem se projistotu předem telefonicky objednal do servisu auto MOTOL BENI v Plzeňské. Máte s ním nějaké zkušenosti?

Autor:  freemancz [ 25 led 2009 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
tak jak jsi dopadl ? freemane ?


Dnešní měření oleje v automatu pro mě skončilo noční můrou. Postupoval jsem přesně podle návodu na změření (jízda cca 10km), zařazení všech stupňů rychlost (3x) a následné změření oleje při chodu motoru. Po prvním otření jsem zjistil, že vůně je pěkně lahodná a barva se zdála na papírovém ubrousky žlutá, takže jsem si říkal, že v tomhle problém nebude.

Po otření jsem zasunul měrku zpět a opět vytáhl. Zde začalo peklo. Olej (pokud to bylo opravdu z převodovky a ne jen trošku pozůstalého oleje z potrubí, kterým jsem měrku protahoval) byl hluboko pod minimem. A pokud to byl jen zbytek z trubičky, kudy se měrka protahuje, nezměřilo to žádný!! V servisu mi sice před cca 2 týdny řekli, že převodovka trošku prosakuje, ale prý nic vážného. (komu dnes můžeme věřit???) Auto mám nově, takže vůbec netuším jak převodovka teče dlouho či kolik při převzetí bylo oleje.

Nyní se bojím dojet i do servisu doplnit olej, navíc v něj nemám příliš důveru a jel bych tam raději již s doplněným minimem oleje. Prosím můžete poradit kolik bych měl doplnit oleje, pokud chci jet do servisu aspoň s trochou oleje nad minimem? Jaký olej bych měl koupit? A ještě jedna věc - jak mám změřit zda jsem tam dolil dost, když musím nejdřív někde 10km jezdit? Doplňovat olej mohu také za chodu motoru? Předem děkuji


Nejsem si jist, mám sehnat olej se specifikací Dexron IID či Dexron IIE? Na jedné stránce jsem se dočetl, že D je pro manuály (http://www.aral.cz/oleje-prevodove.php) na jiné zas, že je pro automat (http://www.autooleje.cz/detail/id/75/). Každopádně by měl splňovat Ford specifikace ESP-M2C 166-H. Který z těchto olejů mám tedy koupit, E či D? Nebo přímo Dexron III? Nevím jaký olej tam je nyní, takže bych odcenil radu, jaký mám doplnit, zda se něco nemůže zničit, když je smíchám apod. Kolik deci (litru?) oleje je asi mezi min a max? Děkuji předem všem!

Autor:  blackford [ 25 led 2009 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mrkni na www.valvoline.cz maji tam mazaci plany.

viz.

Transaxle, automatic A4LDE Capacity 10,3 liter
Use: Normal
Service intervals:
Check 15000 km / 12 months MaxLife ATF

Rozdil mezi znackou min/max cca. 1 litr.
Olej musi byt bezpodminecne mezi ryskami ! Nejdrive zkontroluj ten unik, automat ma chladic oleje umisteny uvnitr chladice, pro chladici kapalinu motoru. Takze dalsi moznost uniku.

Pro tvoje auto : http://valvoline.cz/cs/shop/detail/68-m ... ife-atf-1l

Autor:  freemancz [ 25 led 2009 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Takže Dexron ne? Jde mi o to, že je levnější a nejspíš ho seženu rychleji u pumpy.. Jinak olej uniká odněkud zespoda převodovky (je od oleje ušpiněná). V servisu říkali, že možná těsnění, ale kdo ví :( Jinak s mícháním olejů problém není?

víš kde je možné koupit olej, který jsi doporučil v praze? Nechce se mi platit zbytečně poštovné a chtěl bych olej hned zítra..

Autor:  blackford [ 25 led 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych tam dal ten MaxLife ATF. Pekne se prohnes, ale bez oleje ti to dlouho radit nebude. Rozhodne ty oleje nemichej.

Autor:  freemancz [ 25 led 2009 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
Ja bych tam dal ten MaxLife ATF. Pekne se prohnes, ale bez oleje ti to dlouho radit nebude. Rozhodne ty oleje nemichej.

Míchat musím alespoň 2, protože to chci dolít.. Kompletní výměny se bojím kuli částicím, které by se mohly uvolnit..

Autor:  blackford [ 25 led 2009 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli s tim jezdis do ted bez oleje tak tam najej ATF po rysku min a dojed hned nekam do servisu a nech to prohlidnout kvuli uniku a hned nechat vymenit. Jaky castice by se meli jako meli uvolnit ??

Autor:  freemancz [ 25 led 2009 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

blackford píše:
Jestli s tim jezdis do ted bez oleje tak tam najej ATF po rysku min a dojed hned nekam do servisu a nech to prohlidnout kvuli uniku a hned nechat vymenit. Jaky castice by se meli jako meli uvolnit ??

Tady na klubu jsem mnohokrat četl, že kompletní výměnou oleje po mnoho km se může zničit převodovka, tak nevím..

Teď jsem navíc koukal na ATF a ten nesplňuje specifikace, které mám napsané u své převodovky. Jde o specifikace esp-m2c 166-h..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/